Bedrijf: overschot, consumptie door terreur

filosofische debatten en bedrijven.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Bedrijf: overschot, consumptie door terreur




par Christophe » 18/06/13, 14:10

Een documentaire over onze CONSUMENTEN samenleving ...

Gemonteerd als een reeks clip-advertenties, dus niet gewoon op het formulier, neemt deze documentaire een anti-consumptie houding aan en toont interessante elementen op de achtergrond. Een film die net zo verwarrend is als de consumptiemaatschappij die hij aan de kaak stelt, hoewel de voorgestelde release niet per se naar ieders smaak is. Iedereen zal dan zijn eigen mening geven.


http://www.youtube.com/watch?v=He6W4mXHgEc
0 x
Avatar de l'utilisateur
mariusui
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 05/09/13, 14:40




par mariusui » 19/09/13, 11:19

Schitterende documentaire! Ik had het al gezien en ik vind het echt overweldigend. Dit is een van de redenen waarom ik mijn activiteit wil wijden aan de bescherming van de ozonlaag en het milieu in het algemeen.

Ik heb maar 1 probleem met mezelf. Ik heb een hobby die mijn inzet tegenspreekt. Zoals vermeld in mijn presentatie, speel ik graag games op internet, hier bijvoorbeeld. Hebben sommigen van jullie passies, zoals autosport bijvoorbeeld, die niet bijzonder groen zijn? :schok:
0 x
Handel in een ecologische benadering voor de longen van de planeet!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 19/09/13, 11:46

Uh ja, we pleiten schuldig, edelachtbare!

Veel econologen hier zijn motorrijders, zie: https://www.econologie.com/forums/moto-passi ... t1934.html

: Cheesy:

Dan vliegen we ook graag: https://www.econologie.com/forums/videos-aer ... 11153.html
0 x
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9




par raymon » 19/09/13, 14:05

Super doc eindelijk is het voorstel om terug te keren naar het stenen tijdperk een beetje overdreven, maar ik ben het er genoeg mee eens. Dit lijkt erg op de ideeën van de aflopende (Paul Aries, Pierre Rabih). Het is ook waar dat de demonstraties niet veel worden gebruikt, tenzij ze gewelddadig zijn ...
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 19/09/13, 19:54

Ik denk dat de noodzaak om terug te keren naar het stenen tijdperk een conceptuele noodzaak is, maar alleen vanuit deze precieze hoek kan worden gerechtvaardigd.
Dit is vrij duidelijk wanneer men de ‘realistische ecologische compromissen’ bekijkt, die verre van in de buurt van oplossingen komen, maar pleisters op het probleem plakken.

Wat betreft de kwestie van geweld die in deze film wordt aangepakt, zou het waarschijnlijk legitiem zijn als er duidelijke ideeën zouden bestaan ​​over de doelen en de middelen om deze te bereiken; als aan deze voorwaarden was voldaan, zou geweld echter nutteloos zijn ...
Zoals het er nu uitziet, zou geweld alleen botsen met groter geweld en het algemene niveau van geweld verhogen ...

Over de nutteloosheid van de demonstraties op grond van hun ineffectiviteit, is het hier opnieuw toegestaan ​​om het niet eens te zijn met de gemaakte verklaringen: het is belangrijk om te laten zien dat er tegenstrijdige stemmen zijn en de manifestatie is een van de mogelijkheden om dit te doen ; bovendien lijkt efficiëntie een essentieel criterium te zijn een tegenstrijdigheid als het gaat om de bestrijding van een systeem dat de wereld juist vernietigt vanwege zijn extreme efficiëntie.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 19/09/13, 22:48

Ahmed schreef:Wat betreft de kwestie van geweld die in deze film wordt aangepakt, zou het waarschijnlijk legitiem zijn als er duidelijke ideeën zouden bestaan ​​over de doelen en de middelen om deze te bereiken; als aan deze voorwaarden was voldaan, zou geweld echter nutteloos zijn ...
Zoals het er nu uitziet, zou geweld alleen botsen met groter geweld en het algemene niveau van geweld verhogen ...


Geweld versterkt immers alleen maar de veiligheid ...
Revolutionaire bewegingen zien dergelijke maatregelen vaak als een vorm van redding, terwijl dit soort handelingen in werkelijkheid alleen maar de kracht versterkt en vaak de dood van onschuldige mensen tot gevolg heeft.
De studie van de geschiedenis toont bovendien briljant aan dat de meeste gewelddadige daden die als "revolutionair" worden beschouwd, in feite worden georkestreerd door inlichtingendiensten die nuttige idioten manipuleren ...

