Counter econometer inconsistent facturering of niet?

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 22/08/13, 15:09

tinevez schreef:mijn econometer heeft al de functie van het meten van de totale conso (naast het weergeven van het momentane vermogen). Dat is hoe ik de gemiddelde vermogens van mijn koelkast en mijn vriezer ken.


Je gaf krachten (in KW of W).

Het is beter om ons het verbruik te geven (in kWh of Wh), in het bijzonder voor alle "intermitterende" apparaten (bijv. De vriezer; die 2 of 3 keer start, gaat door 1 W voor een fractie van een seconde, dan draait misschien op 000 W gedurende een "bepaalde tijd", stopt dan en verbruikt 250 ...). Als je ons vertelt dat het tussen die en die tijd 0 Wh heeft verbruikt (250/1 kWh), dat is alles.

Uw teller is het verbruik van alle apparaten.

Ik stel voor dat je over consumptie praat.

Kracht is altijd een verraderlijke grootte: de nominale krachten zijn niet de echte krachten, vooral niet voor de mpoteurs, waarvan het stroomverbruik afhangt van de moeite die ze leveren!

Het beste zou een ampèremeter klem zijn die het mogelijk maakt om, zonder de zoon aan te raken, in de elektrische kast te meten, net stroomafwaarts van de stroomonderbreker EdF pirnicpal. In principe is niets eerder verbonden (behalve hacken) en moeten de meteraanduidingen overeenkomen met onzekerheden met de meteraanduidingen.

Weinig mensen durven de hoofddraden in de doos te demonteren ... Het knippen van draden is al gemakkelijker!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 22/08/13, 15:16

tinevez schreef:
niet echt in mijn geval, ik begrijp het niet, ik heb de indruk dat elke Wh verbruikt, mijn meter kost iets meer ...


Ik ook niet!

Daarom stel ik voor om dit uiterst methodisch te nemen (en indien mogelijk met een geverifieerd meetinstrument - een eenvoudige controle: een gloeilamp neemt vrij nauwkeurig de kracht die erop is gemarkeerd, of een elektrische hulpradiator) ..

Zoals Chatelot al zei, de "oude" tellers met "spinnewiel" zijn redelijk betrouwbaar of anders schuurt het net iets te veel en ... vermindert het opgenomen verbruik een beetje. A priori is de kans dat hij te veel telt laag!

[echter om de vraag van de "coëfficiënt" te controleren; Ik weet niet meer hoe het werkt, maar dezelfde meter kan worden omzeild met een andere "vermenigvuldiger" ... Chatelot zal het ongetwijfeld weten!]
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 22/08/13, 15:28

in de meter zit een stel stelschroeven om de meter te kalibreren ... maar de meter wordt verzegeld en van een solide constructie wordt hij nooit verzand

er is een magneet die de schijf remt door foucauld-stroom: als we de magneet naderen remt hij meer en wordt de teller minder gevoelig

als we de magneet verwijderen, vertraagt ​​hij minder en wordt hij sneller

er schroeven in de magnetische schakeling de faseverschuiving beheersen en nauwkeurigheid onafhankelijk van de arbeidsfactor van de huidige consome ... er meer 20ans ik had gewonnen teller schroot en speelde bij de aanpassing: dit zijn slechts een kleine afwerking voor de laatste foutieme% van precisie vereist door de relatief strenge normen: de teller al nauwkeurig in principe zelfs als het verstoort de schroeven
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 22/08/13, 15:50

Mijn vraag was: kan een van deze meters niet worden "gekalibreerd" volgens verschillende kalibers (door shunts) zodat één omwenteling van het wiel = 1 Wh (in de ene positie) of 2 Wh (in een andere) of 5 Wh (nog een andere) afhankelijk van de bevriezing (ik zeg bijvoorbeeld iets over getallen; ik heb er geen, dus ik kan geen "echte" dingen meer zeggen) ???

Dus de vraag zou zijn: is deze meter gewoon niet slecht "gekalibreerd"? Of dat de verkeerde vermenigvuldiger wordt toegepast?
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 22/08/13, 17:08

de fabrikant vervaardigt verschillende modellen met de stukken die nodig zijn voor verschillende gevoeligheid, en markeert op de plaat het aantal Wh / omw / min

het zet ook de juiste uitrusting voor de nummers om eerlijk te zijn

het zijn de heel oude meters die niet noodzakelijkerwijs een directe weergave van het aantal kW-uren hadden, maar een getal dat moest worden vermenigvuldigd met een coëfficiënt ... Ik zag het alleen in oude boeken!

we zien veel stroomonderbrekers waarvan het kaliber wordt gekozen door schroeven of een ander systeem ... maar nooit tegengaan met dit soort aanpassingen
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 23/08/13, 14:42

Dank je wel!

Het was dus een "oude" herinnering!

[op Ik weet niet meer welke draad ik zelf had gedefinieerd als een "oude oplichter": hier is nog een bewijs!]

En dus zal het nodig zijn dat Tinevez "methodisch" zoekt waar deze inconsistentie vandaan komt!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 147-gasten