Gillier pantone tri-reactorplan met GV voor benzine-polo

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
Pascalou
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 89
Inschrijving: 23/01/14, 10:08
Plaats: Magdeburg, Duitsland




par Pascalou » 30/01/14, 06:56

Oké, ik zal deze documenten aandachtig lezen, bedankt!
0 x
De energie is onbeperkt, het is geen probleem, de man is het probleem!
https://www.econologie.com/fichiers/partag ... xfBlcC.doc
Avatar de l'utilisateur
Pascalou
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 89
Inschrijving: 23/01/14, 10:08
Plaats: Magdeburg, Duitsland




par Pascalou » 15/02/14, 10:11

Alsjeblieft, ik heb dit zeer interessante document gelezen, maar in ons geval vindt de verbranding plaats onder hoge druk, wat naar mijn mening een zekere meerwaarde is, die we niet hebben bij de verbranding van ketels.
Ik heb er goed over nagedacht en binnenkort laat ik mijn sorteerreactor bouwen
Het wordt gemaakt van roestvrij staal 310 voor weerstand en wordt zeer dicht bij de motoruitlaat geplaatst voor hoge temperaturen. De lambda regeling zal zo vervormd zijn dat de rijkdom de hele tijd op 1 blijft en een bepaalde constante heeft, de katalysator zal verwijderd worden om met alleen het systeem de vervuiling te kunnen controleren.
De factoren die moeten worden aangepast zijn de hoeveelheid waterdamp en hun temperaturen met behulp van verschillende gemakkelijk verwijderbare factoren.
Mijn oorspronkelijke brandstofverbruik is nu vastgesteld, evenals mijn vervuiling door de katalysator.
Mijn vraag gaat over de beste plaats voor de stoomkraan op de inlaat, is deze echt beter na de gasklep? Het is zeker dat de beste depressie er is. Het probleem is dat het niet erg toegankelijk is.
0 x
De energie is onbeperkt, het is geen probleem, de man is het probleem!

https://www.econologie.com/fichiers/partag ... xfBlcC.doc
Avatar de l'utilisateur
Pascalou
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 89
Inschrijving: 23/01/14, 10:08
Plaats: Magdeburg, Duitsland




par Pascalou » 15/02/14, 10:15

Correctie, probeer meerdere staafjes om de stoomtemperatuur te variëren
0 x
De energie is onbeperkt, het is geen probleem, de man is het probleem!

https://www.econologie.com/fichiers/partag ... xfBlcC.doc
Avatar de l'utilisateur
Pascalou
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 89
Inschrijving: 23/01/14, 10:08
Plaats: Magdeburg, Duitsland




par Pascalou » 15/02/14, 10:22

Ik denk dat ik hier iets stoms zeg, we kunnen de stoom na de gasklep alleen op diesel aansluiten, op benzine, we zullen de rijkdom verstoren, dat kan niet werken.
0 x
De energie is onbeperkt, het is geen probleem, de man is het probleem!

https://www.econologie.com/fichiers/partag ... xfBlcC.doc
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 15/02/14, 21:50

Pascalou schreef:Ik heb er goed over nagedacht en binnenkort laat ik mijn sorteerreactor bouwen
Het wordt gemaakt van roestvrij staal 310 voor weerstand en wordt zeer dicht bij de motoruitlaat geplaatst voor hoge temperaturen. De lambda-regeling wordt zo vervormd dat de rijkdom altijd op 1 blijft staan ​​en een bepaalde constante heeft,


Er is heel weinig documentatie over de economie over hoe we deze lambdasonde voor de gek houden. Als je het recept hebt dat werkt...:P

De factoren die moeten worden aangepast zijn de hoeveelheid waterdamp en hun temperaturen met behulp van verschillende gemakkelijk verwijderbare factoren.

Het probleem is dat veel parameters met elkaar verbonden zijn, met name met het motortoerental, de inlaatonderdrukking, de temperatuur voor en na de reactor, de uitlaattemperatuur, de lucht- en waterstroomsnelheden, enz. Wanneer een parameter beweegt (vrijwillig of als gevolg van de werking van de motor), wordt deze zorgt er ook voor dat de andere parameters bewegen... en niet altijd in dezelfde richting. Het is duidelijk dat wanneer je een instelling, de grootte van een orgel, de lengte of diameter van een pijp wijzigt, het moeilijk is om te weten wat er zal gebeuren.: Cry: : Mrgreen: Meestal merken we een verandering zonder echt de precieze oorsprong ervan te kennen.

In uw voorbeeld verandert het veranderen van de diameter van de staaf de stroomsnelheid van "stoom", de kwaliteit van de "stoom", de temperatuur ervan, mogelijk het waterverbruik, het motortoerentalbereik waarbij de "goede" stoom wordt geproduceerd. enz.... maar als u uw systeem niet instrumenteert... weet u niet echt wat er is gebeurd en welke parameters daadwerkelijk zijn verplaatst en in welke richting. Uiteindelijk zien we na het lezen van het verbruik dat het beter is, zonder duidelijk effect, of slechter dan voorheen...: Mrgreen:

AMHA de minimale instrumentatie is de stoomuitlaattemperatuur en vervolgens de reactorinlaattemperatuur.