Het gewelddadige optreden als oplossing voor complexe problemen is vaak alleen het werk van gestoorde individuen en beperkte intelligentie.


Ik denk dat de noodzaak om terug te keren naar het stenen tijdperk een conceptuele noodzaak is, maar alleen vanuit deze precieze hoek kan worden gerechtvaardigd.


Het is heel verontrustend om te zien dat zodra er sprake is van verval, er sprake is van terugkeer naar het stenen tijdperk.
Dit idee is des te stomder dat een dergelijke maatregel totaal niet van toepassing is, want naast het aantrekken van geen stemrecht zou het tot de dood van bijna de hele bevolking leiden!
Het is in feite een argument dat op grote schaal wordt verspreid door de priesters van de economie, met als doel een angst te creëren die erop gericht is te doen geloven dat het enige resultaat van onze soort in de groei zou zijn: "Zonder groei is er geen redding ".

Als we doorgaan in deze "exponentialistische" waanzin, zullen we in werkelijkheid inderdaad in een stenen tijdperk terechtkomen, veroorzaakt door een ecologische catastrofe en / of een conflict in de derde wereld!
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 21/09/13, 10:40

Ja, in de religie van de economie wordt Eden op aarde bereikt, of terwijl dat zo is, zou het stenen tijdperk daarom overeenkomen met het verlaten van deze tuin. Met echter, vergeleken met de bijbelse mythe, het verschil dat er hier een chronologische omkering is: het zou een kwestie zijn van een terugkeer naar een vorige toestand, van een soort "terugval"!
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: Society: surplus, consumptie door terreur




par moinsdewatt » 21/09/13, 14:23

The Mall of America, 42 miljoen klanten per jaar

IN FOTO'S - Gelegen in de buitenwijken van Minneapolis, is dit winkelcentrum de meest bezochte site in de Verenigde Staten. Duiken in de grootste consumentenfabriek ter wereld.

LeFigaro 20 september 2013

De meest populaire site in de Verenigde Staten is een winkelcentrum: de Mall of America. Een reus in de buitenwijken van Minneapolis, Minnesota, die plaats zou kunnen bieden aan 32 Airbus A380 of 7 honkbalstadions zoals die van de Yankees in New York, of 9 Eiffeltorens. Het heeft 520 winkels, een pretpark met een achtbaan, een aquarium, bioscopen, 3 supermarkten. Tussen twee races door kun je minigolf spelen, lunchen in een bistro, in een vluchtsimulator rijden of naar de bioscoop gaan: dit staat bekend als "shoppertainment". Een concept dat winkelen en vrije tijd combineert en van de Mall of America een bestemming op zich maakt voor miljoenen mensen.

De Mall of America is qua omvang slechts het derde grootste winkelcentrum ter wereld. Er zijn er meer dan hij: de West Edmonton Mall, in Canada, in de provincie Alberta, en de Dubai Mall, die de titel van nummer één claimt.
Maar het winkelcentrum Minneapolis is verreweg het populairst. Elke dag van het jaar passeren meer dan 115.000 mensen de deuren, behalve op 25 december, de enige sluitingsdag. Dit vertegenwoordigt bijna 42 miljoen consumenten per jaar. Om ze te huisvesten heeft The Mall een indrukwekkende infrastructuur opgezet. Het heeft 12.550 parkeerplaatsen en wordt geleverd door een krachtig wegennet. Elke ochtend lossen tussen 9 uur en 300 uur 50 vrachtwagens hun lading in de laadruimte in de kelder. Binnen een straal van tien minuten zijn er 8000 hotels die meer dan 22 kamers vertegenwoordigen. Ze bieden hun klanten een gratis pendeldienst naar de luchthaven en het winkelcentrum. Een metrolijn die 24 uur per dag rijdt, verbindt deze met de megastad gevormd door Saint Paul en Minneapolis. Het centrum produceert dagelijks 2,5 ton afval, waarvan het merendeel wordt opgewerkt. Wat betreft het voedsel dat dagelijks door de 50 restaurants in de Mall wordt gegooid, het voedt de 3500 varkens van een varkensboerderij.

.............
.............

http://www.lefigaro.fr/societes/2013/09 ... par-an.php
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 22/09/13, 09:12

Moinsdewatt, deze commerciële site is voor de nieuwe religie wat Mekka is voor moslims, St. Peter van Rome of Jeruzalem voor christenen, de Ganges voor hindoes ... 8)
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 22/09/13, 09:51

ahmed hello
Met echter vergeleken met de bijbelse mythe
Wat zijn de criteria volgens welke men een verhaal met mythe kan belasten? :?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Ahmed en 175 gasten