Nieuwe Peugeot hybride benzine / lucht: 3l / 100Km

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 03/02/13, 14:14

het is echt een kleine hybride, kan goed zijn voor de postbode, die de dag doorbrengt om te beginnen en te stoppen bij het volgende huis ... en opnieuw is voor hen het echte elektrische voertuig ideaal

deze hybride heeft een te lage energie en kan niets anders doen dan de stop en start optimaliseren: het vermindert het vermogen en het gewicht van de motor niet, in tegenstelling tot een echte hybride genre prius, of we kunnen een motor net genoeg om het gemiddelde vermogen te halen, en te vertrouwen op de elektrische in te halen en versnelling, en vooral het gebruik van de motor te optimaliseren, stop volledig voor vrij lang wanneer het te weinig vermogen kost

Ik denk dat de elektrische hybride de meeste toekomst heeft ... de pure elektriciteit kan niet iedereen passen, het is onmogelijk om een ​​lange afstand te maken: de hybride van de soort halve kracht in thermische, en de helft van de autonomie van een echte elctrique is geschikt voor iedereen: we kunnen het kleine elektrische nummer 100% maken ... we kunnen de afstand doen dankzij de motor

de motor is lichter dan de helft van de batterij van een elektrische auto: dit soort hybride is lichter dan een echte elektrische

de betrouwbaarheid is verbeterd als het is ontworpen om opnieuw te lopen met een batterijstoring of de motor ... we zouden de ene keer kunnen rollen om de andere te repareren
1 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16178
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263




par Remundo » 03/02/13, 14:36

Uitstekende Chatelot-post 8)
0 x
Beeld
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 03/02/13, 16:03

Remundo schreef:zonder een technisch debat aan te gaan met meerdere ingangen, is het duidelijk dat de perslucht in deze auto niet veel revolutie veroorzaakt.

Het is een 100% thermische auto, die een zesde minder zal verbruiken in de stad, en misschien een zesde meer op de weg en de snelweg omdat hij zwaarder is, de pneumatische weerstand zal sterker zijn ...

Op de snelweg zal dit systeem niet merkbaar zijn in zijn consumptiewinsten


Hallo Remundo!

Ik zie geen verschil tussen dit systeem en dat van de Prius, dat ook 100% thermisch is en als de motor kleiner is, zal het minder verbruiken (dikkere dimensionering), net zoals de Prius-vermogenspieken worden gegenereerd door hydraulica, want het gewicht is niet zo zwaar dat we kunnen denken als het systeem in hoge druk werkt met aluminium componenten en pneumatische weerstand. Ik zie niet waar het zou zijn als we de pomp ontkoppelen of we een bijboot creëren direct doorgeven aan de pomp / motor.

We moeten hydraulica begrijpen om te zien dat het levensvatbaar is!
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 03/02/13, 23:44

Ik deel deze mening helemaal niet wat perfect de conditionering weerspiegelt die bouwers in de hoofden van consumenten uitdragen. :x
chatelot16 schreef:Ik denk dat de elektrische hybride de meeste toekomst heeft ... de pure elektrische stroom kan niet voor iedereen geschikt zijn, het is onmogelijk om een ​​lange afstand te maken: de hybride van de soort halve kracht in thermische, en de helft van de autonomie van een echte elektrische is geschikt voor iedereen: we kunnen de kleine 100 elektrische trip doen ... we kunnen de afstand doen met de motor

1 / U stelt, zoals bouwers in hun advertenties, zijn er auto's die iedereen kan passen dit is de eerste leugen fabrikanten leuren MPV, SUV of 4x4 grond van het feit dat ze kunnen alles zal worden als hebzuchtig en onaangenaam voertuigen in de stad en op smalle, bochtige wegen ... ik heb nog steeds te vertellen vanavond dat sinds ik rijd elektrische 106, 4 ik verdien kilometer per dag want in plaats van het maken van een omweg naar de ringweg te bereiken in de buurt van mijn huis als ik met mijn grote sedans Volvo en Renault, neem ik de meest directe weg, een smalle weg die door het bos slingert en het was pijnlijk om een ​​voertuig te passeren, tenzij omdat ik in een korte, smalle en beheersbare kleine auto rijd ...
:?
2 / Aan het begin van de auto (er zijn 100ans), konden de thermiek niet voor iedereen geschikt zijn, en hij kwam niet op het idee om ze voor lange reizen te gebruiken. De race 1903 Paris-Madrid stopte in Bordeaux omdat de organisatoren te groot zagen, maar de prestatie was aanzienlijk een Frankrijk zonder infrastructuur om bij te tanken. Momenteel is het beste voertuig om Parijs Bordeaux te maken een elektrisch voertuig met de naam TGV ... De dag dat we continue voedingssystemen, batterijwisselsystemen of laadinfrastructuur standaard en snel hebben, jouw spraak klinkt als die van de bruidegoms, er zijn 100-jaren ...

