Montage pantone 4x4 toyota turbo LJ73 2.4L

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
nikko
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 19/02/14, 19:19
Plaats: centrale regio




par nikko » 22/02/14, 13:17

Je hebt ergens een bugg. De motor zou niet werken als hij blies in plaats van aan te zuigen door de turbo. Wanneer de originele slangen zijn aangesloten, is de werking normaal en zuigt de turbo aan.


Dus in feite streeft de motor correct rond de 1500 2000tr / min maar vertraagt ​​​​niet.


Kun je uitleggen wat je wilt doen?


Ik wilde de reactoruitgang zo dicht mogelijk bij de turbo-ingang plaatsen om een ​​betere zuigkracht te hebben, maar hij doet hetzelfde.

Een paar ellebogen gaan voorbij, maar een handgreep / dieptepunt kan grote problemen veroorzaken, zoals de mogelijkheid om een ​​vlaag van vloot op te slokken en de turbo en of de motor te doden ..... Huilend of erg verdrietig meneer Groen


Ik heb gekeken dat er geen onderste dode punt is, in feite valt de condensatie terug in de reactor.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 23/02/14, 13:54

nikko schreef:
Kun je uitleggen wat je wilt doen?


Ik wilde de reactoruitgang zo dicht mogelijk bij de turbo-ingang plaatsen om een ​​betere zuigkracht te hebben, maar hij doet hetzelfde.

Deze reactor naar inlaatleiding lijkt belangrijk:
- Te lang (> 1m?), het beperkt de stoomstroom te veel, koelt af en condenseert te veel.
- Te grote diameter (diam > 18 mm?), het koelt en condenseert teveel.
- Te kort (< 30 cm?), misschien komt het niet door de "goede" stoom die de inlaat binnenkomt? ("onvoltooide" transformatie van waterdruppeltjes (aantal en diameter)).

Aangezien het "gemakkelijk" is om te veranderen, kunt u verschillende buizen / materialen (koper / siliconen enz...) / diameters / lengtes / al dan niet thermisch geïsoleerd proberen om te zien wat het beste reageert.

Ik keek dat er in feite geen onderste dode punt is de condensatie valt terug in de reactor .

Het is min of meer "verplicht", en verklaart misschien dat het starten van de motor bij een koude motor wat op zijn minst (10 km?) de tijd kost om de stang van de motor te "drogen".
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
nikko
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 19/02/14, 19:19
Plaats: centrale regio




par nikko » 23/02/14, 21:48

Te lang (> 1m?), het beperkt de stoomstroom te veel, koelt af en condenseert te veel.


Mijn pijpen zijn ongeveer 50 cm lang

- Te grote diameter (diam > 18 mm?), het koelt en condenseert teveel.


ze zijn 12.7 van binnen, maar ik probeer siliconen te plaatsen.
Ik ga ze isoleren, denk ik, in verwarmingsmantels.

Op dit moment heb ik 300 ml verbruikt voor 30 km en ongeveer 40 minuten rijden op diesel gezien heb ik nog niet getankt.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 23/02/14, 22:05

Dag
dede2002 schreef:Hallo,

Heeft iemand ooit geprobeerd om de twee shots te mixen, de lucht voor de bubbler na de turbo te nemen en de stoom voor de turbo te sturen, waardoor de flow gedoseerd wordt?


Ja, dit levert een probleem op, de luchtleiding die je van de turbo haalt en die je bij lage toeren naar de bubbler stuurt wordt zuigkracht (wanneer de turbo niet snel draait zit hij onder druk in het inlaatspruitstuk) genoeg om het water uit de bubbler te zuigen en direct de inlaat in te sturen, ik had een terugslagklep op deze leiding geplaatst, werkend hiermee is op de lange termijn een groot risico dat de motor kapot gaat als de betrouwbaarheid van de klep niet gegarandeerd is.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 24/02/14, 19:53

Hallo André

Andre schreef:Ja, dit levert een probleem op, de luchtleiding die je van de turbo haalt en die je bij lage toeren naar de bubbler stuurt wordt zuigkracht (wanneer de turbo niet snel draait zit hij onder druk in het inlaatspruitstuk) genoeg om het water uit de bubbler te zuigen en direct de inlaat in te sturen, ik had een terugslagklep op deze leiding geplaatst, werkend hiermee is op de lange termijn een groot risico dat de motor kapot gaat als de betrouwbaarheid van de klep niet gegarandeerd is.

Andre


+1; Er is ook de bubbler die bijdraagt ​​aan het probleem dat u aanhaalt. Het "grote" luchtvolume aan de bovenkant van de bubbler staat onder druk terwijl de turbo draait. Als je plotseling het gaspedaal intrapt, daalt de turbodruk snel en zal de lucht onder druk van de bubbler de neiging hebben om te ontspannen / de vloot te duwen waar het kan ... dat wil zeggen aan de kant waar het minste drukverlies is, aan de luchtinlaatzijde die afkomstig is van de turbo .... Inderdaad, je hebt een systeem nodig dat op de een of andere manier anti-retour of anti-heveling doet. :P

Veiliger zo: : Mrgreen:

Beeld
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
nikko
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 19/02/14, 19:19
Plaats: centrale regio




par nikko » 24/02/14, 20:52

het is sowieso nogal gevaarlijk als systeem als de klep niet of strakker is, pas op voor breuk, de turbo zal duur zijn.

voor mijn montage heb ik 9 mm binnenslangen van siliconen geplaatst, ik zeg tegen mezelf, laten we gaan, ik ga testen, reis van 17 km 25 min en de terugweg hetzelfde, totaal ongeveer 34 km 50 min met een pauze Ik vertrek met de motor bijna koud "een uur later" Ik kom thuis, kijk naar het niveau en ik moet 1.5 liter hebben verbruikt, maar de dag voor dezelfde reis "motor rust de hele dag" en ik verbruikte veel minder water ongeveer 400 ml "mijn systeem is 100 XNUMX XNUMX% waterdicht.

