Alcohol en sterfte: 50 000 doden per jaar in Frankrijk

Hoe om gezond te blijven en de risico's en gevolgen voor de gezondheid en de volksgezondheid te voorkomen. beroepsziekte, industriële risico's (asbest, luchtvervuiling, elektromagnetische golven ...), bedrijf risico (stress op het werk, overmatig gebruik van drugs ...) en individuele (tabak, alcohol ...).
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Alcohol en mortaliteit: 50 000 sterfgevallen per jaar in Frankrijk




par Janic » 18/02/18, 17:44

Zonder te willen argumenteren: als u minister bent die verantwoordelijk is voor Volksgezondheid en arts bent en u kent het gewicht van de ‘medicijnenindustrie’, zijn er, zoals in Reichshoffen, beschuldigingen die u moet vermijden. Dan deze hygiënistische antifoon over de perfecte gelijkenis “in termen van volksgezondheid” van wijn, wodka, enz. Ze hebben allemaal het ‘alcoholmolecuul’ gemeen. We hebben dit al honderd keer gehoord, van mensen die, zo lijkt het, het verschil niet weten tussen een Klaxon-concert op een filedag en het tweede Allegretto-deel van Beethovens zevende symfonie. Dit is allemaal lawaai... Wat kan ik nog meer zeggen tegen iemand die het plezier, het genot van een goede wijn, het geluk van het delen, de waarheid van de gastronomie niet begrijpt. Wat is er werkelijk met Agnès Buzyn gebeurd? Is de kantine van het ministerie zo walgelijk dat ze de smaak van goede dingen vergeet?


Raak mijn grisbi niet aan, raak mijn vriend niet aan, raak mijn picrate niet aan! !
Alle professionals, in welke branche dan ook, verdedigen op legitieme wijze hun bedrijf. Mijnwerkers stierven, en ook asbestarbeiders, maar tegen welke prijs? Maar is dit (afgezien van een humanistisch aspect met betrekking tot het lot van degenen die elke verandering zal veroorzaken) het juiste criterium? Paardenkoetsen correspondeerden in hun tijd met levensvreugde, maar dat gold ook voor bordelen (vooral voor mannen) en daarom genot omdat iets deze term oproept!
Agnès Buzyn, en ik waardeer haar nauwelijks vanwege haar vaccinatiestandpunt, heeft duidelijk verklaard dat ze van tijd tot tijd op een vriendelijke, feestelijke manier alcoholische dranken dronk, er is niets buitensporigs of onbetaalbaars dan het afraden van alcohol voor zwangere vrouwen (zoals tabak) , maar ook voor kinderen. Maar de eerste en meest hardnekkige opvoeding blijft het ouderlijke model: je drinkt; Ik drink ; jij bent onthouding, ik ben onthouding; jij drinkt maar matig, ik zou misschien ook matig drinken, tenzij alcohol de hersenen van het fysiologisch onvolwassen kind overneemt en hem cultureel (vooral via vrienden) naar het niet-gematigde stadium duwt, en vervolgens naar het verslaafde stadium.
Ik had niet te maken met verslaafde drinkers, maar met tabaksverslaafden: ja! En hun verhaal is altijd hetzelfde: de eerste sigaret die de vrienden leuk vindt, zich in de groep integreert, en naarmate de leeftijd vordert, valt de groep uiteen, maar de tabak blijft bij de afhankelijkheid die ontstond met de onmogelijkheid om op te pakken. Niet met drie pakjes per dag, maar al met 3 sigaretten, en dat is weinig, heel weinig! en voor alcohol is het hetzelfde proces. Maar zou dit personage deze toespraak op kinderen kunnen toepassen?: “ Wat kan ik nog meer zeggen tegen iemand die het plezier, het genot van een goede wijn, het geluk van het delen, de waarheid van de gastronomie niet begrijpt. »
Deze vraag heb ik eigenlijk al eerder gesteld en niemand antwoordde: op welke leeftijd moet een kind alcohol gaan drinken? voor het genot van een goede wijn, het plezier van het delen terwijl de neusgaten van een kind hem achterover doen leunen bij de geur van wijn, bij de geur van een cibiche!: het stinkt!
Maar het is uiteraard aan iedereen om zijn eigen keuzes te maken!
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Alcohol en mortaliteit: 50 000 sterfgevallen per jaar in Frankrijk




par Christophe » 18/02/18, 22:06

Janic schreef:Maar het is uiteraard aan iedereen om zijn eigen keuzes te maken!


