Pat, waarom, hoe, hoeveel en kracht?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 18/03/14, 09:35

Hallo Grelinette

je had ons moeten vragen voordat je tekende ...

dus we weten niet wat je hebt ondertekend : Mrgreen:
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 19/03/14, 17:00

Oh ja, sorry, hier is het contract: ICI


Wetende dat de "financier" vorderingen wil maken (industriële ontwerpen, onderzoek naar de stand van de techniek, enz.), Volgens de meningen die ik had, aangezien ik in de minderheid was (23%), zouden bepaalde clausules van het contract hem in staat stellen de situatie te veranderen als blijkt dat het octrooi inkomsten oplevert (verkoop van licenties, etc.).

Kortom, het lijkt erop dat dit contract is een val van op zoek naar mij te motiveren om door te gaan naar de technische kant te patenteren (verbeteringen, prototyping, technisch dossier, enz.) Af te ronden bieden, wat ik doe, en zodra alles is afgerond, I voorzichtig worden afgezet aan de kant van de weg! ... :onheil:

Ik voelde dat het personage nogal opportunistisch was, en toen ik hem tijdens een ontmoeting omsingelde, realiseerde ik me dat hij bepaalde twijfelachtige methoden had ... Ik ben ook verbaasd dat hij niet meer voorzorgsmaatregelen nam. wanneer hij bepaalde dubieuze commerciële "manipulaties" uitlegt aan zijn werknemers terwijl ik aan zijn zijde sta !!!! :schok:

Wat kan ik doen om mezelf te beschermen?
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 19/03/14, 21:28

u moet veronderstellen 24% van de ontwikkelingskosten en in de toekomst 24% van de winsten contant maken. Het werk van studie en creatie is niet gecodeerd, alleen de kosten zijn gecodeerd.
Tenzij je je tijd betaalt?

Dus, als je niets anders uitgeeft dan je tijd te besteden aan het verbeteren van het systeem, heb je recht op niets.

In elk geval lees ik het zo.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 22/03/14, 16:20

Philippe Schutt schreef:... Het werk van studie en creatie is niet gecodeerd, alleen de kosten zijn gecodeerd.
Tenzij je je tijd betaalt?
Dus als je niets anders uitgeeft dan je tijd te besteden aan het verbeteren van het systeem, heb je recht op niets ...

Ik begrijp niet wat je bedoelt!

Voor het werk van studie en creatie, begrijp ik dat dit een kost vertegenwoordigt waarmee rekening zou zijn gehouden. Dus ik ben geïnteresseerd in heronderhandeling omdat het zo zal zijn, maar het zal niet gemakkelijk zijn.

Niet tegen ik begrijp het niet: "als je niets uitgeeft maar je tijd besteedt aan het verbeteren van het systeem, heb je nergens recht op ..."
Ik ben inderdaad de enige die het systeem verbetert, varianten en prototypen maakt, ...

Waar ik me het meest zorgen over maak, zijn de zinnen:

1) "In het geval van een inbreuk kan de verdeling van de percentages naar beneden worden herzien, afhankelijk van de geïnvesteerde bedragen ..."

et

2) "In het geval van een actiebesluit dat op het project moet worden genomen, zal de meerderheid prevaleren"

Voor de 1), heeft de financier voorgesteld vooruitgang te boeken op alles, wat me op gespannen voet staat met deze clausule,

en voor de 2) zal het voor hem eenvoudig zijn, samen met zijn collega-ijzerbewerker, om mijn% te verlagen, wetende dat de financier en de metaalbewerker al verbonden zijn aan een ander bedrijf ...

Hoe meer ik met de financier werk, hoe meer ik ontdek dat hij verrassende of zelfs dubieuze zakelijke methoden heeft ...
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 22/03/14, 16:58

Hoe meer ik met de financier werk, hoe meer ik ontdek dat hij verrassende of zelfs dubieuze zakelijke methoden heeft ...

Honden knuffels geven vlooien, zegt populaire wijsheid ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 22/03/14, 17:20

Grelinette schreef:Voor het werk van studie en creatie, begrijp ik dat dit een kost vertegenwoordigt waarmee rekening zou zijn gehouden. Dus ik ben geïnteresseerd in heronderhandeling omdat het zo zal zijn, maar het zal niet gemakkelijk zijn.

