Eco-habitat: de Ker-Terre weet je dat?

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Eco-habitat: de Ker-Terre weet je dat?




par Christophe » 03/12/12, 22:27

Ker-Terre van kleine Bretonse huizen (schuilplaatsen?) Volledig op aarde, om hier te ontdekken: http://www.m6.fr/emission-100_mag/video ... terre.html
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 16/02/13, 14:53

Je begrijpt waarom er hier korrigans zijn ...
;)

maar de link goed :) merci
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 16/02/13, 18:30

Ik keek nog eens en mmm dat is eerlijk gezegd goed ....

En de mogelijkheden zijn behoorlijk indrukwekkend en zonder beperking van geografisch gebied in termen van materialen, koolstofvoetafdruk teruggebracht tot zeer weinig, voor de productie van voornamelijk kalk ... met bamboe als raamwerk is er een manier om te klimmen ook ...

Het is een mix tussen een yurt, een rieten huis en een holbewoner ....

Ik hou echt heel veel, ik kende de hut gemaakt door bijvoorbeeld de takken van een treurzool te vlechten en vervolgens te bekleden met klei, maar het is daar klein, heel klein ...

Ik hou van dankjewel dankjewel
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 18/02/13, 08:08

Zeer goede manier om kinderen af ​​te leiden van elektronische spelletjes.
(mits u niet in een appartement woont : Cheesy: )
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Laurie Dubois
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 12
Inschrijving: 04/02/13, 19:05




par Laurie Dubois » 18/02/13, 10:14

Jammer voor de naam, in het Bretons,

ker is een groot huis, zelfs een domein.

ty duidt een klein huis aan, toch?
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 18/02/13, 14:35

slet,

De beurs moet kijken of het appartement groot is ...: p

?? jammer van de naam ??? nou waarom zo?

Het woord had inderdaad meer Ty -terre moeten zijn, ty is huis, niet klein maar huis (of in het idee van huis volgens de betekenis van de zin)

En ker, om kêr te zien, of zelfs Kèr, betekent meer, het dorp, gehuchten stad zoals: ti-kèr = het stadhuis ...

Maar ja, het is geen schande, het doet niets af aan het potentieel van de constructie ...

En als je dan op één plaats meerdere huizen bouwt, en ker-terre goederen, dat betekent het aarden gehucht, dus het aarden huisgehucht, dus de naam is correct;) ...
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 21/02/13, 09:20

Hallo allemaal, en vooral Cricri : Cheesy:
Ik hou van dit onderwerp:
Leef eenvoudig.
Maar na reflecties heb ik twijfels, angsten.
De belangrijkste angsten zijn:
Geen baden
geen wasmachine (vooral in de winter)
geen toilet (schoon?)
Koelkast???
Als we jong zijn, is alles mogelijk, maar als we een bepaalde leeftijd bereiken, hebben we jonge mensen nodig; daarbuiten bestaat het gezin niet meer.
Voor de rest ... ja, ik zal het kunnen.
Maar ik houd dit idee in gedachten om de volgende redenen:
Er zijn te veel controles op de huizen, te veel belastingen, te veel onderhoudskosten.
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 21/02/13, 12:24

Hallo,

Ik heb oplossingen voor je angsten als je wilt;), voor je twijfels ben jij de enige meester;) ...

1 / voor het bad, laten we groot gaan:

http://www.ma-baignoire.com/wp-content/ ... orange.jpg

of kleiner:

http://chezleskiwis.canalblog.com/album ... in_so.html


2 / wasmachine ...: voorheen

http://www.google.fr/images?oe=utf-8&rl ... e&tbm=isch


Nu

http://blog.imprimerie-villiere.com/201 ... a-pedales/

Maak voor het wasgoed wat met de as van het vuur van de kachel in de badkuip bijvoorbeeld;)


3 / toiletten: voor netheid kun je zelf een spons maken, het is ook niet verboden;), en gebruikt wasmiddel :) ... En als pleister op de muren volstaat het om een ​​soort tadelak te maken zodat het makkelijk schoon te maken is ...

En een droogtoilet die u naast kunstmest van dienst is ...


4 / Koelkast: gemaakt door CNRS-onderzoekers

http://fr.wikipedia.org/wiki/R%C3%A9fri ... ayonnement

als je ook minder jonger bent;) alles is mogelijk ...
Hoeveel gepensioneerden wonen in hun camper? (goed niet in Bretagne, het is duidelijk lol warm ...)

Het is een kwestie van nadenken: wat willen we, wat zijn we bereid om te doen en waarom, als onze antwoorden eenmaal zijn gevonden en het verlangen er is, is er geen juist, de oplossingen komen vanzelf ... we kunnen het ook zien als angsten ...

Voor degenen die echt willen, zijn de oplossingen tegenwoordig bijna allemaal gemaakt en de mogelijkheid om ze te kennen is nog nooit zo groot geweest ...

Wat betreft de opvang van senioren door hun kind (eren) heb ik mijn kleine mening en er is een voorbeeld dat iedereen "Tanguy" moet kennen ... hier is een leuke manier om iets te laten zien dat heel anders zou kunnen zijn en dat voor iedereen wenselijk zou zijn (hoewel het met de toename van ziekten zoals de ziekte van Alzheimer complexer wordt ... maar niet onmogelijk!).

