Elektrische auto's: de toekomstige prijs (S Tesla, GM Bolt)

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: Elektrische auto's: prijs voor de toekomst (Tesla S, GM Bolt)




par moinsdewatt » 19/04/16, 22:00

Gaston schreef:
Christophe schreef:Ik weet niet of CO2 / inwoner een verhouding heeft voor Californië, maar het zou interessant zijn om dit soort informatie te vinden (in vergelijking met andere staten ... Amerikaans of niet)
Ik denk het wel ceci komt overeen met.

Californië is redelijk goed gerangschikt in de Amerikaanse staten: 3Eme met 9,18 ton per hoofd van de bevolking en per jaar in 2011 (gemiddeld bij 17,28 voor de VS).

Dat plaatst het op ongeveer het niveau van Duitsland (9,40 in 2013).


Interessante gegevens, maar het is grotendeels afhankelijk van de industriële activiteiten van elke staat.

Voor Louisiana is het bijvoorbeeld de petrochemische onderneming.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Elektrische auto's: prijs voor de toekomst (Tesla S, GM Bolt)




par Christophe » 20/04/16, 10:08

Ja en het is normaal, ik vind het niet gênant: aangezien de werknemers zeer overwegend de inwoners van deze staten zijn ...

Het is niet alleen ons eten, onze auto, ons verwarmingssysteem, ons type elektriciteit dat CO2 min of meer maakt ... onze taak is ook een grote hulp.

Deze cijfers van CO2 / hab zouden nu opnieuw moeten worden gekruist met GDP / capita ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Elektrische auto's: prijs voor de toekomst (Tesla S, GM Bolt)




par Did67 » 21/04/16, 10:50

1) Het hangt ook sterk af van de verwarming / airconditioning. Tussen Californië en Alaska of Nevada / New Mexico mag het niet hetzelfde "wegen" in de CO²-balans.

2) Voor industriële productie is het natuurlijk noodzakelijk om de emissies te "tellen". Maar ze moeten niettemin worden toegewezen waar het product wordt geconsumeerd en niet wordt geproduceerd. De CO² blijft sowieso niet in het land!

Als we onze auto's in dat en dat land laten maken, zal dat de balans van dat land beschadigen, terwijl het "onze" auto's zijn.

Het moet een beetje als BTW worden verklaard: dat het wordt toegerekend aan de eindconsument en zijn land!

Anders is het alles.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Elektrische auto's: prijs voor de toekomst (Tesla S, GM Bolt)




par Christophe » 21/04/16, 10:59

Het is zeker dat het niet perfect is, zoals alle statistieken, maar het geeft ideeën voor vergelijking.

Nog een voorbeeld dat kan misleiden: Luxemburg!
Het is verreweg de grootste zender in CO2 / hab.an in Europa

Ik breng er echter van tijd tot tijd door: de zware industrieën zijn vrij zeldzaam ... en afgezien van de stad Luxemburg, is het bijna alleen de campagne ... Ik heb deze berekening nooit zo goed begrepen.

Tenzij het rekening houdt met (de meest logische hypothese) de ... belastingverplaatsingen van miljoenen bedrijven die "gedomicilieerd" zijn in Luxemburg zonder er echt te zijn en die daarom hun fysieke activiteiten elders hebben (misschien aan de andere kant). van de wereld)
0 x
Avatar de l'utilisateur
thibr
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 723
Inschrijving: 07/01/18, 09:19
x 269

Re: Elektrische auto's: prijs voor de toekomst (Tesla S, GM Bolt)




par thibr » 18/10/20, 14:47

kan een tesla goedkoper zijn dan zijn thermische equivalent?

NIEUW! Elektrische auto versus thermische auto!
Tesla kondigde een paar dagen geleden zijn plan aan om de energie- en ecologische transitie te versnellen tijdens het evenement genaamd "Batterijdag".

Ze kondigden opwindende doorbraken in batterijtechnologie aan die de toekomst van elektrische auto's zullen veranderen.
In deze video zal ik deze conferentie van 10 uur en 2 minuten in 40 minuten samenvatten door u de belangrijke punten van deze Tesla-conferentie te geven waarin u een visie zult hebben van wat u kunt verwachten in de volgende elektrische auto's van Tesla die een belooft snelle verdwijning van thermische auto's.

Tesla's missie is om de transitie naar duurzame energie te versnellen, wat uiteraard een enorme opgave is. Dit vereist de fabricage van veel batterijen.

