Counter econometer inconsistent facturering of niet?

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
Tinevez
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 18
Inschrijving: 13/08/13, 15:49

Counter econometer inconsistent facturering of niet?




par Tinevez » 21/08/13, 18:17

Ik splitste mijn onderwerp op mijn ketel (om te zien https://www.econologie.com/forums/consommation-electrique-chaudiere-a-gaz-t12703.html) om mezelf volledig te wijden aan consumptie (en overladen ??) elektrisch.

Als onderdeel van het energieprestatiewerk nam ik contact op met het "info-energie" -punt van mijn stad (genaamd energence).

Terwijl ik hen kwam bezoeken voor verwarming / isolatie, waren ze erg verrast om te zien dat ik een maandelijks verbruik van 100 euro elektriciteit had.

Inderdaad heb ik onlangs al mijn lampen vervangen door LED's, mijn apparaat is klasse A of A +, ik doe mijn was 30 ° of koud. Kortom, vreemd om nuchter gas te zijn (slecht geïsoleerd) en helemaal niet in elektriciteit (zuinig zijn).

Dus leende ik een econometer, ik identificeerde snel enkele "lekken", sommige apparaten in het bijzonder in stand-by, die tot 15W verbruiken (aangezien ik ze zeer systematisch "volledig" heb afgesneden)

Mijn verbruik is sterk gedaald, van 24 naar 18-20 kwh / 24h ongeveer.

De oude elektriciteitsmeter is vaag, vond ik eindelijk een truc: Ik klok de tijd die nodig is om de teller te maken 5 torens, wat overeenkomt met een verbruik van 0,01 kwh, die ongeveer een minuut duurt ( naar verbruik uiteraard)

Maar desondanks kan ik "mijn kleintjes" nog steeds niet vinden. Sterker nog, door alles af te snijden behalve apparaten waarvan ik precies het verbruik ken, kom ik ogenblikkelijk vermogen belangrijker tegen dan verwacht.

Misschien is het normaal om meer totaal verbruik te hebben dan de som van de apparaten (ik weet het niet, laten we zeggen 20% van de "verliezen"). Zo ja, vertel me alsjeblieft in welke volgorde het moet zijn!

Dank u bij voorbaat
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 21/08/13, 19:02

een oude edf-teller is nog nauwkeuriger dan 20%

dus als de meter te snel draait, is er een probleem!

oude edf-counters zijn vrij simpele dingen, het grootste probleem dat hij zou kunnen hebben is om fout te gaan, wat niemand klaagt ... ik zie niet teveel van het defect van de meter kan het te goed laten lopen

dus er is een apparaat waarvan je denkt dat het de consomatie kent die meer verbruikt dan verwacht

het zou nodig zijn om ze allemaal los te koppelen ... en als het nog steeds draait om te zoeken naar het verborgen apparaat!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360




par Forhorse » 21/08/13, 20:15

18-20kWh / dag het is nog steeds veel dat ik vind.

Thuis voor een klein huis, zonder speciale aandacht te besteden aan het verbruik (stand-by voor apparaten, pc die de hele dag werkt, oude koelkast) draai ik 15kWh / dag om, met uitzondering van verwarming.

Dus je hebt veel apparaten, of er is ergens een probleem.
0 x
Avatar de l'utilisateur
1360
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 447
Inschrijving: 26/07/13, 07:30
Plaats: Zwitserland
x 36




par 1360 » 21/08/13, 20:19

Een aquarium, een kleine zwembadpomp, een skischoenwarmer die verbonden zou zijn gebleven, een yoghurtmaker ....
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360




par Forhorse » 21/08/13, 22:11

Zwembadpompen eten veel! zelfs voor "kleine" bovengrondse zwembaden.
dat is wat 150 / 200W is, maar wanneer het H24 wordt, voelen we het op de rekening, zelfs voor een paar weken in de zomer.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 21/08/13, 23:16

20kWh / dagen is veel

20KWh / 24h = 0,833 kW

iets dat 833W verbruikt, het mag niet onopgemerkt blijven!

een buurman die een hacker-aansluiting heeft?

het kan een defecte vriezer zijn ... ik kreeg er een die nog werkte maar altijd op de juiste temperatuur liep ... thuis geprobeerd ik merkte het geluid van de generator dat het te veel opneemt, en maar hij grilt niet

Ik zal de compressor moeten uitschakelen om te zien wat er is gebeurd: het lijkt erop dat een defecte compressor te veel kan verbruiken zonder een verontrustend geluid te maken
0 x
Avatar de l'utilisateur
jlt22
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 414
Inschrijving: 04/04/09, 13:37
Plaats: Guingamp 69 jaar




par jlt22 » 21/08/13, 23:31

Ik heb een gasboiler die me verwarming, sanitair water en koken geeft (kookplaat 4-branden).
Calydra-delta 2003-ketel van Chaffoteaux; opgenomen vermogen 150 w volgens de instructies.

De oven is elektrisch en ik heb geen droger; anders vaatwasser, wasmachine, koelkast voor de keuken, koelkast-vriezer 2 compartimenten voor reserve, magnetron, tv, 2, live box, spaarlampen overal.

Mijn stroomverbruik is bijna onveranderlijk: 2350 Kw tot 2450 Kw per jaar; Dat is ongeveer 6,5 tot 7 kw per dag. Dit is ongeveer 35 euro / maand abonnement inbegrepen.