Mijn oorspronkelijke brandstofverbruik is nu vastgesteld, evenals mijn vervuiling door de katalysator.


Uitstekend !! Als alle pantomisten deze verstandige voorzorgsmaatregel hadden genomen voordat ze hun voertuig gingen aanpassen, zouden er minder beoordelingsfouten en fantasievolle verbruiksdeclaraties zijn.

Mijn vraag gaat over de beste plaats voor de stoomkraan op de inlaat, is deze echt beter na de gasklep? Het is zeker dat de beste depressie er is. Het probleem is dat het niet erg toegankelijk is.


Na de gasklepvlinderAls je een zeer sterke depressie hebt als de gasklep heel weinig open staat (stationair en zeer lage toerentallen), levert de reactor een beetje stoom, afhankelijk van de relatief koude uitlaattemperatuur bij stationair draaien. Wanneer de vlinder opener opengaat neemt de depressie aanzienlijk af, de reactor wordt veel minder aangezogen, maar de hoeveelheid stoom die binnenkomt hangt meer af van de temperatuur van de uitlaat die veel hetere stoom kan "blazen".

Van de ene operatie naar de andere (grote verandering in depressie en temperatuur), hebben sommige gebruikers het probleem "opgelost" door een mondstuk te plaatsen (binnen een diameter van 3 of 4 mm?) om de operatie te "stabiliseren".

Vóór de gasklep (op de carburateurmotor van de grasmaaier)Dit verstoort de carburatie. De plaats die stoom inneemt, wordt niet ingenomen door lucht en zijn zuurstof. Het resulterende stroomafwaartse gasmengsel zal te rijk zijn omdat de brandstofstroom het vacuüm volgt en niet het percentage beschikbare zuurstof.

Als het een injectiemotor is, is het beter om vóór het gaspedaal aan te sluiten op een venturi om gemakkelijker de behoeften van de motor te volgen. Het zuurstoftekort wordt in ieder geval stroomopwaarts niet gecompenseerd....het valt nog te bezien wat de lambda-regelkringen en het bedrijf ermee gaan doen.... : Cry:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189




par dede2002 » 16/02/14, 17:40

Dag :D ,

De lambdasonde zal altijd proberen de verhouding op 1 te stabiliseren.
Het is een zuurstofcel, zodra er aan beide zijden zuurstof aanwezig is, daalt de spanning (lambda>1, arm mengsel).
Zodra er geen zuurstof meer is, stijgt de spanning naar 0.7V. (lambda<1, rijk mengsel).

We zouden het rond de 0.5 V moeten zien oscilleren. met een naaldvoltmeter, als hij aan de bovenkant blijft hangen is hij te rijk, dus buiten het correctiebereik (als alles functioneert), kun je de brandstofdruk verlagen om hem te laten leunen.

Moet het zich aanpassen aan de toevoeging van stoom en de hoeveelheid benzine corrigeren?

Ik begrijp nog niet waarom je je signaal zou moeten vervormen?

Kunnen we, met toevoeging van stoom, de motor in een arm mengsel laten draaien?

Bij benzine werkt het arme mengsel zeer slecht, een groot deel van de brandstof komt niet in de vlam, er zit zuurstof maar ook veel onverbrande stoffen in de uitlaatgassen.

Waterdamp mag de sonde niet beïnvloeden, de uitlaatgassen zitten sowieso vol met waterdamp.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 16/02/14, 19:07

dede2002 schreef:Het is een zuurstofcel, zodra er aan beide zijden zuurstof aanwezig is, daalt de spanning (lambda>1, arm mengsel).
Zodra er geen zuurstof meer is, stijgt de spanning naar 0.7V. (lambda<1, rijk mengsel).

We zouden het rond de 0.5 V moeten zien oscilleren. met een naaldvoltmeter, als hij aan de bovenkant blijft hangen is hij te rijk, dus buiten het correctiebereik (als alles functioneert), kun je de brandstofdruk verlagen om hem te laten leunen.

Moet het zich aanpassen aan de toevoeging van stoom en de hoeveelheid benzine corrigeren?

Ik begrijp nog niet waarom je je signaal zou moeten vervormen?


Kunnen we, met toevoeging van stoom, de motor in een arm mengsel laten draaien?

Bij benzine werkt het arme mengsel zeer slecht, een groot deel van de brandstof komt niet in de vlam, er zit zuurstof maar ook veel onverbrande stoffen in de uitlaatgassen.

Waterdamp mag de sonde niet beïnvloeden, de uitlaatgassen zitten sowieso vol met waterdamp.


