Hoe brandstof te besparen? HHO Droge cel

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 08/01/14, 18:20

elephant schreef:Ik durf me nauwelijks de prijs voorstellen, de val van autonomie aan het einde van de levensduur van de batterijen en de prijs van de standaard uitwisseling van de batterijen : Mrgreen:
Nou ja, je moet durven, nlc deed het...

Hij heeft zelfs zijn bestelling opnieuw geconfigureerd tussen de ondertekening van de voucher en de start van de productie omdat de prijzen aanzienlijk waren gedaald (enkele duizenden €). Uiteindelijk betaalt hij er minder voor met meer opties. 8)
Nu is het te laat, het is uit de fabriek...
De batterijen hebben een garantie van 8 jaar en 200.000 km (of onbeperkt aantal kilometers op het 85kWh-model). : Mrgreen:

De prijs begint vanaf 60.000 €, maar ik geloof dat het verder is gedaald. De toekomstige SUV van het merk zal nog goedkoper zijn... in afwachting van "populaire" modellen.

Wat betreft de mogelijke standaard vervanging, de auto kan ook worden gebruikt met een snel batterijwisselsysteem (in 90 seconden), dus we kunnen ons voorstellen dat het pakket na 8 jaar wordt vervangen.

Een industrieel van mijn kennis vertelde me onlangs dat de prijs van batterijen gedurende 5 jaar door 5 was gedeeld om van 1000 naar 200 € te gaan, momenteel per kWh capaciteit. d.w.z. € 17.000 tegen de huidige prijs voor de grootste batterij (85kWh).
: Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 08/01/14, 18:34

1360 schreef:
Citro schreef: een Engelse sportlook (die met een reekalf op de motorkap) [........] tot 7 zitplaatsen...
Die twee dingen zijn naar mijn mening niet compatibel... ;-)
En toch zijn ze behoorlijk compatibel en deze intrekbare stoelen (naar achteren gericht met een 5-puntsgordel, Formule 1-stijl) zijn plaatsen bij uitstek, behoorlijk de moeite waard (ik heb de auto geprobeerd). :?
Ze zijn intrekbaar in de kofferbak en net zo uitnodigend (meer naar mijn mening) dan in veel minibusjes met 5+2 zitplaatsen. : Arrowl:

Omdat de auto een ruime kofferbak onder de motorkap heeft, is het niet eens nodig om te kiezen tussen bagage en passagiers, in tegenstelling tot de meeste minivans.
(Om om 7 of 8 uur op vakantie te gaan, zet ik een bagagewagen achter mijn minivan...) : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
1360
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 447
Inschrijving: 26/07/13, 07:30
Plaats: Zwitserland
x 36




par 1360 » 08/01/14, 18:36

1360 schreef:
Citro schreef: een blik van Engelse sportvrouw (die een reekalf in de kap heeft) [........] tot 7-zetels


De twee dingen zijn compatibel, naar mijn mening ...


Ik neem terug wat ik zei, ik las net de "advertentie" voor deze auto.

Hij is inderdaad magnifiek (ook al lijkt hij veel meer op een Maserati dan op een Jaguar), en het is inderdaad een 5+2-zitter.

Kom op, om jezelf pijn te doen: hoeveel kost de schoonheid?

A+
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 08/01/14, 23:56

1360 schreef:Kom op, om jezelf pijn te doen: hoeveel kost de schoonheid?
ik heb al geantwoord... :?
Vanaf € 60.000 (prijzen dalen regelmatig).
Het model dat ik heb uitgeprobeerd met bijna alle opties (maar er zijn nieuwe opties verschenen) was destijds boven de 100.000€, de prijs van hun vorige model dat minder efficiënt, minder autonoom, minder luxe, minder comfortabel,... was en maar 2 zitplaatsen had...
:P
Het is een koopje, het is al goedkoper dan veel van de minder efficiënte en minder goed uitgeruste Duitse sedans waarmee het wil concurreren.
Als je rekening houdt met de zuinigheid op brandstof en revisies, is het de deal van de eeuw. : Lol:
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 09/01/14, 08:22

Citro hello
Dit is het typische voorbeeld van een respons geconditioneerd door de media ...

