Le Potager du Sloth: Tuinbouw zonder vermoeidheid meer dan Bio

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Moindreffor » 19/05/18, 23:17

calousorb schreef:
Moindreffor schreef:
calousorb schreef:Dag

Ik heb op een dag het koffiedik gemengd met potgrond in grote hoeveelheden getest (ik heb een vriend die een reep heeft en het koffiedik is in kilogram, dat ik ze zou kunnen hebben), kortom, nou ik heb het. heb een keer niet twee keer gedaan !! Mijn transplantaties van tomaten en andere zaailingen gaven niets, ze groeiden en bleven in het zaailingsstadium !! Het mengsel was ongeveer 40/60 potgrond! Dus je moet de doses echt verlagen om het verplanten niet te verliezen! Hier is als ik kan helpen met het onderwerp! Ik heb het minstens 5 of 6 jaar geleden meegemaakt. Aan de andere kant is het waar dat het goede koffie rook en lang !!

Wat gebruikte je als potgrond, halfpotgrond?
interessant, ik zal toch testen, het zal misschien uw ervaring bevestigen die misschien het leven van het koffiedik zal beëindigen door de aarde toe te voegen


Ik heb heel eenvoudig een universele aarde gebruikt.

dus een eenvoudig groeimedium, ik zal het dan proberen met semi en universele grond en verplante grond
Bedankt voor je bijdrage
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
guibnd
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 270
Inschrijving: 24/07/17, 14:58
Plaats: Normandië - eure
x 68

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par guibnd » 19/05/18, 23:49

Moindreffor schreef:
guibnd schreef:om ze te bewaren tot aan het planten koop ik ze in een net en laat ze ontkiemen, verdeeld in de cellen van de grote eierdozen (de grijze bakjes zonder deksel met 30 gaten denk ik uit het geheugen).
Ik heb deze dienbladen voor het raam van de logeerkamer in het noorden gezet (dus in het licht). het is een kamer waar ik de verwarming meestal op vorst zet (ik heb niet veel vrienden, gelukkig omdat ik mijn zaden daar ook laat drogen, prei en gezelschap : Mrgreen: ) kortom, het moet ongeveer 15 ° zijn.
Ik krijg prachtige aardappelplanten met grote dikke spruiten : Mrgreen:
dank u
en de spruiten worden niet te lang, ik was ten tijde van het planten voor sommigen meer dan 10 cm, en ja, inderdaad kregen alleen de bladeren de klap van gelei, ik legde er een lichte laag hooi op en ik doe een witte dwangsluier op het hooi

dus kun je me gewoon vertellen of de ziektekiemen niet draaien met je methode en hoe lang je ze zo bewaart (om te weten wanneer je moet kopen, want hier wordt het eerder en eerder verkocht), de seringen bloeien en mijn aardappelen zijn al uit het hooi, ik moest iets te vroeg planten : Mrgreen:

Hallo, minder moeite, ik had je bericht overgeslagen. de laatste dagen maakte ik heimelijke passages op de draad ...
De baan ... Ik moet levens redden : Mrgreen:

Dus voor de aardappelplant heb ik grote, dikke en korte spruiten die een beetje donkergroen / paarsachtig zijn als ik ze in het volle licht blootstel in een heldere, vorstvrije kamer van ongeveer 12-15 °.
Een paar jaar geleden, toen ik ze opsloot in een hele donkere kast met gesloten luiken (in dezelfde logeerkamer dus dezelfde temperatuur), kreeg ik destijds kiemen die ronddraaiden, loooonen en blanken die gemakkelijk braken als ik ze neerzette. was aan het planten!

Anders koop ik ze zodra ze in het tuincentrum te koop zijn, misschien eind januari-februari, ik stel mezelf de vraag niet al te veel, ik doe er niet lang over om ze te kopen om er zeker van te zijn dat ik de hoeveelheid en variëteiten van heb mijn keuze namelijk: 25 Charlotte, 25 pompadour en 10 linzer delikatess

Yesiiiiiii! Ik heb zojuist mijn 100ste bericht sinds juli vorig jaar gepost! En 45 dierbaren! Ik ben blij mijn kleine bijdrage te kunnen leveren tussen al uw uitwisselingen die mij erg interesseren!
1 x
Twandelen met klei en vruchtbare tarwe, vol water in de winter, koud in het voorjaar, gekneusd en gebarsten in de zomer,
maar dat was voor de Didite ...
calousorb
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 46
Inschrijving: 12/09/17, 22:31
Plaats: 08 Sorbon
x 11

