Ik sla mijn rekeningen: Special koelvloeistof

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Alfa-x
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 33
Inschrijving: 27/08/12, 09:44




par Alfa-x » 23/09/13, 08:18

1360 schreef:Opnieuw,

Alfa-x schrijft:Ik zal de site bekijken maar deze gegevens verbazen me, het zijn de gegevens van een standaard 2 slpk appartement en niet van een doorsnee vrijstaande woning.


Ik had het mis, de site heeft het inderdaad over een appartement van 100 m2, 100 liter vloeistof en 40 liter product (in plaats van 40 liter water natuurlijk).

*** Dankjewel :D ***



Alfa-x schrijft:Als je me vertelt dat je een pelletketel hebt, is het duidelijk dat ze een enorme watercapaciteit hebben. Hier sterk ontmoedigd ... te lang om af te schrijven, maar dat is een ander debat.


Nog een discussie inderdaad, maar weet toch dat een pelletketel van de nieuwste generatie een lage waterinhoud heeft (van 30 tot 40 liter), en dat ik wat betreft de afschrijving al de helft heb betaald van de installatie met de besparingen die zijn gerealiseerd sinds de omschakeling van brandstof naar pellets 5 jaar geleden. Niet slecht is het niet?


En precies weet ik toevallig mijn pelletverbruik perfect, zowel voor verwarming (dus variabel afhankelijk van de winters) als voor warm water. Dus ik zal een ideaal geval zijn om dit product te testen, vind je niet? Ik nodig de nieuwe Zwitserse importeur uit om mij een vulling met dit product aan te bieden tegen een retourzending met precieze afmetingen in reële omstandigheden, en het gebruik van deze gegevens voor zijn reclame.

Chiche?

A+


*** Ik ben het met je eens, als je ketel meer dan 5 jaar oud is, heb je een groot deel ervan kunnen aflossen via de economie.
Tegenwoordig is het niet meer hetzelfde. De pellet wordt hier gemiddeld verkocht voor 0,35 € per kg, stookolie is vandaag 0,83 € per liter, maar wat verkopers van pellets nooit zeggen, is dat er TWEE KILO voor nodig is van pellet om dezelfde calorische waarde te hebben als EEN liter stookolie, wat de verhouding terugbrengt naar 13 cent winst / liter stookolie.
Een goed geïnstalleerde ketel kost hier tussen de 12.000 en 15.000 € (er staan ​​offertes op internet). Bereken zelf de afschrijvingstijd ... om nog maar te zwijgen van het feit dat de pellets vaak uit Canada worden geïmporteerd ... goed gedaan voor de ecologische voetafdruk ..

En dan heb ik het niet over radiatoren die vervangen zouden moeten worden om de pelletinstallatie 100% winstgevend te maken ...


Bedankt voor je suggestie, maar we hebben, in ieder geval in België, al een programma van getuige gebruikers die zichzelf verwarmen met een gasboiler. Daar hebben we precieze metingen voor de maand van de maand en vorig jaar, terwijl we gemiddeld 55 dagen langer opgewarmd waren, hebben ze gemiddeld 26% bespaard.
0 x
BobFuck
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 04/10/12, 16:12
x 2




par BobFuck » 23/09/13, 09:41

Volgens het document is een van de effecten van het product juist te wijten aan het feit dat de soortelijke warmte lager is dan die van water. Ik parafraseer het document:

- als de ketel niet draait, koelt het volledige watervolume in de ketel, leidingen enz. af en gaat deze warmte verloren.
- Door de soortelijke warmte te verlagen, worden deze verliezen dus verminderd.

Thuis zit de gehele verwarmingsinstallatie in het verwarmde volume (water / water warmtepomp, leidingen ...) waardoor de verliezen het huis verwarmen (het is niet nodig om de leidingen te isoleren ...) er is dus in feite geen van verliezen. Ik neem aan dat het product in dit geval niet het gewenste effect zou hebben ...

Aan de andere kant, als je gewoon de soortelijke warmte wilt verlagen, doet het toevoegen van glycol het heel goed ...
0 x
Alfa-x
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 33
Inschrijving: 27/08/12, 09:44




par Alfa-x » 23/09/13, 10:06

Thuis zit de gehele verwarmingsinstallatie in het verwarmde volume (water / water warmtepomp, leidingen ...) waardoor de verliezen het huis verwarmen (het is niet nodig om de leidingen te isoleren ...) er is dus in feite geen van verliezen. Ik neem aan dat het product in dit geval niet het gewenste effect zou hebben ...

Aan de andere kant, als je gewoon de soortelijke warmte wilt verlagen, doet het toevoegen van glycol het heel goed ... [/ quote]

Thuis ... voor deze verliezen is er misschien wel dat het effect wordt verminderd, maar niet de andere effecten van het product.

