Eigen werk: Pantone-maaier Gillier

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Jack S.
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 16/09/13, 16:00




par Jack S. » 26/11/13, 21:33

Bonsoir!

Dus allereerst wil ik de mensen bedanken die zo vriendelijk waren om op dit bericht te reageren.

:? Voor de Gildas-video heb ik hem goed bekeken, maar ik denk dat ik aan een montage als deze ben begonnen Pantone-zitmaaier. De manier om dingen te doen lijkt me gemakkelijker te begrijpen. ondanks het feit dat ik nog niet weet met welk model het overeenkomt (Pantone, Gillier-Pantone, enz ???). Aan de andere kant heb ik de indruk dat het dezelfde persoon is die de video maakt die jij hebt gemaakt. :?

Ik begrijp de technische termen in de video's of op de pagina's niet echt (ik denk erover om stage te lopen: P).
Flytox, kunnen we in MP een dialoog voeren, zodat je me wat voorwaarden of plannen kunt uitleggen? Zou u ook akkoord gaan met het beantwoorden van mijn vragenlijst?

Chatelot16, ik kan niet terugkomen op mijn keuze, en het moet gezegd worden dat ik dat ook niet wil. Ik ben dol op sleutelen aan dingen vanaf jonge leeftijd en ik denk dat dit voor mijn omgeving een goede reden is om het te proberen. (Ik weet dat het een beetje schichtig klinkt, maar dat is wat ik denk). En misschien zou ik dat willen doen, je weet maar nooit! Als ik dit op een sneeuwfreesmachine kan monteren, zou het bovendien een goede stap zijn voor mijn regio.

Naar wie kan ik een vragenlijst sturen voor mijn interview? :)

Ah en Flytox, het is met dit in gedachten dat ik mijn project zal presenteren, maak je geen zorgen. ;)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 26/11/13, 22:23

Jack S. schreef::? Voor de Gildas-video heb ik hem goed bekeken, maar ik denk dat ik aan een montage als deze ben begonnen Pantone-zitmaaier.

De montage van Gildas 'video is een "Gillier Pantone". Het verdampt alleen water. De video die je aanbiedt is een "Pantone", het verdampt brandstof (hier benzine) en water.

Het probleem is dateen Pantone waarbij je benzine en water in dezelfde tank mengt, is ketterij. Het kookpunt van benzine en water is veel te verschillend. Het is duidelijk dat de uitlaatgassen benzine veel meer en veel sneller verdampen dan water. In de tank neemt het aandeel benzine ten opzichte van dat van water steeds meer af.

Bovendien heeft de benzine, die uit veel verschillende producten bestaat, na een paar minuten al zijn meest vluchtige delen zien verdampen en zit er nog maar één vettig product ... en onbrandbaar in. een benzinemotor ..... en de motor slaat af zonder de tank noch "benzine" noch water te hebben geleegd. En dan hebben we het nog niet over de onophoudelijke luchtaanpassing die nodig is om afslaan te voorkomen ... Zoek op het net, er is tenminste één video die het duidelijk laat zien.

Flytox, kunnen we in MP een dialoog voeren, zodat je me wat voorwaarden of plannen kunt uitleggen? Zou u ook akkoord gaan met het beantwoorden van mijn vragenlijst?


Ga voor PM, geen problemen : Mrgreen: (Je hebt het pictogram dat goed onderaan de pagina gaat)
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
gildas
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 880
Inschrijving: 05/03/10, 23:59
x 173




par gildas » 27/11/13, 19:53

Jack S. schreef:
Voor de Gildas-video heb ik hem goed bekeken, maar ik denk dat ik aan een montage als deze ben begonnen Pantone-zitmaaier. De manier om dingen te doen lijkt me gemakkelijker te begrijpen. ondanks het feit dat ik nog niet weet met welk model het overeenkomt (Pantone, Gillier-Pantone, enz ???). Aan de andere kant heb ik de indruk dat het dezelfde persoon is die de video maakt die jij hebt gemaakt. :?


Video door Fabrice Donzeau.

In een pure Pantone-assemblage is het zoeken naar een plasma in de reactor erg moeilijk.
Een voorbeeld:
http://www.youtube.com/watch?v=y_E-Ov6gkLc

Mijn mening: de staaf mag de wanden van de buis niet raken om te magnetiseren, alleen vastgehouden door een staaldraad, niet roestvrij staal, goed geprofileerd.
http://tesla3.com/free_websites/geet_plasma.html

Dat gezegd hebbende, ik heb het niet geprobeerd, maar er werd mij verteld dat de motor minder krachtig was met een Pantone.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 28/11/13, 21:08

Gildas schreef:Dat gezegd hebbende, ik heb het niet geprobeerd, maar er werd mij verteld dat de motor minder krachtig was met een Pantone.


Wanneer een Gillier Pantone goed werkt, kan er een kleine toename in koppel / vermogen zijn over een bepaald snelheidsbereik (rond de maximale koppelsnelheid?) Door een betere verbranding.