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par calousorb » 20/05/18, 09:10

Moindreffor schreef:
calousorb schreef:
Moindreffor schreef:Wat gebruikte je als potgrond, halfpotgrond?
interessant, ik zal toch testen, het zal misschien uw ervaring bevestigen die misschien het leven van het koffiedik zal beëindigen door de aarde toe te voegen


Ik heb heel eenvoudig een universele aarde gebruikt.

dus een eenvoudig groeimedium, ik zal het dan proberen met semi en universele grond en verplante grond
Bedankt voor je bijdrage


Het zal me interesseren uw feedback te kennen. dank u bij voorbaat
0 x
Avatar de l'utilisateur
Mixieer56
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 402
Inschrijving: 10/10/16, 09:00
Plaats: Ambon 56
x 94
Neem contact op met:

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Mixieer56 » 20/05/18, 10:58

Fijne zondag iedereen,
We hebben twee saladeschalen met aardbeien verzameld van twee 2016-fabrieken in de brf die zich in 2017 vermenigvuldigden.
Tomaten, courgettes, pompoenen, sperziebonen, sla, paprika's, bieten en andere erwten uit onderbouwemmers ... na een moeizame start van het planten in het hooi, ongetwijfeld vanwege de koele nachten, stijgen goed. De zon warmt elke middag op tot 22/24 °.
toebehoren
IMG-20180517-WA0000.jpeg
Eerste aardbeien
0 x
"Maak een zooitje in je tuin en bestel je ideeën!" Didier Helmstetter
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Moindreffor » 20/05/18, 11:39

guibnd schreef:
Moindreffor schreef:
guibnd schreef:om ze te bewaren tot aan het planten koop ik ze in een net en laat ze ontkiemen, verdeeld in de cellen van de grote eierdozen (de grijze bakjes zonder deksel met 30 gaten denk ik uit het geheugen).
Ik heb deze dienbladen voor het raam van de logeerkamer in het noorden gezet (dus in het licht). het is een kamer waar ik de verwarming meestal op vorst zet (ik heb niet veel vrienden, gelukkig omdat ik mijn zaden daar ook laat drogen, prei en gezelschap : Mrgreen: ) kortom, het moet ongeveer 15 ° zijn.
Ik krijg prachtige aardappelplanten met grote dikke spruiten : Mrgreen:
dank u
en de spruiten worden niet te lang, ik was ten tijde van het planten voor sommigen meer dan 10 cm, en ja, inderdaad kregen alleen de bladeren de klap van gelei, ik legde er een lichte laag hooi op en ik doe een witte dwangsluier op het hooi

dus kun je me gewoon vertellen of de ziektekiemen niet draaien met je methode en hoe lang je ze zo bewaart (om te weten wanneer je moet kopen, want hier wordt het eerder en eerder verkocht), de seringen bloeien en mijn aardappelen zijn al uit het hooi, ik moest iets te vroeg planten : Mrgreen:

Hallo, minder moeite, ik had je bericht overgeslagen. de laatste dagen maakte ik heimelijke passages op de draad ...
De baan ... Ik moet levens redden : Mrgreen:

Dus voor de aardappelplant heb ik grote, dikke en korte spruiten die een beetje donkergroen / paarsachtig zijn als ik ze in het volle licht blootstel in een heldere, vorstvrije kamer van ongeveer 12-15 °.
Een paar jaar geleden, toen ik ze opsloot in een hele donkere kast met gesloten luiken (in dezelfde logeerkamer dus dezelfde temperatuur), kreeg ik destijds kiemen die ronddraaiden, loooonen en blanken die gemakkelijk braken als ik ze neerzette. was aan het planten!

