Voorverwarmen door wind

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 05/12/12, 14:04

als er te veel bomen of bebouwing zijn rond de gemiddelde wind van 5,5 m/s die voor uw regio wordt gegeven, zal deze 2 m/s of zelfs minder op uw dak worden en het zal hobbels veroorzaken... Ik zie niet in wat voor wonder een verticaal as kan beter

uw dak is stevig en weerstaat een enorm gewicht... maar pas op, de oude frames zijn gemaakt om verticale gewichten te weerstaan, maar niet veel om zijdelingse krachten te weerstaan... als u uw frame wilt gebruiken om de windturbine te bevestigen, zal het dat zijn nodig om diagonaal in alle richtingen gestrekte kabels toe te voegen om het frame te verstevigen ... anders een slechte verrassing bij de eerste storm

de klassieke windturbine heeft het voordeel dat hij zonder veel moeite harde wind kan weerstaan ​​dankzij een propeller met variabele spoed: we kunnen een mast dus hoog genoeg plaatsen om ver boven de bomen uit te klimmen

de hoogte van 12m is alleen de hoogte zonder toestemming ... het is niet per se moeilijk om toestemming te hebben om hoger te gaan, vooral als er al grote bomen zijn

deze hoogte van 12 m is vooral handig voor vliegtuigen: dat er geen geïsoleerd ding te hoog is dat het gemiddelde zichtbare reliëf overschrijdt

het lijkt mij logisch dat deze maximale hoogte van 12m niet wordt gemeten ten opzichte van de grond maar ten opzichte van de hoogte van de grote, duidelijk zichtbare obstakels: zo zouden we een windturbinemast altijd 12m meer kunnen maken dan het huis dat ligt naast de deur
0 x
CYRILR
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 01/01/07, 18:00
Plaats: Quebec




par CYRILR » 05/12/12, 15:57

@Alan
Hallo,
Dedeleco, deed niet mee op mijn loopvlak, tenzij zijn bericht werd verwijderd zonder dat ik het merkte?

@chatelot
welkom
Op een horizontale as zorgt de turbulentie ervoor dat het rendement zeer drastisch daalt. Met een verticale as is het meer geschikt voor turbulentie in wat ik erover heb gelezen.
Voor het dak, maak je geen zorgen, ze kan het aan, ze heeft anderen gezien; niet erg bloediger :D
Ik vond deze die mij niet slecht lijkt voor het beheersen van turbulentie vanwege zijn vorm. :
http://www.noveol.com/index.php?p=qualite

Bedankt voor je feedback

Cyril
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 05/12/12, 16:11

CYRILR schreef:Met een verticale as is het meer geschikt voor turbulentie in wat ik erover heb gelezen.


dit is wat we overal lezen ... vooral op sites van verkopers van verticale windturbines

maar ik wacht op bewijs

ja, turbulentie vermindert de prestaties van sommige windturbines... maar een goede windturbine met horizontale as is 10 keer goedkoper voor hetzelfde vermogen dan een verticale windturbine... zelfs als zijn prestatie wordt gehalveerd door turbulentie, blijft de prijs van de vermogensverhouding behouden gunstig

maar pas op: alles hangt af van de rotatiesnelheid: een horizontale windturbine met een te hoge snelheid zal een aerodynamische werking hebben die te kritisch is, en catastrofaal bij de geringste turbulentie... een horizontale windturbine die berekend is om langzamer te draaien zal veel minder gestoord door een turbulente wind ... helaas, hoe langzamer hij draait, hoe duurder de directe dynamo is ... wat ertoe leidt dat kleine windturbines te snel draaien
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 05/12/12, 17:45

Hoi Cyrillus!

Oeps sorry!


Dédé lag inderdaad niet op deze draad, maar volgens wat je antwoordde leek het van Dédé te komen!

Mijn excuses aan degenen die misschien beledigd zijn!
:?
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
CYRILR
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 01/01/07, 18:00
Plaats: Quebec




par CYRILR » 19/12/12, 03:58

@Chatelot

De kracht-prijsverhouding, dat interesseert me. Dit is de enige factor waardoor ik het type windturbine zal veranderen als we de offertes krijgen... Als 5 horizontalen goedkoper zijn met vergelijkbare prestaties dan 2 verticalen, is het zeker dat noch mijn vader noch ik een masochist zijn :D. Maar zover zijn we nog niet... het kan nog een paar maanden duren.
De kwestie van de dynamo, ook dat zal een vreugdevolle hoofdpijn zijn. Van wat ik momenteel begrijp, begint de sleutel tot warmteproductiviteit met de keuze van de dynamo. Dus ik zal de vraag moeten kiezen. Heb je hiervoor leessuggesties?

@Alan,
Geen probleem, maak je er geen zorgen over.

Bedankt voor je reacties

CYRIL
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 19/12/12, 10:42

er is een echte Franse fabrikant van langzame dynamo's voor windturbines
http://www.alxion.com/fr/gammes/alternateurs-kits-stk/

ze verkopen alleen de rotor stator kits: de rest kun je dus bouwen met lagers van de maat die je wilt om de propeller goed te ondersteunen

er zijn een groot aantal fabrikanten van windturbines die deze dynamo's gebruiken
0 x

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 166-gasten