Dit betreft niet het maximale vermogen bij hoge snelheid dat noodzakelijkerwijs lager is vanwege de gedeeltelijke obstructie van de uitlaat (die de gasstroom beperkt) en de verwarming van de inlaatgassen die de gasdichtheid / hoeveelheid verminderen zuurstof beschikbaar. Wanneer je met een Gillier Pantone onderaan staat, vervuil je donf in plaats van op te ruimen, maar het is niet de filosofie van de Pantomist die cool rijdt : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Jack S.
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 16/09/13, 16:00




par Jack S. » 29/11/13, 06:31

Hoe kunnen we de grootte van de reactor berekenen? het zou verband houden met de verplaatsing?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 29/11/13, 23:24

Jack S. schreef:Hoe kunnen we de grootte van de reactor berekenen? het zou verband houden met de verplaatsing?


Of het nu voor een 200 cm3-maaier of een bepaalde 3000 cm3-auto is, ze plaatsen een reactor van bijna dezelfde grootte in Gillier Pantone.

In principe:
de staaf is 120 tot 300 mm. (roestvrij staal werkt evenals magnetisch staal .... maar zonder roest : Mrgreen: )
De staafstangset maakt 0.8 tot 1.5 op de plank.
Je hebt een "kamer" nodig voor en na de hengel.
De stang moet gefixeerd / gecentreerd zijn (anders aanzienlijk lawaai).
De gehele reactor mag de uitlaatdoorsnede niet meer dan 30% versmallen.
De reactor moet zo dicht mogelijk bij de cilinderkop staan ​​om de maximale warmte uit de uitlaat te benutten.
De stang moet verwijderbaar blijven (onderhoud / reiniging vereist elke X Km)
Het is niet het belangrijkste onderdeel (in zijn specificaties) van de Pantone gilet. Wat echt belangrijk is ... is de stoom waarmee de reactor wordt gevoed.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
gildas
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 880
Inschrijving: 05/03/10, 23:59
x 173




par gildas » 02/12/13, 23:45

Een interessante video over het Venturi-effect,
http://www.universcience.tv/video-lisa- ... -4876.html

Van 2'50 staat de bal op zichzelf ondanks de luchtstraal en de zwaartekracht!

In een pure Pantone-assemblage zou het hetzelfde moeten zijn voor de reactorstaaf als deze niet is bevestigd?
De stang moet op zichzelf staan ​​en dus beter polariseren (?)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 03/12/13, 23:10

In een pure Pantone-assemblage zou het hetzelfde moeten zijn voor de reactorstaaf als deze niet is bevestigd?
De stang moet op zichzelf staan ​​en dus beter polariseren (?)


Als je het hebt over magnetische polarisatie, houd je de staaf vast met een niet-magnetisch metaal of keramiek (bovendien isolerend). Het gewicht van de hengel is vrij aanzienlijk in vergelijking met een pingpongbal, het zou daarom een ​​nogal gewelddadige gasstroom kosten om het op te tillen .... Degenen die de hengel niet veilig fixeren / centreren van de geciteerde 2 hebben recht met een hard geluid ... zonder dat het beter werkt.

Wat we kunnen proberen is een ferritische roestvrijstalen staaf te monteren. We kunnen een minimum aan magnetisme en corrosieweerstand hebben ... als we niet te veel verwarmen ...

http://www.ugitech.com/fileadmin/user_u ... gnet_F.pdf
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
gildas
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 880
Inschrijving: 05/03/10, 23:59
x 173




par gildas » 04/12/13, 10:55

Flytox schreef:
In een pure Pantone-assemblage zou het hetzelfde moeten zijn voor de reactorstaaf als deze niet is bevestigd?
De stang moet op zichzelf staan ​​en dus beter polariseren (?)


Als je het hebt over magnetische polarisatie, houd je de staaf vast met een niet-magnetisch metaal of keramiek (bovendien isolerend).

Bedankt voor het idee!

Het gewicht van de hengel is vrij aanzienlijk in vergelijking met een pingpongbal, dus het zou een nogal gewelddadige gasstroom nodig hebben om hem op te tillen ...
Dat denk ik ook, en het zal evolueren naar toelating ...
Voor de test plaatste ik een metalen staafje met afgeronde uiteinden in een spuitbuis en geblazen ... het is duidelijk een blaaspijp!
Idem met een houten pen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
gildas
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 880
Inschrijving: 05/03/10, 23:59
x 173




par gildas » 05/12/13, 09:03

Keramiek en metaal breiden anders uit. :(

Maar a priori kunnen we gaten maken (zonder schroefdraad) aan de uiteinden van de reactorstaaf en deze vastzetten met veren en keramische schroeven?

DE JUISTE KEUZE VOOR CIP-DOSERING
zuiger + cilinder van hetzelfde materiaal
keramische zuiger + roestvrijstalen cilinder

http://www.spc.fr/SPC5/dossier_fichier/ ... tation.pdf

Constructie van een Pantone voor maaier:
http://ddata.over-blog.com/xxxyyy/4/23/ ... antone.pdf
(Als ik deze assemblage zal proberen, zal ik proberen de staaf vast te zetten met keramiek)
0 x

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 136-gasten