Anders koop ik ze zodra ze in het tuincentrum te koop zijn, misschien eind januari-februari, ik stel mezelf de vraag niet al te veel, ik doe er niet lang over om ze te kopen om er zeker van te zijn dat ik de hoeveelheid en variëteiten van heb mijn keuze namelijk: 25 Charlotte, 25 pompadour en 10 linzer delikatess

Yesiiiiiii! Ik heb zojuist mijn 100ste bericht sinds juli vorig jaar gepost! En 45 dierbaren! Ik ben blij mijn kleine bijdrage te kunnen leveren tussen al uw uitwisselingen die mij erg interesseren!

dank je wel dat ik weet wat ik volgend jaar moet doen, want daar bevroor ze, in ieder geval degenen die eruit waren gekomen, plotseling heeft maar de helft van de planten bladeren, ik wacht af of degene die bevroren is, eruit komt
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Moindreffor » 20/05/18, 11:49

MixieerX56 schreef:Fijne zondag iedereen,
We hebben twee saladeschalen met aardbeien verzameld van twee 2016-fabrieken in de brf die zich in 2017 vermenigvuldigden.
Tomaten, courgettes, pompoenen, sperziebonen, sla, paprika's, bieten en andere erwten uit onderbouwemmers ... na een moeizame start van het planten in het hooi, ongetwijfeld vanwege de koele nachten, stijgen goed. De zon warmt elke middag op tot 22/24 °.

koele nachten ook bij ons, en zonnige dagen maar een wind die de temperaturen overdag niet laat stijgen
het groeit niet echt

mijn kool gekocht in minikluiten en getransplanteerd in een pot van 9 cm, hebben zich heel goed ontwikkeld, ik heb er 2 overgeplant in het hooi, door de kluit aarde net op de grond te plaatsen, in een gat in het hooi, Ik heb dit gat gevuld met potgrond, de kolen steken gewoon uit het hooi, ik wacht nog een paar dagen en de anderen zullen waarschijnlijk hetzelfde lot hebben, ik heb er koffiedik overheen gestrooid, geen aanval door slakken "het werkt " : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:

Ik zal hetzelfde doen met de knolselderij en tomaten

voor info heb ik echt een dikke laag hooi gelegd, maar sinds vorig jaar experimenteer ik met deze techniek, nog lui, ik heb nog maar één stuk gereedschap in de moestuin, de vork

Ik heb ook bonen in een emmer gezaaid, ik moet courgette en pompoenstengels gaan zoeken, ik zal ook wat paprika's en aubergines proberen, in afwachting van het zaaien van andijvie
1 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Mixieer56
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 402
Inschrijving: 10/10/16, 09:00
Plaats: Ambon 56
x 94
Neem contact op met:

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Mixieer56 » 20/05/18, 16:37

Moindreffor schreef:
MixieerX56 schreef:Fijne zondag iedereen,
We hebben twee saladeschalen met aardbeien verzameld van twee 2016-fabrieken in de brf die zich in 2017 vermenigvuldigden.
Tomaten, courgettes, pompoenen, sperziebonen, sla, paprika's, bieten en andere erwten uit onderbouwemmers ... na een moeizame start van het planten in het hooi, ongetwijfeld vanwege de koele nachten, stijgen goed. De zon warmt elke middag op tot 22/24 °.

koele nachten ook bij ons, en zonnige dagen maar een wind die de temperaturen overdag niet laat stijgen
het groeit niet echt

mijn kool gekocht in minikluiten en getransplanteerd in een pot van 9 cm, hebben zich heel goed ontwikkeld, ik heb er 2 overgeplant in het hooi, door de kluit aarde net op de grond te plaatsen, in een gat in het hooi, Ik heb dit gat gevuld met potgrond, de kolen steken gewoon uit het hooi, ik wacht nog een paar dagen en de anderen zullen waarschijnlijk hetzelfde lot hebben, ik heb er koffiedik overheen gestrooid, geen aanval door slakken "het werkt " : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:

Ik zal hetzelfde doen met de knolselderij en tomaten

voor info heb ik echt een dikke laag hooi gelegd, maar sinds vorig jaar experimenteer ik met deze techniek, nog lui, ik heb nog maar één stuk gereedschap in de moestuin, de vork

Ik heb ook bonen in een emmer gezaaid, ik moet courgette en pompoenstengels gaan zoeken, ik zal ook wat paprika's en aubergines proberen, in afwachting van het zaaien van andijvie


Ik heb ontdekt dat de zaailingen die uit de potten komen, zich langzamer ontwikkelen dan de commerciële planten. Aan de andere kant lijken ze hier momenteel beter bestand tegen de huidige droogte.
0 x
"Maak een zooitje in je tuin en bestel je ideeën!" Didier Helmstetter
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Moindreffor » 20/05/18, 21:18

