ERT Griekse openbare tv-sluiting, begin van een dictatuur?

filosofische debatten en bedrijven.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

ERT Griekse openbare tv-sluiting, begin van een dictatuur?




par Christophe » 12/06/13, 12:47

Waarschijnlijk heb je het nieuws vanochtend of gisteren al gehoord: de Griekse regering heeft plotseling verschillende publieke media in Griekenland gesloten, met als reden: bezuinigingen... ja ja...

Volgens mij lijkt het nog steeds op een begin van financiële dictatuur daar!

http://www.liberation.fr/monde/2013/06/ ... que_910065

De Griekse regering kondigde dinsdag de sluiting van de publieke televisiezenders ERT aan en voerde deze onmiddellijk ten uitvoer, waardoor een ongekende confrontatie met de vakbonden onder druk van haar internationale donoren op gang kwam.


Uiteraard is dit het gevolg daarvan: https://www.econologie.com/forums/dette-publ ... t9654.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 12/06/13, 12:52

Een voorproefje van het regime van de kolonels :onheil:

Jean Paul Philippot, baas van het Franstalige Belgische radiostation en voorzitter van de European Broadcasting Union, neemt geen blad voor de mond:

Dit is censuur!

http://www.lesoir.be/260521/article/act ... -philippot

Het is jammer dat ik geen greintje Grieks versta (afgezien van de wiskundige symbolen natuurlijk), het moet daar beneden schreeuwen!
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 12/06/13, 14:28

De trojka eist eind juni 2000 ambtenaren minder.

Zo worden we droog. En daarachter huren we in de particuliere sector opnieuw in voor gelijkwaardig werk.

Ik geloof dat er daar geen minimumlonen zijn.
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 12/06/13, 16:09

In ieder geval worden in veel landen veel radio- of tv-uitzendingen uitbesteed of ingekocht bij freelancers.

Enige voordelen: je hoeft ze niet te betalen als ze niet werken, ze produceren en verkopen hun rapporten vaak zelf, ze hoeven niet gekwalificeerd te zijn, enz...

2000 ambtenaren minder, zo gaan ze hun nationale begroting niet samenstellen, dat vertegenwoordigt maar zo'n honderd miljoen euro en nog steeds niet echt: ze moeten ze als werklozen uitbetalen of met pensioen gaan.
Als we bedenken dat een land als België (11 Mhab) 1.800.000 overheidsfunctionarissen heeft (van ministers tot veegpersoneel), ook al hebben ze er maar de helft, is het aandeel niet enorm: nauwelijks wat zijn pensioen per jaar kost.

Aan de andere kant lijkt het erop dat de Griekse radio en televisie vol zit met mensen die daar nooit een voet hebben gezet, dat het land vol is met overleden mensen die pensioenen ontvangen en rijke liberale professionals die onzin aangeven bij de belastingdienst!

Deze sluiting is nog steeds vreemd en riekt naar een staatsgreep: de machthebbers ontnemen zichzelf de middelen om van zich te laten horen, vreemd toch?
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 12/06/13, 16:33

elephant schreef:Deze sluiting is nog steeds vreemd en riekt naar een staatsgreep: de machthebbers ontnemen zichzelf de middelen om van zich te laten horen, vreemd toch?


In Frankrijk is dat Dassault Mr Média. Of gerelateerd.
Betekent privatisering van informatie dat deze aan het volk wordt gegeven? maar dan helemaal niet. Het is eerder een overname door machtige financiële groepen.

Ik zou liever zeggen dat het de democratie is die wordt vermoord, en zij zijn goed geplaatst om dat te weten.
Arme Grieken... : Cry:
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 12/06/13, 17:35

Wij zijn het erover eens: kijk naar Italië: waarom denk je dat Berlusconi zo hoog heeft gestaan?

In Frankrijk is het verschrikkelijk: ik heb altijd de indruk dat de Franse krant (2 of 3?) nooit een kans laat liggen om de tegenstanders van Hollande te interviewen
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 12/06/13, 18:40

elephant schreef:om de tegenstanders van Hollande te interviewen


Niet echt opgemerkt, maar ik moet toegeven...het zijn er veel!! : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 12/06/13, 18:50

Het kan toeval zijn: ik zit er niet aan vast.
Maar vóór de stemming over de wet op het homohuwelijk: ze zijn allemaal aangenomen!
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 12/06/13, 20:25

het is de dictatuur van het absurde

Normaal gesproken neemt een dictator bezit van de radio en televisie voor de meest effectieve propaganda die mogelijk is

hier is het tegenovergestelde... het land raakt in verval en kan zijn televisie niet eens meer gebruiken voor nuttige informatie

we moeten er geen grappen over maken... bij ons is het nauwelijks beter... sarkosi deed niet alleen domme dingen, maar de interessante dingen die hij deed, liet hij niet eens goed zien... hij liet journalisten hem bekritiseren zonder laten zien wat goed was

voor mij moet een regering de communicatiemiddelen gebruiken om te laten zien wat ze moet laten zien... het is geen kwestie van het nemen van een monopolie op informatie, journalisten kunnen vrij blijven om te zeggen wat ze willen en de officiële stem van de regering tegen te spreken: maar er moet een heel duidelijke officiële stem zijn! de regering moet niet wachten op de goede wil van journalisten om bekend te maken wat belangrijk is

het is heel goed mogelijk dat Griekenland problemen had met zijn televisie

Hoe dan ook, zonder televisie zal Griekenland nog moeilijker te regeren zijn

er is iemand die alles begreep... toen alles verloren was... Frankrijk was half binnengevallen en half in handen van slechte mensen, hij nam de macht alleen over door middel van communicatie

het lijkt op het begin van het einde... niet het einde van Griekenland, het einde van Europa!

5 tv-kanalen tegelijk sluiten??? als het nodig was om besparingen te realiseren, zou het voldoende zijn geweest om het aantal kanalen te verminderen
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 12/06/13, 21:06

Troika TV Tuuuuuuuuuuut

Beeld
0 x

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Ahmed, Bing [Bot] en 255 gasten