Uw mening over zonne-energie geplaatst door een raam

Thermische zonne-energie in al zijn vormen: zonne-energie, warm water, het kiezen van een zonnecollector, zonne-concentratie, ovens en zonne-fornuizen, zonne-energie-opslag door warmtebuffer, zonne-energie zwembad, airconditioning en zonne-koud ..
Hulp, begeleiding, programma's en voorbeelden van de prestaties ...
tasbin
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 06/08/14, 13:22

Uw mening over zonne-energie geplaatst door een raam




par tasbin » 08/08/14, 16:45

Hallo,
Ik huur een appartement in Moezel (57) met een logia op het zuiden die uitkomt op mijn woonkamer, ingericht in het zwart:
Beeld

Onze verwarming is collectief met een individuele meter en de ramen zijn voorzien van dubbele beglazing, behalve die welke toegang geven tot de logia.

Ik zou graag passieve zonneverwarming met gerecyclede materialen willen testen om een ​​POC te testen voor een eenpersoonskamer, hetzij voor de woonkamer met uitzicht op de logia, hetzij voor onze slaapkamer, ook op het zuiden.

Hier is een model dat ik graag zou willen imiteren van een persoon die beweert zijn verwarmingsrekening met 2 te hebben verlaagd
http://www.instructables.com/id/Solar-H ... n-Boosted/

Hier wordt een professioneel model met ventilator gepresenteerd met technische details:
http://www.solarinfrasystems.com/

Dit model blokkeert gedeeltelijk het raam.

Ik zag dat er andere modellen waren die het zicht niet belemmerden in die met blikjes, maar ik herinner je eraan dat ik een appartement op de 6e verdieping huur.

Omdat ik in een appartement ben, zou ik een deel van mijn slaapkamerraam of een van de drie ramen in de logia willen bedekken.

Ik zou graag uw mening willen hebben over een dergelijk systeem, wetende dat mijn naïeve mening de volgende is:
- simpelweg het licht binnenlaten met opgetrokken gordijnen om de kamer te verwarmen zou niet meer opleveren dan dit systeem. Voor de woonkamer die uitkomt op de logia zal dit gezien de oppervlakte van de ramen geen probleem opleveren als de lichtinval wordt verminderd.

- dat elke gewonnen energie ten koste zou gaan van de helderheid. Het tegeneffect op de absorptie van zichtbaar licht en infrarood is mij niet erg duidelijk.


Als iemand feedback heeft, ben ik geïnteresseerd.

ps1: Excuseer mij bij voorbaat voor al mijn benaderingen, ik geef toe dat ik er niets van weet :D

Dank u bij voorbaat
0 x
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9




par raymon » 09/08/14, 12:06

Naar mijn mening heeft het geen zin om een ​​zonnepaneel op een raam te plaatsen. Zoek in plaats daarvan naar een zuidmuur, daar kun je extra energie recupereren. Onderaan de loggia lijkt het alsof je een stevige muur hebt, misschien zou het daar interessanter zijn. Maar er is ook de optie isolatie-economie.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Zonnewarmte: zonnecollectoren CESI, verwarming, warm water, kachels en zonne-fornuizen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 149-gasten