Ze vonden het water geheugen (Montagnier)

Algemene wetenschappelijke debatten. Presentaties van nieuwe technologieën (niet direct gerelateerd aan hernieuwbare energie of biobrandstoffen of andere thema's ontwikkeld in andere subsectoren) forums).
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Ze vonden het water geheugen (Montagnier)




par Janic » 05/07/14, 20:05

interessante documentaire over de herinnering aan water waaraan Montagnier werkt.

France 5: "we hebben de herinnering aan water gevonden"
De geschiedenis herhaalt de geschiedenis waarin het moeilijk is om dogma's te veranderen.
Geen zinspeling op homeopathie die echter de basis is van verdunningen (decimalen in deze documentaire zoals in homeopathie of centesimaal in de Hahnemanniaanse verdunningen), met vortex, die in deze documentaire wordt besproken. Dit werk zou een wetenschappelijke verklaring kunnen geven voor wat eenvoudig werd verondersteld en vooral werd waargenomen bij zijn gebruikers.
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: geheugen van water




par moinsdewatt » 06/07/14, 13:03

Frankrijk 5 heeft echt niets te doen .......
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 06/07/14, 17:09

lesswatts hallo
de rol van kanalen als France 5 of arte is niet om zichzelf te oordelen over de waarde of de geldigheid van een bepaald onderwerp, maar om het bekend te maken aan het publiek dat, in hun ziel en geweten, zoals ze zeggen, geïnteresseerd zijn of niet in de kwestie. Zoveel jaren wordt de televisie bekritiseerd omdat ze anticultureel is en onderhevig aan censuur dat haar paradigmaverschuiving alleen maar kan worden geprezen. Voor de anderen is er de wereldbeker voetbal, die daar natuurlijk zeer cultureel is! 'Geef ze brood en spelletjes,' zei Caesar, en ik zorg voor de rest '
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 09/07/14, 00:03

Ik zag deze documentaire, waarin we reageerbuizen met verschillende verdunningen op een magnetische sensor plaatsen

alleen de 6- en 7-verdunningen geven een signaal ... in welke sensor? het ziet eruit als een spoel om geluid op te vangen via het magnetische veld van een oude telefoon

het lijkt me al vreemd

maar verzend dit geluidsbestand dan naar een ander laboratorium om dezelfde DNA in een andere reageerbuis opnieuw uit te voeren ??? we gaan verder dan science fiction

waarom mix altijd homeopathie en waterherinnering?

dat water (of suiker) sporen van het sterk verdunde product bijhoudt, is al heel bijzonder, maar niet onmogelijk totdat we alles weten: het spoor dat door water wordt bewaard, kan levende cellen beïnvloeden door een fenomeen dat we weten het niet

maar dat verdunde DNA zendt een magnetisch veld uit alleen in de audioband die kan worden opgenomen met een gewone pc ... ik vind het moeilijk om serieus te nemen

en zelfs als het DNA een magnetisch veld uitzendt, dat de opname van dit magnetische veld een kopie van dit DNA kan vormen is ????

er is nog iets dat me doet twijfelen: het plaatsen van de spoel die DNA creëert in een mu-metalen schild is nutteloos, omdat de spoel een sterk magnetisch veld creëert dat al het andere bedekt ... het is op het niveau van de sensor dat het nuttig zou zijn om af te schermen ... maar helemaal niets als het niet de bioscoop is om te vragen om de projectors uit te schakelen die parasiet maken ... maar geen zorgen met de laptop op 30cm in de buurt , terwijl een computer alles oneindig luider uitzendt dan water

Ik was nooit geïnteresseerd geweest in dit verhaal over waterherinnering, dus ik had er niets op tegen ... maar na dit rapport toevallig te hebben gezien, geeft het me een grote indruk
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 09/07/14, 09:51

