Problemen met pellet brander Ferroli zon P7

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
cokoly
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 20/05/14, 08:57




par cokoly » 04/06/15, 18:58

Hallo,

Persoonlijk weet ik niet hoe ik je moet beantwoorden omdat ik de Ferroli-brander heb geïnstalleerd op een Opop pelletketel. Ik moest de originele brander vervangen (merk Opop) omdat het na 4 jaren van dienst in stukken viel en het onherstelbaar was.
Ik las ook dat de Ferroli-brander op een olieboiler was geïnstalleerd, maar ik kan niet meer zeggen. Heeft uw ketel al een asbak?
0 x
cruse59
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 31/05/15, 02:13




par cruse59 » 06/06/15, 01:24

cokoly schreef:Hallo,

Persoonlijk weet ik niet hoe ik je moet beantwoorden omdat ik de Ferroli-brander heb geïnstalleerd op een Opop pelletketel. Ik moest de originele brander vervangen (merk Opop) omdat het na 4 jaren van dienst in stukken viel en het onherstelbaar was.
Ik las ook dat de Ferroli-brander op een olieboiler was geïnstalleerd, maar ik kan niet meer zeggen. Heeft uw ketel al een asbak?


merci pour votre réponse.
Een asbak, nee ik denk niet, maar veel mensen hebben deze brander op olieboilers geïnstalleerd, ik twijfel er niet aan dat hun problemen met afdrukken enz. Niet van deze reden komen.

Ik weet niet meer dan dat, maar er moet een probleem zijn met rookevacuatie.
daarom zou ik wat extra feedback willen van mensen die de zon zonder problemen hebben geïnstalleerd en precies begrijpen.
0 x
cokoly
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 20/05/14, 08:57




par cokoly » 06/06/15, 07:12

Zoals ik al zei heb ik het op een pelletketel geïnstalleerd, maar als je vragen hebt, aarzel dan niet om contact met me op te nemen als ik kan. Ik zal mijn "ervaring" doorgeven.
0 x
philippe70800
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 12/09/15, 21:02




par philippe70800 » 12/09/15, 21:55

Tikteklak schreef:Het voordeel van de keramische weerstanden is een grotere luchtstroom (binnen en buiten de kaars) dan op het originele model (alleen buiten).
Door een beetje op deze site te kijken, lijken ze een groot aantal modellen voor te stellen: www.carre-lutz.com



Hallo, Ik bestelde eind januari 2015 urgentie op deze site een ontsteker die dit is de 703928 350 referentieweerstand 18W mm diameter 220 mm.
De oude ontsteker schakelde het circuit in via de differentiële stroomonderbreker 30 my en niet op een systematische manier voordat hij de ziel opgaf.
0 x
gitram
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 14/11/15, 15:16

zoek ontstekers hs brander pellets ferroli p7




par gitram » 14/11/15, 15:29

hallo
Ik ben op zoek naar ferroli P7 HS-ontstekers om de aanpassing van een andere weerstand aan te passen en te testen.
Ik heb er al een gemaakt .... dat werkt heel goed ... maar niet genoeg perspectief en ik heb andere aanstekers nodig om te veranderen om het juiste compromis te vinden.
De reparatie en aanpassing zijn minder dan 10-euro's ... het is de moeite waard er een beetje uit te zien!
merci
0 x
mroizo63
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 04/08/14, 17:56
x 1

Re: Problemen met pelletbrander Ferroli sun P7




par mroizo63 » 08/02/16, 18:12

Hallo,
Het interesseert me
Welke weerstand heb je erin gestopt?
Heb je een link?
dank u
0 x
mroizo63
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 04/08/14, 17:56
x 1

Re: Problemen met pelletbrander Ferroli sun P7




par mroizo63 » 08/02/16, 18:22

Hallo aan jou en Ramiro60

Ik heb veel perspectief op de werking van deze brander (persoonlijk en door een gemeenschap van gebruikers).
Het werkt perfect, tenzij de ketel of de open haard geen tocht heeft, dit is het belangrijkste punt.
De temperatuurstijging van de pellettoevoerbuis bewijst dit en de brandweerstanden bevestigen dit: de druk en de warmte stijgen op het niveau van de binnenkant van de straalpijp van de brander.
In dit geval moet het zelfs vaak veilig zijn en zelfs de metalen elementen van de brander smelten (metalen plaat die de korrel, geperforeerde spuitmond ondersteunt).
Het werkt goed in de 9-behuizing op 10.
De werking van deze brander hangt dus af van de ketel (met name de diepgang) maar ook van de korrels.

