Hoe brandstof te besparen? HHO Droge cel

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 10/01/14, 00:14

Gildas schreef:Met deze auto...:
http://www.moteurnature.com/actu/2014/F ... energi.php
In deze C-MAX die is uitgerust met een batterij van 7,6 kWh is het dus mogelijk om de batterij in één dag volledig op te laden. Hiermee kun je theoretisch 34 km rijden. Het is goed, want het is gratis!
Het is roken. :onheil:
Dit artikel is geschreven om lezers te misleiden:
1/ We laten een belachelijk oppervlak van zonnepanelen zien; 1,5m² of 300Wp maximaal momentaan vermogen, wat een paneelopbrengst vertegenwoordigt van 200Wp/m² terwijl de huidige panelen in het beste geval 150Wp/m² produceren...
beide in het beste geval genoeg om elke dag 4 km af te leggen :|

2/ Dan wordt ons verteld over een concentratiesysteem van 23 m² (4,30 m x 5,30 m) waaronder de auto kan worden geparkeerd (praktisch om mee te nemen als u op vakantie gaat...)

Het principe van zonneconcentratie bestaat erin het licht op een groot oppervlak op te vangen en naar een kleiner oppervlak te sturen, voornamelijk om de investering te verminderen die wordt vertegenwoordigd door het zonnepaneel, dat veel duurder is dan de concentrator (hier een Fresnel-lens, heel vaak is het een spiegel).
Wat we vergeten te zeggen is dat zonneconcentratie alleen werkt in ideale omstandigheden die we niet kennen in onze ontwikkelde landen... De minste wolk die voorbijgaat en de productie van het paneel gaat naar NUL...
Terwijl bij een "klassiek" paneel de productie proportioneel zal afnemen, maar ondanks de diffuse verlichting zal doorgaan...
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 10/01/14, 00:48

Ik vat deze opmerking op als een grap...
elephant schreef:Ah! De Tesla is fantastisch, hoewel ik betwijfel of we ALLE prestaties tegelijkertijd en tot het einde van de 8 jaar kunnen hebben.
Het is ONMOGELIJK om ALLE prestaties van een voertuig van dit type te benutten, of het nu een elektrische TESLA is of een gelijkwaardige sportwagen in thermisch...
De meeste huidige "goede vader" voertuigen hebben tussen de 100 en 150pk onder de motorkap, terwijl we 95% van de tijd minder dan 25pk verbruiken en 50 tot 60pk op piekmomenten...
Laten we duidelijk zijn, de TESLA S is een showcase, de beste reclame van een fabrikant en degene die hem niets kost: mond-tot-mondreclame.

Wanneer u een nieuwe thermische auto koopt, wordt meer dan een derde van de prijs van de auto gebruikt om advertenties te vergoeden om deze aan u te verkopen...
Daarom streef ik ernaar om alleen producten en diensten te consumeren waarop het minst geadverteerd wordt, ze zijn goedkoper en hebben daardoor een betere prijs/kwaliteit verhouding.
elephant schreef:Wat mij betreft, mijn autobudget zou eerder dicht bij de 10e van de prijs van de Tesla liggen.

Wat het budget voor het vervangen van de batterij betreft, het is nog steeds ongeveer 7 cent/km (mijn berlingo verbruikt ongeveer 9 cent stookolie per km).
Gelooft u dat het doel van TESLA is om te concurreren met de Berlingo? :? :P

En dan, nogmaals, je haalt garantie en levensduur door elkaar...
De accu's van mijn elektrische 106 zijn niet meer gegarandeerd maar werken nog wel... Ze zijn 13 jaar oud. : Mrgreen:
Toegegeven, de autonomie is afgenomen, maar hij rijdt nog dagelijks. : Arrowl:

Tot slot is een aanzienlijk deel van het budget van een auto gekoppeld aan onderhoud.
Mijn laatste 2 stomende exemplaren (een volvo 850 en een LPG-roer), gekocht voor €2300 en door mij onderhouden (dus voor een onverslaanbare prijs) hebben mij ook 9 cent stookolie per km gekost, maar de volle kostprijs, doorverkoop na aftrek 100.000 km was respectievelijk 15 en 18 cent per km...
Op dit punt zou de TESLA zuiniger moeten zijn dan eersteklas sedans, Duits, Italiaans of Engels... Er zal geen aftappen zijn, motorfilters, riemen, uitlaatdempers, bougies, enz... Om te vervangen . 8)
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 10/01/14, 07:51

Citro hello
Het gaat er niet om alle consumenten op deze consumptiewijze te laten overstappen... Aan de andere kant is het een kwestie van niet stil te blijven staan.