Het is gewoon! Het gaat erom te weten welke media individuen bepalen en daarom kiest iedereen die media die hun eigen overtuigingen of behoeften weerspiegelen. Dit punt kan dus terzijde worden geschoven.

Ik zal daarom uw opmerkingen herformuleren en de realiteit in herinnering brengen... 1/ "Voorlopig" is niet wetenschappelijk en het vervangen van kernenergie door hernieuwbare energiebronnen kan in hetzelfde tempo worden gedaan als het vervangen van het wagenpark. Momenteel levert de elektrische auto een dienst door overtollige nachtelijke nucleaire productie te verbruiken (alleen in Frankrijk), dus dit is geen probleem.

Behalve dat het anti-CO2-beleid thermische voertuigen snel wil vervangen door elektrische en de symbiose tussen beide niet voor morgen is, ook al is dit voor morgen niet wetenschappelijker dan voor het moment... of "momenteel" (ah, deze technocraten!)
Vervolgens kan nachtelijke overproductie alleen worden ingeroepen buiten periodes van extreme kou, waar voorlopig veel verwarmingstoestellen elektrisch zijn en waar hernieuwbare energiebronnen ook niet aan de momentane vraag kunnen voldoen.
Dus eigenlijk kan de elektrische alleen maar een "ideale" oplossing lijken in termen van de strijd tegen CO2.
Ten slotte noemde ik de batterijen alleen als een van de andere problemen. Er blijft bijvoorbeeld het probleem van de productie van geleidende materialen zoals koper, dat schaars wordt en waarvan de prijs explodeert, terwijl elektromotoren er grootverbruikers van zijn en voorlopig nog niet kunnen worden vervangen door bijvoorbeeld aluminium, wat uiteindelijk hetzelfde probleem zal opleveren (de fabricage van aluminium is ook een van de meest vervuilende industriële producten).
Ten slotte spelen "wij" altijd in op een kunstmatige prijs van elektriciteit die noodzakelijkerwijs zal stijgen en zijn aantrekkingskracht voor de toekomstige elektrische bestuurder zal verliezen (behalve om zijn eigen elektriciteit te produceren, wat alleen mogelijk is voor een paar zeldzame individuen die buiten de grote stedelijke centra wonen). :? Bovendien zullen de staatsbonussen niet altijd standhouden (uitgaande van een explosieve vraag naar dit type voertuig) en daarom zal de prijs opnieuw afschrikkend worden omdat, of het nu gaat om de aankoop van batterijen of om het huren, alle uitgaven samen, het net zo "duur" is als thermische voertuigen.
Dus we gaan in cirkels rond en proberen een blinde man te vervangen door een eenogige... of omgekeerd!
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 09/01/14, 12:47

