Geef ze opnieuw een boost forums: onderwerpen, aandelen, gezelligheid ...

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 08/08/13, 18:51

Hallo Christophe!

De ranglijst voor 's werelds beste opkomst.

Google en Facebook verhandelen al enige tijd de eerste plaats, Google wint op het % wereldwijde gebruiker en Facebook wint op het tijdstip van gebruik van de site.

In meer!
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79118
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 08/08/13, 19:17

ah ja ok het is de ranking die niet veel gebruikt wordt... google is financieel veel zwaarder dan facebook en het levert veel meer service aan internetgebruikers dan fb! dit is een ranking die er toe doet....

juist omdat facebook de tijd van internetgebruikers vampiriseert (en grotendeels voor trivialiteiten) en de inhoud van de rest van het web, is het een gevaar!!

in feite als panda fb zou filteren, zou hij zwaar worden bestraft, maar fb heeft geen google-verkeer nodig ...
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 08/08/13, 19:31

Sterker nog, als we Youtube toevoegen dat bij Google hoort, weegt Facebook niet meer!
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79118
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 08/08/13, 21:10

Facebook heeft Google nooit geëvenaard... en Facebook is de grootste contentdief op internet... maar wat doet Kung Fu Panda? : Mrgreen:

Alleen het aantal servers: Google heeft er meer dan 10 keer meer!

(450 versus 000 van de laatste cijfers die ik in gedachten heb)
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554




par moinsdewatt » 09/08/13, 12:10

de draad ''De evolutie van biologische soorten en...toeval'' op slot, uitstekend initiatief.

Ik hoop dat het definitief is. :D

Het maakte een vlek in je forum geruime tijd.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79118
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 21/08/13, 11:58

Kleine peiling van de dag: wie van de actieve leden sprak over de forum rond "hem" (op een blog, een site, andere forums, sociale netwerken, vrienden...)?

Want als ik de hoogwaardige discussies zie die we hebben, bijvoorbeeld: https://www.econologie.com/forums/prospectiv ... t9286.html nou ik vind het zonde genoeg om er niet meer over te praten in jouw bijzijn... :|
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 21/08/13, 12:50

Christophe schreef:Kleine peiling van de dag: wie van de actieve leden sprak over de forum rond "hem" (op een blog, een site, andere forums, sociale netwerken, vrienden...)?

Want als ik de hoogwaardige discussies zie die we hebben, bijvoorbeeld: https://www.econologie.com/forums/prospectiv ... t9286.html nou ik vind het zonde genoeg om er niet meer over te praten in jouw bijzijn... :|


Ik heb het er al over gehad, maar helaas is er een feit waarmee rekening moet worden gehouden: ecologie en wetenschappelijke onderwerpen zijn niet de prioriteit van mensen...

Een klein voorbeeld: van het tijdschrift "closer" (geen commentaar!) worden in Frankrijk bijna 520 exemplaren per week verkocht.
Het tijdschrift Science et vie verkoopt ongeveer 290 exemplaren... per maand!
Hum!
Moeilijk om het onvergelijkbare te vergelijken, ik weet het, maar de feiten spreken voor zich, en dat geldt ook voor het net...
Toegegeven, het eerste tijdschrift verkoopt voor € 1,50 en het tweede voor € 4,20, maar dit verschil heeft te maken met reclame, omdat het verhoudingsgewijs voordeliger is op tijdschriften die het best verkopen, wederom het principe van perverse feedback loop!

Als je meer drukte op de forum Christophe, je zult naakte vrouwen en socialite roddels in de stront moeten stoppen...

: Mrgreen:
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79118
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 21/08/13, 12:57

Ben ik zou graag het niveau van een jaar geleden willen opzoeken... mensen zijn toch niet zo stomverbaasd als dat in 1 jaar? Ok daar is de crisis wat betekent dat ecologie (vaak overladen) geen prioriteit meer is ok!

Maar integendeel, econologie moet één worden!! Op micro-economisch niveau, om het weinige geld dat momenteel aan huishoudens overblijft, te sparen door verstandige investeringen te doen! Op macro-economisch niveau om echte groene groei te creëren!

sen-no-sen schreef:Toegegeven, het eerste blad kost € 1,50 en het tweede € 4,20.


Dat is 6 euro per maand voor de 1e...maar je hebt gelijk, dat is meer wc-papier! : Mrgreen:

ps: voorkom niet dat je de vraag niet precies hebt beantwoord, je hebt erover gesproken waar hoe met wie?
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 21/08/13, 13:15

Christophe schreef:
Maar integendeel, econologie moet één worden!! Op micro-economisch niveau, om het weinige geld dat momenteel aan huishoudens overblijft, te sparen door verstandige investeringen te doen!


Je predikt een bekeerling!


ps: voorkom niet dat je de vraag niet precies hebt beantwoord, je hebt erover gesproken waar hoe met wie?


Ik sprak met verschillende vrienden, collega's en mensen om me heen... blijkbaar tevergeefs!
Toch is het niet uit tijdgebrek, want een groot aantal frequente Fb!
... Ik heb echt de indruk dat deze verdomde FB veel "online tijd" "zuigt" van veel internetgebruikers!
Veel mensen wisselen elkaar uit op FB, maar het is altijd een reactie gekoppeld aan een buzz en het valt vaak eerder in het spectaculaire dan in de weerspiegeling...
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 21/08/13, 13:29

veel mensen om me heen gebruiken geen internet, dus ik hoef ze niet te vertellen over a forum (sommigen betreuren de Minitel die effectief was als telefoonboek!)

anderen gebruiken internet, maar zijn dat niet gewend forum : als ik ze econologie laat zien, is het een flop! ze vinden deze site te onaangenaam

onbegrijpelijke classificatie van onderwerpen

degene die volgt forum ziet lange tijd de onderwerpen die hem interesseren, maar voor degene die landt, vindt hij veel onderwerpen vol controverse en is hij snel beu

om dit nu te presenteren forum , stuur ik per e-mail links naar onderwerpen die van belang zijn voor de persoon die een gesprek volgt dat we hadden

ce forum is niet bang om over politiek of filosofie te praten, het is een kwaliteit die ik waardeer, maar het zou beter zijn om te sorteren

een duidelijke inhoudsopgave met een puur praktisch ecologisch technisch gedeelte, en wanneer een praktisch technische discussie filosofisch wordt, creëren we een ander onderwerp met links naar het technische gedeelte

het zou nodig zijn om het onderwerp van 50 pagina's te vermijden die veel interessante dingen bevatten maar ontoegankelijk zijn voor nieuwkomers

Ik zie dat nieuwkomers op het internet wikipedia snel waarderen omdat je daar heel snel kunt vinden wat je zoekt

Ik denk dat een wiki de toekomst is van een forum , met veel links tussen de wiki en de forum : alle discussie en polemiek over de forum en alles wat het verdient om goed geclassificeerd te worden in de wiki
0 x

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : n.Chr. 44 en 246 gasten