Als hij, in plaats van te worden getoond als een "vampier", een supporter was, denk ik aan de grote Chinese, Japanse familie enz ... of vond ik het feit dat hij bij zijn ouders woonde niet beschamend, en of we doen dat niet stel je niet voor dat je je vader of moeder in het hospice achterlaat ...
een manier van denken over het leven die terecht is gebaseerd op de wederzijdse hulp van zijn familieleden ... Het maakt een CLAN meer een vriend van mensen die hetzelfde bloed hebben maar die elkaar eigenlijk niet echt kennen, en die vragen aan hun kroost om vriendelijk plaats te maken door snel met zijn eigen vleugels te vliegen, waardoor het aantal consumenten toeneemt ... In Zweden geloof ik dat hij portemonnees of iets dergelijks geeft zodat jonge mensen een zo snel mogelijk uit elkaar ...

Dus ja het probleem van hoe te doen als we oud zijn (als we niet eerder zijn overleden :) ) is een goede vraag heel goed ...

vooral als de persoon geen kind of vrouw had ... dat is duidelijk een ander onderwerp, ik denk dat ik een kleine semi HS heb gedaan (alweer :)) ...
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 21/02/13, 17:50

Goede antwoorden hack,
Ik heb vooral genoten van het met hout verwarmde bad. Maar de aftapplug kan afbrokkelen!
Ik ben ook vergeten alle verzekeringen te noemen die je moet betalen.
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 21/02/13, 19:50

slet,

;) de aftapplug riskeert niets als je de vlam aan de andere kant plaatst, als je pluggen verbrand zijn, is dat omdat je hele badkuip heet genoeg is om het plastic te smelten, zodat je water alleen maar stoom is, dus het is niet langer een bad maar een hamam;) ....
Het water pompt de calorieën waardoor de temperatuurstijging niet te belangrijk wordt ...
Wat mij meer vraagt ​​is de verwijding ???

en het legen van de grote kuip;) lol aandacht openen van de kleppen .....


Verzekering, een goede Rc en voila, er is geen verplichting als het gaat om verzekering voor een kachel, elektriciteit, sanitair etc etc ...
Persoonlijk sinds mij werd verteld dat als u een element toevoegt aan of verwijdert uit uw elektriciteitsnetwerk dat is gevalideerd door het verbruiker, uw netwerk daarom moet wijzigen dat het verzekeringscontract nietig wordt omdat het is gemaakt volgens het oorspronkelijke netwerk ... Is het waar? zo ja, hier is een grote oplichterij ... is er een verzekeraar in de buurt?

Kortom, van mijn kant, gezien het aantal zorgen dat bepaalde verzekeringen moeten vergoeden, kunt u er net zo goed voor zorgen dat er niets gebeurt, want het werk is goed gedaan ...
Voor de vlieg is een goede hond de beste verzekering tegen diefstal;) ...
Als uw elektriciteitsnetwerk volledig beveiligd is, waarom zou u dan een elektrische verzekering nemen ...

Als uw kachel net zo goed wordt onderhouden als uw kanaal, dat u het hout goed verbrandt, dat uw hout droog is en dat u het vuur niet onbeheerd achterlaat ??? wat kan er met je gebeuren ??? De verzekeringen die mij verplicht lijken zijn, denk ik, een koolmonoxidemelder en een rookmelder, en een besef van wat we doen ...
Voor de vloot is het net als elektriciteit: als het werk goed is gedaan, regelmatig wordt gecontroleerd en vooral, controleer uw verbruik om te controleren of er geen lek is ... geen verzekering nodig ...

Kortom, geen zorgverplichting als u de eigenaar bent (in Frankrijk in dit alles), de huurder is wel aan hem verplicht (daar is het normaal).

Mijn verzekeraar trok een raar gezicht toen ik hem dat vertelde, en wist me alleen te vertellen, het is niet verkeerd, het staat zelfs op ... Preventie is de sleutel;). ...

Nee, we hoeven niet te leven zoals we zouden willen leven, maar we hoeven ons ook niet voor te stellen dat het ook onmogelijk is: hoeveel zijn er radicaal veranderd toen iedereen vertelde dat ze zouden falen? Ik heb iets in gedachten dat ik zag, waar een persoon die een leidinggevende was, genoeg had gehad en zijn baan had opgegeven om zelfstandige te worden door meubels te verkopen die op straat zijn teruggevonden en vernieuwd, nog steeds welvarend zijn. de vals goede aandacht die zijn entourage aan hem besteedde ...

Het is een organisatie om uit te vinden wanneer u uw levensstijl wilt veranderen. Dit maakt het mogelijk, zelfs als we aan het einde niet de balans opmaken van wat we leven en waarom, en wat we echt willen, en wat voor ons echt belangrijk is en wat wat van vitaal belang is ... om op een bepaalde manier de balans op te maken en te kunnen zien dat in feite twee of drie eenvoudige veranderingen in staat kunnen zijn om aan de behoefte te voldoen zonder door een totale omwenteling te gaan.
0 x

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 98-gasten