Wind: het bouwen van een verticale as windturbine van A tot Z

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113

Re: Wind: Laten we een windturbine met verticale as bouwen van A tot Z




par Oli 80 » 09/05/20, 11:10

Hallo Phil59,

als je youtube hebt, kun je vragen stellen in reacties aan de auteur van de video, de video komt niet van mij, ik weet dat hij het met plezier zal beantwoorden
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2214
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 506

Re: Wind: Laten we een windturbine met verticale as bouwen van A tot Z




par phil59 » 01/06/20, 10:47

Ik heb een idee in mijn gedachten ...

Een ruwe auto-alternator doet het werk niet zonder deze te wijzigen. Maar alternatoren, ik heb er meerdere.

Als ik het goed heb begrepen, "leeg", zou de dynamo meer kunnen verbruiken dan hij zou kunnen opleveren, grofweg zullen we zeggen, en het zal wat meer wind kosten om de productie te starten.

Tot dusver is dat zo ongeveer het idee?

Dus waarom niet een kleine windturbine, met een teruggewikkelde dynamo, die weinig zou geven, die een kleine batterij zou opladen en die, als de spanning of stroomsterkte een bepaalde waarde zou bereiken, de grootste zou leveren? met relaisbesturing, die als er geen sap is, niets achterlaat, en als sap met de juiste waarde .... zie je het idee? geschiedenis produceert een beetje vaak, en als een redelijke wind, ik weet het niet, 20 km / h?, zou 500W mini geven?

Mogelijk of niet? goed het is zeker, dubbel werk ... maar de fabricage van een kleine, het is goed, als het met veel herstel is, kost het niet te duur, en dan lanceren we de grootste ...
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Mister_Ash
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 07/10/17, 13:46

Re: Wind: Laten we een windturbine met verticale as bouwen van A tot Z




par Mister_Ash » 26/07/20, 11:56

Ik heb een korte vraag over windturbines met verticale as in het algemeen.
Waarom in bijna alle autonomieprojecten de windturbine van het Piggott-type wordt benadrukt wanneer het complexer lijkt om te implementeren (een vrij hoge mast, het risico dat de windturbine een 360 ° maakt en oprollen en de bedrading breken ...)?
0 x
Avatar de l'utilisateur
thibr
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 723
Inschrijving: 07/01/18, 09:19
x 269

Re: Wind: Laten we een windturbine met verticale as bouwen van A tot Z




par thibr » 26/07/20, 15:41

omdat het redelijk goed werkt : Wink:
0 x
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189

Re: Wind: Laten we een windturbine met verticale as bouwen van A tot Z




par dede2002 » 26/07/20, 15:48

De mast is hoog genoeg om de wind boven obstakels op te vangen. En geen risico om de kabel op te winden, er is een roterende collector.

De windturbine met verticale as is noodzakelijkerwijs minder efficiënt omdat één zijde tegen de wind in gaat, behalve in het geval van gelede systemen zoals Robiplan.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13699
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Re: Wind: Laten we een windturbine met verticale as bouwen van A tot Z




par izentrop » 26/07/20, 15:58

Mister_Ash schrijft:Ik heb een korte vraag over windturbines met verticale as in het algemeen.
Waarom in bijna alle autonomieprojecten de windturbine van het Piggott-type wordt benadrukt wanneer het complexer lijkt om te implementeren (een vrij hoge mast, het risico dat de windturbine een 360 ° maakt en oprollen en de bedrading breken ...)?
Ten eerste, tenzij de verticale windturbine aan zee staat of op de top van een gebouw met 10 verdiepingen, heb je hoogte nodig om de energie uit de wind te halen.
2 - verminderde verliezen dankzij de directe aandrijving, waarbij de meerpolige generator met lagere snelheid kan produceren
3 - veiligheid: bevedering bij te harde wind.
4 - Vanuit het oogpunt van opbrengst is het vergelijkbaar met die van de handel.

Ik denk niet dat 360 ° een risico is?
0 x
Avatar de l'utilisateur
thibr
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 723
Inschrijving: 07/01/18, 09:19
x 269

Re: Wind: Laten we een windturbine met verticale as bouwen van A tot Z




par thibr » 26/07/20, 19:00

0 x
Mister_Ash
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 07/10/17, 13:46

Re: Wind: Laten we een windturbine met verticale as bouwen van A tot Z




par Mister_Ash » 26/07/20, 20:11

izentrop schreef:
Mister_Ash schrijft:Ik heb een korte vraag over windturbines met verticale as in het algemeen.
Waarom in bijna alle autonomieprojecten de windturbine van het Piggott-type wordt benadrukt wanneer het complexer lijkt om te implementeren (een vrij hoge mast, het risico dat de windturbine een 360 ° maakt en oprollen en de bedrading breken ...)?
Ten eerste, tenzij de verticale windturbine aan zee staat of op de top van een gebouw met 10 verdiepingen, heb je hoogte nodig om de energie uit de wind te halen.
2 - verminderde verliezen dankzij de directe aandrijving, waarbij de meerpolige generator met lagere snelheid kan produceren
3 - veiligheid: bevedering bij te harde wind.
4 - Vanuit het oogpunt van opbrengst is het vergelijkbaar met die van de handel.

Ik denk niet dat 360 ° een risico is?

Stel je voor dat het ook op een partner wordt gezet?
De Piggott-generator zou zich kunnen aanpassen aan een verticale windturbine, toch? (de spiralen die in de hars zijn gegoten en al het schudden ...)
Hoe veren de Piggot?

Ik herinner me geen roterende collector op zelfgebouwde Piggott, daarom noemde ik het risico van het verdraaien van de kabel in de mast
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13699
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Re: Wind: Laten we een windturbine met verticale as bouwen van A tot Z




par izentrop » 26/07/20, 23:30

Mister_Ash schrijft:Hoe veren de Piggot?
Het roergewricht is verschoven.
Regeling en remmen door scharnierend roer: vanaf een bepaald niveau van wind, als overdreven beschouwd
voor de mechanische veiligheid van de windturbine klapt het roer geleidelijk en automatisch in
over de as van de wind. Het vertraagt ​​niet alleen de stroom, vertraagt ​​de snelheid, maar het
leidt de windturbine af van loodrecht op de wind. Dit wordt dan steeds minder effectief en
zijn snelheid kan niet toenemen, zelfs niet als de wind sterk is. We spreken over het algemeen van lateraal wissen of
"Furling" in dit precieze geval, dit wordt veel gebruikt voor kleine windturbines omdat het een zeer is
eenvoudig te implementeren. http://www.magnetosynergie.com/Archives ... Eolien.pdf
0 x
Avatar de l'utilisateur
BaudouinLabrique
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 11/02/18, 18:17
Plaats: Henegouwen (België)
x 54

Re: Wind: Laten we een windturbine met verticale as bouwen van A tot Z




par BaudouinLabrique » 17/05/23, 15:02

Hier zijn bronnen van andere academici die u zullen laten zien dat het koppelen van een SAVONIUS aan een asynchrone DARRIEUS een prestatieverbetering van 20% tot 30% mogelijk maakt: https://www.retrouversonnord.be/HYBRIDE ... RRIEUS.pdf
0 x
«Er zijn mensen die de dingen zien zoals ze zijn en zich afvragen waarom. Ik, ik zie ze zoals ze zouden kunnen zijn en ik zeg tegen mezelf: waarom niet! (Sir Bernard Shaw)
« De toekomst behoort toe aan degenen die de mogelijkheden zien voordat ze duidelijk worden. (Theodorus Levitt).

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : maignan-m en 244 gasten