Ha Ik hou van het debat over ideeën. :P
Janic schreef:
Dit is het typische voorbeeld van een respons geconditioneerd door de media ...
Het is gewoon! Het gaat erom te weten welke media individuen bepalen en daarom kiest iedereen die media die hun eigen overtuigingen of behoeften weerspiegelen. Dit punt kan dus terzijde worden geschoven.
Natuurlijk, maar ik doelde op de massamedia, niet op de alternatieve en onafhankelijke media, die over het algemeen betaald worden. De belangrijkste media in de handen van grote groepen zijn slechts propagandamiddelen... De dag dat FREE in de telefonie werd gelanceerd, gaf TF1, dat toebehoort aan BOUYGUES, een concurrent van FREE, de informatie in stilte door... Als we weten dat de meeste media van "wapenhandelaars" zijn, begrijpen we beter waarom er zoveel oorlogen zijn...
Janic schreef:
Momenteel levert de elektrische auto een dienst door overtollige nachtelijke nucleaire productie te verbruiken
Behalve dat het anti-CO2-beleid thermische voertuigen snel wil vervangen door elektrische en de symbiose tussen beide niet voor morgen is, ... Dan kan nachtelijke overproductie enkel ingeroepen worden buiten periodes van extreme kou... Elektrisch kan dus inderdaad alleen maar een "ideale" oplossing lijken in termen van de strijd tegen CO2.
"Snel" vervangen is een lokaas, fabrieken moeten produceren, klanten moeten kopen, het zal tientallen jaren duren omdat het wagenpark een gemiddelde leeftijd van 7 jaar heeft, het vertegenwoordigt ongeveer 30 miljoen voertuigen en de 2 miljoen verkochte voertuigen per jaar zullen blijven dalen...
Alle bezwaren die je formuleert kunnen dus worden weggevaagd en in de eerste plaats die van de winterstookpiek die geen probleem is voor de ontwikkeling van de elektrische auto. In feite is verwarming tijdens koude kiekjes niet de druppel die de emmer doet overlopen, het is gewoon nog een kraan die de tank sneller opent en leegt dan hij vult. Dit probleem is heel kort in het tijdslot (wanneer mensen thuiskomen terwijl bedrijven nog in bedrijf zijn en wanneer ze 's ochtends opstaan). Het volstaat dus om het opladen van elektrische voertuigen te verschuiven, wat al wordt gedaan door de meeste gebruikers van elektrische voertuigen die, zoals ik, in de daluren laden vanwege verlaagde tarieven...
Janic schreef: Ten slotte noemde ik de batterijen alleen als een van de andere problemen. Er blijft bijvoorbeeld het probleem van de productie van geleidende materialen zoals koper, dat schaars wordt en waarvan de prijs explodeert, terwijl elektromotoren er grootverbruikers van zijn en voorlopig nog niet kunnen worden vervangen door bijvoorbeeld aluminium, wat uiteindelijk hetzelfde probleem zal opleveren (de fabricage van aluminium is ook een van de meest vervuilende industriële producten).
Dit zijn geen problemen, maar strategische kwesties en uitdagingen die moeten worden aangegaan. :schok:
Je moet weten wat je wilt! Als we hier niets doen, zoals u suggereert, zijn we binnenkort een derdewereldland. Onze belangrijkste middelen zijn nu de doorverkoop van onze vuilnisbakken aan China en India om er weer hightech consumptiegoederen van te maken.
Onderzoek, Innovatie, Re-industrialisatie, ... MOETEN deel uitmaken van het energietransitieprogramma. : Arrowl:
Er zijn geen problemen, er zijn ALLEEN oplossingen.
BATTERIJEN, MOTOREN, ... Er zijn al technologische oplossingen om de problemen waar u het over heeft te overwinnen. We ontdekken elke dag manieren om batterijen te ontwerpen met nieuwe materialen, minder duur, minder zeldzaam (zout, koolstof, lucht, ...), minder strategisch (bijvoorbeeld gewonnen uit zeewater).
Dankzij recente ontdekkingen op het gebied van elektromagnetisme weten we hoe we ultralichte, krachtige kooiloze motoren moeten ontwerpen met weinig of geen koper of metaal.
Janic schreef:Ten slotte spelen "wij" altijd in op een kunstmatige prijs van elektriciteit die noodzakelijkerwijs zal stijgen en zijn aantrekkingskracht voor de toekomstige elektrische bestuurder zal verliezen (behalve om zijn eigen elektriciteit te produceren, wat alleen mogelijk is voor een paar zeldzame individuen die buiten de grote stedelijke centra wonen). :? Bovendien zullen de staatsbonussen niet altijd standhouden (uitgaande van een explosieve vraag naar dit type voertuig) en daarom zal de prijs opnieuw afschrikkend worden omdat, of het nu gaat om de aankoop van batterijen of om het huren, alle uitgaven samen, het net zo "duur" is als thermische voertuigen.
Dus we gaan in cirkels rond en proberen een blinde man te vervangen door een eenogige... of omgekeerd!
Het is jouw redenering die in cirkels gaat:
- De "zeldzame individuen" (bedankt voor hen) die niet in stedelijke centra wonen, zijn precies degenen die de energie kunnen produceren (woningen met positieve energie) die ze verbruiken en die redelijkerwijs een auto nodig kunnen hebben.
- Inwoners van grote stedelijke centra zouden geen auto moeten hebben (het is inefficiënt en omslachtig, 's nachts parkeren in de openbare ruimte is niet langer toegestaan, het zal betalend en te duur zijn).
- Staatsbonussen komen niet ten goede aan klanten maar aan fabrikanten. De prijs van batterijen bijvoorbeeld is de afgelopen 5 jaar door 5 gedeeld... We beginnen nu pas de gevolgen voor de consument te zien, behalve de bevoorrading in China of op internet, wat op hetzelfde neerkomt.
- Ja, fabrikanten doen er alles aan zodat het de consument niet minder kost en VEEL MEER oplevert, maar het is niet onvermijdelijk en de prijzen dalen als je geïnteresseerd bent. De "tarief"-prijs van nieuwe elektrische auto's die in de pers wordt aangekondigd, is bijvoorbeeld soms € 10.000 hoger dan waarover kan worden onderhandeld in een dealer of op internet... Maar dit mag niet bekend zijn... Als u in de tussentijd onschuldig de deur van een dealer duwt om een ​​elektrische auto te kopen, zal de verkoper er alles aan doen om u af te leiden van uw project en zal hij u laten zien dat het niet "redelijk" is en dat u beter een thermische auto kunt kopen die veel goedkoper is. Dit is normaal, zijn provisie is veel hoger bij de verkoop van een thermische...

