Thorium: de toekomst van kernenergie?

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Thorium: de toekomst van kernenergie?




par GuyGadebois » 26/07/19, 21:42

sicetaitsimple schreef:
GuyGadebois schreef:
sicetaitsimple schreef:bij bardal,

je hebt het mis, want een rapport, een video van Arte of minder intellectueel van Cash-onderzoek, is de echte waarheid, waardoor sommigen de waarheid kunnen vasthouden, aangezien ze daar vandaan komen.

Je bent laat, mijn goed... Mijn posities dateren uit de jaren '70 toen 'The Savage' en 'The Open Mouth' de huidige ramp al voorspelden. Bewaar je gemakkelijke ironie en je onwetendheid voor je ongeschoolde vrienden met wie je zwaar water kunt drinken (geen Lourdeswater, huh...).


Ja dat doen ze inderdaad!

Behalve dat ze al relevant waren.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9792
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2648

Re: Thorium: de toekomst van kernenergie?




par sicetaitsimple » 26/07/19, 21:49

sicetaitsimple schreef:
GuyGadebois schreef:
sicetaitsimple schreef:bij bardal,

je hebt het mis, want een rapport, een video van Arte of minder intellectueel van Cash-onderzoek, is de echte waarheid, waardoor sommigen de waarheid kunnen vasthouden, aangezien ze daar vandaan komen.

Je bent laat, mijn goed... Mijn posities dateren uit de jaren '70 toen 'The Savage' en 'The Open Mouth' de huidige ramp al voorspelden. Bewaar je gemakkelijke ironie en je onwetendheid voor je ongeschoolde vrienden met wie je zwaar water kunt drinken (geen Lourdeswater, huh...).


Ja dat doen ze inderdaad!


Maar zoals je 2 dagen geleden schreef, er is hoop, want:

"De echte oplossing voor de energietransitie is biogas: het wordt geproduceerd uit ons organisch afval (een oneindig hernieuwbare grondstof: iedereen eet, schilt en ontlast). Het zou producerende landen in staat stellen zich te bevrijden van elke externe afhankelijkheid...."

Je hoeft alleen maar maximaal groenten te eten en een goede darmtransit te hebben, ingewikkeld is het nog steeds niet.
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Thorium: de toekomst van kernenergie?




par GuyGadebois » 26/07/19, 21:53

sicetaitsimple schreef:
sicetaitsimple schreef:
GuyGadebois schreef:Je bent laat, mijn goed... Mijn posities dateren uit de jaren '70 toen 'The Savage' en 'The Open Mouth' de huidige ramp al voorspelden. Bewaar je gemakkelijke ironie en je onwetendheid voor je ongeschoolde vrienden met wie je zwaar water kunt drinken (geen Lourdeswater, huh...).


Ja dat doen ze inderdaad!


Maar zoals je 2 dagen geleden schreef, er is hoop, want:

"De echte oplossing voor de energietransitie is biogas: het wordt geproduceerd uit ons organisch afval (een oneindig hernieuwbare grondstof: iedereen eet, schilt en ontlast). Het zou producerende landen in staat stellen zich te bevrijden van elke externe afhankelijkheid...."

Je hoeft alleen maar maximaal groenten te eten en een goede darmtransit te hebben, ingewikkeld is het nog steeds niet.

Het is goed, ga door met je grappen, het is best geruststellend... Nou ja, tenzij we echt nadenken over de toekomst van onze kinderen<. Maar misschien heb je alleen huisstofmijt?
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Bardal
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 509
Inschrijving: 01/07/16, 10:41
Plaats: En 56 45
x 198

Re: Thorium: de toekomst van kernenergie?




par Bardal » 26/07/19, 21:56

GuyGadebois schreef:EDF is al tientallen jaren openbaar, de militaire keuze van dit type plant die vervolgens aan de burger werd opgelegd, is EEN FEIT, geen fictie. EPR (MDR) werkt niet vraiment en het maakt ons niet uit of we meer plutonium hebben dan we al hebben, want alleen met onze bommenvloot kunnen we de planeet verschillende keren opblazen. Wat betreft uw vergelijkingen, u bent de enige die ze maakt, ik sprak alleen over de werkelijke kosten van nucleaire KW die al duurder zijn dan windenergie en die faraonisch zullen worden.
Ps: Wat betreft het verkrijgen van informatie, ik doe het al 40 jaar.


Goed... Eigenlijk heb je niets te beantwoorden... Ik vermoedde het al een beetje... Maar soms voelt het goed om het voor de hand liggende weer te hebben aangetoond...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16090
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5232

Re: Thorium: de toekomst van kernenergie?




par Remundo » 26/07/19, 22:04

Hallo kerel,

je moet weten dat waar Bardal en Sicétésimple passeren, ze de unie vormen om hun gesprekspartners belachelijk te maken met een niet-gefingeerd lijkenhuis.

daarom is het debat van zeer matige kwaliteit.

Het zijn ook 2 overtuigde nucleairisten... ze zien de feiten waarschijnlijk niet zo goed, maar ze zijn er zeker van dat hun tegenstanders onwetend en fout zijn...

Als u niet wilt terugkeren naar het onderwerp,

Gesmoltenzoutreactoren zijn een techniek om te overwegen, maar het is nog steeds splijting met veel radioactief afval, ook al is het minder dan de REP-sector.

misschien de snelle neutronenversie
https://fr.wikipedia.org/wiki/R%C3%A9ac ... ns_rapides

Het zou interessant zijn om langlevend afval door middel van transmutatie om te zetten in kortlevend afval.

de kwekerskant is fascinerend, maar naar mijn mening moet het energiebeleid niet gericht zijn op kernenergie (het geeft te veel afval, hoge risico's en hogere kosten dan hernieuwbare energie), het is eerder noodzakelijk om spaarzaam en strategisch om te gaan met kernenergie ondersteuning van de energietransitie.

