Het maken van zijn wort ... en niet zijn zacht!

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Het maken van zijn wort ... en niet zijn zacht!




par Christophe » 21/01/14, 21:40

Voor de kleine noot van humor, maar ik kon er niets aan doen, ook al kan het feit dat je je moet maken uiteindelijk leiden tot het maken van de speling... : Cheesy:

Hoe dan ook, ik besloot het eens te proberen de winkel nog door wat destillatietesten te doen...amateur...en wat advies uit te wisselen...

Goed begin: wiki http://fr.wikipedia.org/wiki/Mo%C3%BBt

En 2 goede pagina's met veel advies en rekenmethodes:

http://www.fairesagnole.eu/homedistille ... -fruit.htm
http://www.fairesagnole.eu/homedistille ... -sugar.htm

Ziezo, ik heb een paar kg appels... Ik begin morgen het ding te bestuderen!
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 21/01/14, 22:55

dit is nog steeds heel schattig, maar de strakheid van de geneste koperen montage maakt me bang ... er zullen spijtige lekken zijn

het deel van de engelen? geef ze niet te veel

tegenwoordig is het eenvoudig om 2 leidingen aan elkaar te koppelen met een stuk siliconen leiding die perfect bestand is tegen alcohol en de temperatuur van kokend water

iemand had me aangesproken om voor dit soort koper toch de afdichtingen te maken met water en meelpasta: het idee is interessant: het is tenminste 100% voedsel ... minder erger dan siliconenkit!

een andere modernere oplossing, Teflon tape: het zorgt voor een goede afdichting en is volledig chemisch inert

de siliconenkit kan ook worden gebruikt, maar na volledige polymerisatie: smeer een van de vlakken een beetje in, breng siliconenkit aan, wacht op volledige polymerisatie, het kan erg lang duren en het wordt uiteindelijk verwijderbaar met de siliconen die aan het oppervlak blijven kleven die niet was niet ingevet
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 22/01/14, 00:09

Bedankt voor deze technische precisie... als het lekt, zal ik het testen, maar de aanpassing lijkt goed gedaan...
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 22/01/14, 08:13

resulterend in meer dan 60.000 directe sterfgevallen. "smeulen de wijn niet met je blik (alle alcoholische dranken in het algemeen) vermeil dat glinstert in de beker, het glijdt zachtjes en eindigt bijtend als een slang... Ik zou het opnieuw doen, ik zou om meer willen!" Spreuken 23-31
Alcoholisme maakt helaas deel uit van een cultuur die diep geworteld is in onze samenlevingen en niemand, of bijna niemand, is zich hiervan bewust. : Cry:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 22/01/14, 11:09

Wie heeft je verteld dat ik het wilde drinken? : Mrgreen:

En bio-ethanol brandstof hè?
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 22/01/14, 13:10

Wie heeft je verteld dat ik het wilde drinken?
Ik oordeel niet over de keuzes van een individu, maar over een maatschappelijk probleem. 60.000 doden is nog steeds niet niks en vergeleken met alle inspanningen om verkeersongevallen onder de 3.000 (waarvan 1/4 alcoholgerelateerd) te verminderen!
En bio-ethanol brandstof hè?

het zal waarschijnlijk nodig zijn om zo'n campagne te voeren: één liter is prima, maar 3 liter hallo de schade en controleer of de dosis niet hoger is dan 0.5 g per liter benzine! : Cheesy: : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 22/01/14, 13:49

het is niet de still die de alcohol maakt!

er zit evenveel alcohol in wijn of ander gefermenteerd sap als na destillatie: enige verschil zonder destillatie kan het alleen een drank zijn: met destillatie kan het brandstof worden

zou het destilleren van alle beschikbare alcohol om brandstof te maken een manier zijn om alcoholisme te verminderen?

als er geen olie meer is moet je kiezen tussen drinken of autorijden als je alcohol als brandstof wilt: 8 liter wijn van 12° kan een liter brandstofalcohol maken

Ik gebruik E85, als ik het met een blikje giet, krijg je dorst van de geur ... gelukkig wordt het effectief gedenatureerd door 15% benzine
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 93-gasten