Verbetering Rendement / verbranding Motoren Explosie

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 02/07/13, 14:11

Wat acyclismen betreft, overtuigde mijn gebruik van 3-cilinder (BMW) en 5-cilinder (VOLVO) motoren mij ervan dat deze architecturen zeer aangenaam waren en dat de werking van deze motoren "zeer rond" was.
0 x
Iridium
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 110
Inschrijving: 14/10/08, 11:12




par Iridium » 02/07/13, 14:17

wat was de krukas timing van deze motoren alstublieft???

merci d'avance
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 02/07/13, 23:02

chatelot16 schreef:de huidige automotoren zijn op hun best in het frame waar ze zitten, om het beter te doen moet je uit het frame komen


+1; Het probleem is dat autofabrikanten erop aandringen een raamwerk met veel te krachtige motoren te bevorderen in een orgie van technologie die niets te maken heeft met consumptieresultaten. Deze motoren worden daarom eeuwig onderbenut in hypergedegradeerde werking. : Mrgreen:

De motor waarvan we zouden moeten denken dat deze geen hypertechnologie nodig heeft om het beter te doen met reeds bekende en bewezen technologieën, zou niet boven de 25 of 30 pk moeten komen, zou veel beter gebruikt kunnen worden op het gebied van "goede" efficiëntie (permanent tussen de 30 en 100 pk). en 130% van zijn vermogen) en zal voldoende zijn om XNUMX km/u op de snelweg (vlak) te rijden terwijl hij verbruikt half van de huidige.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 02/07/13, 23:38

precies: we nemen een 4-cilinder, we snijden hem in 2 om een ​​2-cilinder te maken... en we maken de rest van de auto lichter in dezelfde verhouding

schakel een motor in 2 uit. Ik zeg dat als grap... ze zijn te eigenzinnig... we moeten nieuwe motoren bouwen

Verspil in de tussentijd uw geld niet aan nieuwe auto's, maar zorg dat de oude lang meegaan!

er schuilt een grote absurditeit in de cacalytische pot: het levert in bepaalde gevallen slechts een reductie van 50% op: we zouden hetzelfde voordeel hebben als we een veel lichtere auto de helft minder zouden laten verbruiken met een simpelweg kleinere motor, zonder iets uit te vinden... en door geld verdienen aan zowel de aankoopprijs als het verbruik

we worden bedrogen met de complexiteit van de hedendaagse auto's!
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 02/07/13, 23:55

chatelot16 schreef:Verspil in de tussentijd uw geld niet aan nieuwe auto's, maar zorg dat de oude lang meegaan!
we worden bedrogen met de complexiteit van de hedendaagse auto's!
15 jaar geleden heb ik absoluut mijn BX moeten vervangen door een auto met ABS omdat ik me met 110 km/u in gevaar voelde op de ringweg waar niemand de veiligheidsafstanden respecteerde. Als ik afstand nam, zou een hysterische automobilist me inhalen en vlak voor me stoppen, waardoor ik nog meer moest vertragen...

Vandaag rijdt de ringweg 90 km/u, ik rijd een elektrische 106 met slechts 15 pk onder de motorkap, geen ABS en ik voel mij niet in gevaar...

Natuurlijk zijn er sommigen onder ons die lichte auto's willen die voldoen aan de uitstekende criteria van a Mathis 333 waardoor we eindelijk opnieuw verbinding kunnen maken met de convergerende spiraal van gezond verstand; langzamer, minder ver, minder vaak en vooral efficiënter omdat minder krachtig, minder zwaar en aerodynamischer.

Kortom alles wat ons bevalt aan de uitstekende speech van Michel Kieffer. : Mrgreen:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 207-gasten