De hybride Toyota of Opel Ampera is slechts een stap, maar het heeft het voordeel dat het vandaag beschikbaar is, dat is alles.

chatelot16 schreef:de motor is lichter dan de helft van de batterij van een elektrische auto: dit soort hybride is lichter dan een echte elektrische
Het is FALSE.
Je vergeet om rekening te houden met het gewicht van een elektromotor, die minder is, evenals de onderdrukking van de versnellingsbak, de brandstoftank, de uitlaat ... Zelfs zonder motorwielen, heeft Tesla 400km-autonomie voor gewichten vergelijkbaar met hun thermische equivalenten ...
Mijn oude elektrische 106 100kg weegt nauwelijks meer dan de diesel versies ondanks 260kg batterij ... Het vervangen van mijn batterij nikkel-cadmium door Lithium, ik won gemakkelijk de 100kg.
Dus een elektrische is niet zwaarder dan een thermische en het is MINDER zwaarder dan een hybride.

chatelot16 schreef:de betrouwbaarheid is verbeterd als het is ontworpen om te werken, zelfs met een batterij of motorstoring ... we zouden in één keer kunnen rollen om de ander te repareren.
Het is al mogelijk!
Toegewijden die sleutelen Prius Lithium batterijen door de invoering van de plaats van het reservewiel en komen op 100 km bereik zonder gebruik te maken van de benzinemotor met behulp van een speciaal voertuig dat de elektrische bediening dwingt in het geval van falen van de motor die ze simuleren (ze kunnen zelfs meer dan 100kmh rijden in de elektrische modus).
Een vriend heeft deze herfst deelgenomen Tour Poitou Charentes elektrische voertuigen-2012, het voertuig, een gemodificeerde Prius Plug-in was de enige hybride die de 312km aflegde zonder een druppel brandstof te verbruiken ...
: Mrgreen:
In de andere richting blijft de Prius, wiens batterijen leeg zijn, heel goed werken in thermische modus ... :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16178
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263




par Remundo » 04/02/13, 00:31

De Priuses hebben een echt te timide "productie" -hybridisatie.

Ik wist niet dat zulke autonomie kon worden verkregen door gehannes.
0 x
Beeld
BobFuck
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 04/10/12, 16:12
x 2




par BobFuck » 04/02/13, 11:40

Citro schreef:Als een dergelijk systeem niet overtuigend is in bussen die voldoen aan de optimale omstandigheden (hoog koppel, hoog gewicht), twijfel ik dat dit effectief is voor een auto.


toch is de Fabrikanten kondigen zowat alle besparingen 50% aan ...

UPS heeft veertig in zijn vloot gestopt, ze kondigen besparingen aan in de buurt van 40%.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16178
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263




par Remundo » 04/02/13, 13:23

In feite zijn dit 110% besparingen.

Als je 10L consumeert, maakt de auto 11L.

Het moet zelfs blikjes leveren omdat het de tank overstroomt.

Overtollige brandstof kan in een identieke 2eme auto worden geplaatst.

Enz. ... de energiecrisis is opgelost

@+
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6527
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1641




par Macro » 04/02/13, 13:31

Uh Ik kan alleen maar zeggen een beetje bullshit ... Wat betreft de 106 heeft Citro of zelfs mijn sax (klonen) ... Als ze dezelfde macht als dezelfde auto in mazout..Meme warmte met populieren Batterries balsa had .. ze zouden een beetje zwaarder zijn dan hun neven en nichten in de thermale ... Een elektromotor van 45cv ... Hij weegt ...

voortstuwingsmotor voor boten 35kw. 650lbs
http://www.elcomotoryachts.com/products ... 7000.shtml

Als we het gewicht van de batterijen optellen ....
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 04/02/13, 14:29

deze elektromotor is echt te zwaar ... is het een fout in het document, of is het een motor die echt niet is geoptimaliseerd voor dit gebruik? zoals een motor gemaakt om veel sneller te draaien, gebruikt op lage snelheid in directe rit op de schroef?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 04/02/13, 14:30

Macro schreef:Een elektromotor van 45cv ... Hij weegt ...
We hebben enige vooruitgang geboekt sinds ...

De motor van de LEAF 80 kW (108 CV) weegt ongeveer 60 kg ...
75 kg met elektronica :!:

En het is veel kleiner dan dat van de 106 :schok:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 253-gasten