Huis vol voet m80 2, 1 deel moet leven met de keuken, slaapkamers 3, 1 kleine badkamer, toilet 1, 1 Garage serveren aangrenzende kamer, grote zolder 1.

Zou er geen wilde verbinding in uw installatie zijn?
Snijd alle vertrekken op het bord af en plaats ze een voor een terug, eerst het apparaat van elk circuit afgesneden.
De meter moet blijven staan ​​totdat een apparaat is gestart (vergeet niet om de VMC tijdens de test uit te schakelen)
0 x
Tinevez
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 18
Inschrijving: 13/08/13, 15:49




par Tinevez » 22/08/13, 01:16

jlt22 schreef:De oven is elektrisch en ik heb geen droger; anders vaatwasser, wasmachine, koelkast voor de keuken, koelkast-vriezer 2 compartimenten voor reserve, magnetron, tv, 2, live box, spaarlampen overal.

Idem met 2-3 opladers voor mobiele telefoons en andere tablets daarnaast (die volgens de econometer niet veel verbruikt), nadelen met LED-lampen (ultra lage conso: 3W elk)
jlt22 schreef:Mijn stroomverbruik is bijna onveranderlijk: 2350 Kw tot 2450 Kwh per jaar; Dat gaat over 6,5 naar 7 kwh per dag. Dit is ongeveer 35 euro / maand abonnement inbegrepen.

Oeps, ik ben eerder 8000KWh en 100 euro's per maand. Daarna geeft het 2000KWh per persoon, ik weet niet hoeveel u bij u thuis bent.
jlt22 schreef:Huis vol voet m80 2, 1 deel moet leven met de keuken, slaapkamers 3, 1 kleine badkamer, toilet 1, 1 Garage serveren aangrenzende kamer, grote zolder 1.

Ik gebruik de 3-niveaus, het huis met 90m2 aarde (9x10). Verwijderen van 50cm uit stenen muur geeft 3 niveaus van 72m2 (8x9). Dus theoretisch mijn huis is bijna 200m2 (maar hey, het is hellende top, wordt de onderste helft gebruikt als kelder, dus geef ik meestal 120m2 als een oppervlak, waardoor 50% hoger dan die van jou, in ieder geval). Daarna is het oppervlak, dat telt voor de conso elektrische (voor het opzuigen van de limiet ...), maar het aantal van de persoon die we zijn 4, en daardoor vaak 3 computer en de televisie zijn gelijktijdig wordt uitgevoerd , ieder van ons heeft zijn activiteiten.
jlt22 schreef:Zou er geen wilde verbinding in uw installatie zijn?
Snijd alle vertrekken op het bord af en plaats ze een voor een terug, eerst het apparaat van elk circuit afgesneden.
De meter moet blijven staan ​​totdat een apparaat is gestart (vergeet niet om de VMC tijdens de test uit te schakelen)

Daar heb ik eerder over gedaan en de schijf was bijna gestopt (iets verplaatst maar minder dan één beurt gemaakt (2Wh) 10 minuten ...). Maar dan is het door de apparaten toe te voegen die volgens mij te hoog zijn. Ik zet een apparaat dat 90W doet econometrie en I consumeren meer 150W de teller (door meting 5 tachometer die overeenkomen 10Wh of 0,01 KWh)

Ik zie verschillende mogelijkheden:
- Ik heb apparaten (of andere apparaten) permanent verborgen en verbonden (ik heb bijvoorbeeld een oude alarmbox die niet overeenkomt met iets geïdentificeerd ...), die dateert van vóór mijn aankomst?
- de transmissie tussen de doos en de socket (waar de econometer is) genereert verliezen
- vlucht door een buurman
- de econometer is "optimistisch" (maar hey op een aantal apparaten vind ik precies de verwachte nominale waarde)

Kortom, in ieder geval om te beginnen snij ik de hele nacht door (doos, boiler, alles behalve de koelkast eindelijk) en ga ik verder met meten. Het snijden van sommige apparaten die op stand-by staan, heeft me 25% van het verbruik bespaard (24KWh> 18KWh). Maar goed, ik zou op 12KWh / 24h moeten zijn. Vooral omdat het zomer is, dus weinig verlichting ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 22/08/13, 02:17

wat is je econometre?

als er een verschil is tussen de econometre en de meter edf, is er een ander instrument nodig om te zeggen wie gelijk of ongelijk heeft

het woord econometre maakt me zorgen: om een ​​kracht te meten is het een wattmeter ... behalve dat een apparaat niet echt het vermogen meet, maar alleen de spanning en de stroom meet en een vermenigvuldiging maakt ... die min of meer fout is volgens de vorm van de stroom verbruikt
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 22/08/13, 07:10

Dag
jlt22 schreef:

Mijn stroomverbruik is bijna onveranderlijk: 2350 Kw tot 2450 Kw per jaar; Dat is ongeveer 6,5 tot 7 kw per dag. Dit is ongeveer 35 euro / maand abonnement inbegrepen.



Veel geluk dat ik zo'n consomatie heb

In mijn geval
Voor 60 zomerdagen 2900 kw
Voor 60-winterdagen 7280 kw
Jaarlijks 26250kw en gelukkig warm ik op bij de warmtepomp. het is niet ongebruikelijk dat kleine huisjes consumeren
30 000 kw jaarlijks als de winter ruw is ..

Andre
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 237-gasten