Vloerverwarming onder houten vloeren

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
Avatar de l'utilisateur
claude07
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 50
Inschrijving: 12/07/04, 22:21
Plaats: de diepe Ardeche - Aubenas

Vloerverwarming onder houten vloeren




par claude07 » 05/01/06, 07:22

Heeft iemand een idee of de verwarmde vloer onder houten parket en niet tegels nuttig en effectief kan zijn aangezien hout een thermische isolator is?
0 x
schurk
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 16
Inschrijving: 07/11/05, 21:25




par schurk » 06/01/06, 17:52

Hoi claude07!

Aangezien hout de bijzondere eigenschap heeft dat het een thermische isolator is, is het niet aan te raden om vloerverwarming met parket te installeren.

Aan de andere kant is er geen nadeel aan het installeren van dit type verwarming onder een tegelplaat.

Uit ervaring, aarzel niet om bij het bouwen van uw huis vloerverwarmingsbatterijen te installeren, zelfs als u in eerste instantie geen globale centrale verwarming plant. Idem voor de kamers, plan de verwarmingsbuizen voor de radiatoren.

Met vriendelijke groeten. Schurk
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 06/01/06, 18:58

Dag
Het is een beetje alsof je een deken over je radiatoren legt. Het voordeel van vloerverwarming is de traagheid die het biedt ten opzichte van een radiator. Maar daar verhindert u dat de vloer goed werkt. Hout is een van de sterkste isolatoren. Hiervoor zijn de chalets van hout gemaakt. Vraag bijvoorbeeld informatie op de website van Giacomini of schrijf ze een bericht om erachter te komen of er een oplossing is of speciale houten vloeren... Ik blijf sceptisch...
U kunt altijd een stralend plafond proberen
0 x
Avatar de l'utilisateur
claude07
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 50
Inschrijving: 12/07/04, 22:21
Plaats: de diepe Ardeche - Aubenas




par claude07 » 06/01/06, 20:16

oke, heel erg bedankt voor je antwoorden.
Ik denk dat een verwarming op de tegels plaatsen uiteindelijk neerkomt op verwarming tegen hout/parket wat zelf isolerend is.
het was een vraag van 1€!
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 06/01/06, 23:17

Ik weet niet welke post ik zag dat het 3€/dag kostte voor vloerverwarming.
Maar de primaire energiebron is stroom, zoals airconditioning... je zei niet dat je jezelf wilde verwarmen met hout?
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Avatar de l'utilisateur
claude07
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 50
Inschrijving: 12/07/04, 22:21
Plaats: de diepe Ardeche - Aubenas




par claude07 » 07/01/06, 01:04

nee ik wil mezelf niet verwarmen met kernenergie
Ik dacht misschien aan een lage temperatuur zonne-energie verwarmde vloer
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 07/01/06, 19:00

Hallo Claude
Je hebt gezien dat er nu hele dunne zonnecollectoren op rol zijn. Er zijn zelfs sensoren die energie kunnen opslaan. Zoek daarentegen uit of u zich niet op een beschermde plaats, historische plek of iets anders bevindt, want de installatie van sensoren op het dak kan in twijfel worden getrokken (dat zag ik op het nieuws)
Ter info voor wie het nog niet wist, de zogenaamde "lage temperatuur vloer", is sinds de jaren 80 verplicht in nieuwbouw. Vloeren bij 40°C aan de oppervlakte zijn nu verboden (zwelling van de benen). Ik geloof dat de norm een ​​maximale oppervlaktetemperatuur van 28°C oplegt. Hetzelfde geldt voor het koelen van vloeren met een minimum van 18°C ​​om condensvorming op de vloer te voorkomen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 07/01/06, 19:50

Ik ken een man bij mij in de buurt die de hele dag airconditioning installeert in privéwoningen.
Hij walgt, hij kon er thuis geen installeren omdat de wisselaar aan de voorkant verboden is vanwege een geheime site..
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Avatar de l'utilisateur
minguinhirigue
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 447
Inschrijving: 01/05/08, 21:30
Plaats: Straatsburg
x 1




par minguinhirigue » 13/08/08, 15:21

Goed voor verwarmde houten vloeren, ze bestaan, ze gedragen zich iets anders dan betonnen vloeren, maar ze werken net zo goed.

Ter herinnering: wat interessant is aan een verwarmde vloer, is dat deze langer verwarmt dan een radiator. Het heeft daarom meer inertie nodig. De volumetrische warmtecapaciteit wordt als maat genomen:

Licht hout is 1200 tot 1300 kJ/m3/°C, zwaar hout is 2000 tot 2150, gewoon beton is 2200, dicht beton 2400, niet-poreuze natuursteen is 2500 tot 3100, staal is 3900.

Ook al staat het hout uiteindelijk niet zo ver van het beton, zelfs voor de zwaarste houtsoorten is het iets minder goed. Het is echter niet zo erg. Deze fabel is geboren met huizen met houten kozijnen, die een slechte traagheid hebben.

Aan de andere kant heeft staal een grote traagheid, maar dat zal je nooit voor een vloer houden, want per m3 zijn de prijzen niet erg concurrerend.

Ik denk aan een andere zorg: het staal is subjectief koud. Laat het me uitleggen, de combinatie van geleidbaarheid en warmtecapaciteit betekent dat het aan het oppervlak met lagere snelheden opwarmt: het lijkt koud. In tegenstelling tot hout. We nemen dan de effusiviteit om dit fenomeen te meten:

Licht hout is 410 tot 430 J/(s[1/2].m2.°C), zwaar hout is 630 tot 660, gewoon beton is 1900, dicht beton 2250, niet-poreuze natuursteen is 2950 tot 3950, staal is 15000.

Hout is subjectief neutraler dan andere materialen, wanneer het plaatselijk wordt verwarmd (bijvoorbeeld door het lichaam), past het zich snel aan deze temperatuur aan en voelt het daardoor warm aan. De andere materialen "verdelen" de calorieën zeer snel naar de rest van hun massa en voelen koud aan. Dus met hout minder kans op condensvorming en minder kans op koude voeten als de vloer nog niet op temperatuur is.

Voor het einde, de kwestie van "isolatie". Omdat hout isolerend is, zal de warmte er langer over doen om de 3 tot 4 centimeter zware planken te passeren die het oppervlak van de buizen scheiden. Het is een feit. Dit is een probleem voor hout omdat het gebruik van geleidende platen vereist om het uitwisselingsoppervlak tussen de buizen en het hout te vergroten. Aluminium is niet geweldig.

Conclusie, de kwestie van de iets lagere traagheid van massief hout is niet voldoende om te beslissen, het is noodzakelijk om tijdens het gebruik te zien of de vloerverwarming vaak wordt losgekoppeld (in een zeer goed geïsoleerd huis), de houten vloer heeft het voordeel dat deze wordt vermeden koude voeten. Er blijft de bezorgdheid over de implementatie, maar enige achtergrond in Noord-Amerika, wanneer in Frankrijk?

http://www.radiantcompany.com/details/joists.shtml
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 100-gasten