Toyota prius oplaadbare II en 104 km / h in de EV-modus eindelijk!

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
cyrille.monneraud
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 37
Inschrijving: 08/07/08, 09:12
Plaats: 41000 BLOIS




par cyrille.monneraud » 27/12/13, 14:56

Hallo snelkoppelingen...

PS: Klanten die 30.000 euro in een scenische olie steken, daar zijn alle straathoeken...
0 x
Solar Electrodyane
Wanneer een thermische voertuig verbergt andere!
http://www.bientotelectrique.com
cyrille.monneraud
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 37
Inschrijving: 08/07/08, 09:12
Plaats: 41000 BLOIS




par cyrille.monneraud » 27/12/13, 15:02

Ik heb nooit gezegd dat de Prius geen hybride was


Remundo, wat een kwade trouw.

Ga terug naar pagina 1.

Houd er rekening mee dat de Prius in de eerste plaats thermische auto's zijn met energieterugwinning tijdens het remmen. Geen hybridenBovendien zijn Prius-plug-ins zeldzaam en vaak het resultaat van doe-het-zelvers!



Ten slotte heb ik NOOIT gezegd dat een PHEV-systeem winstgevend was. Simpelweg omdat het veel logischer is dan het veranderen van voertuig of het kopen van een ander.
0 x
Solar Electrodyane

Wanneer een thermische voertuig verbergt andere!

http://www.bientotelectrique.com
cyrille.monneraud
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 37
Inschrijving: 08/07/08, 09:12
Plaats: 41000 BLOIS




par cyrille.monneraud » 27/12/13, 15:18

Ik vind deze hybride systemen erg ingewikkeld en duur. Het lijkt mij dat we veel eenvoudiger zouden kunnen, zoals een 80 tot 100 kW elektromotor, een accu met 50 tot 100 km elektrische actieradius en een lichte warmtemotor van rond de 30 kW als we 80 % van de accu verbruiken wetende dat we 20 kw nodig om rond de 100 km/u te rijden.
Dit is een beetje wat BMW deed, maar met een beetje te veel autonomie in de elektrische modus, dus een dure batterij.


Ok.

Elektrische motor van 80 tot 100kw: 70kg - 3000€
Omvormer 100kw: 20kg - 3500€
Lithium batterij met 50km in de winter, bms, lader - 250kg - 10.000€
Warmtemotor, generator, omvormer 30kw, 120kg, 5-6000€
Carrosserie/interieur - 800kg, 5000€
distributie/goedkeuring/mo/tools/marge - 3 tot 4000€
....

Ik sla over. Zelfs op industriële schaal is uw product allesbehalve eenvoudig en licht...
0 x
Solar Electrodyane

Wanneer een thermische voertuig verbergt andere!

http://www.bientotelectrique.com
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 27/12/13, 15:57

cyrille.monneraud schreef:Hallo snelkoppelingen...

PS: Klanten die 30.000 euro in een scenische olie steken, daar zijn alle straathoeken...


dat is niet de vraag.
er zijn zelfs mensen die €100.000 in een auto stoppen. ieder zijn eigen sneeuw.
mijn redenering was slechts de vergelijking tussen:
- houd mijn prius zoals hij is.
ou
-voeg een plug-in kit toe

ondanks de sterke "technische" verleiding om een ​​plug-in kit te plaatsen, ontmoedigt de te lange terugverdientijd mij.
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16178
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263




par Remundo » 27/12/13, 19:26

cyrille.monneraud schreef:
Ik heb nooit gezegd dat de Prius geen hybride was


Remundo, wat een kwade trouw.

Ga terug naar pagina 1.

Houd er rekening mee dat de Prius in de eerste plaats thermische auto's zijn met energieterugwinning tijdens het remmen. Geen hybridenBovendien zijn Prius-plug-ins zeldzaam en vaak het resultaat van doe-het-zelvers!



Ten slotte heb ik NOOIT gezegd dat een PHEV-systeem winstgevend was. Simpelweg omdat het veel logischer is dan het veranderen van voertuig of het kopen van een ander.