Ik heb het tegendeel niet beweerd! Ik ben zelf een utopist, maar daarbij wel een realist. Ik sta op deze site bekend om het "promoten" van vegetarisme/veganisme als LA enige echte globale voedseloplossing qua ecologie, economie, ethiek en toch maak ik me geen illusies over de impact die dit heeft op de lezers van deze site (en elders) van "onze" filosofie. (Ben je er zelf gevoelig voor geweest en heb je dit andere pad gekozen?) Ondanks deze observatie van semi-mislukking die verband houdt met cultuur, traagheid, gastronomie en weinig voedingsgewoonten, "ik" (dat wil zeggen, een minderheid die zich bewust is geworden en in deze richting handelen) blijft niet stil. Ik geloof niet in Sinterklaas.
Idem voor de volledig elektrische die misschien een ideaal lijkt, maar die wordt geconfronteerd met technische en menselijke problemen, zelfs als dit de beste oplossing is.
Janic schreef:
Het gaat er dus niet om te zeggen dat dit beter of slechter is dan dat, dit zijn twee alternatieven met elk hun voor- en nadelen.

Laten we duidelijk zijn: we moeten stoppen met het gebruik van voertuigen om ons te verplaatsen die hun afval achter zich aan verspreiden (1 m3 en 1 kg gassen, dampen en deeltjes per minuut, en niet een paar belachelijke grammen CO2 zoals je zou willen geloven).

Dit is een mening die ik volledig deel! Maar ook hier is het een typisch stedelijk probleem, geen nationaal probleem, waarbij niet-verstedelijkte oppervlakken slechts in geringe mate worden aangetast door thermische vervuiling en vervuilende lozingen. Het is een kwestie van ratio!
Dat het je niets kan schelen is begrijpelijk, maar je ademt het vuil van de voertuigen voor je in... Ik besefte het zelf niet voordat ik op elektriciteit reed... Het is ondraaglijk... Nu raak ik vaak in apneu wanneer ik een voertuig volg of tegenkom dat te vervuilend is (omdat het rookt of stinkt). Aangezien ik niet meer dagelijks de drukke ringweg neem, heb ik geen last meer van de slaperigheid die me elke dag overvalt tijdens mijn enige ritten op de ring... verrassend genoeg nee.

Ook dit is een mening die ik volledig deel. Ik woonde, lang geleden nu, in de buitenwijken van Parijs en waar ik bij elke kruising mijn adem inhield om over te steken, totdat ik besefte dat dit niet de oplossing was en waarom niet definitief stoppen met ademen. Dus ik nam mijn kliks en mijn clacks en verliet deze beerput, niet in staat om het te veranderen en het bleef niet beperkt tot autovervuiling alleen.
Janic schreef:
Dat gezegd hebbende, moeten we dit niet navelstaren (wij!) thermische of elektrische goederen gehoord.

Mail moet stoppen met binair denken!!! Er is geen alternatief!!! Er is een manier van reizen die moet worden opgegeven en vervangen door een hele reeks geschiktere en efficiëntere manieren van reizen, afhankelijk van de situatie, zoals in de vorige eeuw, voordat de auto arriveerde en niet alleen met het paard wedijverde, maar ook te voet , op de fiets en zelfs met de trein.

Ah, hier worden we teruggebracht naar de utopie van een geïdealiseerde betere wereld.
Het probleem hangt echter meer af van de ontwikkeling van deze landen met een grote bevolking die ook grote energieverbruikers worden, zoals we zijn geweest en nog steeds zijn.
De auto is het archetype geworden van uniek denken om zich te verplaatsen, ook al vertegenwoordigt hij, in Frankrijk en op wereldschaal, slechts een klein deel van het reizen.

Zeker, maar dit kleine deel neemt voortdurend toe in opkomende landen en houdt rechtstreeks verband met de toename van de levensstandaard (wat betreft voedsel en voedsel!)
Tot het punt dat de Fransen deze waarheid niet kunnen geloven: er zijn meer mensen die elke dag in Frankrijk en in de wereld met elektriciteit reizen dan mensen die met olie reizen...

