Hybrid Power Project in het bos (met pre)

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
tonisebantes
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 17
Inschrijving: 11/08/13, 13:23
Plaats: zwarte Périgord

Hybrid Power Project in het bos (met pre)




par tonisebantes » 11/08/13, 13:50

Dag

We willen graag autonoom zijn op percelen van ons in het bos (bossen + weiden).
Het doel is om apparatuur te leveren zoals een koelkast, laptop, compacte fluorescentielampen ...
De geschatte behoeften zijn ongeveer 1.5 kWh / d. minimum.

Ik heb hierin een aantal onderwerpen behandeld forum, die me veel dingen heeft geleerd, tegelijkertijd heb ik mijn eigen onderzoeken gedaan, met name door de verschillende kits die op internet te koop zijn, te ontleden ...

Vragen en onzekerheden blijven bestaan ​​...

1) de berekening van het PV-potentieel van de plaats waar we zijn geeft me voor januari een dagelijks gemiddelde van 1.66 kWh (JRC / PVGIS): betekent dat dat met het equivalent van 1 kWp in PV-panelen, ik kan tellen op deze schatting?

2) Hoe zit het met batterijen ....? welke capaciteit is nodig om 3 dagen mee te gaan (4.5 kWh?) zonder ze te veel te ontladen?

3) in het geval van hybride installatie lijkt het noodzakelijk om een ​​regulator per systeem te installeren ...? zijn windregelaars specifiek voor windenergie?

En andere vragen die zeker later zullen komen ...

Bij voorbaat dank voor uw waardevolle hulp! ;-)
0 x
BobFuck
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 04/10/12, 16:12
x 2




par BobFuck » 11/08/13, 14:58

Als uw batterijen een lage spanning hebben (12 of 24 V), is LED-verlichting efficiënter en minder verbruikend dan compacte fluorescentielampen.

Idem voor de laptop, met een auto-adapter, voorkom je dubbele conversie, dus minder verlies.

Er zijn 12 / 24V-koelkasten.

U moet dus beslissen welke spanning u voor de batterijen en de panelen wilt gebruiken, of u een grote of een kleine omvormer hebt, welke laadregelaar, enz.

Bijvoorbeeld voor de koelkast. Als u een voorraad faseveranderingsvloeistof rond 3 ° C aanbrengt en de zonnepanelen voldoende produceren om de vloeistof overdag te bevriezen, hoeft u deze niet meer 's nachts aan te leveren ... dus een berekening te doen op de prijs van batterijen etc.
0 x
tonisebantes
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 17
Inschrijving: 11/08/13, 13:23
Plaats: zwarte Périgord




par tonisebantes » 11/08/13, 15:07

Het is waar!

Uw advies is verstandig! Maar nu ik deze vraag (laagspanning of 230V) al (bijna) heb beantwoord, kies ik absoluut voor 230V, om verschillende redenen.

dank u
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 11/08/13, 17:27

Heel delicaat, het capaciteitsprobleem.

Ik ga akkoord met je 1,5 KWh / dag.
Het probleem is om het piek PV-vermogen te berekenen om in de winter voldoende vermogen te hebben.
Laatst was ik met een cliënt op een ‘sombere winterdag’ in de vroege namiddag (en dit soort situaties kan 3 tot 10 dagen achter elkaar duren). Zijn dak
van 10 KWp royaal geproduceerd ... 180 Wh / uur, dus een geweldige max van 1 KWh / dag.
Over 10 dagen zou dat een tekort van 5 KWh opleveren, om nog maar te zwijgen van het feit dat uw "verlichtingsverzoek" intenser zou zijn, omdat u rond 16 uur moet beginnen met belichten.
Of 21 A / h onder 240 volt, maar het is vrij zeldzaam dat we onder hoge spanning opslaan: over het algemeen slaan we onder 24 of 48 volt op, de converter is niet wat de duurste is (vergeet niet nee meer dan de batterijen zijn gelijkstroom, en dat de meeste apparaten zijn ontworpen voor het alternatief.
Voor het opslaan van 5 KWh bij 24 V, d.w.z. ongeveer 200 Ah batterijen.

Nu moet u misschien uw verbruiksberekeningen herzien: een goede koelkast voor huishoudelijk gebruik verbruikt ongeveer 1 KW / u / 24 uur, maar is het een permanente woon- of vakantieplaats? In welke regio?
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
tonisebantes
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 17
Inschrijving: 11/08/13, 13:23
Plaats: zwarte Périgord




par tonisebantes » 11/08/13, 17:47

olifant dank u

"Om 5 KWh op 24 V op te slaan, of ongeveer 200 Ah aan batterijen."

Dat lijkt me vrij weinig .... bedoel je dat een enkele 200Ah-batterij voldoende zou zijn voor mijn behoeften, zoals vermeld in het onderwerp?