Niet tegen ik begrijp het niet: "als je niets uitgeeft maar je tijd besteedt aan het verbeteren van het systeem, heb je nergens recht op ..."
Ik ben inderdaad de enige die het systeem verbetert, varianten en prototypen maakt, ...

Nou, je tijd van verbetering zal worden toegevoegd aan de tijd van creatie, die je niets brengt ...

Grelinette schreef:Waar ik me het meest zorgen over maak, zijn de zinnen:

1) "In het geval van een inbreuk kan de verdeling van de percentages naar beneden worden herzien, afhankelijk van de geïnvesteerde bedragen ..."

We kunnen erop anticiperen dat uw medewerkers u zullen vragen om 24% van de facturen te betalen. Als u niet betaalt, verliest u uw octrooirechten.

Grelinette schreef:2) "In het geval van een actiebesluit dat op het project moet worden genomen, zal de meerderheid prevaleren"
en voor de 2) zal het voor hem eenvoudig zijn, samen met zijn collega-ijzerbewerker, om mijn% te verlagen, wetende dat de financier en de metaalbewerker al verbonden zijn aan een ander bedrijf ...
...
ze kunnen beslissen om kosten te maken, je kunt niet volgen, dus je bent verdrongen.
Naar mijn mening moeten we stoppen met ontwikkelen met hen en mogelijk een verkeerde weg inslaan.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 23/03/14, 18:23

Philippe Schutt schreef:We kunnen erop anticiperen dat uw medewerkers u zullen vragen om 24% van de facturen te betalen. Als u niet betaalt, verliest u uw octrooirechten.

Dat is wat ik vrees! Het contract bepaalt echter:
Beeld
Deze 2-zinnen spreken elkaar tegen, maar aangezien ze de meerderheid hebben, kunnen ze beslissen om te kiezen voor de% -daling.

Philippe Schutt schreef: ... ze kunnen besluiten om kosten te maken, je kunt niet volgen, dus je bent verdrongen.
Naar mijn mening moeten we stoppen met ontwikkelen met hen en mogelijk een verkeerde weg inslaan.

Dat is wat ik als een probleem zag, zonder te weten hoe ik het moest doen wetende dat ze nu de uitvinding hebben die ik heb geschreven. Ik kan uiteindelijk proberen dichter bij de raadgevend ingenieur te komen met wie ik het bespreek, maar het kan zich in verlegenheid brengen.
Weet iemand of spelling- en grammaticafouten een contract ongeldig kunnen maken? In mijn geval zou het praktisch zijn, er zijn veel fouten in het contract! : Cheesy:

Als laatste redmiddel, was ik van plan om de uitvinding snel openbaar te maken, zodat er geen octrooi kan worden ingediend, maar pas op dat ik mezelf niet verwijt dat de clausule zegt:

Beeld

Dat gezegd hebbende, spreekt deze clausule niet van sanctiesmaar eenvoudig compensatie !

In het slechtste geval betaal ik mijn deel van de uitgaven (24%), zodat openbare distributie grenzen uitgaven, en dan ga ik op mijn vrolijke manier te ontwikkelen mijn paard haperingen systemen vermijden kruis financiële haaien!

Ik hoop dat mijn tegenslag anderen zal dienen!

(NB: voor wie zulks aangaat, dit is een twijfelachtige zakelijke praktijk dat ik net ontdekt (beoefend door financieel): stuur dringende RAR brief met een vals adres in potlood voor een terugkeer van La Poste, en verwijder vervolgens de verkeerde adres om het goede te schrijven en om te geloven dat de brief tijdig werd verzonden, maar het postkantoor is niet verspreid !!! kwaad en stiekeme om tijd te besparen.)


Afgezien van het feit dat het erg onaangenaam is om te beseffen dat we worden bedrogen door medewerkers die je in vertrouwen hebben gesteld om je een valstrik, de wereld van eigendom en intellectuele bescherming en geïmplementeerde strategieën is boeiend!
Hier zijn enkele strategieën van grote groepen (ik speel zeker niet in dezelfde tuin als deze georganiseerde legers):
http://www.usinenouvelle.com/article/l- ... ts.N159301

Aan de andere kant zijn er enkele tips in dit artikel die ik kan gebruiken om mezelf te verdedigen. Ik zal het vanavond in detail lezen.
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 23/03/14, 18:40

Het artikel waarover ik in mijn vorige opmerking spreek, is perfect in het onderwerp en fascinerend, ik publiceer het hier:

Usinenouvelle.com

DE KUNST VAN OORLOG ... OCTROOIEN
BY BY AURÉLIE BARBAUX, MET DE REDACTIE - Geplaatst op 22 September 2011 | De nieuwe fabriek Nr. 3254

Op de wereldmarkten is industriële eigendom veranderd in een enorm werkterrein: flitsmanoeuvre, tegenaanvallen, verschroeide aarde, mijnenvelden ... Alle schoten zijn toegestaan.