Ben je nog niet klaar met het spelen van de mannelijke man? Je had me al goed opgeblazen op de forum VE... Je komt terug naar Econologie... Je bent helemaal gespannen... Ontspan je een beetje.

Het woord hybride is totaal te veel gebruikt. Het hangt allemaal af van wat je bedoelt met hybride.

Ja, ik beweer dat de meeste Prius geen hybride zijn vanuit het oogpunt van de energie die ze verbruiken: ze herstellen zich tijdens het remmen in elektrische vorm en dat is alles.

Alleen de nieuwste Prius 3 in hun Plug-In versie kunnen als hybride gekwalificeerd worden, omdat ze effectief gebruik maken van 2 energiebronnen. We hebben een reële keuze: elektriciteit of benzine.

En nogmaals, het is erg beperkt, 25 km bij minder dan 85 km/u.

De niet-plug-in Prius is volledig transparant, slechts een tijdelijke opslag die 100% op benzine zuipt: helemaal geen hybride vanuit het oogpunt van de energiebron. Ik denk dat het meer een gimmick is dan iets anders.

Ik heb een Renault 19, 1L4 benzine, als ik er in rijd pulseren en glijden, ik verbruik iets minder dan de Prius...

En dan zijn er doe-het-zelvers met de Range Extender-kit die de Prius kunnen maken hybriden in de goede zin van het woord (oplaadbaar op de sector).

Ik wil erop wijzen dat ik Range Extenders Lithium heb geïnstalleerd, waarschijnlijk voor jou... En vele anderen hebben ze voor mij geïnstalleerd...

Dus stop met de kampioen te spelen en mij constant aan te vallen...

Uw kit is een Range Extender Lithium, ik bekritiseer technisch gezien niet wat u verkoopt/installeert.

Ik vind het gewoon duur in vergelijking met andere alternatieven...

En ik ben niet de enige met dit onderwerp die er zo over denkt...

Van harte.
0 x
Beeld
cyrille.monneraud
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 37
Inschrijving: 08/07/08, 09:12
Plaats: 41000 BLOIS




par cyrille.monneraud » 28/12/13, 00:19

Een officiële definitie hier

Voertuig uitgerust met twee soorten motorisering, meestal thermisch en elektrisch


Ik verzin niets. De Prius heeft twee elektromotoren en een verbrandingsmotor die bijdragen aan de tractie. Het is hybride, punt uit zoals je zegt.

Ik corrigeer alleen onnauwkeurigheden in uw toespraak. Op elke forum waar ik je heb kunnen lezen over EV's en hybrides, vlieg je volledig over de ingrepen van elkaar heen, en ja het wordt uitdagend. En totdat het tegendeel is bewezen, heb ik nog steeds het recht om tussenbeide te komen in zaken die mij aangaan, hier of op de forum VE, of ergens anders.

Wat betreft de "range extenders" die u noemt, ik was de enige officiële Engineer-installateur sinds 2007 totdat ze sloten. Deze kits leken aan het einde van hun marketing niet meer op wat deze fabrikant verkocht, we hebben alleen de omvormer behouden, de rest was een huisselectie (batterij, bms, oplader).

Sommigen begonnen toen met de verkoop van deze kits door het succes van de toenmalige vereniging "Bientôt Electrique" op de gemodificeerde Prius te zien. Een paar storingen bovendien bij klanten die een groot aantal storingen hebben ondervonden en die contact met mij opnemen om problemen met hun apparatuur op te lossen. Ik zou niemand citeren.

Deze oplossing werd in 2011 verlaten, de betrouwbaarheid van de omvormers was rampzalig. De rest van de Chinese componenten waren helemaal waardeloos. Natuurlijk was het allemaal zuinig. Maar om zes maanden te werken, was de economie van korte duur.

Je Prius veranderen in een plug-in Prius (oplaadbare hybride is de exacte term voor een voertuig dat een oplaadbare batterij van het lichtnet gebruikt, dat is het verschil met een hybride voertuig, remundo), het is een keuze, zoals je aangeeft Dirk Pitt , en ik ben hier niet om daarover te discussiëren.