Ik veronderstel dat de regulering met de lambdasonde grenzen oplegt die niet mogen worden overschreden voor correcties van + of minder welvaart. Om de limieten te vergroten is het nodig om te knoeien met de informatie die naar de computer wordt gestuurd, zoals een iets andere temperatuur of druk, enz. Dit is waar het ons ernstig ontbreekt aan betrouwbare informatie over de aanpassingsmethodologie. : Cry:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189




par dede2002 » 16/02/14, 19:55

Om te beginnen moet u een voltmeter op de lambdasonde, op het dashboard, plaatsen en de werking observeren tijdens het rijden en stationair draaien.

Als de werking vervolgens met stoom verandert, zullen we dit op de hoogte stellen.

Het zal onder andere afhangen van het type injectie, met debietmeter, collectordruksensor of gaspedaalpotentiometer.

Naar mijn mening is het correctiebereik van de rekenmachine breed genoeg om correct (zo dicht mogelijk) rond lambda 1 te werken, met of zonder stoom..?

Pascalou, wat zijn je huidige waarden, %CO, ppm HC en %CO2?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Pascalou
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 89
Inschrijving: 23/01/14, 10:08
Plaats: Magdeburg, Duitsland




par Pascalou » 17/02/14, 18:30

Hallo, voor de lamdasonde, mijn vriend monteur zegt dat hij mij een elektronische box gaat geven die de rijkdom naar 1 regelt, hij werkt bij Volkswagen, ik heb begrepen dat deze gebruikt wordt op auto's die op LPG rijden, de vermogensregeling moet herzien worden bij het overstappen op LPG. Daarna weet ik het niet meer. Ik zal hem opnieuw om details vragen en ik zal het je laten weten.
Voor mijn vervuilingsresultaten zal ik ze aan jou geven, ik moet het papier vinden...

Een ander idee, ik heb drie reactoren, ik zou twee reactoren kunnen hebben met lange staven om de stoom volledig te oververhitten, en één met een korte staaf die een groot deel van de natte stoom achterlaat, dus theoretisch geëlektrificeerd. Ik heb dus een mix van beide. Dit idee zal in ieder geval deel uitmaken van een vervuilings- en consumptietest.
0 x
De energie is onbeperkt, het is geen probleem, de man is het probleem!

https://www.econologie.com/fichiers/partag ... xfBlcC.doc
Avatar de l'utilisateur
Pascalou
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 89
Inschrijving: 23/01/14, 10:08
Plaats: Magdeburg, Duitsland




par Pascalou » 17/02/14, 20:06

Laten we het over één ding eens zijn, de Lamda-sonde detecteert het % O2 in de uitlaat, als dit % toeneemt, wordt de hoeveelheid benzine verhoogd (precies om de rijkdom dichter bij 1 te brengen, oftewel stoekiometrisch) als dit % te veel daalt, de hoeveelheid benzine neemt af, omdat er te veel benzine is en te weinig zuurstof, waardoor de rijkdom dichtbij de 1 blijft.
Het is zeker dat wanneer de reactor goed werkt, het zuurstofniveau in de uitlaatgassen toeneemt (ik weet niet waarom maar zo is het, bijna alle gasanalysegetuigenissen laten het zien op de beste installaties! Maar ik zal het zelf controleren op mijn kleine motor en doe er mijn ervaring mee op)

Dus mijn redenering is simpel: als ik zeg dat de rijkdom op 1 blijft (ik drukte me slecht uit), bedoel ik dat het zoiets als "Vast" zal zijn en meer een functie van het zuurstofniveau in de uitlaat. Maar je zult zijn als in een oude auto zonder regelgeving. Dit is wat mijn vriend, een monteur, mij voorstelde.

Het gewenste voordeel is dat er geen "variant" is die de consumptie en de vervuiling zou kunnen verstoren. We keren terug naar een rijkdom zonder regulering, die altijd "vast" blijft, de variant zal alleen de hoeveelheid stoom en de temperatuur ervan zijn.
Omdat ik vind dat de regeling van de rijkdom niet meer goed gaat met het systeem ben ik het niet met Dede eens, ik denk dat het systeem bij goede afstellingen de motor en zijn verbranding nog veel meer revolutioneert.
De beste resultaten van Dailleur met de Pantone-gillier zijn motoren zonder regeling en verschillende reactoren. We merken ook dat we met recente motoren zelden hele goede resultaten behalen, en ik geloof niet dat dit alleen maar komt doordat de motoren al minder verbruiken vanwege hun betere ontwerp. Ik denk dat we het verbruik bij recente voertuigen nog veel verder kunnen verbeteren. Maar dat is mijn geloof! :)
0 x
De energie is onbeperkt, het is geen probleem, de man is het probleem!

https://www.econologie.com/fichiers/partag ... xfBlcC.doc

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 187-gasten