Drugs op ons bord en asbest France2

Hoe om gezond te blijven en de risico's en gevolgen voor de gezondheid en de volksgezondheid te voorkomen. beroepsziekte, industriële risico's (asbest, luchtvervuiling, elektromagnetische golven ...), bedrijf risico (stress op het werk, overmatig gebruik van drugs ...) en individuele (tabak, alcohol ...).
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 27/03/13, 17:29

Christophe schreef: Vrouwen rijden minder dronken, dat is alles wat we uit deze cijfers moeten onthouden...
Misschien zijn er ook meer mannelijke chauffeurs op de weg.
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 27/03/13, 21:07

Bonsoir,

Wat mij ook goed aansprak was de CNRS-test met muizen, een vergelijking tussen intraveneuze cocaïne en een stof waarvan men dacht dat deze onschadelijk was, suikerwater... Ik stel me de blik op de gezichten van de onderzoekers voor als ze zien dat 100% van de muizen de voorkeur geeft aan suiker water naar intraveneuze cocaïne... :schok:

Ik had al zo'n rapport gezien over menselijke cavia's, het panel bestond uit cocaïneverslaafden (intraveneus), heroïneverslaafden (ook intraveneus) en suiker- en vetverslaafden (voor sommigen allebei tegelijkertijd).

De proefpersonen hadden hersensensoren en werden onderworpen aan visuele prikkels (beelden op een scherm).

Het resultaat was dat drugsgebruikers reacties kregen die aantoonden dat het verlangen er was, aan de andere kant niets te maken met de reacties van suikerverslaafden, en het hoogtepunt was voor degenen die verslaafd waren aan suiker vermengd met vet (junkfood-type Mc-ding bijvoorbeeld), de resultaten waren verbluffend, beperk het kwijlen op de lip....

Wat ik niet leuk vond was de dame van INRA die zei dat we op zoek zijn naar energie als we eten, het minimum zou zijn geweest om te zeggen dat het een tijdelijke energie is die leidt tot een afname van het snelle dieet na de inname van suiker, de suiker werkt als een oppepper, maar niet over een lange periode...vandaar de wens om kort daarna weer suiker te nemen, het is een vicieuze cirkel, je zei het al over een ander onderwerp Janic...

En als je kijkt naar industriële producten die suiker bevatten, is het verbazingwekkend hoe er overal... zelfs in de wheight watchers sandwiches zitten lol, ik ben een keer zo voor de gek gehouden toen ik nog gewetenloos aan het eten was, ik spuugde alles meteen uit omdat het broodje zalm was zo lief...
arff

Er gaat niets boven goede, vers gesneden rauwe groenten...
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 28/03/13, 08:02

Er gaat niets boven goede, vers gesneden rauwe groenten...
en ja! maar omdat industrieel voedsel flauw en smaakloos is, probeert de consument instinctief de smaak te verbeteren met suiker, zout, peper, alcohol en diverse vetten en raakt hij als een vlieg die gevangen zit in het web van de consumptie en hoe meer hij worstelt (yoyo-diëten), des te meer hij worstelt (yoyo-diëten). meer hij houdt zich eraan.
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 28/03/13, 21:52

Hoi Janic, ik geloof je zonder enige twijfel.

Ik heb een vriend die (veel) veel Nutella at, sinds hij gestopt is neemt hij wraak op suiker en consumeert hij drie keer zoveel... arff

Persoonlijk houd ik, sinds ik gestopt ben met het eten van suiker in de thee en af ​​en toe in de koffie (bijna drie jaar), niet meer van de smaak van suiker, af en toe een beetje honing... maar ik begrijp dat het misschien verslaafd is aan suiker. .

Wat betreft vetten wijk ik een klein beetje af van het onderwerp, maar goede olijfolie van eerste persing is niet slecht voor je gezondheid, een beetje olijfolie, koolzaad, pompoenpitten, saffloer, voor de smaakmaker (ik zei ik een beetje en daarmee bedoel ik een eetlepel per dag van alle oliën, zie twee max) ook geen ton...

een beetje tamari ook, maar niet te veel ;) ... Wat zout betreft, hetzelfde als je uit de gewoonte komt, zoals ik ook deed, het is moeilijk vind ik om iets te eten met zelfs maar een beetje extra zout (c is de hoogte voor een Breton ;)) ...

Je relatie met eten veranderen is het moeilijkste uit de geschiedenis, niet meer alleen plezier zien, maar er een nut in vinden en vooral ‘bewust’ eten, dat is voor mij de zaak, dan wordt alles eenvoudiger.

Maar suiker, ik moet zeggen dat ik nog steeds een beetje zoek in vers en gedroogd fruit (spaarzaam ;)), de enige oplossing die ik heb gevonden is om er geen te kopen :) lol...
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 01/04/13, 09:22

hack hello
Maar suiker, ik moet zeggen dat ik nog steeds een beetje zoek in vers en gedroogd fruit (spaarzaam ;)), de enige oplossing die ik heb gevonden is om niets te kopen lol...

Integendeel! Anatomisch gezien zijn we zaadetende fruitariërs en daarom is vers fruit ons favoriete voedsel en daarom (bijna) zonder mate te consumeren.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 01/04/13, 21:22

Janic schreef:hack hello
Maar suiker, ik moet zeggen dat ik nog steeds een beetje zoek in vers en gedroogd fruit (spaarzaam ;)), de enige oplossing die ik heb gevonden is om niets te kopen lol...

Integendeel! Anatomisch gezien zijn we zaadetende fruitariërs en daarom is vers fruit ons favoriete voedsel en daarom (bijna) zonder mate te consumeren.
Wees voorzichtig, verpakte dadels zijn vaak bedekt met toegevoegde suiker en daarom zijn ze zo zoet.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Health and Prevention. Vervuiling, oorzaken en gevolgen van milieurisico's "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 326-gasten