Counter econometer inconsistent facturering of niet?

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 22/08/13, 07:44

SVP
kWh voor drankjes
et kW voor de krachten
doe niet mee aan het in stand houden van verwarring
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79326
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 22/08/13, 08:09

Oude meters hebben de neiging om langzamer te draaien ...

Ja, goede vraag: wat is uw econometer?

Een goed hulpmiddel om uw verborgen verbruik direct op de meter te analyseren, is een Ecowatt 850: https://www.econologie.com/shop/ecowatt- ... p-319.html omdat het een tijdanalyse mogelijk maakt:

Beeld

Dus laten we eens kijken hoe laat er piekverbruik is ...
0 x
Tinevez
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 18
Inschrijving: 13/08/13, 15:49




par Tinevez » 22/08/13, 10:14

chatelot16 schreef:wat is je econometre?


voltcraft-energiecheck 3000

Lening gratis voor een maand door mijn space info-energie (energence)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79326
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 22/08/13, 10:19

Oké, probeer misschien met een ander model ... om de maatregelen van deze te bevestigen of te ontkennen!
0 x
Tinevez
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 18
Inschrijving: 13/08/13, 15:49




par Tinevez » 22/08/13, 10:29

Dirk Pitt schreef:SVP
kWh voor drankjes
et kW voor de krachten
doe niet mee aan het in stand houden van verwarring

Ik pleit schuldig voor de kleine "k", aan de andere kant denk ik dat ik een duidelijk onderscheid heb gemaakt tussen het vermogen (gemiddeld of ogenblikkelijk) in kW en het verbruik in kWh.
0 x
Tinevez
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 18
Inschrijving: 13/08/13, 15:49




par Tinevez » 22/08/13, 10:37

Het grootste probleem is de koelkast en de vriezer. Inderdaad, met een gemiddeld vermogen van 20-25W, zijn er eigenlijk 0W aan% van de tijd 95 en kan zeer hoog de rest van de tijd (mijn econometrie naar de verklaring van de enorme krachten te gaan, maar ik heb niet nauwkeurig opgemeten)

Plots maakt het een "geluid", en strikt genomen is het het beste om ze af te snijden terwijl ik mijn maten opneem. Dus aangezien de vriezer in de kelder staat en ik veel tijd besteed aan het meten van alles, zie ik mezelf niet echt een uur lang de vriezer snijden om het verbruik van mijn tv thuis en de box aan te meten, enz. Maar goed, ik zal mezelf waarschijnlijk oplossen, vooral in afwachting van het weekend, om alles "rustig" te doen
Dernière édition par Tinevez de 22 / 08 / 13, 10: 42, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
jlt22
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 414
Inschrijving: 04/04/09, 13:37
Plaats: Guingamp 69 jaar




par jlt22 » 22/08/13, 10:41

tinevez schreef:
Oeps, ik ben eerder 8000KWh en 100 euro's per maand. Daarna geeft het 2000KWh per persoon, ik weet niet hoeveel u bij u thuis bent.


Wij zijn 2.
TV is meer dan redelijk aangeschakeld door Ms. (denk ik)

André schreef:
Veel geluk dat ik zo'n consomatie heb

In mijn geval
Voor 60 zomerdagen 2900 kw
Voor 60-winterdagen 7280 kw
Jaarlijks 26250kw en gelukkig warm ik op bij de warmtepomp. het is niet ongebruikelijk dat kleine huisjes consumeren
30 000 kw jaarlijks als de winter ruw is ..


Mijn conso-gas varieert van 7500 kw tot 9000 kw jaarlijks na de winter en ik warm 20 ° c permanent.Verwarming onder de grond.
0 x
Tinevez
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 18
Inschrijving: 13/08/13, 15:49




par Tinevez » 22/08/13, 10:53

jlt22 schreef:TV is meer dan redelijk aangeschakeld door Ms. (denk ik)

Heb je een idee van de conso van je tv?

De mijne verbruikt veel, het is een plasma. Het is niet vaak verlicht en wanneer het is uitgeschakeld, wordt het afgekapt op een contactdoos.

De tv-eenheid: "freebox-speler + versterker + tv" verbruikt in totaal 400W, maar doet dat 2 uur per dag. En helaas is mijn vrouw slechtziend, andere schermen (LCD / LED) passen haar niet (hetzelfde als de eerste LED's, en compacts (*))

Vanzelfsprekend hoop ik dat de vooruitgang ons zal leiden tot snel presterende tv's en een laag verbruik. maar goed, gezien de tijd die aan de tv is besteed (deze zomer een beetje belangrijker, omdat de kinderen thuis zijn)

(*) dat is een ander debat, maar we hadden veel moeite om een ​​goede verlichtingsoplossing te vinden. Inderdaad, het licht van de CFL's paste niet bij mijn vrouw (koud, tijd nemen om "op te warmen"), evenals dat van de eerste LED's. "Het verblindt zeker, maar zonder te verlichten", vertelde mijn vrouw amblyopisch.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 22/08/13, 11:06

tinevez schreef:
Ik zie mezelf niet een uur gaan bevriezen om de conso van mijn thuis-tv en doos aan te meten, enz.


Als je een goede vriezer hebt (geclassificeerd A of A + of zelfs A ++), kun je deze 12 uur lang zonder enig risico snijden [ze "houden" over het algemeen 48 uur "vast" zonder te openen! Zie instructies]

Vergeet niet om opnieuw te verbinden!

[Merk op dat voor degenen met een HC / HP-abonnement, we de rekening kunnen verlagen - niet het verbruik! - door de vriezer op de HC te "opladen" met een programmeur]

Voor info: woning van 160 m²; 4 tot 5 inzittenden; jaarlijks elektriciteitsverbruik van ongeveer 3 kWh. Pellet verwarming; 700 vriezer; 1 koelkast; 1 tv; 1 LL; 1 LV; 1 doos; "compacte fluorescerende" of "led" -verlichting volgens; diverse occasionele apparatuur (gereedschap, keukenmachine, stofzuiger, enz.) Koken op gas (fles) - een inductiekookplaat voor "probleemoplossing" / af en toe ... [pas op voor kookplaat "horloges"!]

Ik ben bezig het apparaat te vervangen (ik heb een vriezer die 45 jaren heeft en weigert te sterven!); LV op CESI (een klasse A ++ besteld); LL op CESI in bestelling (klasse A +)

[de bovenstaande gegevens zijn met een LV van 15-jaren, waarschijnlijk B? LL van dezelfde leeftijd, waarschijnlijk minder goed en daarom deze antediluviaanse co).

Mijn doel is om onder de 3 000 kWh-balk te gaan:

a) vervang LED-verlichting opnieuw
b) voltooi de vernieuwing van apparaten tot A ++
c) vervangende verwarmingscirculator door het nieuwe zelfaanpassende bereik met laag verbruik
d) let op de dag ervoor ... Maar de "box" maakt me ongerust (snijd de nacht ??? en behoud een "normale" vaste lijn ???)

[NB: dozen verbruiken meer of minder; het nieuws heeft daar enorme vooruitgang geboekt; aarzel niet om te veranderen! Zie bijv http://www.clubic.com/connexion-interne ... -play.html]
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 22/08/13, 11:09

tinevez schreef:
(mijn econometer heeft enorme krachten, maar ik heb er niet precies notitie van genomen)


Bij het opstarten? Of de hele tijd? Hoeveel?

[bij het opstarten is het normaal voor een motor]
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : HeleneMH en 181 gasten