Ik wil gewoon de reden herhalen waarom ik reageerde: de Prius is een auto met twee motoren, elektrisch en thermisch. Ze is hybride.

A+
Cyrille
0 x
Solar Electrodyane

Wanneer een thermische voertuig verbergt andere!

http://www.bientotelectrique.com
cyrille.monneraud
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 37
Inschrijving: 08/07/08, 09:12
Plaats: 41000 BLOIS




par cyrille.monneraud » 28/12/13, 00:23

PS

Uw kit is een Range Extender Lithium, ik bekritiseer technisch gezien niet wat u verkoopt/installeert.


Ik specificeer dat je nog steeds ongelijk hebt, Remundo. Ik vervang de originele NiMh-batterij door een lithiumbatterij met een hogere capaciteit. Het is dus de hoofdaccu van het voertuig, in tegenstelling tot een Engineer-type range extender, of het plaatsen van een andere accu.

Ik vind het gewoon duur in vergelijking met andere alternatieven...


Ik ben benieuwd om ze te kennen.
0 x
Solar Electrodyane

Wanneer een thermische voertuig verbergt andere!

http://www.bientotelectrique.com
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16178
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263




par Remundo » 28/12/13, 08:59

Ah als je bedenkt dat het woord "hybride" alleen een elektromotor en een warmtemotor vereist, ja, alle Prius zijn hybrides.

Eindelijk, ik, als ik naar veel andere sites kijk...
Een hybride voertuig is een voertuig dat gebruikt verschillende energiebronnen om te bewegen.


Dit zijn slechts semantische ruzies die het essentiële verdoezelen.

Omdat er 2 niveaus van hybridisatie zijn, zijn de zaken prima en genuanceerd:
1) het gezichtspunt van de motor (van u),
2) het standpunt van de energievoorziening (mijn).

Omdat volgens uw definitie zelfs een pneumatische opslag ter grootte van een ballon en een compressor van 50 W een "hybride" geeft. In elektrische versie was het de Prius 1, met zijn ellendige 2 km elektrische autonomie terwijl hij zichzelf voortsleepte.

Fijne en bekwame lezers zullen het technische standpunt dat ik ontwikkel grotendeels hebben begrepen, en zullen ook het polemische, om niet te zeggen arrogante karakter van uw interventies alom hebben opgemerkt ...

Prius-rijders nog meer.

Cyrille.Monneraud schreef:Ik corrigeer alleen onnauwkeurigheden in uw toespraak. Op elke forum waar ik je heb kunnen lezen over EV's en hybrides, vlieg je volledig over de ingrepen van elkaar heen, en ja het wordt uitdagend

In tegenstelling tot jouw gedrag, roep ik niet uit het niets de forumer persoonlijk.

Ik deel u mede dat ik hier moderator van ben forum, en dat ik je volledige vrijheid van meningsuiting laat.

Ik wijs u er ook op dat u daar bent door openlijk commerciële reclame te maken voor de directe verkoop van producten (...Chinees, geïmporteerd...) en voor eigen rekening, en het is zeer grenslijn...

Dus stop met je vervolgd te voelen door de slechte Remundo die eigenlijk heel aardig is en dol is op alle elektrische of hybride auto's.

Hij geeft gewoon zijn mening kenner, en het zal doorgaan.

Merci.
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16178
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263




par Remundo » 28/12/13, 09:23

cyrille.monneraud schreef:PS

Uw kit is een Range Extender Lithium, ik bekritiseer technisch gezien niet wat u verkoopt/installeert.


Ik specificeer dat je nog steeds ongelijk hebt, Remundo. Ik vervang de originele NiMh-batterij door een lithiumbatterij met een hogere capaciteit. Het is dus de hoofdaccu van het voertuig, in tegenstelling tot een Engineer-type range extender, of het plaatsen van een andere accu.

Ik vind het gewoon duur in vergelijking met andere alternatieven...

Bekijk de tweedehands Prius...

Of koop 5000 L benzine voor uzelf, dit geeft u een veel betrouwbaardere reserve dan lithiumbatterijen.

Ik zou op een dag de berekening van het investeringsrendement van uw commerciële aanbieding kunnen publiceren, maar ik aarzel nog steeds, zoals Dirk...