Ga je gang, voeg glycol toe aan je installatie maar let toch op corrosie.

http://etheve.free.fr/glycol.htm

Studies hebben aangetoond dat X-En niet corrosief is en dat er na 18 jaar geen verlies aan effectiviteit is. (versnelde test).
0 x
BobFuck
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 04/10/12, 16:12
x 2




par BobFuck » 23/09/13, 10:55

Ik heb geen glycol, ik verander in water.

Dus, wetende dat er geen verlies is van het verwarmingssysteem naar buiten (water / water-warmtepomp, geen schoorsteen, de hele installatie in de verwarmde ruimte, enz.) Ik vraag me af welke "andere effecten" kunnen gebeuren...

Op een verrotte oude installatie met verwarmingsbuizen buiten de verwarmde ruimte (typisch in de tochtige garage van de paviljoens uit de jaren 60 en 70), waarom niet. Maar persoonlijk zou ik al beginnen met het grondig isoleren van de leidingen ...
0 x
Alfa-x
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 33
Inschrijving: 27/08/12, 09:44




par Alfa-x » 23/09/13, 11:17

[quote = "BobFuck"] Ik heb geen glycol, ik ren op water.

Dus, wetende dat er geen verlies is van het verwarmingssysteem naar buiten (water / water-warmtepomp, geen schoorsteen, de hele installatie in de verwarmde ruimte, enz.) Ik vraag me af welke "andere effecten" kunnen gebeuren...

Jij had het over het injecteren van glycol ...

Heb je de documenten gelezen die op de site zijn geüpload? https://www.econologie.info/share/partag ... ZFUERr.pdf et https://www.econologie.info/share/partag ... OnXw78.pdf)?

Ze beantwoorden uw vragen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
tomgey
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 163
Inschrijving: 13/10/10, 23:06
Plaats: noorden
x 2




par tomgey » 23/09/13, 22:15

Alfa-x schrijft:Tegenwoordig is het niet meer hetzelfde. De pellet wordt hier gemiddeld verkocht voor 0,35 € per kg, stookolie is vandaag 0,83 € per liter, maar wat verkopers van pellets nooit zeggen, is dat er TWEE KILO voor nodig is van pellet om dezelfde calorische waarde te hebben als EEN liter stookolie, wat de verhouding terugbrengt naar 13 cent winst / liter stookolie.


€ 0,35 per kilo pellets? Ik weet niet waar je woont in België, maar je hebt er niet goed uitgezien, denk ik.
Ik woon aan de Belgische grens en heb mezelf een tijd in België voorzien in bulkpellets (Maison Henneton om precies te zijn, zonder te willen adverteren) voordat er een circuit bij mij in de buurt wordt opgezet, en ik kan zorg ervoor dat in bulk de prijzen hetzelfde zijn als in Frankrijk of zelfs lager, ongeveer € 250 per ton die momenteel wordt geleverd.

Nu moet je vergelijkbare dingen vergelijken: als je de stookolie die in een tankwagen wordt geleverd wil vergelijken, moet je die vergelijken met de pellets die in bulk worden geleverd, of in ieder geval in een pallet of bigbag.
Als je het wilt vergelijken met zakken granulaat gekocht in supermarkten, dan moet je dat doen met 7,5L olieblikken die ook in supermarkten worden gekocht. Ik weet het, het is moeilijker te vinden!
0 x
Als het niet werkt, uitstappen een hamer ...
Alfa-x
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 33
Inschrijving: 27/08/12, 09:44




par Alfa-x » 23/09/13, 23:05

tomgey schreef:
Alfa-x schrijft:Tegenwoordig is het niet meer hetzelfde. De pellet wordt hier gemiddeld verkocht voor 0,35 € per kg, stookolie is vandaag 0,83 € per liter, maar wat verkopers van pellets nooit zeggen, is dat er TWEE KILO voor nodig is van pellet om dezelfde calorische waarde te hebben als EEN liter stookolie, wat de verhouding terugbrengt naar 13 cent winst / liter stookolie.


€ 0,35 per kilo pellets? Ik weet niet waar je woont in België, maar je hebt er niet goed uitgezien, denk ik.
Ik woon aan de Belgische grens en heb mezelf een tijd in België voorzien in bulkpellets (Maison Henneton om precies te zijn, zonder te willen adverteren) voordat er een circuit bij mij in de buurt wordt opgezet, en ik kan zorg ervoor dat in bulk de prijzen hetzelfde zijn als in Frankrijk of zelfs lager, ongeveer € 250 per ton die momenteel wordt geleverd.

