Montage pantone 4x4 toyota turbo LJ73 2.4L

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 25/02/14, 20:29

Een idee, kunnen we een elektrische pomp gebruiken om de lucht van de bubbler te duwen (of op te zuigen), zou het de flow gemakkelijker regelen?


U geeft ons een diagram ... er zijn 36 manieren om te doen ... :P
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
nikko
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 19/02/14, 19:19
Plaats: centrale regio




par nikko » 26/02/14, 05:34

Een "mondstuk" is elke beperking van de doorgang


Ik heb een slokdarm op zijn plaats. Ik heb drie verschillende maten gemaakt om het resultaat in een tijdje te zien.

Ik doe veel kleine 10 20km-trip Ik vraag me af of ik geen GV moet installeren om het systeem operationeel te maken als je zegt?

Voor de temperatuur moet ik een sonde bestellen in 12v. Ik heb er geen in mijn archief.

Een idee, kunnen we een elektrische pomp gebruiken om de lucht van de bubbler te duwen (of op te zuigen), zou het de flow gemakkelijker regelen?


Dat zou betekenen dat het zou moeten zijn welke functie met het gaspedaal het niet eenvoudig zal zijn.
0 x
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189




par dede2002 » 26/02/14, 08:36

Inderdaad ...

A priori lijkt het venturisysteem eenvoudig en effectief!

Ik ben gewoon op zoek naar ideeën om de stroom extra lucht- en waternevel onder alle bedrijfsomstandigheden te kunnen regelen.

bijvoorbeeld een elektromagnetische klep om de doorgang tijdens de vertraging te sluiten. Misschien is het hoge waterverbruik hieraan gekoppeld, omdat bij remmen op de motor de venturi evenveel zuigt als bij volle belasting voor hetzelfde regime?

A+
0 x
nikko
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 19/02/14, 19:19
Plaats: centrale regio




par nikko » 26/02/14, 18:34

Ik weet niet zeker of ik het geval van een benzinebrandstof neem als je de versnelling raakt die de vlinder "of bussen op bromfietsen" sluit omdat het het benzine-luchtmengsel is dat een goede verbranding geeft. Na een injectie weet ik niet hoe het werkt.


[/ Quote]
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 26/02/14, 19:36

nikko schreef:Ik doe veel kleine 10 20km-trip Ik vraag me af of ik geen GV moet installeren om het systeem operationeel te maken als je zegt?


We zijn een aantal om bezorgd te zijn dat het systeem pas echt operationeel is na een bepaald aantal km (12 -20 km?) : Cry: Voor korte trips is het niet erg ... Zoals ik hierboven al zei, misschien omdat de reactor bij het opstarten in condensatie baadt en de staaf moeilijk droogt. De GVI warmt veel sneller op ... maar ik merkte geen duidelijke start van het systeem sneller ..... Zodat het "sneller" opwarmt (dat zegt veel : Mrgreen: ), Had ik een montage gemaakt die werkte zonder water maar met luchtdoorlaat in de reactor gedurende de eerste km. Na ongeveer 5 km zette ik het water op en de stoomtemperatuur klom eigenlijk iets sneller naar de "gewone" temperatuurzone. Kon geen betere in de conso illustreren met deze systus ...: Mrgreen: .
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 26/02/14, 20:06

dede2002 schreef: Misschien is het hoge waterverbruik hieraan gekoppeld, omdat bij het afremmen van de motor de venturi zuigt net zo veel ten volle aangesproken voor hetzelfde regime?

Wanneer de motor en dus de turbo volledig is geladen, draait deze naar donf en zuigt aan de ene kant een max. En comprimeert de max van de andere. Zodra je gas geeft, is er niet veel te doen aan de turbo-uitlaat, het turbo-systeem klapt in (het inlaatgedeelte absorbeert veel vermogen, dus veel langzamer). In een paar 1 / 10 seconden lijkt de luchtstroom op die van een atmosferische motor. In deze overgangsperiode keert de opname terug naar depressie en kan het verlangen zijn naar wat het niet zou moeten doen ...... het water van de bubbler bijvoorbeeld. Als dit het geval is, moeten we onmiddellijk het hierboven genoemde anti-terugkeerformulier plaatsen. : Cry:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189




par dede2002 » 27/02/14, 08:52

Oeps, ik vergat de turbo, ik redeneerde over een atmosferische diesel.

Desalniettemin is er een grote luchtstroom en geen vertraging van de dieselinjectie.
0 x
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189




par dede2002 » 27/02/14, 11:21

Flytox schreef:
Een idee, kunnen we een elektrische pomp gebruiken om de lucht van de bubbler te duwen (of op te zuigen), zou het de flow gemakkelijker regelen?


U geeft ons een diagram ... er zijn 36 manieren om te doen ... :P


Ik vond dit mooie diagram op de forum, en dit is mijn eerste poging door een afbeelding te openen in dia ...
Het was Nikko die me het idee van het gaspedaal gaf, ik zag dat anderen op de forum heb al geprobeerd met een kleine motor carbide.

Beeld
0 x
nikko
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 19/02/14, 19:19
Plaats: centrale regio




par nikko » 27/02/14, 20:44

het zal niet gemakkelijk zijn om te doen, maar het is vrij goed ik zal het onderwerp omdat mijn 4x4 Ik heb een windtunnel effect dat zal worm de reactor in dit geval zou dit de stoom reparte in de borrelende voorkomen bestuderen ..
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 27/02/14, 21:34

Op dit mooie diagram : Mrgreen: , Ik zie het belang van de gasklep of gasklep op de motoruitlaat niet. De onderdruk, niet altijd voldoende voor de motor, is "altijd" gunstig en volgt met het motortoerental. Het is beter om deze sluiter op de bubblerinlaat te plaatsen. Dit zou de onderdruk in de reactor en zijn gasstroom "regelen".

Op het andere diagram dat de druk van de turbo gebruikt om de lucht naar de bubbler te brengen, zou deze "versneller" kunnen werken in plaats van de anti-retour.


Het zou ook mogelijk zijn om een ​​gekalibreerde klep te installeren die alleen lucht zou zenden als de druk na de turbo groter is dan de gasdruk, van het type:

Beeld
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 164-gasten