Het einde van de thermische trailer komt helder elektrisch.

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Het einde van de thermische voertuig aankomt helder elektrisch.




par izentrop » 07/10/17, 00:19

Lithiumproductie kan de beperkende factor zijn https://www.planetoscope.com/matieres-p ... thium.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188

Re: Het einde van de thermische voertuig aankomt helder elektrisch.




par Remundo » 07/10/17, 09:42

Wanneer we begrijpen dat we ons niet moeten verzetten tegen elektrisch en thermisch, omdat ze complementair zijn in een hybride architectuur.

net zoals in tegenstelling tot zout en vlees in salami. : Mrgreen:
0 x
Beeld
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: Het einde van de thermische voertuig aankomt helder elektrisch.




par moinsdewatt » 09/10/17, 20:11

nico239 schreef:Open vraag .... is de elektrische echt het enige alternatief voor de thermische voor voertuigen :? :? :?


Vergeet de waterstofketen niet.
0 x
lilian07
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 15/11/15, 13:36
x 56

Re: Het einde van de thermische voertuig aankomt helder elektrisch.




par lilian07 » 09/10/17, 20:47

Vandaag zijn er potentiële kanalen van 2 die moeten verschijnen. Zeer goed wie zal zien wie zal winnen. De nieuwste projectie en veel plezier laten zien dat waterstof de taak zou moeten overnemen. Waarom? WATERSTOF reageert het beste op een visie STOCK, autonomie en gladstrijken behoefte winter bijzonder. Naast het ecologisch evenwicht lijkt groter en technologie duurzamer en aanpasbaar aan andere gebied .... eindelijk profiteren met hernieuwbare energie is net zo goed als met batterijen ....
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188

Re: Het einde van de thermische voertuig aankomt helder elektrisch.




par Remundo » 09/10/17, 21:19

de batterijsector heeft een opbrengst die 3 keer hoger is dan waterstof ...

Hydrogen_rendements.JPG
Hydrogen_rendements.JPG (47.59 KIO) Toegang tot 4141-tijden


Bron: Ulf Bossel, 1835-pagina
1 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Het einde van de thermische voertuig aankomt helder elektrisch.




par Adrien (voormalig nico239) » 09/10/17, 21:24

We zijn niet uit de herberg ....

Ik zou dit einde van olie willen leven ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Het einde van de thermische voertuig aankomt helder elektrisch.




par chatelot16 » 09/10/17, 21:51

dit soort vergelijking is moeilijk

het is gemakkelijk om de prestaties op een bord te zetten, maar wat is het?

we kunnen de prestaties van beschikbare batterijen meten, omdat er vele soorten batterijen beschikbaar zijn

maar in waterstofopslag en brandstofcellen die iets in de handel zagen? Ik kan niets vinden ... we kunnen fantaseren over het prototype, maar ik geloof niet wat ik zie en nog erger wat ik kan kopen!

dan is er een ernstiger probleem: het doel van een auto is niet om kw te maken, het is om een ​​persoon te vervoeren

een ultralichte auto met een kleine hittemotor is wellicht zuiniger om mijn 90 kg te vervoeren dan een elektrische auto met een gewicht van 1 ton

een thermisch voertuig ondanks slechte prestaties kan zuiniger zijn dan een zwaar elektrisch voertuig

goede eindelijk beschikbare voertuigen zijn zowel thermisch als te zwaar ... dus wat de methode ook is, het is door de thermische aansteker of elektrische
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Het einde van de thermische voertuig aankomt helder elektrisch.




par sicetaitsimple » 09/10/17, 22:09

Remundo schreef:de batterijsector heeft een opbrengst die 3 keer hoger is dan waterstof ...



Schema heel sprekend .... We kunnen oneindig tussentijdse rendementen bespreken, maar uiteindelijk zal het uiteindelijke resultaat niet fundamenteel veranderen, in ieder geval met de technologieën die vandaag beschikbaar zijn.

De kosten blijven bestaan, want een efficiënte oplossing (in termen van energie) is niet per se de beste in economische termen. We kennen de bekende formule "de goedkoopste energie is degene die we niet verbruiken", maar het komt voor dat die in werkelijkheid regelmatig wordt verslagen .....

Ik heb de neiging om te denken dat de batterij de keuze is voor privévoertuigen en dat waterstof voor zwaar transport zal zijn.
0 x
ENERC
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 725
Inschrijving: 06/02/17, 15:25
x 255

Re: Het einde van de thermische voertuig aankomt helder elektrisch.




par ENERC » 11/10/17, 08:30

HYDROGEN reageert beter op een STOCK-visie

Niet in gasvorm. Zie het formaat van een Toyota Mirai-tank om het te begrijpen ....

Door tegens in verband met koolstof om methaan te maken, of stikstof om ammoniak te maken, is er meer serieus.
We vergeten ook dat we steenkool kunnen vervangen door waterstof in staalfabrieken en het kunnen gebruiken voor kunstmest.

Een artikel van het IEA over dit onderwerp: http://www.iea.org/newsroom/news/2017/a ... nergy.html
In een niet al te verre toekomst zou ammoniak kunnen worden gebruikt als een koolstofvrije brandstof of energiedrager
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: Het einde van de thermische voertuig aankomt helder elektrisch.




par Gaston » 11/10/17, 10:16

ENERC schreef:Door tegens in verband met koolstof om methaan te maken, of stikstof om ammoniak te maken, is er meer serieus.
Er zijn ook opslagmogelijkheden in vorm mierenzuur (of methaanzuur).
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 193-gasten