Recept van afwasmiddel zelfgemaakte

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Recept van afwasmiddel zelfgemaakte




par Christophe » 27/04/13, 15:16

UW HUISGEMAAKTE ZEEP

In een fles van 1 liter moet u de volgende ingrediënten mengen:

- 1 groot glas vloeibare zwarte zeep (als je zwarte zeeppasta hebt, geen probleem, doe er ongeveer 3 lepels in).
-1 eetlepel sodakristallen (wees niet bang, er zit niets giftigs in!) en compleet met water.

Voeg vervolgens 30 druppels etherische olie van citroen of grapefruit toe.

Dat is het, het is klaar.

Het product schuimt niet maar is effectief.


Ik heb nog niet getest, maar binnenkort...

Voor de was is het hier: https://www.econologie.com/forums/utiliser-l ... t2652.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
gina
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 103
Inschrijving: 25/02/13, 20:02
Plaats: belgique
x 4

Re: Recept voor een zelfgemaakte afwasmiddel gina




par gina » 17/05/13, 23:36

Ik heb beter en getest pfff :P
Dat had ik op school geleerd in 4e prof
ze worstelen om de zijne te vinden, ik heb gezien dat we niet veel hebben gestudeerd op economisch huishoudelijk product ....

In Frankrijk is het verbruik van afwasmiddel erg hoog. We verbruiken tussen de 3 en 4 liter per jaar en per gezin. Om economische en ecologische redenen kunt u uw eigen afwasmiddel maken.

Maak een afwasproduct met Aleppo- of Marseillezeep

Om je afwasproduct te maken, rasp je eerst een stuk Aleppozeep in een pan gevuld met water.
Roer op laag vuur om de zeep te laten smelten. Roer dan een theelepel zuiveringszout en enkele eetlepels witte azijn en sodakristallen erdoor.
Laat afkoelen. Als je wilt dat je afwasmiddel geparfumeerd is, voeg dan een paar druppels etherische olie toe.
Meng en giet het product in een fles.
Schud het tot slot voor gebruik.

Maak afwasmiddel met citroenen

Snijd drie citroenen met de schil.
Mix en meng alles met 200 g grof zout, een glas witte azijn en het equivalent van 4 glazen water.
Kook op laag vuur gedurende 15 minuten en laat afkoelen.
Verwijder de citroenpitten en doe alles in een schenkfles. U kunt nu uw afwasmiddel gebruiken.

Maak een afwasproduct met zwarte zeep

Giet voor je afwasmiddel een halve liter heet water in een schenkfles en voeg een half glas zwarte zeep toe. Voeg een eetlepel zuiveringszout en een half glas witte azijn toe.
Mix alles en klaar is kees.

Ter herinnering: je kunt een theelepel honing en zoete amandelolie aan de bereiding toevoegen.
0 x
gigi :D

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 101-gasten