Op het gebied van industrieel vastgoed zal er voor en na de zomer 2011 zijn. De aanvalsstrategieën die worden ingezet door de mondiale reuzen van hightech, de kracht van de allianties en de enorme bedragen geïnvesteerd om octrooiportefeuilles te verwerven, moeten ons niet alleen duizelig maken. Deze grote manoeuvres zijn zoveel waarschuwingen voor de rest van de industrie. Ze wijzen in het bijzonder op drie belangrijke veranderingen.

De eerste? Industrieel vastgoed is niet langer primair een verdedigingswapen. "Er is geen sprake meer van gelijkwaardigheid tussen octrooipolen en innovatie, constateert Yann Ménière, econoom bij Cerna Mine Paris Tech. Vooral in nieuwe technologieën dienen octrooiportefeuilles als een afschrikmiddel en een verovering van de markt. "

De tweede? Deze hoog gepubliceerde, juridische en financiële gevechten herinnerden aandeelhouders en investeerders aan het belang van industriële eigendom. De progressie op de Kodak-beurs hoeft men alleen te zien bij de aankondiging van zijn patentlicentieprogramma. "Vanaf nu zullen de prestaties van de bazen ook worden beoordeeld aan de hand van de maatstaf van de octrooiportfolio's van hun bedrijf", waarschuwt Patrick Pierre, bestuursvoorzitter van Avenium. Zo veel voorbereiden. "De nieuwe regels van het spel zullen spelen bij de organisatie van onze R & D," waarschuwt Jean-Luc Beylat, directeur van Bell Labs Alcatel-Lucent.

Ten slotte arriveren deze reuzen die concurreren met duizenden patenten en miljarden dollars op andere markten, zoals energie en smart home. "De historische spelers in deze sectoren, zoals Siemens, ABB of Schneider Electric, weten nog niet hoe ze octrooistrategieën moeten inzetten om hun markt te beschermen," merkt Patrick Pierre op. Eén ding is zeker. Door de tien meest succesvolle octrooistrategieën van het moment te bestuderen, komen ze tot een conclusie. Het zal middelen moeten inzetten om de hoogte van de inzet te behouden om hun marktaandeel te behouden.

DE BLITZKRIEG

Apple begrijpt het. Een goede samenvatting van inbreuk is veel sneller dan een zaak wegens inbreuk op octrooien. Om zijn grootste concurrent in de schappen te blokkeren, heeft de Californische Samsung, de Californiër, een echte legale lichte oorlog gevoerd door een klacht in te dienen bij verschillende rechtsgebieden in Europa. De rechtbank van Düsseldorf (Duitsland) werd om een ​​samenvatting verzocht. De 9 Augustus 2011, de Duitse rechter oordeelde dat Samsung's Galaxy Tab-ontwerp feitelijk inbreuk maakte op het intellectuele eigendom van Apple en tijdelijk de verkoop blokkeerde in de Europese Unie. Met uitzondering van Nederland, waar een afzonderlijke procedure aan de gang is. Maar de snelle overwinning van Apple zal slechts gedeeltelijk zijn. De 10 augustus, na een actie van Samsung, gaat het verbod alleen over Duitsland. Besluit bevestigde 9 afgelopen september. "Om geldig te zijn, moet de beslissing van de Duitse rechter door elk land worden gevalideerd", zegt Pierre-Louis Desormière, adviseur industriële eigendom van Beau de Loménie. Whatever. "Er zijn ook procedures voor een kort geding voor octrooi-inbreuk, maar ze zijn veel delicater om uit te voeren, omdat het noodzakelijk is om de rechter een snel dossier voor te leggen om te evalueren", specificeert Philippe Verriest, adviseur industriële eigendom van het kabinet Germain en Moreau. Een moeilijkheid overschreden door Apple in Nederland. De rechtbank in Den Haag heeft de 24 van augustus inderdaad geschat dat Samsung een Apple-patent schond over het schuiven van foto's op het scherm op zijn smartphones Galaxy S, SII en Ace. De rechtbank verbood de verkoop in Europese landen waar het patent werd ingediend, vanaf oktober 13. Ondertussen wacht Samsung, dat in een dozijn landen een tegenaanval heeft gepleegd met procedures wegens inbreuk op het octrooi, op zijn hoorzittingen.

