"Water in Gasoil" -documentaire over waterinjectie, weten autofabrikanten!

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Avatar de l'utilisateur
gildas
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 879
Inschrijving: 05/03/10, 23:59
x 173




par gildas » 07/03/14, 11:26

Het is een beetje dubbelzinnig, er is echter een mini bubbler met water op deze video:
(vanaf 2'30)
http://www.youtube.com/watch?v=DQgJEptSJcg

Er zit wellicht een voordeel aan deze Econokit Gas omdat die blijkbaar ook stikstof en CO2 hergebruikt dus minder zuurstof detectie door de sondes (?)
Dit is een voordeel omdat stoom (in kleine hoeveelheden) zuurstof brengt.
Dernière édition par gildas de 07 / 03 / 14, 12: 04, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 07/03/14, 11:47

"Econokit is een bedrijf dat een systeem heeft ONTWIKKELD om vervuiling te verminderen...bla bla"

Maar natuurlijk... pfff wat een wereld van ondankbaarheid!

Aan de andere kant gefeliciteerd met hun "top" marketing!

We hadden het hier al een beetje gehad over het econokit-gas: https://www.econologie.com/forums/econokit-e ... 6-395.html
0 x
pedrodelavega
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3791
Inschrijving: 09/03/13, 21:02
x 1311




par pedrodelavega » 18/03/14, 21:44

"Autoplus" testte het:
http://www.econokit.fr/uploads/Presse_2/Article_Auto_Plus_Econokit.pdf

3.6% besparing voor diesel, dat is 0.23 liter per maand voor 100 km of 230 liter voor 100000 km: ongeveer € 300 aan brandstof bespaard over 100000 km..... € 300 is de prijs van installatie van een econokit.

Niet erg overtuigend :|
0 x
Avatar de l'utilisateur
gildas
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 879
Inschrijving: 05/03/10, 23:59
x 173




par gildas » 19/03/14, 13:51

...erger!Slechte vervuilingstestresultaten voor een goed gemaakte assemblage;
hier.
(Lijkt op Alexander van de Hoeksteen).

Misschien is de motor defect...
0 x
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189




par dede2002 » 19/03/14, 19:05

Maar hoe meet je CO2 in gram per km in neutraal met een sonde in de uitlaat...

Dit is niet ernstig.


Beeld
0 x
pedrodelavega
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3791
Inschrijving: 09/03/13, 21:02
x 1311




par pedrodelavega » 19/03/14, 20:37

dede2002 schreef:Maar hoe meet je CO2 in gram per km in neutraal met een sonde in de uitlaat...

Dit is niet ernstig.


Dit is de standaardtest bij een technische keuring: stationair oké, dan optrekken.
0 x
pedrodelavega
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3791
Inschrijving: 09/03/13, 21:02
x 1311




par pedrodelavega » 19/03/14, 20:38

Gildas schreef:...erger!Slechte vervuilingstestresultaten voor een goed gemaakte assemblage;
hier.
(Lijkt op Alexander van de Hoeksteen).

Misschien is de motor defect...

Ze hebben het zelfs over het placebo-effect!!
0 x
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189




par dede2002 » 19/03/14, 21:18

pedrodelavega schreef:
dede2002 schreef:Maar hoe meet je CO2 in gram per km in neutraal met een sonde in de uitlaat...

Dit is niet ernstig.


Dit is de standaardtest bij een technische keuring: stationair oké, dan optrekken.


Het is een absorptiecoëfficiënt in m-1, niets te maken met CO2...!

(bewerken: ik weet niet welke eenheid in dit geval wordt gebruikt, maar het is gerelateerd aan deeltjes of gasdekking)

En het is heel gemakkelijk om verschillende resultaten te krijgen met hetzelfde voertuig.
Gewoon goed opwarmen door een paar kilometer volgas te trekken om de waarde te halveren.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 19/03/14, 23:25

dede2002 schreef:En het is heel gemakkelijk om verschillende resultaten te krijgen met hetzelfde voertuig.
Gewoon goed opwarmen door een paar kilometer volgas te trekken om de waarde te halveren.

+1; Het is gemakkelijk om iets te zeggen over deze test. Tijdens de laatste technische inspectie van een van mijn R19's liet de man hem 25 minuten in slow motion draaien voordat hij de meting deed!!!!, ook al bracht ik hem erg warm. (Ik had onderweg wat "sportieve" acceleraties gedaan om de pot schoon te maken net voordat.....) Hij vertelde me dat het normaal is dat het rookt, het wordt vies in de stad..... : Mrgreen: En langzaam, toch? : Mrgreen:

In de video hierboven, de journalist die beweert wetenschappelijk te zijn met zijn flowmetermeting.....Hij deed blijkbaar geen echte reproduceerbaarheidstest onder dezelfde omstandigheden om de relevantie van zijn metingen te zien. De reproduceerbaarheid ligt al binnen de 2% op een goede motortestbank met een maximum aan geïnstrumenteerde en perfect ingelijste parameters, dus een niet-professionele meting op de weg met al zijn variabelen....... : Mrgreen: Hij kan al vanuit zijn kantoor aankondigen en zonder het verlaten te hebben wil hij het resultaat doorgeven tot 3 cijfers na de komma....: Mrgreen:

De andere die de vervuiling van 2 verschillende voertuigen van hetzelfde model vergelijkt. Met alle meetonzekerheden op een motor, plus de geschiedenis van wat hij een paar seconden of minuten geleden deed, is het al niet gemakkelijk te interpreteren, maar hier is het vergelijken met een andere motor, andere omstandigheden, een ander meetapparaat?.... .maakt niet uit wat! : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
etienne34
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 22
Inschrijving: 17/11/13, 12:27




par etienne34 » 20/03/14, 17:47

Hallo allemaal, ik heb net een nieuw topic geopend over de econokit die ik net heb gekocht, en ik vraag daar om hulp.
https://www.econologie.com/forums/econokit-v ... highlight=

bovendien heb ik zojuist de lexia ontvangen om metingen te doen, die zou interessante gegevens moeten kunnen opleveren.
Maar ik heb tijd nodig om dit allemaal correct te installeren.
0 x

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 135-gasten