CHATELOT hello
We moeten vermijden om wat al bekend is te vermengen met wat een verklaring biedt (goed of niet) voor een ongewoon fenomeen. Slechts twee eeuwen geleden had niemand zich de telefoon, de televisie, moeten voorstellen die heel dicht bij het beschreven fenomeen staat, omdat op enorme afstanden het beeld en het geluid de receptionist hiervan bereiken, wat voldoende is voor een verandering in het gedrag van het individu of een groep veroorzaken wanneer er geen echte aanwezigheid is. Het internet is ook een communicatiemodel van gedrag dat invloed heeft op virtuele informatie zonder echte aanwezigheid. (voor het overige zijn de spoelen de genoemde magnetische velden alleen technische aspecten die typerend zijn voor wetenschappelijke laboratoria).
waarom mix altijd homeopathie en waterherinnering?
de documentaire roept geen homeopathie op (om geen ontkenning toe te voegen aan een andere ontkenning van sommige van de demonstranten). Maar wie de belangrijkste principes van homeopathie kent (in feite de principes van verdunning en dynamisering) ziet de overeenkomst. Omdat de genoemde verdunningen de cijfers van Avogadro overtreffen, werd deze mogelijkheid betwist door bekrompen en conservatieve geesten (maar dit was altijd het geval ruim voor het proces tegen Galileo)

maar dat verdunde DNA zendt een magnetisch veld uit alleen in de audioband die kan worden opgenomen met een gewone pc ... ik vind het moeilijk om serieus te nemen
het is niet meer verrassend dan alle andere elektromagnetische systemen die informatie verzenden, het is gewoon nieuw en 'morgen' wordt het als alledaags beschouwd als wifi.
0 x
Aumicron
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 387
Inschrijving: 16/09/09, 16:43
Plaats: Bordeaux




par Aumicron » 09/07/14, 10:47

chatelot16 schreef:maar na het zien van dit verhaal bij toeval het geeft me een geweldige indruk van humbug

Ik mag onnozel zijn, maar ik zie niet het punt van Professor Montagnier om deze grote hoax te rijden ...
0 x
Om te betogen.
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554




par moinsdewatt » 09/07/14, 20:19

Aumicron schreef:
chatelot16 schreef:maar na het zien van dit verhaal bij toeval het geeft me een geweldige indruk van humbug

Ik mag onnozel zijn, maar ik zie niet het punt van Professor Montagnier om deze grote hoax te rijden ...


Er zijn mensen die bereid zijn alles te doen om over hen te praten.

Het is eenvoudig.
0 x
Aumicron
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 387
Inschrijving: 16/09/09, 16:43
Plaats: Bordeaux




par Aumicron » 10/07/14, 09:57

Misschien waar voor "mensen" op forums maar een beetje simplistisch in het geval van professor Montagnier. Vooral omdat andere onderzoekers dezelfde kant op gaan.
0 x
Om te betogen.
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 10/07/14, 12:23

ongeacht de reputatie van de auteur ... in de echte wetenschap wat belangrijk is en wat kan worden gereproduceerd en begrepen

echte uitvinding blijft nooit zo lang zonder toepassing of uitleg

dat gezegd hebbende, ik wil absoluut dit ding niet in diskrediet brengen ... ik heb alleen mijn mening gegeven ... er is alleen maar wachten op de voortzetting

andere twijfel: het gereconstitueerde DNA is niet identiek aan dat van vertrek, ik kan me niet meer herinneren welk% van de fouten

je moet weten dat alle levende wezens een zeer nauwe DNA hebben ... dus als de DNA van dit experiment een bacterie is, is het normaal dat de minste bacteriën die standaard in de buis aanwezig zijn, een zeer dichte DNA produceren
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 10/07/14, 12:42

Chatelot hallo
ongeacht de reputatie van de auteur ... in de echte wetenschap wat belangrijk is en wat kan worden gereproduceerd en begrepen
absoluut gelijk. Een groot aantal ontdekkingen en vorderingen in alle soorten wetenschappen werden door obscurantisme verworpen voordat hun ontdekkers nationale helden werden, bedekt met eer en glorie.
Voor de goede orde, Benveniste moest in een caravan werken, volgens de documentaire, met "zijn pik en zijn mes" volgens de populaire uitdrukking.

andere twijfel: het gereconstitueerde DNA is niet identiek aan dat van vertrek, ik kan me niet meer herinneren welk% van de fouten
Montagnier is nauwelijks beter uitgerust en staat in de kinderschoenen van de gebruikte techniek die kan worden geparasiteerd door veel externe invloeden, op het geanalyseerde product, net als elk ander product op internet. De bijna perfecte kwaliteit van de transmissie suggereert een significante verbetering in de komende jaren en daarom een ​​betere reproduceerbaarheid van zijn "biologische" werking.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Wetenschap en Technologie"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 179-gasten