HET VESTING

Nespresso is een echte "geldautomaat" 2,7 miljard euro in 2010, met winstwinst die luxe is. Ter bescherming van dit gesloten systeem van koffiemachines en koffiepads die uitsluitend door Nestlé worden vervaardigd en verkocht, heeft Nestlé een ongebruikelijke agrovoedingsstrategie aangenomen. Hij richtte een bolwerk op van 70-octrooifamilies, die zowel de machine als de pod omvatten. Ze zijn geregistreerd in alle landen waar het merk aanwezig is. "Nestlé is niet op het juiste spoor gebleven en heeft nieuwe patenten ingediend voor capsule-afdichting, patroonfilters ...", zegt Pierre Breesé, Europees octrooigemachtigde. Minimale verbeteringen die de vorming van patentclusters mogelijk maakten - 1 700 in totaal! - Nespresso tot een bijna onaantastbaar fort maken. De strategie heeft inderdaad perfect gewerkt tot ... 2008. Jean-Paul Gaillard, voormalig baas van Nespresso, creëert vervolgens Ethical Coffee Company (ECC). Hij weet welke patenten in het publieke domein vallen en wanneer. Hij lanceert pods die compatibel zijn met de Nespresso-machine, snel gevolgd door de Amerikaanse gigant Sara Lee. "Wat betreft generieke geneesmiddelen, concurrenten lanceren altijd voordat het patent in het publieke domein valt als eerste aanvrager", zegt Patrick Pierre, CEO van Avenium Consulting. Om zich voor te bereiden op hun verhuizing en om het risico te beoordelen van het lanceren van een concurrerend product, gebruiken deze bedrijven 'vrijheid van exploitatie' teams om bestaande patenten te bestuderen. In het licht van deze concurrentie verdedigde Nestlé zijn zaak voor de rechtbank. Doel: geef zo ​​min mogelijk en zo laat mogelijk ... terwijl je zijn concurrenten probeert te "selecteren". Omdat het, voor de Zwitserse gigant, ook belangrijk is om de eerste kleine operator geen slechte pods te laten ontwikkelen. Aan de andere kant kunnen serieuze concurrenten haar helpen de markt te ontwikkelen. Het aandeel zal uiteraard dalen, maar als de markt sterk groeit, blijft Nestlé een winnaar.

PATRICK DENIEL

DE ONDERMAN

Om de pionnen vooruit te gaan zonder te worden gedetecteerd, zijn er twee oplossingen. De eerste is die van Technicolor. Zodra een algoritme gereed is, licenseert de industrieel het aan kleine bedrijven die het integreren in hun innovatieve systeem, waar de grote elektronicafabrikanten dol op zijn. De laatstgenoemden gebruiken dus onbewust Technicolor-octrooien. In geval van betwisting hebben de Fransen een middel tot pressie. "Met deze strategie kunnen we de time-to-market van een technologie verkorten", zegt Gary Donnan, directeur Technologie en Onderzoek. Als het een van onze bedrijfseenheden is die de app op de markt brengt, duurt het zeven of acht jaar. Op deze manier arriveert het in apparatuur in drie tot vier jaar. De tweede oplossing is om discreet octrooien of licenties te verkrijgen, om op het juiste moment aan te vallen. De Taiwanese HTC lijkt het te proberen. Hij heeft net de portfolio van ADC (75 miljoenen dollars), die van Dashwire (18,5 miljoenen) en die van S3 Graphics (300 miljoenen), evenals enkele patenten bij Google gekocht. Zijn doel? Torpedo Apple.

