Montage pantone 4x4 toyota turbo LJ73 2.4L

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189




par dede2002 » 28/02/14, 07:35

Flytox schreef:Op dit mooie diagram : Mrgreen: , Ik zie het belang van de gasklep of gasklep op de motoruitlaat niet. De onderdruk, niet altijd voldoende voor de motor, is "altijd" gunstig en volgt met het motortoerental. Het is beter om deze sluiter op de bubblerinlaat te plaatsen. Dit zou de onderdruk in de reactor en zijn gasstroom "regelen".

Op het andere diagram dat de druk van de turbo gebruikt om de lucht naar de bubbler te brengen, zou deze "versneller" kunnen werken in plaats van de anti-retour.


Het zou ook mogelijk zijn om een ​​gekalibreerde klep te installeren die alleen lucht zou zenden als de druk na de turbo groter is dan de gasdruk, van het type:

Beeld


Ja, veel leuke ideeën!
Als we sluiten vóór de bubbler, zal de depressie ervan toenemen en zal hij meer stoom produceren, klaar om opnieuw te versnellen?

Bij een diesel is de hoeveelheid aangezogen lucht altijd hoog en wordt deze, afgezien van de turbo, nauwelijks beïnvloed door de belasting.

De water/brandstofverhouding van 1/5 is een gemiddelde waarde. Gedurende het verloop varieert het en is het niet altijd optimaal, en is ook niet bekend hoeveel lucht er aan de stoom wordt toegevoegd?

Ik denk dat we idealiter de lucht en het water moeten doseren in verhouding tot de brandstof... met hendels op de tdb om mee te beginnen. :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 28/02/14, 18:43

De water/brandstofverhouding van 1/5 is een gemiddelde waarde. Gedurende het verloop varieert het en is het niet altijd optimaal, en is ook niet bekend hoeveel lucht er aan de stoom wordt toegevoegd?

Ik denk dat we idealiter de lucht en het water moeten doseren in verhouding tot de brandstof... met hendels op de tdb om mee te beginnen.


Er zijn 2 scholen, die in principe zeggen:

1°)- de stoom moet evenredig zijn aan de luchtstroom of het motortoerental.

2°)- de stoom moet de brandstofstroom volgen in de verhouding van 1/5 waar u het over had.

Het debat is niet beslecht. Sommige onderzoekers hebben erover gesproken (kapitein Maloche, André enz...) maar ze zijn het niet allemaal met elkaar eens en hebben niet veel resultaten over econologie verzameld. : Cry: : Mrgreen:

Bovendien ben ik er niet zeker van dat dezelfde Gillier Pantone-installatie kan worden gebruikt om de suprematie van het ene of het andere doseersysteem aan te tonen. Het moet ingewikkelder zijn om te beheren... :| :frons: : Cry:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 160-gasten