Nou, het is therapeutisch dat ze zeggen:

28056272_1978750162377356_4358540092803675572_n.jpg
28056272_1978750162377356_4358540092803675572_n.jpg (44.25 KB) Betreden 4934 keer


: Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Alcohol en mortaliteit: 50 000 sterfgevallen per jaar in Frankrijk




par Janic » 19/02/18, 07:41

het toeschrijven van therapeutische deugden aan wijn is niet onnauwkeurig, want wat is wijn als het geen druiven zijn... gefermenteerd! We consumeren veel andere gefermenteerde producten zonder dat we ervan verdacht worden de oorzaak te zijn van 50.000 sterfgevallen per jaar. In dit gefermenteerde product zijn het niet de componenten van de druif, maar de alcohol die hij produceert en die schadelijk is voor organismen en vooral voor de hersenen. :? :(
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Alcohol en mortaliteit: 50 000 sterfgevallen per jaar in Frankrijk




par Christophe » 04/03/18, 18:35

AH ah ah ah:

0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Alcohol en mortaliteit: 50 000 sterfgevallen per jaar in Frankrijk




par chatelot16 » 04/03/18, 19:00

We maken wetenschap met feiten, zoals we een huis maken met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is net zo min een wetenschap als een stapel stenen een huis is »Henri Poincaré

We zijn meteen on-topic! Henri Poincaré was niet vierkant, daarom was hij rond en dus alcoholist
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Alcohol en mortaliteit: 50 000 sterfgevallen per jaar in Frankrijk




par sen-no-sen » 04/03/18, 19:17

Als ik alles goed heb begrepen, moet je om jezelf tegen alle pathologieën te beschermen 2 flessen wijn per dag drinken! : Mrgreen:
Proost!Beeld
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Alcohol en mortaliteit: 50 000 sterfgevallen per jaar in Frankrijk




par Christophe » 14/04/18, 12:41

Een beetje alcohol reinigt de neuronen

Matige alcoholconsumptie, ongeveer twee glazen per dag, zou de afvoer van afvalstoffen in de hersenen bevorderen en het risico op dementie beperken.


https://www.cerveauetpsycho.fr/sd/neuro ... -13044.php

Er moet nog worden gedefinieerd waar de grens van gematigdheid ligt (aangezien elk organisme, vooral genetisch als het om alcohol gaat, anders is)....2 glazen bier zijn niet 2 glazen wodka : Cheesy:
0 x
PVresistif
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 163
Inschrijving: 26/02/18, 12:44
x 36

Re: Alcohol en mortaliteit: 50 000 sterfgevallen per jaar in Frankrijk




par PVresistif » 08/05/18, 08:06

Er schuilt een soort fascisme in het willen uitsluiten van alcoholdrinkers; het verbieden van dronken mensen om auto te rijden is heel goed, want dat maakt ze tot gevaarlijke mensen, maar we hebben er niets aan om iemand te bekritiseren die thuis twee liter per dag drinkt. Dat is zijn probleem.
Iedereen heeft het recht om te kiezen om te leven (of te sterven) zoals hij of zij wil.
Er zijn een aantal verenigingen die zeer schadelijk zijn voor de publieke vrijheden.
1 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Alcohol en mortaliteit: 50 000 sterfgevallen per jaar in Frankrijk




par Janic » 08/05/18, 09:55

Er schuilt een soort fascisme in het willen buitensluiten van alcoholdrinkers; het verbieden van dronken mensen om auto te rijden is heel goed omdat het hen tot gevaarlijke mensen maakt, maar
Deze zachte redenering zou geloofwaardig kunnen lijken, behalve dat de 50.000 doden niet allemaal het gevolg zijn van verkeersongevallen en in tegenstelling tot het discours over alcoholisme, dat de oorzaak zou zijn van zware drinkers, volkomen onjuist is. We zijn alcoholist bij het eerste drankje, net zoals we een roker zijn bij de eerste sigaret. Achteraf is het inderdaad een kwantitatieve vraag, maar alcoholist worden wordt uiteraard niet maatschappelijk goed ontvangen.
we hoeven geen kritiek te leveren op iemand die thuis 2 liter per dag drinkt, dat is hun probleem.
De belangrijkste tragedie van alcoholisme is niet die van auto-ongelukken, maar die van huiselijk geweld tegen vrouwen en kinderen en alle daarmee samenhangende pathologieën (die niet-drinkers moeten betalen via hun bijdragen, maar dat is niet de belangrijkste kritiek) en verslavingsartsen houden van verenigingen het helpen van afhankelijke alcoholisten, laten zien dat de overgang van gezellige alcoholconsumptie naar afhankelijkheid verraderlijk plaatsvindt zonder dat individuen het beseffen (of doen alsof ze niets zien!)
Iedereen heeft het recht om te kiezen om te leven (of te sterven) zoals hij of zij wil.
Er zijn een aantal verenigingen die zeer schadelijk zijn voor de publieke vrijheden.

Vertel dat maar eens aan slachtoffers van het wegverkeer of aan familie- en sociaal geweld. Maar wees gerust, alcohol is een belangrijke economische sector die niet op het punt staat te verdwijnen, ook al beginnen bepaalde politieke, sociale en medische leiders te ontdekken dat deze ‘vrijheid’ onze samenleving veel levens en menselijke tegenslagen kost.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Alcohol en mortaliteit: 50 000 sterfgevallen per jaar in Frankrijk




par Janic » 24/08/18, 15:21

1 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré

Terug naar "Health and Prevention. Vervuiling, oorzaken en gevolgen van milieurisico's "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 288-gasten