GEBRANDE AARDE

Je zou denken dat IBM, door meer dan 8 500-patenten per jaar aan te bieden, alle innovaties die uit haar laboratoria komen, beschermt. Het is niet waar. "Zelfs IBM heeft niet de middelen om alles in te dienen", zegt Philippe Verriest, octrooigemachtigde in Germain en Moreau. Maar wat hij niet bestand, hij onthult het door middel van wetenschappelijke publicaties bijvoorbeeld. Het voorkomt dat concurrenten patenten over deze onderwerpen indienen. Omdat in het Amerikaanse systeem de publicatie de anterioriteit van de uitvindingen bewijst. In deze strategie met verschroeide aarde gaat IBM nog verder. In januari lanceerde 2008 de VS met Sony, Nokia en andere industriële ICT, het initiatief "eco-patent commons". Elk van de industriële partners publiceert een lijst van zijn patenten met betrekking tot de omgeving, waaruit deze de rechten vrijgeeft. Iedereen is dus vrij om ze te gebruiken, zonder het risico van inbreuk op het octrooi en zonder een vergoeding te betalen. Een andere manier om het gras onder de voeten van concurrenten te snijden, die willen profiteren van deze ontluikende markt.

DE YALTA

"Als het gaat om het penetreren van een nieuwe markt, hebben fabrikanten zich gerealiseerd dat het beter is om een ​​standaard op te stellen, in plaats van elk zijn eigen te hebben, zegt Yann Ménière, econoom, onderzoeker bij Cerna, het industrieel-economische centrum van Mines ParisTech. Er worden daarom consortia gecreëerd die pakketoplossingen ontwikkelen, die zij zullen voorstellen aan normalisatieorganisaties. Octrooien zijn dus rechtstreeks opgenomen in de standaard. De industriëlen van het consortium hoeven alleen de royalty's te oogsten. Voor 3G-technologie bedragen de cumulatieve licentiekosten 20% van de prijs van een smartphone! En het is de Amerikaanse Qualcomm die het meeste uit het spel haalt, maar de Chinezen, die probeerden hun eigen standaard 3G te lanceren en faalden, hebben de les geleerd. Voor 4G zijn zowel Huawei als ZTE erin geslaagd om zichzelf in de nieuwe standaard te vestigen. Ze kondigen aan dat ze 10 20% van de LTE-patenten (lange-termijnevolutie) bezitten. De rest gaat vooral naar Alcatel Lucent en Ericsson. "Cross-licensing-overeenkomsten zijn al gesloten tussen de zes of zeven grote spelers, die niets te betalen hebben. Aan de andere kant zullen de kleintjes moeten betalen om de technologie te gebruiken ", zegt Lin Cheng, EMEA Managing Director van ZTE

ARMADA

Ondenkbaar en toch ... Om te voorkomen dat Google Nortel's 6 000-octrooien, een echte schat van oorlog, in handen krijgt, zijn we getuige geweest van een alliantie die even onverwacht als ingrijpend is. Wanneer eind juni 2011 de veiling start, is Google een grote favoriet. Voor hem staan ​​Apple, Intel, het Rockstar Bidco-consortium van Microsoft, RIM, Sony, Ericsson en een ander bedrijf onder leiding van RPX, een patentstichting. Maar al snel trekt Rockstar Bidco zich terug. Apple voorkomt ze door lid te worden. Na drie dagen strijd capituleert het Google-schip naar deze onwaarschijnlijke armada. Rockstar Bidco won, maar de jagers betaalden 4,5 miljarden dollars. Met het delen van de buit verkrijgen RIM en Ericsson een licentie op alle patenten voor 1,1 miljard dollar. En Apple legt zijn hand onder andere op de 4G-patenten voor 2 miljard.

DE HOLD-UP

Passende ontdekkingen van anderen ... Dit is de strategie van de overval onder leiding van het Amerikaanse biotechnologiebedrijf Myriad. In 1995 claimt ze het vaderschap van twee genen aan de vooravond van de publicatie in het tijdschrift "Nature" van de DNA-sequentie van een van hen, het BRCA2-gen, van het British Institute for Cancer Research. Dankzij deze octrooien op genen waarvan de mutaties een aanleg voor kanker van de borst en de eierstok signaleren, legt Myriad exclusieve licenties tegen hoge prijzen op aan laboratoria en instellingen die screeningen willen uitvoeren. Ondanks de tegenstand van verschillende organisaties, waaronder het Institut Curie, zijn deze patenten gedeeltelijk bevestigd door het Europees Octrooibureau in 2008. In de Verenigde Staten heeft justitie Myriad deze zomer het recht gegeven om hen te behouden, na verschillende keren te hebben overwogen. Sta hem toe zijn monopolie te behouden.