Anders is uw product een Range Extender Lithium: letterlijk: grotere autonomie.

Het feit dat je het bestaande NiMH-pakket volledig vervangt (en zeker vanwege een probleem van massa en grootte...) is dat niet slechts anekdotisch.

IT is gewoon groter dan de Engineer-kits, maar het gebruikt dezelfde principes: BMS, kleine AC/DC-lader, stroomomvormer...

Er is één ding dat nog steeds goed is in je aanbod, en dat is dat je met de elektronica kunt knoeien om elektrisch naar 104 km/u te gaan in plaats van 85 km/u.

En hoe zit het met de fabrieksgarantie na al deze handelingen? : Roll:
0 x
Beeld
cyrille.monneraud
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 37
Inschrijving: 08/07/08, 09:12
Plaats: 41000 BLOIS




par cyrille.monneraud » 28/12/13, 11:52

Zeker...

BMS, kleine AC/DC-lader, stroomomvormer...

Er is één ding dat nog steeds goed is in je aanbod, en dat is dat je met de elektronica kunt knoeien om elektrisch naar 104 km/u te gaan in plaats van 85 km/u.


Mijn systeem heeft geen stroomomvormer...

In 100% elektrische modus, EV-modus ingeschakeld (vol vermogen beschikbaar), mag hij niet sneller gaan dan 49 km/u. In light-foot electric-modus is het 69 km/u maximaal zonder de thermiek te starten.... Een gewone Prius-rijder zal je er vast over kunnen vertellen.

Als ik zeg dat je snel naar je werk gaat...

Mijn systeem is niet helemaal Chinees, alleen batterijen (die binnenkort trouwens uit Japan komen) en de oplader. Bovendien zijn dit geen goedkope producten in tegenstelling tot de Enginer-kit (die niet meer bestaat). De BMS (25% van de prijs van de kit) is Amerikaans en al het werk, de kabels, de doos zijn Frans (twee tot drie weken werk).

Adverteren doe ik indirect met tegenzin (dit is niet het doel van mijn tussenkomst) om hier niet op af te gaan forum misvattingen over de Prius, om je te horen is het een ramp, net als elektrische voertuigen. Ik geloof op dit moment niet dat de advertentie voor EV-STORE krachtig is...

Wat betreft uw ROI van het kopen van een tweede Prius in plaats van een PHEV-systeem, ik ben benieuwd naar uw wiskunde. Want als een PHEV-systeem meerdere jaren niet rendabel is, zie ik niet hoe de aanschaf van een tweede voertuig is. Een auto is nooit een goede investering.

Wat ik voel is dat de ecologie over dit onderwerp plaats heeft gemaakt voor de economie. Elke ecologie die een prijs heeft, hierop forum, lijkt verboden te zijn en dat is jammer. We zoeken ten koste van alles economie en dat gaat vaak ten koste van de ecologie.

Ik heb persoonlijk niet de middelen om een ​​pelletketel te kopen, ik heb geïsoleerd en een inzetstuk in mijn huis geïnstalleerd met twee kanalen die automatisch de hete lucht aanzuigen en naar de kamers van het huis sturen. Ik stopte de gasboiler, sloot de toiletten aan op de regenwatertank, rustte een prius PHEV uit, paste een fiets aan om hem elektrisch te maken, installeerde een microwindturbine onderaan de tuin en legde fotovoltaïsche panelen op de grond . Ik verbruik hout, water dat uit de lucht valt en zeker wat meer elektriciteit. Meer gas, minder drinkwater in de prullenbak en minder verspilde brandstof.

De ideale balans is om steeds minder hout te verbruiken, steeds minder afvalwater af te voeren, de auto (PHEV of niet) in de garage te laten staan ​​en het elektriciteitsverbruik te compenseren.

Een tweede (of nde) auto aanschaffen is naar mijn mening onlogisch, volledig in strijd met de symboliek van het PHEV-systeem.
0 x
Solar Electrodyane

Wanneer een thermische voertuig verbergt andere!

http://www.bientotelectrique.com

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 265-gasten