Mijn boiler oververhit sensor!

Thermische zonne-energie in al zijn vormen: zonne-energie, warm water, het kiezen van een zonnecollector, zonne-concentratie, ovens en zonne-fornuizen, zonne-energie-opslag door warmtebuffer, zonne-energie zwembad, airconditioning en zonne-koud ..
Hulp, begeleiding, programma's en voorbeelden van de prestaties ...
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 04/10/13, 11:21

Cuicui schreef:
Did67 schreef: er is een minidelta waaronder het systeem stopt ...
Bedankt voor de precisie. Ik begrijp het beter: je systeem werkt per eikel, afhankelijk van de Delta T. Ik ben het niet eens met je instructies, maar het is mijn probleem ...
Ik kan ook de delta-T op mijn regeling aanpassen (temperatuurverschil tussen de sensor van de sensoren en die van de ballon). Mijn sensoren hebben een oppervlak dat zelfs met een lage delta-T de hoeveelheid calorieën die is opgeslagen in de ballon grotendeels het verbruik van de circulator rechtvaardigt.
Dernière édition par Cuicui de 04 / 10 / 13, 11: 46, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 04/10/13, 11:45

Strikt genomen is calorie-inname het product tussen de stroomsnelheid en de delta T (rekening houdend met de massale warmtecapaciteit van de vloeistof).

Wat het oppervlak van de sensor ook is.

[je kunt dezelfde hoeveelheid warmte dragen met een lage flow en hoge T delta of hoge flow en lage T delta.

Hoger Ik heb je verteld dat 5 l / min X 15 ° afwijking = 15 l / min x 5 ° afwijking.

Het oppervlak van de sensoren verandert niets!

Ik koos de eerste oplossing. 1 snelheids circulatiepomp (het is net als 18 W in 1 snelheid, 30 in 2 snelheid en 50 in 3 snelheid, ik zal de metingen doen dit weekend ...).

Jij kiest de tweede.

Ik verbruik minder stroom dan wanneer ik sneller zou circuleren, met een lagere delta T. Terwijl ze dezelfde zonne-energie "dragen".

Maar natuurlijk heeft elke installatie, afhankelijk van de diameter van de buizen, ellebogen in het circuit, buizen in het paneel, zijn eigen kenmerken: dezelfde pomp, ingesteld op hetzelfde vermogen, laadt min of meer op, afhankelijk van de HMT van het circuit ...

Maar voor dezelfde installatie is een lagere delta T voordeliger. Binnen grenzen die de temperatuur van de panelen aanzienlijk zouden verhogen [daar zijn we het over eens] en dus de verliezen. 5 of 10 ° min of meer op een geïsoleerd paneel, met geïsoleerde leidingen, lijkt me niet zo belangrijk ... [mijn delta van 15 is optimaal, rond "zonnemiddag"; het is natuurlijk automatisch minder voor en na ...]
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 04/10/13, 11:52

Ik geef toe dat ik een beetje over de elektrische consoles praat: overschakelen naar LED's, vervanging van geprogrammeerde verwarmingscirculatiepomp, vervanging van LL en LV gemaakt (A ++, A +++), suprresion oud, enz ...

Een circulatiepomp wordt, in een huis "een beetje zuinig", een gemiddelde consument! [honderd kWh, tegen 200 voor grote moderne huishoudelijke apparaten; voor verwarming is het zelfs kifkif of meer!]

Ik denk dat het coherent is als we voorstander zijn van een vermindering van het aandeel kernenergie.

Maar dit is alleen mijn mening (en mijn houding).
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 04/10/13, 11:53

Did67 schreef:Ik verbruik minder stroom dan wanneer ik sneller zou circuleren, met een lagere delta T. Terwijl ze dezelfde zonne-energie 'dragen' ..]
Zeker. Maar u houdt geen rekening met het tijdstip waarop uw circulatiepomp is gestopt met wachten op een delta-T, belangrijker: op dat moment wordt er geen energie getransporteerd. Het is duidelijk dat in sterke zon wanneer de circulator continu roteert, er weinig verschil is, behalve dat zeer hete sensoren meer warmteverliezen hebben.
0 x
Dudule
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 30/04/08, 01:12
Plaats: Bordeaux / Frankrijk

Re: Oververhitting van mijn boiler sensor!




par Dudule » 14/11/17, 23:45

Hallo,

Ik kende deze site voor de watermotor en ontdekte het zonnedeel of ik ben een beginner.

Om het gebruik van kernenergie te beperken, is het niet mogelijk om een ​​fotovoltaïsch paneel te plaatsen dat een circulatiepomp verdraait in verhouding tot de zon?
Hoe meer zon, hoe sneller de circulator draait en 's nachts draait er niets.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Zonnewarmte: zonnecollectoren CESI, verwarming, warm water, kachels en zonne-fornuizen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 96-gasten