GAËLLE FLEITOUR

DIPLOMACY

Microsoft heeft de agressiekaart nooit gespeeld op het gebied van patenten. Zijn aanvallen in eerste aanleg zijn zeldzaam, de uitgever is meestal tevreden om terug te vechten. Dezelfde strategie ten aanzien van Google, wiens Android-besturingssysteem zijn patenten zou schenden. In plaats van te vallen, onderhandelt hij met Android-gebruikers. Een betalende diplomatie. In april, 2010, zal HTC als eerste een overeenkomst met Microsoft sluiten en vijf dollar betalen per verkochte Android-smartphone. Met deze unieke fabrikant verdient de uitgever al meer met Android dan met Windows Phone! Onkyo, Velocity Micro, General Dynamics Itronix zal volgen. In september komen 2011, Acer en Viewsonic op hun beurt overeen om de Android-activiteiten van Microsoft te vergroten en zijn onderhandelingen gaande met Samsung. Anderen, minderheden, verzetten zich en nemen het risico van het proces. Dit is het geval van de boekhandelaar en fabrikant van leeslampjes van Barnes en Noble. Ten slotte is de keuze voor een meer gedempte aanpak dubbel vruchtbaar. Microsoft verdient geld met de verkoop van een van zijn belangrijkste concurrenten en annihileert het argument van de gratis versie van zijn open source-besturingssysteem (zonder licentie) van Google.

PATRICE DESMEDT

DE SCHILD

Google had geen keus meer. Om zijn Android-besturingssysteem (OS), gedistribueerd in open source-modus, te beschermen, had het ... patenten nodig. Niet om zijn uitvinding te beschermen, maar als afschrikwapen, zelfs als onderhandeling. Android zou inderdaad een aantal patenten van concurrenten schenden, waaronder Gemalto en Microsoft [zie p. 43]. “Het doel van Google is om een ​​soort 'peace of the brave' te bereiken. Met als argument: "Als je Android aanvalt, kan ik een tegenaanval doen" ", analyseert Patrick Pierre, voorzitter van de raad van bestuur van Avenium, een adviesbureau voor octrooistrategie. Maar hij heeft wapens nodig. Google probeert daarom de patenten van het Canadese Nortel in handen te krijgen, in liquidatie. "Geen sprake van", riepen samen zijn belangrijkste concurrenten uit [zie p. 42]. Wat dan ook. Google onderhandelde over de overname van 1 patenten van IBM. En een paar dagen later kocht Google Motorola Mobility en zijn 000 patenten voor $ 17 miljard. “Een investering die past bij het commerciële vraagstuk”, merkt Patrick Pierre op. De patenten van Motorola zijn vooral schatten. Google heeft er al 000 verkocht aan HTC, om Apple, een van de leden van de armada, tegen te gaan. Om zijn arsenaal verder te verrijken, heeft Google zojuist onderhandeld over 12,5 nieuwe IBM-patenten. Wie wrijft het ...

HET GEBIED VAN MIJNEN

Om te voorkomen dat een technologie toegang krijgt tot de concurrentie, wat is er dan beter om het marktsegment dat te maken heeft met octrooibommen te dekken. Natuurlijk wordt de strategie nooit weergegeven. Maar de race voor patenten, "groen" in het bijzonder, waarbij de twee grote Franse autofabrikanten, Renault en PSA Peugeot Citroën, zich inzetten, suggereert dat ze het hebben overgenomen. "Op het gebied van de elektrische auto zijn de technologieën mogelijk nog niet geavanceerd genoeg om normen naar voren te brengen en kunnen de fabrikanten consortia aangaan [zie p. 42], "verklaart Laurence Joly, directeur van het observatorium van de industriële eigendom van Inpi. De status-quo, waargenomen in de afgelopen jaren in de sector, kan daarom worden ondermijnd.

VIER STRATEGIEËN OM HAAR WERELD OVER TE GAAN

Het octrooi blijft vooral een verdedigingswapen, om een ​​monopolie en daarmee de gerelateerde markt te garanderen. Als het overheersend is, of pionier, en goed wordt beschermd door zogenaamde geavanceerde patenten, kan het feitelijk een economische sector besturen. Maar pas op voor het blokkeren van patenten, die niet bedoeld zijn om te worden geëxploiteerd. Ze kunnen een technologie helpen bevriezen. Kleine val van de vallen die de bedrijven verzorgen.

