"Notre-Dame-des-Landes", of de grote ecologische stilte

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12294
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2957

"Notre-Dame-des-Landes", of de grote ecologische stilte




par Ahmed » 27/10/12, 21:13

Sinds onze officiële ecologen enige regeringsvoldoening hebben verkregen, blijven ze natuurlijk lenen over biodiversiteit en andere decoratieve spullen, maar verdoofd door hun functies (het lijkt erop) negeren ze uitstekend het project van de luchthaven, geliefd bij de eerste. Minister (die zich ook zorgen maakt over biodiversiteit, in zijn vrije tijd).
Deze apparatuur, die weinig nuttig is in het licht van de huidige economische criteria, is een echte provocatie op minstens twee belangrijke punten:
1- vergeleken met (veronderstelde) inspanningen om de Co2-emissies te verminderen,
2- de noodzakelijke bescherming van wetlands, plaatsen waar de biodiversiteit het grootst is.

Oorverdovende stilte en toch welsprekend !!!
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: "Notre-Dame-des-Landes", of de grote stilte




par sen-no-sen » 28/10/12, 12:50

Ahmed schreef:Omdat onze officiële ecologen enige regeringsvoldoening hebben verkregen, blijven ze natuurlijk lenen over biodiversiteit en andere decoratieve dingen, maar verdoofd door hun functies (zo lijkt het)


Je moet mensen bij hun naam bellen: EELV-leden ...
Deze term "ecologen" vernietigt uiteindelijk de reputatie van de ecologie, de echte.
Zodra we het hebben over ecologen, komen we onmiddellijk tot een stereotype visie van baba coole volgers van de fumette, wiens demagogie op het hoogtepunt van naïviteit is.
De leden van EELV zijn voor het grootste deel linkse "achtenzestig" verspreid in het kapitalisme (zoals een zekere Cohn Bendit ...) die gehecht zijn aan een zeer beknotte visie op de werkelijkheid (moralisering van het kapitalisme, "mensenrechten" , libertarisme enz ...).



Deze apparatuur, die weinig nuttig is in het licht van de huidige economische criteria, is een echte provocatie op minstens twee belangrijke punten:
1- vergeleken met (veronderstelde) inspanningen om de Co2-emissies te verminderen,
2- de noodzakelijke bescherming van wetlands, plaatsen waar de biodiversiteit het grootst is.


Helemaal!
De aanleg van een tweede vliegveld is, naast een ecologische wond, een economische nonsens!
Op het moment van de uitputting van de olie is een dergelijke structuur bestemd om op de duur te worden verlaten.
"Regeren is voorzien", blijkbaar bewijst het overheidsteam ons opnieuw, onvermogen en amateurisme!
Het zou veel slimmer zijn geweest om de spoorwegsector te moderniseren (het kost bijna 6 uren om Lyon / Nantes per trein te maken ... 2012!)
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12294
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2957




par Ahmed » 28/10/12, 16:56

Het spijt me echt, maar ik ben het met je eens! : Mrgreen:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554




par moinsdewatt » 30/10/12, 20:07

0 x
BobFuck
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 04/10/12, 16:12
x 2

Re: "Notre-Dame-des-Landes", of de grote stilte




par BobFuck » 30/10/12, 22:12

sen-no-sen schreef:De leden van EELV zijn voor het grootste deel linkse "achtenzestig" verspreid in het kapitalisme (zoals een zekere Cohn Bendit ...) die gehecht zijn aan een zeer beknotte visie op de werkelijkheid (moralisering van het kapitalisme, "mensenrechten" , libertarisme enz ...).


Het is zo waar ... (behalve libertarisme).
We noemen het watermeloenen: groen van buiten, rood van binnen : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: "Notre-Dame-des-Landes", of de grote stilte




par sen-no-sen » 31/10/12, 11:24

BobFuck schreef:
sen-no-sen schreef:De leden van EELV zijn voor het grootste deel linkse "achtenzestig" verspreid in het kapitalisme (zoals een zekere Cohn Bendit ...) die gehecht zijn aan een zeer beknotte visie op de werkelijkheid (moralisering van het kapitalisme, "mensenrechten" , libertarisme enz ...).