Ook hier is het weer het resultaat van een beleid ten aanzien van alle kernenergie om deze productiewijze te rechtvaardigen door de systemen te vermenigvuldigen die deze elektriciteit gebruiken, wat slechts "verspilling" was als gevolg van het Franse atoombeleid.
- De metro in Ile de France en de SNCF vervoeren dagelijks 10 miljoen mensen (de andere Franse steden met trams, metro's, trolleybussen of elektrische bussen niet meegerekend).
en tegelijkertijd overweegt onze president alleen maar om één enkele oude energiecentrale te sluiten, omdat de volledig elektrische lobby's erg machtig zijn, net zo goed als de olielobby's trouwens!
- In de wereld zijn er een miljard mensen die elke dag een lift nemen...

En zoveel zwaarlijvigen onder de rijken! er zijn niet veel liften in Afrika, India, Zuid-Amerika en andere plaatsen waar mensen niet de financiële middelen hebben om deze luxe te betalen... altijd stedelijk.
Janic schreef:
... een elektrische vervanging die andere problemen met zich mee kan brengen, zoals de proliferatie van kern- of thermische centrales, waarvan het gevaar actueel is.

Nog een misvatting.
De oplossing ligt in de gesynchroniseerde ontwikkeling van hernieuwbare energie, smart grids (SMART GRIDS) en de gedeelde ontwikkeling van opslagsystemen...

Ja, maar ondertussen…!? En het is niet voor morgen, en ook niet voor overmorgen, want anders zouden de budgetten die eraan besteed zouden moeten worden vermenigvuldigd met 10 of 100. Het gaat niet alleen om het type energie, maar om alle beleidsvormen en denkwijzen van besluitvormers en gebruikers, en daar zijn gewoonlijk tussen de 2 en 3 generaties voor nodig.
0 x
Avatar de l'utilisateur
gildas
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 879
Inschrijving: 05/03/10, 23:59
x 173




par gildas » 10/01/14, 09:07

Bedankt Citro voor je analyse van het Ford C-MAX Solar Energi-artikel.

Bovendien had ik het principe van het zonnepaneel niet begrepen, ik vond het niet nodig om een ​​portaal te monteren om het rendement te verhogen! : Oops:
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 10/01/14, 23:47

Gildas schreef:Bedankt Citro voor je analyse van het Ford C-MAX Solar Energi-artikel.
Bovendien had ik het principe van het zonnepaneel niet begrepen, ik vond het niet nodig om een ​​portaal te monteren om het rendement te verhogen! : Oops:
Ik denk dat dit soort communicatie bedoeld is voor "investeerders" die we willen aantrekken om er beter geld uit te halen.
:?
Het is veel eenvoudiger en zuiniger om de zonnepanelen op het portaal te plaatsen waar het richten van het concentratiesysteem gemakkelijker te controleren is, terwijl de auto nooit op precies dezelfde plek zal parkeren...

Ten slotte, en vooral, als de panelen aan het portaal worden bevestigd, en niet aan het voertuig, kunnen ze produceren wanneer het voertuig afwezig is, en het netwerk, het huis voeden of de batterijen opladen. De autonomie en oplaadtijd van een elektrische auto zijn geen problemen en de oplossingen bestaan ​​al een eeuw... verwissel gewoon de batterijen zoals een gasfles verwisselen... Dus als je 's avonds thuiskomt, wisselen we de batterij om ontladen tijdens de gebruiksdag door degene die in de zon is opgeladen. Maar deze oplossing kan door iedereen worden gebruikt, terwijl het systeem "Solar Energi" moet worden "gepatenteerd"...
: Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 11/01/14, 00:51