De schaalmassa op de plaat op de foto doet mij vermoeden dat de kwaliteit van de pellets niet goed is. Zelfs in din + zijn er verschillen: rook, calamine-condensaat, buitensporige as

Hartelijk
0 x
Tikteklak
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 24
Inschrijving: 12/06/13, 15:13

Re: Problemen met pelletbrander Ferroli sun P7




par Tikteklak » 23/03/16, 16:25

Bonjour à tous,
een klein berichtje om u nieuws te geven over het koppel SFL3 + Sun p7.
Alles werkt naar behoren, er zijn vijftien dagen dat mijn ontstekingsweerstand is gestorven ... Ik weet niet of 5-jaren een goed leven is, maar de vervanging gebeurt in QQ minuten, niets wizard. De groothandelaar van ESC had zo nikkel in voorraad.
Ik heb de pelletaanvoerpijp vervangen door de brander omdat deze, door hem te manipuleren voor reiniging, barstte. In plaats van het zelfde te doen, doe ik een roestvrij staal! Het is een beetje meer lawaai maar god het is vlezig terwijl het flexibel blijft. Voor de geïnteresseerden vond ik dat ik een camper / caravan-dealer heb, het wordt gebruikt als verwarmingsmantel voor recreatievoertuigen. De diameter is hetzelfde, hij wordt verkocht per meter.
Altijd heel blij met mijn silo met een capaciteit van 600 kg, het geeft een grote autonomie. Ik maak van de gelegenheid gebruik om opnieuw te hameren op de impact van de helling van de worm (alweer!) Omdat ik mijn werk in mijn kelder moest doen, verplaatste ik de silo en de schroef zonder op de hoek te letten. door ze weer op hun plaats te zetten ... Resultaat, A01, pb aanvoer, warme tijd lang .... en kaars HS (ik weet niet of het gerelateerd is, maar de chronologie van de gebeurtenissen doet me denken dat ja).
Resetten van de worm op 45 ° en sinds nikkel.
Tot zover het nieuws.
Hoop van u te horen.
Tikteklak
0 x
oorel
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 19/10/16, 11:25

Re: Problemen met pelletbrander Ferroli sun P7




par oorel » 19/10/16, 13:07

Hallo, ik zou graag willen begrijpen, want ook ik, geïnteresseerd in deze brander, stuurde ik een e-mail op ferroli met de vraag of mijn ketelolie compatibel was, hier is het antwoord:

"Man,
Dit type montage is absoluut niet raadzaam.
De brander die u wilt installeren moet worden geïnstalleerd op een vacuümhaard (onderdruk). Ketels die bedoeld zijn om te werken met een oliebrander hebben een open haard onder druk (overdruk). Pelletbranders mogen daarom uitsluitend op houtblokken worden gemonteerd. . "

Toch werkt het in sommigen blijkbaar ???

feedback 1 seizoen met de brander ferroli op ketelolie het probleem is de trekterugwarmte in de leidingen die doorboren en het is erger rook zie vlam
Ik test een model dat normaal anders zou moeten werken, koop houtkachel OCCAZ
0 x
tangosierra
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 22/09/14, 13:49
Plaats: Elzas

Re: Problemen met pelletbrander Ferroli sun P7




par tangosierra » 06/05/17, 13:49

Bonjour à tous
Ik vat het snel samen, ik gebruik een houtketel Ferroli SFL3 met een brander SUN P7 sinds 2014.
Gisteren, toen ik mijn wekelijkse reiniging van de brander deed, ontdekte ik dat de branderkop was doorboord.
a.jpg
b.jpg

Waar de vlam likt, is alles vervormd.
Is het normaal na 3-verwarmingsseizoenen?
Ik heb op internet gekeken om dit stuk te vervangen - :schok: 360 € het hoofd en 150 € het raster is duur voor "stukken laken".
We stappen uit het lasstation en sleutelen aan iets!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 354 gasten