Het is zo waar ... (behalve libertarisme).


Veel "ecologen" van EELV houden van een zeker Daniel Cohn Bendit zijn geweest (het is een beetje zwak geweest) libertariërs puur en hard die de beroemde uitdrukkingen van Mai 1968 oproepen:"Het is verboden om te verbieden"!

Helaas vinden we in de 'filosofie' van de Groenen veel libertarisme, zoals de legalisatie van cannabis (eigenlijk betrof het alle drugs) totale seksuele vrijheid (ik nodig je uit om wat onderzoek te doen naar het dubieuze verleden van de recent geciteerde persoon ...).
Gelukkig gaat dit niet over alle ecologen van EELV, maar het is duidelijk dat deze ideologie veel energie heeft gefaggoceerd voor de ecologische oorzaak, waardoor zijn laatste voor hippies slecht ouder is geworden ... en jammer voor de biodiversiteit!
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
BobFuck
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 04/10/12, 16:12
x 2




par BobFuck » 31/10/12, 16:52

Ach, lol, ik was in de war met libertariërs, die ongeveer het tegenovergestelde zijn van onze watermeloenen.

> ze doorgeven als hippies die slecht ouder zijn geworden

maar ... het is de waarheid : Mrgreen:

Echte ecologen (in de zin dat ze de hersenen verbinden om iets nuttigs te doen), je zult maar heel weinig vinden in de politieke bewegingen, gevuld met ideologen, utopisten en rood voor de realiteit en het verkrijgen van tastbare resultaten door methoden die werken zijn totaal buitenlandse concepten ...

Wanneer moet Cohn Bendit een ex-fan van Pol Pot serieus nemen?
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 31/10/12, 19:15

BobFuck schreef:Echte ecologen (in de zin dat ze de hersenen verbinden om iets nuttigs te doen), je zult maar heel weinig vinden in de politieke bewegingen, gevuld met ideologen, utopisten en rood voor de realiteit en het verkrijgen van tastbare resultaten door methoden die werken zijn totaal buitenlandse concepten ...


Inderdaad en op alle gebieden!
Mensen die een verschil kunnen maken, worden snel uit het systeem geperst ... :|
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12294
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2957




par Ahmed » 31/10/12, 20:38

Ik ben het in principe met je eens, Bobfuck et Sen-no-sen.
Ik zou er echter op willen wijzen dat tegengestelde theoretici en beoefenaars in het absolute niet logisch zijn.

Natuurlijk begreep ik dat het in jouw geest een kwestie was van het afwijzen van het conceptuele vacuüm waarin veel vanapparachiki De obscuriteit van de opmerkingen of de dogmatische rigiditeit dient dan als een scherm voor een vreedzaam conservatisme.

Aan de andere kant zou een ongebreideld utilitarisme dat geen enkele analyse zou negeren, worden veroordeeld om, zonder het te willen, te versterken waar het tegen in opstand komt; "gips" op gangreen, in zekere zin.

Degenen die in werkelijkheid het primaat van 'pragmatisme' aanroepen, wijden impliciete theoretische opties en beginnen daarom op onkritische premissen: met andere woorden, voortbouwend op een slecht fundament.
Een fout bij de basis verpest alle voortzetting van een redenering, ongeacht de subtiliteit van zijn ontwikkelingen.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
bobono
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 355
Inschrijving: 08/09/07, 16:58
Plaats: bretagne
x 1

Onze ziel van de Lande




par bobono » 31/10/12, 21:09

Ik ben van de overeenkomst, links en rechts zijn van de overeenkomst voor dit project .Veel van geld games, ha 500 Nantes herstellen Yum gebouwen te bouwen. 2000 ha worden geasfalteerd en gebetonneerd om yum + vinci zeker een gigantische snelweg en nog veel meer.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 184-gasten