Je probeert een blinde niet te vervangen door een eenogige, je houdt je handen voor je ogen om te zeggen dat je niet ziet...
:?
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 09/01/14, 17:32

We zouden deze argumenten en tegenargumenten kunnen nastreven zonder de vraag te beslissen.
Je moet weten wat je wilt! Als we hier niets doen, zoals u suggereert, zijn we binnenkort een derdewereldland.

De vraag is niet om stil te zitten, maar om te weten of alle consumenten bereid zijn om over te schakelen naar deze consumptiewijze zonder de kunstgrepen van bonussen, preferentiële elektriciteitstarieven, enz... en dus tegen een reële prijs voor het product.
Het gaat er dus niet om te zeggen dat dit beter of slechter is dan dat, dit zijn twee alternatieven met elk hun voor- en nadelen.
Dat gezegd hebbende, moeten we dit navelstaren (wij!) niet overwegen, maar uitzoeken of dit alternatief betrouwbaar is op mondiaal niveau met de zogenaamde opkomende landen die de toekomstige grote verbruikers van allerlei soorten goederen zijn en dus natuurlijk thermisch of elektrisch. Voorlopig zal de thermische (die dus het beroemde probleem van de opwarming van de aarde vormt) zijn onherstelbare werk hebben gedaan door een elektrische vervanging die het risico loopt andere problemen op te leveren, zoals de vermenigvuldiging van nucleaire of thermische centrales waarvan het gevaar actueel is.
0 x
Avatar de l'utilisateur
gildas
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 880
Inschrijving: 05/03/10, 23:59
x 173




par gildas » 09/01/14, 18:23

Hallo Janic,
Janic schreef: Voorlopig zal de thermische (die dus het beroemde probleem van de opwarming van de aarde vormt) zijn onherstelbare werk hebben gedaan door een elektrische vervanging die het risico loopt andere problemen op te leveren, zoals de vermenigvuldiging van nucleaire of thermische centrales waarvan het gevaar actueel is.

Bij deze auto is het niet zeker:
http://www.moteurnature.com/actu/2014/F ... energi.php
In deze C-MAX die is uitgerust met een batterij van 7,6 kWh is het dus mogelijk om de batterij in één dag volledig op te laden. Hiermee kun je theoretisch 34 km rijden. Het is goed, want het is gratis!
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 09/01/14, 18:47

Ah! De Tesla is fantastisch, hoewel ik betwijfel of we ALLE prestaties tegelijkertijd en tot het einde van de 8 jaar kunnen hebben.

Wat mij betreft, mijn autobudget zou eerder dicht bij de 10e van de prijs van de Tesla liggen.