Het lokaas

Kunstaasoctrooien kunnen concurrenten doen geloven dat het land op de juiste manier is ingesloten. Ze dekken vaak geen echte uitvinding. Maar aangezien de bezorgprocedures - vooral in Frankrijk - geen inhoudelijk onderzoek mogelijk maken ... worden de titels uitgegeven en kunnen ze misleidend zijn, de tijd die nodig is om te bluffen. Zelfs als concurrenten deze bedrieglijke patenten op lange termijn kunnen opheffen, weten ze dat niet van het begin af aan, vooral omdat de patentredacteur de beschrijving mogelijk heeft verdoezeld. Het is ook mogelijk om alleen octrooien te nemen om concurrenten te laten geloven dat iemand op het punt staat een technologie te exploiteren. Het doel is dat de competitie begint aan een hectische race om in te halen. En verzwakt anders. Een dure manoeuvre, toch.

De hinderlaag

De beschrijving van een octrooi kan ook opzettelijk proberen om wachtteams te misleiden. De beschrijving kan opzettelijk niet de beste technische oplossing weerspiegelen. Sommige schrijvers kunnen zelfs zover gaan dat ze een vals figuur tegenover de samenvatting van de uitvinding plaatsen, zodat deze wordt verwijderd of ten onrechte wordt bewaard! Maar dit zijn vallen tegelijk. De voor de gek gehouden concurrent zal de volgende keer meer oplettend zijn.

De barricade

Meer traditioneel, maar gereserveerd voor de rijken, wil de dam de toegang tot concurrentie van een technologie voorkomen door de markt te dekken die verband houdt met patentbommen. Sommige kunnen daadwerkelijk door de octrooihouder worden geëxploiteerd, terwijl de andere varianten beschermen, die door derde partijen zouden kunnen worden voorgesteld om de enkele geëxploiteerde octrooien te omzeilen.

de omsingeling

Variant van de dam, omsingeling is om het basisoctrooi van de concurrent te identificeren door verbeteringsoctrooien. De houder van het basisoctrooi verliest aldus alle bewegingsvrijheid omdat hij deze niet langer kan exploiteren zonder de licentie van de ene of de andere van de professionele ontwikkelingscertificaten. Daarom besluit hij vaak zijn patent niet meer te gebruiken. Toch kan desinformatie of de dam worden erkend als een rechtsmisbruik door een rechtbank. Maar voordat het vonnis wordt gewezen, is het kwaad gedaan.
DE KEUZE VAN WAPENS

Titels van industriële eigendom zijn alleen geldig en verdedigbaar in de landen waarin ze zijn gedeponeerd. Patenten beschermen uitvindingen twintig jaar na indiening (bij betaling van lijfrentes). Het is met zeven jaar uitbreidbaar voor medicijnen. Ontwerpen beschermen het uiterlijk van een product of onderdelen daarvan gedurende vijf jaar, en kunnen worden verlengd tot vijfentwintig jaar. Het "Community-ontwerp" is geldig voor heel Europa. Het auteursrecht loopt tot zeventig jaar na het overlijden van de auteur. Het omvat ook software, maar Amerikanen verlenen softwarepatenten van 1981. Sinds 2001 heeft het Europees Octrooibureau dat ook gedaan, maar er zijn nog steeds onzekerheden over de waarde van deze effecten. Merken worden tien jaar beschermd, zijn voor onbepaalde tijd hernieuwbaar, maar vallen als ze niet worden gebruikt. De namen, handelsnamen en tekens worden geboren bij het eerste gebruik.
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 23/03/14, 21:32

De eerlijke methode zou zijn dat uw werk wordt gewaardeerd. U zou met uw accountant moeten zien hoe u dat moet doen.

Van wat ik heb gelezen, kun je stoppen met het ontwikkelen met hen, en octrooien indienen, wat hen dwingt om te componeren, of de verbeteringen bekendmaken die het aanvankelijke octrooi zijn waarde doen verliezen.

Uw contract spreekt geen van de investeringen in productie en marketing, noch van de gegenereerde winsten die sowieso in handen van uw zakenman zullen zijn.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 23/03/14, 21:39

als je alles wilt onthullen om naar de brancard te rennen, is het niet moeilijk: doe het gewoon onder een andere bijnaam! onthullen maakt elk patent onmogelijk, maakt niet uit wie het onthult

gebruik natuurlijk niet exact dezelfde tekst: het is beter om anders te schrijven met verschillende spelfouten

natuurlijk is het jammer om anoniem te ontsluiten door niet eens de eer te geven om de uitvinder te zijn ... nou, het kan met een pseudo worden onthuld en zijn echte naam even later aangeven
0 x

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 254-gasten