Apparaat ... voor fietsen in Straatsburg!

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Apparaat ... voor fietsen in Straatsburg!




par Christophe » 19/02/13, 19:39

Straatsburg zal de eerste ringweg voor fietsen in Frankrijk ontwikkelen

Straatsburg (Bas-Rhin) is een paradijs voor fietsers. De stad lanceert deze zomer nieuwe ontwikkelingen in hun voordeel, met onder meer een ringweg die aan hen zal worden gewijd. Dit wordt een geweldige primeur in Frankrijk. Op dit moment heeft de agglomeratie van Straatsburg, zeer proactief op het gebied van fietsen, al 560 km aan fietsfaciliteiten en het netwerk groeit nog steeds met gemiddeld tien kilometer per jaar.


"Straatsburg zal een kleine test zijn voor andere steden en gemeenten die met belangstelling volgen hoe we dit dossier gaan beheren", verwelkomde burgemeester (PS) Roland Ries maandag tijdens een persconferentie.

“Het gaat erom een ​​soort ringweg voor fietsen aan te leggen, met geïdentificeerde deuren en verbindingen met radialen die het mogelijk zal maken om het hele grondgebied in minder dan 30 minuten te bedienen”, legt Serge Asentio, projectleider fiets bij de Stadhuis. Het idee is om “het gebruik van de fiets op langere afstanden te stimuleren, zoals bijvoorbeeld in Kopenhagen het geval is”.

"We moeten de logica veranderen: (in) Straatsburg en (in) zijn agglomeratie 70% van de verplaatsingen is minder dan 3 km, maar de fiets vertegenwoordigt slechts 8%" van deze verplaatsingen, legt Alain Jund uit, plaatsvervangend (EELV) verantwoordelijk voor de stad planning. "We hopen door deze ontwikkelingen dit cijfer tegen 16 op 2025% te brengen." In de binnenstad wordt 15% van de verplaatsingen met de fiets gemaakt.


Bron: http://www.leparisien.fr/environnement/ ... 578273.php

Ik, die de stad ken, vraag me af hoe ze het gaan doen...

Lees ook: https://www.econologie.com/forums/le-velo-ce ... 11684.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 19/02/13, 23:38

En nogmaals, dit is erg verlegen vergeleken met de groeiende ontwikkeling van Snelwegen fietsen : Mrgreen:

Typ deze woorden in uw zoekmachine om te zien hoe hun aantal explodeert, ook in Frankrijk. : Mrgreen:

Helaas kan ik niet zo optimistisch zijn over Bordeaux waar het ringwegproject wordt uitgevoerd als een toeristisch fietspad, verre van een effectieve benadering van fietsen...
De paden zijn smal, zigzaggend tussen de struiken van de beboste parken, worden overspoeld met de minste regen en bedekt met bladeren en aarde of versmald door de aangrenzende struiken die niet gesnoeid zijn.
:onheil:
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 20/02/13, 11:17

We kunnen het initiatief toejuichen, maar we moeten niet vergeten dat normaal gesproken de straten moeten worden teruggegeven aan fietsers en voetgangers.
Het "fietspad" wekt het idee op van een rijstrook waar iedereen zijn plaats zou hebben...plaats voornamelijk ingenomen door de auto!
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 23/02/13, 15:40

Citro schreef:En nogmaals, dit is erg verlegen vergeleken met de groeiende ontwikkeling van Snelwegen fietsen : Mrgreen:

Typ deze woorden in uw zoekmachine om te zien hoe hun aantal explodeert, ook in Frankrijk. : Mrgreen:


Niet getypt maar ik voel ironie in je opmerkingen... hou ik mezelf voor de gek?


Citro schreef:Helaas kan ik niet zo optimistisch zijn over Bordeaux waar het ringwegproject wordt uitgevoerd als een toeristisch fietspad, verre van een effectieve benadering van fietsen...
De paden zijn smal, zigzaggend tussen de struiken van de beboste parken, worden overspoeld met de minste regen en bedekt met bladeren en aarde of versmald door de aangrenzende struiken die niet gesnoeid zijn.
:onheil:


Pas op in Straatsburg, we hebben het over 500 km fietspaden en niet over fietsstroken die slechts gangen op de weg of trottoirs zijn...

In de meeste andere grote steden, vooral Parijs, zijn het de fietspaden die de boventoon voeren...nog nooit een fietspad gezien in Parijs intramuros...misschien zijn er enkele aan de oevers van de Seine?
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 23/02/13, 22:46

Ik ben een fervent voorstander van de fietssnelweg: dat wil zeggen een snelbaan waar fietsen, pedelecs en velomobielen kunnen wegrijden van auto's maar ook en vooral van voetgangers die te vaak de fietspaden naar trottoirs nemen...
Er zit dus geen ironie in mijn opmerkingen. :?

Het is de hoogste tijd dat onze planeet stikt onder vervuiling, en niet alleen in China, aangezien veel steden in Frankrijk, waaronder Bordeaux (die meenden beschermd te zijn tegen vervuiling vanwege de nabijheid van de zee) nu worden getroffen door deze plaag ( 40.000 doden per jaar toegeschreven aan vervuiling door auto's)

De fiets is dus het onmiddellijke alternatief voor de auto, op voorwaarde dat we er de nodige ruimte voor maken en het gebruik van de auto in de stad ontmoedigen, aangezien nu wordt erkend dat hij er is. qua reistijd...

Wanneer zullen we eindelijk een echt multimodaal en intermodaal transportbeleid hebben, waarbij de auto wordt gedegradeerd tot alleen reizen waar hij is zonder concurrentie...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 206 gasten