Betrouwbare 12-230 V-omvormer?

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7

Betrouwbare 12-230 V-omvormer?




par olifant » 07/10/14, 16:22

Beste vrienden, ik doe een beroep op uw ervaringen.

Ik zoek een 12 V DC-230 V converter (tot nu toe niets bijzonders, zou je kunnen zeggen)

- compact
- zonder ventilator
- klein vermogen (25 VA is meer dan genoeg)
- ONDERSCHEIDEN BETROUWBAAR!

Het moet permanent een alarmsysteem op een boot leveren, dus 24 uur per dag, 24 dagen per jaar. Het zal worden geplaatst, met de alarmcentrale in een IP365-doos die ik natuurlijk niet te klein zal kiezen.

Waarom levert u niet rechtstreeks 12 V, zegt u?

Simpelweg omdat de in België goedgekeurde alarmsystemen wettelijk zijn ontworpen om niet te worden ingeschakeld als de 230 V afwezig is (om te voorkomen dat iemand die wordt afgeleid, zijn systeem na 24 of 48 uur als HS kwalificeert, omdat het schakel de stroom uit voordat u op vakantie gaat)

De laatste keer dat ik dit probeerde, ondanks het bescheiden verbruik, stierf het apparaat na 2 dagen. Voor 34 euro is er geen wonder dat je me vertelt ....

De prijs is secundair

Dank u voor uw mening.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68

Betreft: betrouwbare 12-230 V-omvormer?




par Dirk Pitt » 07/10/14, 17:55

elephant schreef:Waarom levert u niet rechtstreeks 12 V, zegt u?

Simpelweg omdat de in België goedgekeurde alarmsystemen wettelijk zijn ontworpen om niet te worden ingeschakeld als de 230 V afwezig is (om te voorkomen dat iemand die wordt afgeleid, zijn systeem na 24 of 48 uur als HS kwalificeert, omdat het schakel de stroom uit voordat u op vakantie gaat)


het is praktisch, dieven snijden gewoon het sap en het schakelt het alarm uit ??????? of dan is er iets dat ik niet begreep. :? :?
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 08/10/14, 08:42

Het zou inderdaad te gemakkelijk zijn.

De systemen zijn 24 uur per dag actief. de processor draait de hele tijd en er is een in- of uitgeschakelde instructie. Een permanent opgeladen lood-zuur batterij wordt in de buffer geplaatst en zorgt voor het relais bij de minste netuitval.
Omdat het op deze manier te "gemakkelijk" is om een ​​netstoring niet op te merken JUIST VOOR HET INSCHAKELEN (de ervaring heeft geleerd), weigeren de systemen in te schakelen als de sector is op dit moment niet aanwezig.
Als de stroom uitvalt tijdens de inschakelperiode, blijft het systeem werken en blijft het ingeschakeld. Mogelijk meldt het de stroomstoring telefonisch.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 08/10/14, 11:13

OK, dat verandert het spel een beetje.
u heeft 230V 50Hz nodig om het apparaat in te schakelen en dan kunt u uw converter stoppen, het systeem werkt hoe dan ook vanaf de batterij op uw boot. op deze manier wordt de converter zeer weinig gebruikt en hoeft deze niet van uitzonderlijke kwaliteit te zijn.
voordat je weggaat, start je de converter, je arm, je stopt de converter en je gaat.
het alarm leeft op de batterij waarvan wordt aangenomen dat deze wordt opgeladen door PV en / of windturbine.
0 x
Beeld

Klik op mijn handtekening
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 08/10/14, 11:41

En waarom niet een hele kleine omvormer?

Omdat het in dit geval zelf een batterij heeft die de zekerheid van de elektriciteitsvoorziening vergroot.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 08/10/14, 12:36

Maar als ik het goed begrijp, wil olifant via deze vergadering de Belgische wetgeving omzeilen?

Me ben ik verkeerd? : Cheesy:

Ja, een beest kleine omvormer (pc-type) lijkt mij het beste ... en 2 batterijen zijn altijd beter dan ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 08/10/14, 18:38

Bedankt voor je advies.

1) de levensduur van de back-upbatterij van het systeem is onvoldoende. (52 uur, we moeten minimaal een week meegaan)

2) het doel is niet om de wet te omzeilen, maar het gaat er niet om 230V-net in een ... zeilboot afgemeerd aan een dood lichaam te brengen.

3) de computeromvormers hebben een te kleine batterijcapaciteit en zijn te omvangrijk. Ook geen demontage om de garantie te behouden. Bovendien hebben velen een tijdslimiet. In de oplossing die ik heb gekozen, stoppen we alles in een IP 65-doos, niet te klein (in plastic vanwege de GSM-zender) en basta!

4) hoe eenvoudiger het zal zijn voor de gebruiker, hoe gelukkiger we zullen zijn: de installatie wordt op afstand bediend via gsm of sms. (exclusief het plaatsen van de "grote" centrale, uitgerust met een 17 A / h-batterij die "alleen voor de bewapening" zou worden gevoed met een converter uit Prisunic.

Een oplossing zou zijn om de centrale eenheid stroomafwaarts van de gelijkrichter te voorzien van 12 V DC om de detectie van een stroomstoring te misleiden. Maar dan verlies je de garantie op de centrale, want je moet gaan lassen op een CMS / SMC kaart, die sporen achterlaat!

Als optie zal ik voorstellen om de boot uit te rusten met een klein PV-paneel om de grote batterij op te laden.

Laatste detail voor degenen die het niet begrepen:

de installatie zal daarom bestaan ​​uit:

1) de grote batterij van de boot

2) een 12 VDC 230 V AC-omzetter

3) een alarmcentrale met zijn GSM-zender

4) de 2,6 A / h loodzuur back-up batterij van de centrale (regelmatig getest door het systeem)

5) een sirene bedoeld voor vochtige omgevingen

6) en waterdichte contacten

2,3,4 elementen in een IP65-doos
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 199 gasten