Nucleair van de toekomst is goed voor de economie!

Huidige Economie en Duurzame Ontwikkeling-compatibel? groei van het BBP (ten koste van alles), de economische ontwikkeling, de inflatie ... Hoe concillier de huidige economie met het milieu en duurzame ontwikkeling.
RégsB
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 67
Inschrijving: 26/04/14, 13:33




par RégsB » 25/10/14, 10:47

Flytox schreef:...
Wat u hierboven aankondigt, is niet gehecht aan de presentatiepagina van de kosten van de verschillende energieën in productie, en is ergens op dezelfde site verloren gegaan?
...


Nee, het is de link die ik aan het einde van de pagina gaf.

Flytox schreef:...
Het verschil is maar een paar ordes van grootte.....genoeg om alles in dezelfde tas te stoppen!?:mrgreen:
...

Nou nee, nogmaals, niet alles zit in dezelfde tas!
Niettemin zou het eerlijk zijn om de ontmanteling per geproduceerde MWh te tellen, alleen maar om dezelfde orde van grootte te behouden : Mrgreen:

Flytox schreef:...
De werkelijke kosten van de ontmanteling zijn bij niemand bekend, BDF enz..., en... aangezien de Rekenkamer de zeldzame informatie die beschikbaar is... bij de bron vist... is er weinig kans dat deze uiteenloopt. : Mrgreen:
...

Dit is ook wat de CdC opmerkte; Het merkt ook op dat een verdubbeling van de ontmantelings- en opslagkosten de elektriciteitsprijs met 5% zou verhogen.

Door ze te herhalen, begrijp je deze cijfers misschien wel. : Mrgreen:

Flytox schreef:...
In de onderstaande link (een beetje lang) maar om tot het einde te lezen, zijn er enkele interessante discussies die het mogelijk maken om te zien hoe het gebeurt.

http://energie.sia-partners.com/2009071 ... yaume-uni/
...

Deze link werkt bij mij niet: ik krijg een serverfout...

...
Het geval van Groot-Brittannië is verrassend. Voor slechts 35 kernreactoren en een geïnstalleerd vermogen van 9 MW worden de totale ontmantelingskosten geschat op 000 miljard euro103. , oftewel 2 miljard euro per plant. Deze cijfers moeten worden vergeleken met die van de Verenigde Staten, waar nog 2,9 reactoren in bedrijf zijn, en waar de Nuclear Regulatory Commission (NRC) de kosten van de ontmanteling heeft geschat op 104 miljoen dollar (zo'n 300 miljoen euro) per kernreactor.
...


Ja, het doet je vooral denken dat er in Engeland mensen zijn die zichzelf proberen te proppen :schok:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 25/10/14, 13:09

RégsB schreef:
Flytox schreef:...
Wat u hierboven aankondigt, is niet gehecht aan de presentatiepagina van de kosten van de verschillende energieën in productie, en is ergens op dezelfde site verloren gegaan?
...


Nee, het is de link die ik aan het einde van de pagina gaf.


Ouuupppss, evenzeer voor mij. Chui ging veel te snel op deze passage!

Flytox schreef:...
Het verschil is maar een paar ordes van grootte.....genoeg om alles in dezelfde tas te stoppen!?:mrgreen:
...

Nou nee, nogmaals, niet alles zit in dezelfde tas!
Niettemin zou het eerlijk zijn om de ontmanteling per geproduceerde MWh te tellen, alleen maar om dezelfde orde van grootte te behouden : Mrgreen:


Op tijdstip t, ervan uitgaande dat de kosten voor het ontmantelen en opwerken van het afval bekend zijn / vast en het geleverde werk kan dit soort figuur maken... illusie. Behalve dat het aantal geproduceerde MWh eindig is wanneer de centrale wordt stilgelegd, maar dat de tijd en de kosten nog heel, heel lang blijven voortduren. Zelfs als de energiecentrale weer "op het gras" wordt gezet, blijft het afval generaties lang in een meer of minder gevaarlijke opslag liggen...

Flytox schreef:...
De werkelijke kosten van de ontmanteling zijn bij niemand bekend, BDF enz..., en... aangezien de Rekenkamer de zeldzame informatie die beschikbaar is... bij de bron vist... is er weinig kans dat deze uiteenloopt. : Mrgreen:
...

Dit is ook wat de CdC opmerkte; Het merkt ook op dat een verdubbeling van de ontmantelings- en opslagkosten de elektriciteitsprijs met 5% zou verhogen.

Door ze te herhalen, begrijp je deze cijfers misschien wel. : Mrgreen:


Verdubbelen is één ding, in de link die ik je gaf, praten ze over x 10 voor de prijs van ontmanteling (vergelijkbare "depollutie" -omvang?). Door dit te herhalen, begrijp je misschien dat deze cijfers misschien met een korreltje zout moeten worden genomen... en dat ze even waarschijnlijk worden onderschat als overschat.

Het geval van Groot-Brittannië is verrassend. Voor slechts 35 kernreactoren en een geïnstalleerd vermogen van 9 MW worden de totale ontmantelingskosten geschat op 000 miljard euro103. , oftewel 2 miljard euro per plant. Deze cijfers moeten worden vergeleken met die van de Verenigde Staten, waar nog 2,9 reactoren in bedrijf zijn, en waar de Nuclear Regulatory Commission (NRC) de kosten van de ontmanteling heeft geschat op 104 miljoen dollar (zo'n 300 miljoen euro) per kernreactor.
...


Ja, het doet je vooral denken dat er in Engeland mensen zijn die zichzelf proberen te proppen :schok:


Tot de mogelijkheden behoren:
- ze proppen zichzelf vol.
– ze doen vrijwel het juiste.
- ze zijn goedkoper, maar minder onverantwoord dan sommige....
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132

Terug naar "Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingstelsels"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 135-gasten