Het beperken van Global: Hoe CO2?

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
humus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1951
Inschrijving: 20/12/20, 09:55
x 687

Re: Beperk de opwarming: hoeveel CO2?




par humus » 19/10/21, 14:56

Ahmed schreef:Word a-croissant, zoals gewenst Eclectron, is logischerwijs niet voldoende, aangezien het het proces eigenlijk alleen maar vertraagt, zoals terecht opgemerkt ABC.

En zoals humus opmerkt, ter herhaling, aangezien het mij lijkt dat ik 3 onafscheidelijke maatregelen heb genoemd en niet slechts 1.

Ahmed schreef: industriële samenleving of kapitalisme zijn synoniemen.

Hoe kwalificeer je een technologisch bedrijf dat niet kapitalistisch is?
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Beperk de opwarming: hoeveel CO2?




par Ahmed » 19/10/21, 20:15

Oxymoron...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Beperk de opwarming: hoeveel CO2?




par ABC2019 » 19/10/21, 20:21

mythe?
1 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14823
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4302

Re: Beperk de opwarming: hoeveel CO2?




par GuyGadeboisTheBack » 19/10/21, 23:37

Gattaca?
0 x
humus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1951
Inschrijving: 20/12/20, 09:55
x 687

Re: Beperk de opwarming: hoeveel CO2?




par humus » 20/10/21, 08:18

GuyGadeboisLeRetour schreef:Gattaca?

Ik vroeg me toen af ​​waar je het over had, het is een film die ik op tv zag zonder de titel uit mijn hoofd te leren : Lol:
Vreselijke wereld, maar ik kan me niet herinneren dat ze de middelen van bestaan ​​beschrijven, anders ontsnapte het me, omdat ik te veel in beslag werd genomen door het lot van de held.
0 x
humus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1951
Inschrijving: 20/12/20, 09:55
x 687

Re: Beperk de opwarming: hoeveel CO2?




par humus » 20/10/21, 08:21

ABC2019 schreef:mythe?

Op dit moment ja, aangezien praktisch niemand en vooral niet aan de top (leiders), de plek goed is, het kapitalisme niet wil loslaten. We rebelleren niet genoeg. : Wink:
0 x
humus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1951
Inschrijving: 20/12/20, 09:55
x 687

Re: Beperk de opwarming: hoeveel CO2?




par humus » 20/10/21, 08:39

Ahmed schreef:Oxymoron...

Kwestie van keuze en wil. We komen niet genoeg in opstand, tegen onze diepgewortelde ideeën, tegen de externe gevestigde orde.
Materieel is er geen reden om geen samenleving te hebben met een relatief technologisch niveau dat niet gebaseerd is op materiële groei van het type "wat het ook kost".
Juist de materiële groei van het kapitalisme selecteert niet de technologieën die het meest ethisch, het nuttigst voor het leven zijn, maar selecteert de technologieën die een snelle financiële groei mogelijk maken, een snel rendement op investeringen.

Ik weet niet of het GuyGadeboisLeRetour's idee was met zijn "Gattaca", maar het kapitalisme is geen voorstander van eugenetica op technologieën, dat wil zeggen een doordachte en volwassen selectie op technologieën.

Zoals eerder gezegd, zijn het de return on investment, de winstgevendheid en de hype die voor ons de keuze voor technologieën bepalen.
De wil, de diepe menselijke aspiratie hebben geen plaats.
Dus ja, vandaag is een oxymoron, maar morgen?
We komen niet genoeg in opstand : Wink:
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Beperk de opwarming: hoeveel CO2?




par Ahmed » 20/10/21, 09:06

Toegegeven, er is groei, maar ook de arbeidsverdeling en de zeer geavanceerde hiërarchie (macht, kennis) van de samenleving die een soort industriële samenleving mogelijk maken: het zijn al deze voorwaarden die schadelijk zijn voor het leven die nodig zijn.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Beperk de opwarming: hoeveel CO2?




par ABC2019 » 20/10/21, 09:50

humus schreef:Zoals eerder gezegd, zijn het de return on investment, de winstgevendheid en de hype die voor ons de keuze voor technologieën bepalen.
De wil, de diepe menselijke aspiratie hebben geen plaats.
Dus ja, vandaag is een oxymoron, maar morgen?
We komen niet genoeg in opstand : Wink:

maar zoals ik je eerder vertelde, verandert een gebrek aan groei niets aan het feit dat we niet-hernieuwbare energie verbruiken. Groeien is sneller en sneller consumeren, maar het is niet nodig om te groeien om hulpbronnen uit te putten. Wat voor soort "opstand" je daartegen wilt maken, is niet duidelijk!

naast het bericht dat het nodig is om te stoppen met consumeren op een computer die op internet is aangesloten, is het... bizar.
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Beperk de opwarming: hoeveel CO2?




par Obamot » 20/10/21, 12:03

ABC2019 schreef:
naast het bericht dat het nodig is om te stoppen met consumeren op een computer die op internet is aangesloten, is het... bizar.

en dan :? Wat doe jij hier, jij die het maar blijft herhalen :?

Beeld
Beeld
1 x

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 162-gasten