Frankrijk heeft een halsstarrige haast, het heeft te veel geïnvesteerd om te vertragen en blijft investeren door vast te lopen in het atoom. We kunnen dit duidelijk zien aan de EPR, maar het is op een veel grotere schaal, die van zijn elektrische mix, in de orde van grootte van 60 GW.
0 x
Beeld
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9792
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2648

Re: Thorium: de toekomst van kernenergie?




par sicetaitsimple » 26/07/19, 22:05

GuyGadebois schreef:
sicetaitsimple schreef:
sicetaitsimple schreef:
Ja dat doen ze inderdaad!


Maar zoals je 2 dagen geleden schreef, er is hoop, want:

"De echte oplossing voor de energietransitie is biogas: het wordt geproduceerd uit ons organisch afval (een oneindig hernieuwbare grondstof: iedereen eet, schilt en ontlast). Het zou producerende landen in staat stellen zich te bevrijden van elke externe afhankelijkheid...."

Je hoeft alleen maar maximaal groenten te eten en een goede darmtransit te hebben, ingewikkeld is het nog steeds niet.

Het is goed, ga door met je grappen, het is best geruststellend... Nou ja, tenzij we echt nadenken over de toekomst van onze kinderen<. Maar misschien heb je alleen huisstofmijt?


Dit zijn geen grappen, het is gewoon een kopie van je eerste bericht van 2 dagen geleden, met een puur technische aanvulling.

Wat betreft ""Mijn standpunten dateren uit de jaren zeventig, toen 'The Savage' en 'The Open Mouth' de huidige ramp al voorspelden..", blijkt dat kernenergie gedurende ongeveer 40 jaar (iets minder) ongeveer 75% van de Franse elektriciteitsproductie heeft geleverd. Als er een "huidige ramp?" is, negeer dan het verleden niet...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16090
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5232

Re: Thorium: de toekomst van kernenergie?




par Remundo » 26/07/19, 22:06

en als de Blayais een scheet hadden gelaten in Bordeaux, zou je vandaag wat minder ruzie maken...
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Thorium: de toekomst van kernenergie?




par GuyGadebois » 26/07/19, 22:12

sicetaitsimple schreef:
GuyGadebois schreef:
sicetaitsimple schreef:
Maar zoals je 2 dagen geleden schreef, er is hoop, want:

"De echte oplossing voor de energietransitie is biogas: het wordt geproduceerd uit ons organisch afval (een oneindig hernieuwbare grondstof: iedereen eet, schilt en ontlast). Het zou producerende landen in staat stellen zich te bevrijden van elke externe afhankelijkheid...."

Je hoeft alleen maar maximaal groenten te eten en een goede darmtransit te hebben, ingewikkeld is het nog steeds niet.

Het is goed, ga door met je grappen, het is best geruststellend... Nou ja, tenzij we echt nadenken over de toekomst van onze kinderen<. Maar misschien heb je alleen huisstofmijt?


Dit zijn geen grappen, het is gewoon een kopie van je eerste bericht van 2 dagen geleden, met een puur technische aanvulling.

Wat betreft ""Mijn standpunten dateren uit de jaren zeventig, toen 'The Savage' en 'The Open Mouth' de huidige ramp al voorspelden..", blijkt dat kernenergie gedurende ongeveer 40 jaar (iets minder) ongeveer 75% van de Franse elektriciteitsproductie heeft geleverd. Als er een "huidige ramp?" is, negeer dan het verleden niet...

Bovendien laat je jezelf met opzet dommer lijken dan je al bent. Op dit niveau van perversie kan ik niets meer doen. Basta cosi voor mij.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9792
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2648

Re: Thorium: de toekomst van kernenergie?




par sicetaitsimple » 26/07/19, 22:15

Remundo schreef:je moet weten dat waar Bardal en Sicétésimple passeren, ze de unie vormen om hun gesprekspartners belachelijk te maken met een niet-gefingeerd lijkenhuis.
het debat is daarom van zeer slechte kwaliteit.


Ik neem aan dat ik iemand belachelijk maak die belt om een ​​petitie te ondertekenen waarin staat dat het methaniseren van onze schillen en onze uitwerpselen het mogelijk zou maken "aan producerende landen om zichzelf te bevrijden van elke externe afhankelijkheid ......".

Geen lijkenhuis daar.
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Thorium: de toekomst van kernenergie?




par GuyGadebois » 26/07/19, 22:16

sicetaitsimple schreef:
Remundo schreef:je moet weten dat waar Bardal en Sicétésimple passeren, ze de unie vormen om hun gesprekspartners belachelijk te maken met een niet-gefingeerd lijkenhuis.
het debat is daarom van zeer slechte kwaliteit.


Ik neem aan dat ik iemand belachelijk maak die belt om een ​​petitie te ondertekenen waarin staat dat het methaniseren van onze schillen en onze uitwerpselen het mogelijk zou maken "aan producerende landen om zichzelf te bevrijden van elke externe afhankelijkheid ......".

Geen lijkenhuis daar.

Des te meer mortuarium dat dit niet de enige bronnen van methaan zijn. Anders ben jij de enige die zichzelf belachelijk maakt, totaal irrelevant. "De man crasht op het verbruik van een Solex, ik ga hem belachelijk maken voor de voortplanting van muggen in de 45e breedtegraad"... Bovendien, je manieren om dingen te doen (indirect over iemand praten terwijl je met een ander praat "weet je wat ik bedoel") is een verachtelijk proces.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 208-gasten