:?, Janic Ik kan niet puntsgewijs reageren op uw opmerkingen.
Ik begon hierop te knagen forum ook als "utopist", maar ik beschouw mezelf niet meer als zodanig, ging ik de praktijk in (hoewel ik twijfelde aan het resultaat). Als ik daar ben gekomen, is dat grotendeels hieraan te danken forum of ik heb veel onzin geschreven waarvan ik soms verbaas als ik het lees. Dit heet evolueren. Ik moedig u dan ook aan om vol te houden in uw activisme, dat vruchten afwerpt, ook als uw lezers niet reageren en hun mening niet kenbaar maken.
Ik ben me ervan bewust, en ik streef er dankzij jou en anderen naar om minder vlees en meer plantaardig te eten vanuit de logica dat het nodig is om efficiënt te zijn om gezond te eten en te doen. Maar kippen eten uit een familiekippenhok gevoed met schillen en lokale producten is beter dan biologische groenten kopen van de andere kant van de wereld... Dus ik kan je niet volgen in het postulaat van vegetarisme/veganisme als zijnde
LA enige echte wereldwijde voedseloplossing op het gebied van ecologie, economie, ethiek...
Onderhoud door bijvoorbeeld insecten te eten is technisch gezien net zo deugdzaam. Het is dus een alternatieve oplossing voor de uwe die dan zijn status als ENKELE oplossing verliest... ???
We kunnen dus zien dat het culturele aspect essentieel is, vandaar het belang van forums om te debatteren en mentaliteit te veranderen.

we moeten stoppen met het gebruik van voertuigen om ons te verplaatsen die hun afval achter zich aan verspreiden (1 m3 en 1 kg gas, dampen en deeltjes per minuut, en niet een paar belachelijke grammen CO2 zoals je zou willen geloven).
Dit is een mening die ik volledig deel! Maar ook hier is het een typisch stedelijk probleem, geen nationaal probleem, waarbij niet-verstedelijkte oppervlakken slechts in geringe mate worden aangetast door thermische vervuiling en vervuilende lozingen. Het is een kwestie van ratio!
:evil: Maak je een grapje!!! We zouden volgens jou het recht hebben om het platteland te vervuilen omdat het minder zichtbaar is!!! Als ik je goed begrijp zou een tankercommandant dus het recht hebben om op volle zee te ontgassen, uit het zicht, maar niet dichtbij de kust!!!

Heb je wel eens gehoord van het continent van plastic???? (ook wel 6e of 7e continent genoemd)
En zoveel zwaarlijvigen onder de rijken! er zijn niet veel liften in Afrika, India, Zuid-Amerika en andere plaatsen waar mensen niet de financiële middelen hebben om deze luxe te betalen... altijd stedelijk.
Sorry maar er zijn veel meer liften in Afrika en in de andere landen die je noemt dan in Europa, hetzelfde voor zwaarlijvigen, in China, in India, ...
Janic schreef:
... een elektrische vervanging die andere problemen met zich mee kan brengen, zoals de proliferatie van kern- of thermische centrales, waarvan het gevaar actueel is.
Nog een misvatting.
De oplossing ligt in de gesynchroniseerde ontwikkeling van hernieuwbare energie, smart grids (SMART GRIDS) en de gedeelde ontwikkeling van opslagsystemen...

Ja, maar ondertussen…!? En het is niet voor morgen, en ook niet voor overmorgen, want anders zouden de budgetten die eraan besteed zouden moeten worden vermenigvuldigd met 10 of 100. ... het duurt meestal tussen de 2 en 3 generaties.
Dat is FOUT, het groeit in hetzelfde tempo als de autoproductie en het is te doen in minder dan een generatie, veel sneller dan het bouwen van ongeschikte kerncentrales, zoals ik heb uitgelegd, maar je lijkt het niet te begrijpen. Zeker, de Fransen zijn geen mensen die snel kunnen evolueren... Afrikanen, Mexicanen adopteerden de mobiele telefoon in minder dan een generatie terwijl het ons 2 kostte...
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 11/01/14, 09:28

Citroen hallo
Ik ben me ervan bewust, en ik streef er dankzij jou en anderen naar om minder vlees en meer plantaardig te eten vanuit de logica dat het nodig is om efficiënt te zijn om gezond te eten en te doen.

Dit onderwerp is niet gewijd aan het onderwerp dat ik u antwoord over ecologie en vegetarisme
https://www.econologie.com/forums/ecologie-e ... 10750.html

voor de rest:
Als ik je goed begrijp zou een tankercommandant dus het recht hebben om op volle zee te ontgassen, uit het zicht, maar niet dichtbij de kust!!!

