Recycle begraven olietank thermische buffer

Thermische zonne-energie in al zijn vormen: zonne-energie, warm water, het kiezen van een zonnecollector, zonne-concentratie, ovens en zonne-fornuizen, zonne-energie-opslag door warmtebuffer, zonne-energie zwembad, airconditioning en zonne-koud ..
Hulp, begeleiding, programma's en voorbeelden van de prestaties ...
lilian07
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 15/11/15, 13:36
x 56

Re: Recyclen van een olietank begraven in thermische buffer




par lilian07 » 30/06/18, 09:17

Ok gezien voor de fout had ik begrepen dat het 6000 liter was en ik bevestig de analyse met 6000 liter. Als deze tank dicht bij je huis staat (idealiter tussen 4 en 6m) is het nog beter dat je de bovenkant op 60 cm van niveau 0 isoleert en deze tank in eerste instantie als verwarmings-/vriesregelaar gebruikt. Zo kunt u uw thermische zonne-installatie vereenvoudigen en overdimensioneren. Dan laat dit u de mogelijkheid om te evolueren naar een meer perforerend systeem van zonneverwarming door thermische opslag halverwege het seizoen door de verliezen te kaderen door een grondwisselaar door kleine putten gemaakt door handmatige of thermische tarriere, afhankelijk van de bodem en de configuratie van uw land. 6000 l is al een interessante buffer voor zonne-energie.
0 x
foudeforet
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 27/06/18, 21:47

Re: Recyclen van een olietank begraven in thermische buffer




par foudeforet » 01/07/18, 16:54

vanaf 2002,
Ik verzeker je, mijn stortbak is al 30 jaar leeg en heeft niet bewogen! Het werd niet aangegeven en ik speelde het verborgen defect om het van de laatste 100l te laten legen en te laten schoonmaken (zwart maar aangifte doen bij het kanton).
In Wallis volg ik de regels (ik woon daar).
In het kanton Vaud zou het met zand moeten worden gevuld om te voorkomen dat er op de dag dat het instort een enorm gat in de tuin ontstaat.
In Genève weet ik het niet.

Volgens mijn onderzoek (en Sebasol) hoef je geen geld uit te geven om er iets mee te doen. Het is beter om geld ergens anders in te steken. Je kunt er een wijnkelder van maken (door ventilatie te plaatsen).

Mijn tank staat op 1 meter van het huis, maar ik heb de ingegraven muur tot aan de fundering geïsoleerd met 20 cm XPS. Ik loop dus niet het risico dat de warmte van de tank het huis verwarmt, of mogelijk met een flinke faseverschuiving.

Lilian07,
6000l of zelfs 6000m3, begraven, niet-geïsoleerd, horizontaal is geen "efficiënte massaopslag" (het is de term efficiënt die verkeerd is). Kijk naar de Jenni, met 100 liter, dat zijn prestaties.

Maar zoals je zegt, ik kan het gebruiken als thermische massa in huis. Misschien enkele dagen alleen opwarmen (vermijd flamberen)? Meer zeker om het te gebruiken als een goede Canadese put in de herfst met een temperatuur van 20°C.
Hoe dan ook, ik heb al een Canadese waterkrachtbron aan de andere kant van het huis.

Maar ik moet mijn huis opknappen (met hoogwaardige isolatie), de warmtepomp aanzetten en zonnecollectoren plaatsen voordat ik met mijn tank ga spelen!

fdf
0 x
lilian07
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 15/11/15, 13:36
x 56

Re: Recyclen van een olietank begraven in thermische buffer




par lilian07 » 07/07/18, 08:26

Ik vind integendeel dat een ondergrondse tank van 6000 liter een zeer goede wisselaar is voor thermische zonne-energie, het maakt het mogelijk om het aantal panelen te verdubbelen zonder dat je je zorgen hoeft te maken over het grote probleem van oververhitting en bevriezing.
Bovendien zou een eenvoudige wisselaar in deze tank het mogelijk maken om grote besparingen te realiseren op het ECS, maar ook op het hele koudwatergedeelte van het netwerk dat kan worden voorverwarmd om niet onder 7° in het waternetwerk te komen dat dan verwarming door weerstanden (SWW, wasmachine, vaatwasser, enz.).
SWW besparing 80%, wasmachine besparing 50%, vaatwasser besparing 50%... Als er een CTA bestaat in plaats van een VMC dan zijn de besparingen nog groter.
Het systeem is eenvoudig te implementeren, een paar fittingen en slechts PER.
0 x

Terug naar "Zonnewarmte: zonnecollectoren CESI, verwarming, warm water, kachels en zonne-fornuizen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 93-gasten