Nu moet je vergelijkbare dingen vergelijken: als je de stookolie die in een tankwagen wordt geleverd wil vergelijken, moet je die vergelijken met de pellets die in bulk worden geleverd, of in ieder geval in een pallet of bigbag.
Als je het wilt vergelijken met zakken granulaat gekocht in supermarkten, dan moet je dat doen met 7,5L olieblikken die ook in supermarkten worden gekocht. Ik weet het, het is moeilijker te vinden!


Oké, je hebt gelijk, hier is een willekeurige prijs op het net nu: http://www.michelpetit.be/fr/tarifs-pellets. Of € 0,30 per kg voor minder dan 2 ton, dat is de capaciteit van de meeste mensen (opslag). Dat brengt ons dus terug op 23 cent winst tegen de huidige prijs (die stijgt ... maar zowel de stookolie als daar daalt). Maar laten we zelfs 50 cent winst en een boiler van € 10.000 (laag) nemen en het rapporteren.

Ik bekritiseer niet, ik observeer gewoon.
0 x
BobFuck
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 04/10/12, 16:12
x 2




par BobFuck » 24/09/13, 11:59

Heb je de documenten gelezen die op de site zijn geüpload? https://www.econologie.info/share/partag ... ZFUERr.pdf et https://www.econologie.info/share/partag ... OnXw78.pdf)?

Ze beantwoorden uw vragen.


Precies, niet zo veel, behalve dat:

- het schrobt

OK, waarom niet, maar waar gaat de smurrie naartoe?

- lagere oppervlaktespanning zodat het beter blijft plakken in radiatoren

Ik twijfel

- en lagere thermische capaciteit

Onderwerp van mijn vorige berichten, ik wacht nog steeds op een uitleg ...


Aan de andere kant, als de lagere warmtecapaciteit een voordeel is, waar worden faseveranderingspseudomaterialen dan voor gebruikt?


En ook is er de prijs, ongeveer 40 € per liter.

Ofwel hebben we een innovatie die deze prijs rechtvaardigt, en dan hebben we een patent. Kunnen we het zien?

Anders kan worden aangenomen dat vanaf het moment dat de prijs wordt gestolen, er geen reden is om het product te laten werken ...
0 x
Alfa-x
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 33
Inschrijving: 27/08/12, 09:44




par Alfa-x » 24/09/13, 14:47

BobFuck schreef:
Heb je de documenten gelezen die op de site zijn geüpload? https://www.econologie.info/share/partag ... ZFUERr.pdf et https://www.econologie.info/share/partag ... OnXw78.pdf)?

Ze beantwoorden uw vragen.


Precies, niet zo veel, behalve dat:

- het schrobt

OK, waarom niet, maar waar gaat de smurrie naartoe?


**** Het blijft in suspensie wat de goede werking van de installatie niet beïnvloedt.

- lagere oppervlaktespanning zodat het beter blijft plakken in radiatoren

Ik twijfel

**** Nou, de foto's zijn niet vervalst hè.

- en lagere thermische capaciteit

*** Minder energie maar om hetzelfde resultaat te bereiken.

Onderwerp van mijn vorige berichten, ik wacht nog steeds op een uitleg ...

*** Een van onze ingenieurs heeft de toespraken gisteravond voorgelezen. Ik veronderstel dat hij zal ingrijpen zodra hij tijd heeft.


Aan de andere kant, als de lagere warmtecapaciteit een voordeel is, waar worden faseveranderingspseudomaterialen dan voor gebruikt?

*** Om de energie die is opgeslagen tijdens de faseverandering te herstellen. Wat de ene kant op gaat, gaat ook de andere.


En ook is er de prijs, ongeveer 40 € per liter.

*** Ah ja? Waar ben je het gaan zoeken ??? We zijn er verre van ...

Ofwel hebben we een innovatie die deze prijs rechtvaardigt, en dan hebben we een patent. Kunnen we het zien?

*** X-Energy heeft een patent, het is aangevraagd, geregistreerd enz. Maar nee, u zult het niet kunnen zien.
Merk op dat zelfs ik het nog nooit heb gezien en niemand van ons de precieze samenstelling van het product kent.
Geheim, heel legitiem, van fabricage.
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 24/09/13, 15:45

Bonjour!

Ik wil in het wonder geloven, maar je zou niet de temperatuur hebben van de gassen die voor en na de schoorsteen verlaten, want de enige manier om meer calorieën terug te winnen is door meer te extraheren en er zal onvermijdelijk minder in de schoorsteen zitten!

Ik heb mijn verbruik met + - 30% verminderd op mijn heteluchtoven door de straal te verminderen op aanbeveling van de fabrikant, maar niet zonder gevolgen voor de voortijdige slijtage van de haard door de overmatige condensatie.

Dus gegevens over de uitlaatgassen aub!
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 366-gasten