Conclusie als de motor erg heet is, is het waterverbruik veel hoger, wetende dat het een grote molen is zoals we meer doen op deze 4x4's.

Hoe dit verbruik beperken? moet ik een klep in de bubbler zetten die ik sluit terwijl ik rij, de slang is toch te groot?

of het nergens bang voor is zo'n waterverbruik?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 24/02/14, 21:42

nikko schreef:het is sowieso nogal gevaarlijk als systeem als de klep niet of strakker is, pas op voor breuk, de turbo zal duur zijn.

Verboden de anti-terugkeer te missen : Mrgreen:

voor mijn montage heb ik 9 mm binnenslangen van siliconen geplaatst, ik zeg tegen mezelf, laten we gaan, ik ga testen, reis van 17 km 25 min en de terugweg hetzelfde, totaal ongeveer 34 km 50 min met een pauze Ik vertrek met de motor bijna koud "een uur later" Ik kom thuis, kijk naar het niveau en ik moet 1.5 liter hebben verbruikt, maar de dag voor dezelfde reis "motor rust de hele dag" en ik verbruikte veel minder water ongeveer 400 ml "mijn systeem is 100 XNUMX XNUMX% waterdicht.

Als je de turboturbine kunt zien, kijk er dan eens naar, als hij water in grote druppels eet, zal hij bijten....:|


Conclusie bij een zeer warme motor is het waterverbruik veel hoger

Het is veel gemakkelijker te verdampen met LDR bij 85°C dan bij 60°C.

Hoe dit verbruik beperken? moet ik een klep in de bubbler zetten die ik sluit terwijl ik rij, de slang is toch te groot?

U kunt altijd beginnen door een mondstuk (3 tot 4 mm?) bij de luchtinlaat van de bubbler te plaatsen. Hij zou een beetje moeten kalmeren.

Het zou goed zijn als je "permanent" de temperatuur bij het verlaten van de stoomreactor bewaakt. Het is een goede indicatie van wat er aan de hand is.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
nikko
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 19/02/14, 19:19
Plaats: centrale regio




par nikko » 24/02/14, 22:00

Ik ga morgen naar de Turbo kijken, ik zal het je nog een keer vertellen als hij niets heeft, is de stoom dan goed?

precies daar is de LDR die naar binnen gaat en een mooie fijne damp creëert.

hoeveel moet de uitlaattemperatuur van de reactor zijn?

de jet waar je het over hebt is hetzelfde als in de koolhydraten van mijn?

bedankt voor je advies
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 24/02/14, 22:23

nikko schreef:hoeveel moet de uitlaattemperatuur van de reactor zijn?


Moeilijke vraag : Mrgreen: . Beneden de 70°C denk ik dat het niet werkt. Vaak "yoyot" hij rond de 95°C, dan kan hij ineens tot 140° vliegen. Dit kan makkelijk oplopen tot (170°C?). Het is, afhankelijk van de montage, de manier van rijden (koel, nerveus) heel anders, en meestal vrij onstabiel, een "helemaal niets" aanpassing kan je 40° besparen of schommelingen veroorzaken gedurende een paar seconden of minuten. Het is noodzakelijk om het soort temperatuurreacties te observeren in relatie tot het soort route (stad, landweg, snelweg, bergen, enz.) en regelmatig het verbruik te meten (maar bij voorkeur gekoppeld aan een enkele wijziging tegelijk).: Mrgreen:


de jet waar je het over hebt is hetzelfde als in de koolhydraten van mijn?

Nee, het is veel groter. Een "jet" is elke beperking van de doorgang. Je doet het zoals je wilt (metalen of plastic ring doorboord, leidingen in elkaar gepast enz...) Uiteindelijk lukt het je dat het niet verstopt kan raken in de turbo/motor enz...: Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189




par dede2002 » 25/02/14, 08:52

Andre schreef:Dag
dede2002 schreef:Hallo,

Heeft iemand ooit geprobeerd om de twee shots te mixen, de lucht voor de bubbler na de turbo te nemen en de stoom voor de turbo te sturen, waardoor de flow gedoseerd wordt?


Ja, dit levert een probleem op, de luchtleiding die je van de turbo haalt en die je bij lage toeren naar de bubbler stuurt wordt zuigkracht (wanneer de turbo niet snel draait zit hij onder druk in het inlaatspruitstuk) genoeg om het water uit de bubbler te zuigen en direct de inlaat in te sturen, ik had een terugslagklep op deze leiding geplaatst, werkend hiermee is op de lange termijn een groot risico dat de motor kapot gaat als de betrouwbaarheid van de klep niet gegarandeerd is.

Andre


Bedankt André, het is inderdaad fundamenteel!

Een idee, kunnen we een elektrische pomp gebruiken om de lucht van de bubbler te duwen (of op te zuigen), zou het de flow gemakkelijker regelen?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 119-gasten