Problemen met pellet brander Ferroli zon P7

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Tikteklak
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 24
Inschrijving: 12/06/13, 15:13




par Tikteklak » 23/04/15, 14:37

Het voordeel van de keramische weerstanden is een grotere luchtstroom (binnen en buiten de kaars) dan op het originele model (alleen buiten).
Door een beetje op deze site te kijken, lijken ze een groot aantal modellen voor te stellen: www.carre-lutz.com

Je zou de thread moeten kennen (12 / 17 stel ik voor, maar om te controleren). Aan de andere kant lijkt 2cm van diameter bcp ... maar ik ben nog niet van de mijne gedemonteerd.

Opnieuw reflecterend bevestig ik dat er geen contact zou moeten zijn met de pellet, dus zou ik ook het spoor van teveel pelletvolume graven bij de eerste belasting die dit contact veroorzaakt.
0 x
cokoly
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 20/05/14, 08:57




par cokoly » 23/04/15, 15:21

Ik heb het volume tijdens het opstarten verhoogd omdat ik nog steeds de foutcode A 01 had. tijdens het onderzoeken van de brander merkte ik dat er niet genoeg pellets waren. Sinds de toename van de hoeveelheid pellets bij het opstarten had ik niet langer de foutcode A 01.
Bedankt voor het advies. Ik ga op zoek naar een keramische aansteker. Maar ik denk dat ik de brander moet aanpassen. Wat denk je dat de keramische ontsteker niet in contact kan komen met de pellet? Ontsteking kan worden gedaan op + - 10 cm?
0 x
Tikteklak
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 24
Inschrijving: 12/06/13, 15:13




par Tikteklak » 23/04/15, 15:53

De eerste weken van gebruik had ik ook deze pb-foutcode A01, maar thuis, vestigde ik me door de worm te verplaatsen. De hellingshoek is belangrijk omdat het openingsvenster waardoor de pellets binnenkomen varieert met deze hoek. In het begin gaf een hoek van 60 ° een pb aan verbruiksartikelen (soms is het genoeg voor een pellet die een beetje lang is en de andere blokken blokkeert). Ik kwam dichter bij 45 ° en omdat het nikkel is.
Ik zeg niet dat dat is wat je moet doen, ik zeg dat het een parameter is om rekening mee te houden.
Het contact met de pellets is niet goed voor elke vorm van aansteker (keramisch of conventioneel). Het voordeel van keramiek is hogere temperaturen, waardoor een snellere ontsteking of een grotere afstand van pellets mogelijk is. Probeer te voorkomen dat je de brander draait, rommelend moet je een aansteker vinden die in de buurt komt.
Als ik in jouw geval was, zou ik dat proberen.
0 x
Tikteklak
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 24
Inschrijving: 12/06/13, 15:13




par Tikteklak » 23/04/15, 16:14

Neem hier een kijkje:
http://www.fkk-corporation.com/images/3 ... gue_FR.pdf

De PSX 6 B staat dicht bij de zon p7 (controleer de draad). Zeker 10 cm lengte maar andere lengtes beschikbaar op aanvraag.
0 x
cokoly
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 20/05/14, 08:57




par cokoly » 23/04/15, 16:48

Bedankt voor de info.
Op het eerste gezicht lijken ze op elkaar, maar helaas verkoopt de distributeur niet aan particulieren ...
0 x
Tikteklak
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 24
Inschrijving: 12/06/13, 15:13




par Tikteklak » 23/04/15, 17:10

0 x
cokoly
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 20/05/14, 08:57




par cokoly » 23/04/15, 21:09

Ik had een discussie met iemand van dzbenelux (erg leuk) hij stuurde me een oplossing voor mijn probleem hier is zijn mail:
Beeld
Je bent niet de eerste met hun 20 ontstekingssysteem cm en meer schuin naar de top !!
Je zult niet de laatste zijn!

Ik heb de oplossing voor je probleem, als je een beetje monteur bent.

Kijk naar het diagram, je zult een handeling moeten doen of ik kan het doen, maar het is eenvoudig:
1) verwijder de kaarsbuis
2) in kamer A (in rood) is de verbrandingslucht. (dus het is koud)
3) knip de kaarsbuis door, maar zonder het einde van kamer A te overschrijden (snij niet of is het net !!)
4) het gat waar het einde van de buis was, dat is waar de 2-draden uit zouden moeten gaan, slager met siliconen High T ° dit gat.

En uw probleem zal worden opgelost.
Je net is 3 / 8 dus het is goed.

Allen die om hetzelfde probleem kwamen vragen om hulp, hebben hun geluk gevonden.

Je kunt ook naar:
DZ Benelux bvba
Zonering van de 9 Kievit
7340 Colfontaine
Voor meer informatie.
Of ik kan het werk doen omdat je niet ver weg bent.
U kunt een serviceafspraak aanvragen bij 065 / 60 18 20.
De prijs is 160,00 € voor kaarslicht en als ik kom, wordt het gefactureerd in de kamer en de reis en nog veel meer!


Wat denk jij?
0 x
cokoly
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 20/05/14, 08:57




par cokoly » 24/04/15, 21:13

Ik vond een heel aardige professional die een oplossing vond om de inferieure aansteker Ferroli te vervangen.
Ik ging vandaag op zoek naar een keramische ontsteker en een buis die op de Feroili sun p7-brander past.
Ik heb alles in 45 minuten vervangen !!!
Mijn ketel werkt perfect !!! De keramische kaars kost 160 euro maar is gegarandeerd 2 jaar.
Gelukkig zijn er nog steeds professionals zo behulpzaam !!!
0 x
cokoly
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 20/05/14, 08:57




par cokoly » 26/04/15, 09:21

Ik vond een heel aardige professional die een oplossing vond om de inferieure aansteker Ferroli te vervangen.
Ik ging vandaag op zoek naar een keramische ontsteker en een buis die op de Feroili sun p7-brander past.
Ik heb alles in 45 minuten vervangen !!!
Mijn ketel werkt perfect !!! De keramische kaars kost 160 euro maar is gegarandeerd 2 jaar.
Gelukkig zijn er nog steeds professionals zo behulpzaam !!!
0 x
cruse59
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 31/05/15, 02:13




par cruse59 » 31/05/15, 03:30

Hallo, ik zou graag willen begrijpen, want ook ik, geïnteresseerd in deze brander, stuurde ik een e-mail op ferroli met de vraag of mijn ketelolie compatibel was, hier is het antwoord:

"Man,
Dit type montage is absoluut niet raadzaam.
De brander die u wilt installeren moet worden geïnstalleerd op een vacuümhaard (onderdruk). Ketels die bedoeld zijn om te werken met een oliebrander hebben een open haard onder druk (overdruk). Pelletbranders mogen daarom uitsluitend op houtblokken worden gemonteerd. . "

Toch werkt het in sommigen blijkbaar ??? :frons:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 475-gasten