De superkrachten van urine

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Q




par Obamot » 20/11/14, 08:36

Eh? Wat?? Gevoed door... Goed gebruik, goed gebruik, als je gaat! : Cheesy:

Degene die echt wil, voor urine: beter om 's ochtends de tweede plas te nemen, anders ...

plasmanu schreef:maakt van waterstof, zuiver water en elektriciteit […] een dikke plasbatterij. : Mrgreen:

Om dit snel thuis te hebben, moeten we een urinoir installeren.

Van de kleur die je wilt, hè, (en laat daarom de Urans > rustig nu!) : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 20/11/14, 09:16

Flytox zei:

Chui heeft misschien iets over het hoofd gezien in dit rapport... maar waarom wijst zo'n grote verscheidenheid aan diersoorten in godsnaam systematisch deze kostbare vloeistof af... terwijl het zo goed is voor je gezondheid om het te drinken???????? ????? Miljoenen jaren van evolutie om zo zwaar te dwalen door deze kostbare vloeistof niet te bewaren?


Relevante reflectie, maar geen enkel systeem is perfect.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
netshaman
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 532
Inschrijving: 15/11/08, 12:57
x 2




par netshaman » 20/11/14, 13:25

Met de groene doos kan ik me gemakkelijk een camper voorstellen die is uitgerust met dit systeem.
Hierdoor zou er minder afvalwater geloosd kunnen worden.
Bovendien zou een osmose-eenheid de set kunnen vervolledigen om "niet-urinair" water te filteren...
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13625
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1499
Neem contact op met:

Re: de superkrachten van urine




par izentrop » 16/03/20, 01:07

Video niet meer beschikbaar, hier is er nog een
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79001
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10933

Re: de superkrachten van urine




par Christophe » 16/03/20, 01:44

Het is interessant, ik vraag me af wat de luie mensen in de moestuin ervan vinden!
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13625
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1499
Neem contact op met:

Re: de superkrachten van urine




par izentrop » 16/03/20, 02:12

We hebben dit al meermaals besproken. Did had onlangs over de aurin gesproken https://www.eawag.ch/fr/departement/eng ... se-durine/
De productietechniek van struviet is al lang ontwikkeld, maar blijft in de pijplijn zolang de exploitatie van de fosformijnen, ook met transport, goedkoper blijft.

Ondertussen vervuilen we rivieren en grondwater door eutrofiëring, creëren we dode kustgebieden en leggen we alles op de rug van boeren. :onheil:
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: de superkrachten van urine




par GuyGadebois » 16/03/20, 02:20

izentrop schreef:Ondertussen vervuilen we rivieren en grondwater door eutrofiëring, creëren we dode kustgebieden en leggen we alles op de rug van boeren. :onheil:

Stop je strijdwagen. "Wij" legden niet alles op de schouders van de boeren, "wij" telden de verschillende factoren op en je kon de zaak alle kanten op draaien, de dode zone van de Golf van Mexico wordt vooral veroorzaakt door de veeteelt en intensieve landbouw.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13625
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1499
Neem contact op met:

Re: de superkrachten van urine




par izentrop » 20/07/22, 09:14

De toiletten van de toekomst of het recupereren van urine om kunstmest te maken die de toiletten op basis van fossiele materialen (fosfaten, aardgas) zou vervangen. Het is erg technologisch en noodzakelijkerwijs duur, valt nog te bezien wie zal betalen?
In de video wordt het doel van de ontlasting niet genoemd: door het riool?



Het project https://www.leesu.fr/ocapi/les-projets/design/
1 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13625
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1499
Neem contact op met:

Re: de superkrachten van urine




par izentrop » 20/07/22, 10:54

In Niger zijn ze minder ingewikkeld en krijgen ze resultaat.
urine bevat NPK dat kan worden gebruikt en gemakkelijk toegankelijk is, zonder dat het veel energie kost. Relatief steriel aan de basis, dat kan het zijngemakkelijk te bevrijden van alle mogelijke sporen van ziekteverwekkers door het gedurende 22 tot 24 maanden bij 2-3°C te laten staan. Op grote schaal zou het ook de kosten voor afvalverwerking verlagen en tegelijkertijd de vervuiling van het afvalwater verminderen.

Gedurende drie jaar gebruik en 681 proeven op de onvruchtbare en zanderige gronden van Niger, werd een gemiddelde opbrengststijging van 30% waargenomen op die waar Oga was gebruikt. Nadat ze opbrengststijgingen hadden geconstateerd met Oga in combinatie met biologische mest, waren vooral boerinnen voldoende overtuigd om het alleen te gebruiken. Bovendien was het verschil zo duidelijk dat de praktijk zich verspreidde naar andere omliggende regio's. Twee jaar na de eerste proeven waren meer dan duizend boerinnen Oga gaan gebruiken om de grond te bemesten.
https://trustmyscience.com/urine-engrai ... -au-niger/
2 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79001
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10933

Re: de superkrachten van urine




par Christophe » 21/07/22, 11:53

Wees echter voorzichtig met urine, ik heb geplast op enkele van mijn recente plantages (herplante bomen...)... en ze hebben het niet allemaal overleefd! : Lol: : Lol: : Lol:

Dit kan de reden zijn voor hun niet-herstel, maar blijkbaar moet je dit vermijden als de planten te klein zijn omdat het hun te kwetsbare wortels verbrandt...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 59-gasten