MixieerX56 schreef:
Moindreffor schreef:
MixieerX56 schreef:Fijne zondag iedereen,
We hebben twee saladeschalen met aardbeien verzameld van twee 2016-fabrieken in de brf die zich in 2017 vermenigvuldigden.
Tomaten, courgettes, pompoenen, sperziebonen, sla, paprika's, bieten en andere erwten uit onderbouwemmers ... na een moeizame start van het planten in het hooi, ongetwijfeld vanwege de koele nachten, stijgen goed. De zon warmt elke middag op tot 22/24 °.

koele nachten ook bij ons, en zonnige dagen maar een wind die de temperaturen overdag niet laat stijgen
het groeit niet echt

mijn kool gekocht in minikluiten en getransplanteerd in een pot van 9 cm, hebben zich heel goed ontwikkeld, ik heb er 2 overgeplant in het hooi, door de kluit aarde net op de grond te plaatsen, in een gat in het hooi, Ik heb dit gat gevuld met potgrond, de kolen steken gewoon uit het hooi, ik wacht nog een paar dagen en de anderen zullen waarschijnlijk hetzelfde lot hebben, ik heb er koffiedik overheen gestrooid, geen aanval door slakken "het werkt " : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:

Ik zal hetzelfde doen met de knolselderij en tomaten

voor info heb ik echt een dikke laag hooi gelegd, maar sinds vorig jaar experimenteer ik met deze techniek, nog lui, ik heb nog maar één stuk gereedschap in de moestuin, de vork

Ik heb ook bonen in een emmer gezaaid, ik moet courgette en pompoenstengels gaan zoeken, ik zal ook wat paprika's en aubergines proberen, in afwachting van het zaaien van andijvie


Ik heb ontdekt dat de zaailingen die uit de potten komen, zich langzamer ontwikkelen dan de commerciële planten. Aan de andere kant lijken ze hier momenteel beter bestand tegen de huidige droogte.

Ik denk dat zoals alles wat in de handel wordt verkocht, het een maximale boost krijgt om zo snel mogelijk in de verkoop te worden gezet, dus als je koopt zit de kluit nog vol met kunstmest en lijkt het je sneller te groeien, maar zo 'is versterkt en onder perf het is niet uitgehard, daarom kwetsbaarder, uw plant gezaaid door u in een emmer, is niet onder perf, krijgt niet automatisch water, wordt niet aangestoken of verwarmd, daarom groeit het minder snel, maar is het resistenter omdat het zich moet aanpassen aan de verschillen in parameters

daarom heb ik de doorgang van de mini-kluit naar de 9cm pot getest, mijn kool gekocht in mini-kluiten en getransplanteerd in potten hebben wortels ontwikkeld over de hele diameter van de pot en tot een hoogte van 3 tot 4 cm in veertien dagen, genoeg om beter uitgerust te zijn voor de start in de grond en vooral het loof is veel meer ontwikkeld, dus ik vind deze stap erg voordelig, ik zal het volgend jaar weer doen als ik weer kool koop, omdat ik hoop volgend jaar meer zaailingen te kunnen doen
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Ahmed » 20/05/18, 22:35

We hadden biochar hier al genoemd, in verband met terra preta: ik kijk naar een Video "ernstig", die de situatie waarschijnlijk uiteindelijk zou verduidelijken.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
guibnd
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 270
Inschrijving: 24/07/17, 14:58
Plaats: Normandië - eure
x 68

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par guibnd » 21/05/18, 00:20

zoals enige tijd geleden beloofd, enkele foto's van mijn plantenfabriek ....
vijf viskratten van polystyreen met een verwarmingskabel aan de onderkant + thermostaat, met 25cm hoge verlengstukken (zoals broedmachines) in plexiglas die ik heb gemaakt (de oude werden geel omdat ik geen anti-UV had gekocht, de recente zijn vrij transparant), allemaal in een kas.
de vijf verlengstukken hebben plexiglazen deksels voor koele nachten.
let op, ik kwijlde om het plexiglas te snijden! maar ik heb geen spijt van de bestede tijd!
toebehoren
20180520_183931.jpg
20180520_183607.jpg
20180520_183535.jpg
20180520_183351.jpg
20180520_183311 (1) .jpg
20180520_183251.jpg
20180520_183236.jpg
20180520_182943.jpg
0 x
Twandelen met klei en vruchtbare tarwe, vol water in de winter, koud in het voorjaar, gekneusd en gebarsten in de zomer,
maar dat was voor de Didite ...

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 361-gasten