Nee, altijd dit fenomeen van verdunning. Midden op de oceaan zal de impact zwakker zijn dan nabij de kust. Honderden schepen zijn tijdens de oorlog tot zinken gebracht en de impact werd verminderd door de verdunning. Trommels met radioactief afval werden in de zeeën gegooid en opengemaakt, het niveau van radioactiviteit in de oceanen werd nauwelijks beïnvloed. Maar diezelfde die in een van de grote rivieren van dit land was gegooid, zou rampen hebben veroorzaakt. Zie Tsjernobyl waar de natuur geleidelijk haar rechten terugwint met radioactieve verdunning.
Betekent dat dat het goed is? Verre van dat! Maar afgezien van de vervuiling zelf, is het de concentratie ervan die een probleem vormt voor stadsbewoners. Honderd auto's die midden in het bos van Landes of Morvan rijden, zullen niet dezelfde impact hebben als dezelfde op de ring.
Heb je gehoord van het plastic continent??? (ook wel 6e of 7e continent genoemd)

Het een rechtvaardigt het ander niet. Het verminderen van de impact van alle vervuiling is inderdaad meer een "ethische" noodzaak dan een ecologische (de tweede is het gevolg van het ontbreken van de eerste), maar elektriciteit is niet meer of minder ethisch dan thermisch, aangezien beide de gevolgen zijn van de buitensporige en exorbitante ontwikkeling van de industrie. " We kunnen geen boter en botergeld hebben »
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 11/01/14, 11:36

Janic schreef:
toch maak ik me geen illusies over de impact die dit heeft op de lezers van deze site (en elders) van "onze" filosofie. (Ben je er zelf gevoelig voor geweest en heb je dit andere pad gekozen?) Ondanks deze observatie van semi-mislukking die verband houdt met cultuur, traagheid, gastronomische en slechte voedingsgewoonten, "ik" (dat wil zeggen, een minderheid die zich bewust is geworden en in deze richting handelen) blijft niet stil. Ik geloof echter niet in Sinterklaas.


Er zijn inderdaad "paden"...

Qua voeding is er tussen de veganist en de grote eters van vlees en diepvries/verwerkte producten een heel scala aan mogelijke houdingen, met als gevolg een totaal andere "groene" of "koolstof" balans!

Het probleem is naar mijn mening niet zo radicaal "vlees/geen vlees".

In dorre steppegebieden groeien celluloseplanten. De herkauwer is dan een "collector" van biomassa, dus van zonne-energie. Alleen hij kan cellulose verteren en omzetten in "biomassa" die bruikbaar is voor de mens...

Maar ik ben het ermee eens, onze vleesconsumptie is alles: buitensporige, beledigende, anti-ecologische, anti-CO²-balans dus opwarming van de aarde.

Daarom neem ik voeding mee in mijn reflectie over hoe ik mijn ecologische voetafdruk kan verbeteren, net zoals verwarming, reizen, vernieuwing van goederen...

Ik kom niet voor niets uit op een 100% bevredigende situatie. Gewoon compromissen sluiten, met mezelf, met het leven dat ik leid... Maar compromissen waarvan de effecten optellen...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 11/01/14, 12:00

Over vlees, hoorde gisteren een figuur op tv:

De vleesconsumptie van Belgen is gestegen van 150 gr/dag in de jaren 50 naar 300 gr/dag vandaag...

Ik vind deze 2 cijfers behoorlijk hoog (vooral voor de jaren 50 is 300 gr een mooie biefstuk!)... of misschien zijn er verschillende verliezen en fricadellen lol!

U niet?

In ieder geval +1 met did67...je moet je vleesconsumptie beperken..
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 11/01/14, 13:00

Christophe schreef:

Ik vind deze 2 cijfers behoorlijk hoog (vooral voor de jaren 50 is 300 gr een mooie biefstuk!)... of misschien zijn er verschillende verliezen en fricadellen lol!

..


Ik denk dat ze alle soorten vlees omvatten, inclusief zelfgeproduceerd (konijn of kip gekweekt, in de jaren 50, in elke achtertuin).

En natuurlijk worstjes, gehaktballen, taarten, Olida-paté...

Het is de vraag of dit menselijke consumptie is, of een geslachtsverhouding: tonnage geslacht vlees gecorrigeerd voor het import-exportsaldo / gedeeld door het aantal inwoners.

In dit geval kunt u ook honden- en kattenvoer hebben, enz...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 143-gasten