"Nu moet je misschien je verbruiksberekeningen herzien: een goede koelkast voor huishoudelijk gebruik verbruikt eigenlijk ongeveer 1 KW / u / 24 uur, maar is het een vaste woonplaats of een vakantieplek? regio? "

commercieel vond ik een 248l koelkast die 175kWh / jaar verbruikt + een 215l vriezer die 120kWh / jaar verbruikt ... bekend en relatief betrouwbaar merk ... wat een totaal van 295kWh / jaar of ongeveer 0.81kWh maakt / dag!
We willen dat de site indien nodig minimaal 3 personen kan herbergen ... en we zijn ongeveer 45 ° Noord en 1 ° Oost met een pollepel .... dwz in de Périgord Noir ;-)
0 x
tonisebantes
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 17
Inschrijving: 11/08/13, 13:23
Plaats: zwarte Périgord




par tonisebantes » 11/08/13, 18:52

In de basis van het fotovoltaïsche geografische informatiesysteem, in PV-schatting, is er een wijzigbaar criterium: geschatte systeemverliezen [0; 100] .... het wordt automatisch ingesteld op 14% ... iemand weet- waar komt het mee overeen?

dank u
0 x
Obelix
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 535
Inschrijving: 10/11/04, 09:22
Plaats: Toulon




par Obelix » 12/08/13, 11:02

Hallo,

Parameters om te weten:
Regio Poitou-Charentes maandelijks rendement op bestaande installaties:
Januari => 45 Wh / Wc juli => 170 Wh / Wc geïnstalleerd

Batterij-efficiëntie: ongeveer 80% of 800 Wh hersteld voor geleverde 1000 Wh

Omvormerefficiëntie: maximaal 95%

In het voorbeeld hebben we te maken met:
1.5 kWh / dag => /0.95 /0.80 = 1.97 kWh / dag om panelen te tekenen
Of ongeveer 60 kWh per maand
In januari is 1.333 Wp van panelen vereist, in juli is 355 Wp voldoende.
Voor 400 Ah bieden 24 V-batterijen voldoende autonomie (ongeveer 5 dagen)

Obelix
0 x
In medio stat virtus !!
tonisebantes
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 17
Inschrijving: 11/08/13, 13:23
Plaats: zwarte Périgord




par tonisebantes » 12/08/13, 13:05

Hallo en bedankt!

We zijn niet in Poitou Charente! Maar ik stel me voor dat het bij ons hetzelfde is ... ik moet het graven!

Daarom vat ik voor behoeften van ongeveer 1.5 kWh / dag samen:

1) voor een autonomie van 3 tot 5 dagen zou 400 Ah aan batterijen in 24V voldoende zijn!?!?

2) voor productie: 540 Wp in PV + 500W windturbine ...! ???? (1 regelaar per systeem?)

3) Hoe zit het met toezichthouders: MPPT? Stroomsterkte?

4) Hoe zit het met zuivere sinusomzetters: hoe bereken je het benodigde vermogen (W)?

Heel erg bedankt dat je me een beetje van je tijd hebt gegeven!
0 x
Obelix
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 535
Inschrijving: 10/11/04, 09:22
Plaats: Toulon




par Obelix » 12/08/13, 15:36

Hallo,

Ik had het mis over de regio!
Het is Aquitaine, dus het verandert een beetje en beter!
December en januari => 55 Wh / Wc en juli => 155 Wh / Wc en dit voor een standaard oriëntatie.
Er is een kras voor een vaste installatie, waardoor de opbrengst voor de twee wintermaanden wordt gemaximaliseerd.

Anders voor:
De 1) oké
2) Ik heb nog nooit goede rendementen gehad met een windturbine. De investering is zelfs op lange termijn niet winstgevend.
In panelen betekent dit: 1000 Wp te installeren. Het is speelbaar!
3) De noodzakelijke MPPT-regelaars als u een betrouwbare en efficiënte installatie met goede prestaties wilt.
Stroomsterkte: voedingspanelen 1000 Wp batterijspanning 24 V die 50 A maakt.
4) het hangt allemaal af van wat deze converter levert.
Als er een beetje elektronica is, is het pure imperatieve sinus, anders is het een verstandige keuze die veel problemen voorkomt. Het maximale vermogen is dat van het verbruik op de 220 "onderweg"!
(naar mijn mening binnen 1000 W)

Obelix
0 x
In medio stat virtus !!
Regismu
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 349
Inschrijving: 26/03/10, 17:11
Plaats: 13
x 6




par Regismu » 13/08/13, 10:14

Dag

U kunt live producties hebben in uw regio op BDPV: http://www.bdpv.fr/index.php

wetende dat je beter zult presteren als je niet geïntegreerd bent.

wees voorzichtig met te denken aan de reserve die niet mag worden overschreden voor het ontladen van de batterijen om ze niet neer te schieten, zie ook dat het langzaam ontladen (gel) batterijen zijn die de moeite waard zijn ..

Ik ben het eens over de positie van Obelix op wind ... als het niet op wind op de grond moet staan ​​na windstudie ... anders niet het overwegen waard.

en aarzel niet om te investeren in betrouwbare / bekende vanaf het begin.

aandacht voor de term "hybride" die bij zonne-energie betrekking heeft op gemengde modules (water / elektriciteit) is dat correct?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 269-gasten