afwisselend verkeer: tegen verontreiniging of geld te pompen?

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 20/03/14, 14:25

chatelot16 schreef:Ik ben op mijn hoede voor het systematisch toeschrijven van fijnstof aan diesel


Natuurlijk is de systematiek nooit trouw aan de werkelijkheid.

Voor een meting die van toepassing is op de totale vloot, of een beoordeling die vandaag de dag wordt gemaakt van deze totale vloot, is het echter niet verkeerd om te zeggen dat diesels (die momenteel rijden) aanzienlijk meer deeltjes uitstoten dan benzines (die momenteel rijden). Er zijn nog steeds een aantal ouderwetse TD's en Tdi HDI's van het type Euro 2 of 3.

Ik heb geen samenstelling van het Franse wagenpark gevonden op basis van de leeftijd van de voertuigen en het type (diesel, benzine)... [Ik heb het niet over registraties, maar over de "circulerende voorraad" - dit is wat vervuilt]

In de toekomst, met Euro V en Euro VI, zal het rock-'n-roll zijn. Het is duidelijk.

Dus “overstappen” op benzine zal niet langer een “winst” zijn.

Maar het is ook niet erger! Draai de stelling ook niet om!
0 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 20/03/14, 15:56

Ahmed schreef:...Fukushima, nog nooit van gehoord?
Eerlijk gezegd is het bouwen van kerncentrales in een vulkanische archipel die onderhevig is aan aardbevingen en tsunami's...

Ik zie de link niet...

Kernenergie speelde geen rol bij de goedkeuring van normen ter bestrijding van vervuiling door auto's.
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 20/03/14, 16:10

Did67 schreef:
Voor een meting die van toepassing is op de totale vloot, of een beoordeling die vandaag de dag wordt gemaakt van deze totale vloot, is het echter niet verkeerd om te zeggen dat diesels (die momenteel rijden) aanzienlijk meer deeltjes uitstoten dan benzines (die momenteel rijden). Er zijn nog steeds een aantal ouderwetse TD's en Tdi HDI's van het type Euro 2 of 3.
(...)
Dus “overstappen” op benzine zal niet langer een “winst” zijn.

Maar het is ook niet erger! Draai de stelling ook niet om!


De huidige diesels produceren feitelijk meer deeltjes dan benzines (die wel wat produceren!), maar de deeltjes die door diesels worden uitgestoten zijn volgens de WHO blijkbaar schadelijker.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 20/03/14, 16:58

Leo Maximus schreef:Ik zie de link niet...

Kernenergie speelde geen rol bij de goedkeuring van normen ter bestrijding van vervuiling door auto's.


Het rapport stond in het bericht dat eraan voorafging en waarin patriottisch gedrag jegens de Japanners werd beweerd.

Wat hen er niet van weerhield kernenergie te stelen van TEPCO en hun regering, wat een bepaald aantal vandaag de dag zonder zou doen...

Niets te maken met het ‘vervuilingsdebat’, maar met de verschillende punten over het respectievelijke gedrag van de Franse of Japanse bevolking…

Zo begreep ik het.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12306
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2967




par Ahmed » 20/03/14, 19:13

Meer precies verwees ik naar de neiging dat de Japanners vijandigheid zouden moeten tonen tegenover vervuiling.

Nucleaire vervuiling is weliswaar minder zichtbaar (als je wilt!) dan fijne deeltjes, maar is niet minder een realiteit.

De relatie is zeker niet direct met autovervuiling, hoewel dit wel het geval zou kunnen zijn met de mogelijke ontwikkeling van elektrische voertuigen...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 22/03/14, 17:27

Ahmed schreef:Meer precies verwees ik naar de neiging dat de Japanners vijandigheid zouden moeten tonen tegenover vervuiling.

Nucleaire vervuiling is weliswaar minder zichtbaar (als je wilt!) dan fijne deeltjes, maar is niet minder een realiteit.
...

Als we op een klein grondgebied wonen en het industrialisatieniveau erg hoog is, worden we al heel vroeg geconfronteerd met ernstige vervuilingsproblemen, bijvoorbeeld met Minamata. ( http://fr.wikipedia.org/wiki/Maladie_de_Minamata )

Maar terwijl de kwikvergiftigers van Minamata Bay zich in de beklaagdenbank bevonden (in de jaren zestig), bouwde TEPCO Fukushima, uiteraard zonder de bevolking te raadplegen. :schok: .

Vervolgens verhuisden Japanse industriëlen grotendeels naar China (sinds de jaren zeventig, onder Mao) en daarmee hun industriële vervuiling. Nu is het China dat hun vervuiling naar hen terugstuurt! :schok: : Cheesy: De helft van hun luchtvervuiling komt uit China.

Ze hebben dus nog steeds industriële vervuiling, in ieder geval iets minder, en daar bovenop komt nog de nucleaire vervuiling!

Het feit blijft dat Japanse steden veel minder vervuild zijn door auto's dan Franse steden.
0 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 22/03/14, 17:40

Did67 schreef:...Niets te maken met het debat over "vervuiling", maar met de verschillende punten over het respectievelijke gedrag van de Franse of Japanse bevolking...

De Japanners zijn complete idioten. Als u een auto heeft die olie verliest, komen de buren aanbellen om u dit te laten weten. Als je niet meteen reageert, bellen ze de politie!
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12306
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2967




par Ahmed » 22/03/14, 19:49

Als dit soort reacties een strikte evenredigheid zou volgen, zou Japan na Fukushima een revolutie hebben doorgemaakt!
Dit formele gedrag is niet exclusief voor de Japanners.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 22/03/14, 20:38

Er was een echte afwijzing van kernenergie na Fukushima, na tientallen jaren grote onverschilligheid. Zoals overal trouwens. Maar wat kunnen we doen aan nucleaire vervuiling? Bel de politie?

Een grote meerderheid van de bevolking blijft vijandig tegenover het herstarten van energiecentrales.

We zijn volledig off-topic.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 23/03/14, 08:59

Beeld
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Remundo, sicetaitsimple en 164 gasten