Wat betreft het budget voor het vervangen van de batterij, het is nog steeds ongeveer 7 cent/km (mijn berlingo verbruikt ongeveer 9 cent stookolie per km)

Het blijft ook om de ladder op het dak te proppen! :D

Niks aan doen, groen leven blijft duur: minimaal 2 goede lonen per huishouden.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 09/01/14, 23:50

Het probleem is dat je de verkeerde kant op denkt...
Janic schreef: We zouden deze argumenten en tegenargumenten kunnen nastreven zonder de vraag te beslissen.
Je moet weten wat je wilt! Als we hier niets doen, zoals u suggereert, zijn we binnenkort een derdewereldland.
De vraag is niet om stil te zitten, maar om te weten of alle consumenten bereid zijn om over te schakelen naar deze consumptiewijze zonder de kunstgrepen van bonussen, preferentiële elektriciteitstarieven, enz... en dus tegen een reële prijs voor het product.
Het gaat er niet om alle consumenten op deze consumptiewijze te laten overstappen... Aan de andere kant is het een kwestie van niet stil bij zitten.
Janic schreef: Het gaat er dus niet om te zeggen dat dit beter of slechter is dan dat, dit zijn twee alternatieven met elk hun voor- en nadelen.
Laten we duidelijk zijn: we moeten stoppen met het gebruik van voertuigen om ons te verplaatsen die hun afval achter zich verspreiden (1m3 en 1kg gas, dampen en deeltjes elke minuut, en niet een paar belachelijke grammen CO2 zoals je zou willen geloven).
Dat het je niets kan schelen is begrijpelijk, maar je ademt de stront van de voertuigen voor je in... Ik had het zelf niet in de gaten voordat ik op elektriciteit reed... Het is ondraaglijk... Nu raak ik regelmatig in apneu als ik een voertuig volg of passeer dat te vervuilend is (omdat het rookt of stinkt). Aangezien ik niet meer dagelijks de drukke ringweg neem, heb ik geen last meer van de slaperigheid die me elke dag overvalt tijdens mijn enige ritten op de ring... verrassend genoeg nee. :?
Janic schreef: Dat gezegd hebbende, moeten we dit niet navelstaren (wij!) thermische of elektrische goederen gehoord.
Mail moet stoppen met binair denken!!! Er is geen alternatief!!! Er is een manier van reizen die moet worden opgegeven en vervangen door een hele reeks geschiktere en efficiëntere manieren van reizen, afhankelijk van de situatie, zoals in de vorige eeuw, voordat de auto arriveerde en niet alleen concurreerde met paarden, maar ook met lopen, fietsen en zelfs treinen. De auto is het archetype geworden van uniek denken om zich te verplaatsen, ook al vertegenwoordigt hij, in Frankrijk en op wereldschaal, slechts een klein deel van het reizen.
Tot het punt dat de Fransen deze waarheid niet kunnen geloven: er zijn meer mensen die elke dag in Frankrijk en in de wereld met elektriciteit reizen dan mensen die met olie reizen...
- De metro in Ile de France en de SNCF vervoeren dagelijks 10 miljoen mensen (de andere Franse steden met trams, metro's, trolleybussen of elektrische bussen niet meegerekend).
- In de wereld zijn er een miljard mensen die elke dag een lift nemen...
Janic schreef: ... een elektrische vervanging die andere problemen met zich mee kan brengen, zoals de proliferatie van kern- of thermische centrales, waarvan het gevaar actueel is.
Nog een misvatting. :?
Kerncentrales zijn niet geschikt voor het aandrijven van elektrische auto's omdat hun productie niet flexibel is, het duurt enkele dagen om het vermogen van een kerncentrale te moduleren zodat het opladen van miljoenen elektrische auto's op een vast tijdstip wanneer mensen thuiskomen van het werk, niet zal werken... De oplossing ligt in de gesynchroniseerde ontwikkeling van hernieuwbare energiebronnen, slimme netten (SMART GRIDS) en de gedeelde ontwikkeling van opslagsystemen...
In de nasleep van de Japanse kernramp werden positieve energie-habitats ontwikkeld waarop elektrische auto's zijn aangesloten om zichzelf soms op te laden op het netwerk en op de energie die door de woning wordt geproduceerd (fotovoltaïsche energie + windenergie + warmtekrachtkoppeling), en soms energie terug te geven aan het netwerk om pieken in verbruik (V2G) of productie (G2V) af te vlakken die de ineenstorting van het netwerk zouden kunnen veroorzaken...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 218-gasten