Tesla heeft daarom twee doelen die zijn nieuwe batterijtechnologie hoopt op te lossen: de batterijproductie enorm verhogen en goedkopere batterijcellen produceren.

Momenteel zijn elektrische voertuigen nog relatief duur in vergelijking met benzineauto's, vooral vanwege de hoge kosten van batterijen.

Tot dusver heeft Tesla zich gericht op verticale integratie om de productiekosten laag te houden, wat betekent dat het zijn fabrieken en voertuigen van A tot Z wil opbouwen. En nu doen ze het. met batterijen met een 5-stappenplan om de kosten van batterijen te halveren.
1 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2212
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 504

Re: Elektrische auto's: prijs voor de toekomst (Tesla S, GM Bolt)




par phil59 » 18/10/20, 21:33

kosten zoe.pdf
(165.17 KB) Downloaded keer 582


Kleine tafel die ik enige tijd geleden heb gemaakt ...

Ik begon met een kostprijs van € 9 per 100 km, voor een thermische en 2.50 voor een elektrische auto. (vaak minder als we ons organiseren).

Op een EV die ongeveer 20 kost, ruim 000 km, recupereren we € 250 op het verbruik ... blijft veel beter, als we het onderhoud van een VT weghalen.

Dus VE duur? Ja maar nee. !!! : Cheesy:

Ik vergat te specificeren, in deze studie zijn de batterijen inbegrepen, en niet verhuurd ....
1 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Elektrische auto's: prijs voor de toekomst (Tesla S, GM Bolt)




par Did67 » 19/10/20, 17:45

Ik heb niet gekeken. Het is goed om te kijken naar de kosten (monetair, ecologisch) van het "reservoir" van energie (de batterij). Er is nog steeds de vraag rond de bron van elektriciteit - wat betreft woningen, is het winter dat het verbruik het hoogst is (verlichting, vooral verwarming), maar de productie (PV als we echt 'groen' zijn) ") de zwakste...

[PS: ik ben niet tegen EV's; het kan zijn dat ik, na een paar financiële arbitrages, er een koop! Dit belet niet dat men nadenkt, kritisch blijft ten aanzien van Tesla-marketing en een mogelijke dosis zelfkritiek]
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Elektrische auto's: prijs voor de toekomst (Tesla S, GM Bolt)




par Christophe » 19/10/20, 18:03

Did67 schreef:Het is goed om te kijken naar de kosten (monetair, ecologisch) van het "reservoir" van energie (de batterij).


Vreemd genoeg doen we nooit of zelden dezelfde redenering voor een thermische auto ...

De tegenstanders van de EV zijn intellectuele boeven die uitgaan van het postulaat dat de fabricage van een warmtemotor schoon is ... Hoeveel onderdelen zijn er om te smelten, fabriceren, bewerken en monteren in een warmtemotor en zijn transmissieketting?

Vergelijk met die van een elektrische auto ... de resultaten zijn snel te zien de verhouding moet 1 op 50 zijn ... (willekeurig ...)

Vreemd genoeg is het gemakkelijker om cijfers te krijgen over vervuiling en de ecologische impact van de fabricage van EV-batterijen die 0.1% van de markt vertegenwoordigen dan die van warmtemotoren die 99.9% vertegenwoordigen ...en dat stoort niemand ????? :schok: :schok: :schok:

Pas op, ik heb niet gezegd dat de EV schoon was, ik zeg alleen dat er mee wordt gerookt vooringenomen vergelijkingen omdat ze economisch georiënteerd zijn.

Om de warmtemotor nog dieper te duwen, kunnen we dan ook praten over onderhoud ... : Cheesy:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Elektrische auto's: prijs voor de toekomst (Tesla S, GM Bolt)




par Christophe » 19/10/20, 18:06

phil59 schreef:Dus VE duur? Ja maar nee. !!! : Cheesy:


Daarom heeft ze zoveel tegenstanders ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Elektrische auto's: prijs voor de toekomst (Tesla S, GM Bolt)




par Christophe » 19/10/20, 18:21

Thibr schreef:kan een tesla goedkoper zijn dan zijn thermische equivalent?


Interessante video, over de nieuwe batterijen, het is dezelfde informatie als hier: nieuwe-transporten / nieuwe-tesla-batterijen-3-5-miljoen-km-of-15000-cycli-t16589.html

Maar 5x meer energie is meer dan 16% meer autonomie eh ... :schok: :schok: :schok:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 158-gasten