Een wereld zonder mensen? Arte

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Een wereld zonder mensen? Arte




par Ahmed » 27/10/12, 19:31

Om op Arte + 7 de opmerkelijke documentaire van te bespreken Philippe Borrel et Kerstmis Mamère:"Een wereld zonder mensen?".
Dit zijn transhumanisme-projecten: onder het deugdzame voorwendsel om bepaalde schade te herstellen, is het echt een kwestie van de mens aanpassen aan een mechanische wereld door hem zelf een machine te maken.

Haar thurifs * roepen het goede van de mensheid op, terwijl het duidelijk is dat deze technieken evenzeer als de geest die de uitvoering ervan voorschrijft hen tot een kleine minderheid voorbestemd; kortom, het is niet meer en niet minder dan het nastreven van wat al verraderlijk bestaat om de reeds bestaande ongelijkheden dramatisch te vergroten.
Je zult ook de rol opmerken die deze technieken spelen op militair gebied, een essentieel relais om deze formidabele regressie op te leggen.

* Promotors, proselieten, supporters ...

Bewerk moderatie, voeg een video toe in het genre van 2 / 06 / 16:

https://www.youtube.com/watch?v=Wy7Q6wazD_E
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Een wereld zonder mensen? Arte




par sen-no-sen » 27/10/12, 20:30

Ahmed schreef:Om op Arte + 7 de opmerkelijke documentaire van te bespreken Philippe Borrel et Kerstmis Mamère:"Een wereld zonder mensen?".


Ik heb de documentaire nog niet gezien.
Heb je het over Kerstmis Mamère D'EELV? Omdat het mij lijkt dat deze een indirecte verdediger van transhumanisme is !!!
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968




par Ahmed » 27/10/12, 20:42

Ik heb net de namen van de auteurs gekopieerd: ik weet niet meer dan dat Kerstmis Mamère...
Aan de onderkant is het erg goed: bevriezende opmerkingen van de partizanen en, gelukkig, van tegenstanders van deze wanen stellen hun kritiek bloot en maken (een beetje) tegenwicht.
Het feit blijft dat er langzaam een ​​ongelukkige convergentie ontstaat tussen de verschillende huidige technologieën (IT, nanotechnologieën ...), die ons heimelijk naar een zeepachtige en fatale helling zouden kunnen leiden ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 28/10/12, 13:37

Ahmed schreef:Aan de onderkant is het erg goed: bevriezende opmerkingen van de partizanen en, gelukkig, van tegenstanders van deze wanen stellen hun kritiek bloot en maken (een beetje) tegenwicht.
Het feit blijft dat er langzaam een ​​ongelukkige convergentie ontstaat tussen de verschillende huidige technologieën (IT, nanotechnologieën ...), die ons heimelijk naar een zeepachtige en fatale helling zouden kunnen leiden ...


Ja, maar het is altijd hetzelfde:"Doe wat ik zeg ... niet wat ik doe".
Kerst moeder als voorstanders van het "homohuwelijk" en de excessen ervan indirect een verdediger van het transhumanisme.
Over een paar decennia zal het begrip moederschap het "beste van alle werelden" waardig zijn!
Ik zag een rapport met de titel "Zwangerschap in 2050" en aanverwant onderzoek (met intellectuele steun van feministen en homo- en lesbische lobby's) naar de ontwikkeling van kunstmatige baarmoeder ... !!!
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360




par Forhorse » 28/10/12, 15:28

Het is een toekomstvisie die idyllisch lijkt voor hyperverbonden stedelingen (maar volledig naast de ware waarden van het leven) maar die gelukkig verre van door iedereen wordt gedeeld.
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 28/10/12, 16:56

Het rapport "Een wereld zonder mensen" is hier zichtbaar:

http://videos.arte.tv/fr/videos/un-monde-sans-humains--7002076.html

Het is een heel goede documentaire.
De kwestie van transhumanisme wordt daar alleen ontwikkeld vanuit het oogpunt van robotica, nanotechnologieën en kunstmatige intelligentie, wat al een heel groot werk is.
In eerste instantie zal transhumanisme echter vooral worden aangedreven door genetische manipulatie, de tijd voor computer- en robottechnologieën om te verbeteren ...

De sprekers van het 'pro-transhumanisme' zijn zielig in hun pleidooien voor de 'verbetering' van de mens.
Je vraagt ​​je af hoe zulke "briljante *" mensen zo dom kunnen zijn!

De realiteit is dat hoe meer de mens wordt bijgestaan ​​door technologie, hoe meer hij niet in staat en afhankelijk is van het systeem ... en dat is waar het project om draait.
Laat er geen vergissing zijn, net als GGO's, het uiteindelijke doel is puur mercantiel, ze zijn gericht op de totale onderwerping van de mens aan het totalitaire marktsysteem.

* In de traditie is Lucifer de drager van het licht ...
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968




par Ahmed » 28/10/12, 17:21

Je vraagt ​​je af hoe zulke "briljante" mensen zo dom kunnen zijn!

Deze ongetwijfeld intelligente mensen zijn in staat om een ​​zeer coherent logisch argument te ontwikkelen, maar ze vertrekken van irrationele en valse premissen (niet expliciet): dit soort functioneren is de constitutieve basis van onze wereld, dit is helaas niet verrassend.

Het doel is niet alleen een grotere afhankelijkheid, maar ook (zoals opgemerkt in de film) de toename van ongelijkheid *, want wie zou kunnen geloven dat deze dure technieken voor iedereen zouden gelden?
Ik heb het hier duidelijk over de enige positieve aspecten, zoals prothesen; de "verbeteringen" zullen echter evenveel redenen vormen om een ​​"elite" te onderscheiden van de rest van de bevolking.

Met betrekking tot het homohuwelijk en bepaalde mogelijke misstanden lijkt het leggen van een link mij overdreven: alles kan aanleiding geven tot een afwijking ... heterokoppels die vandaag hun toevlucht nemen tot 'huurbuiken' zouden morgen kunnen zijn gunstig voor kunstmatige baarmoeder.

* Als dit niet het doel is, zou dit toch het gevolg zijn.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 28/10/12, 17:43

Ahmed schreef:Het doel is niet alleen een grotere afhankelijkheid, maar ook (zoals opgemerkt in de film) de toename van ongelijkheid *, want wie zou kunnen geloven dat deze dure technieken voor iedereen zouden gelden?
Ik heb het hier duidelijk over de enige positieve aspecten, zoals prothesen; de "verbeteringen" zullen echter evenveel redenen vormen om een ​​"elite" te onderscheiden van de rest van de bevolking.


Absoluut, verbetering is een manier om deel te nemen aan de race om dominantie: de beste, de meest competitieve zijn enz ...
Natuurlijk ontwijken zijn bruikbare idioten systematisch het probleem van ongelijkheid door zich naïef te baseren op een perfect systeem, wat helemaal niet het geval is.



Met betrekking tot het homohuwelijk en bepaalde mogelijke misstanden lijkt het leggen van een link mij overdreven: alles kan aanleiding geven tot een afwijking ... heterokoppels die vandaag hun toevlucht nemen tot 'huurbuiken' zouden morgen kunnen zijn gunstig voor kunstmatige baarmoeder.


Ik ben het hier niet mee eens, ten koste van alles een logica van gelijkheid in te voeren en dit zonder een verschil te maken tussen gelijke behandeling et gelijke staat we komen ongetwijfeld op het terrein van transhumanisme.

Natuurlijk kunnen heteroseksuele paren gebruik maken van reproductieve technologie (onvruchtbaarheid veroorzaakt door vervuiling die helpt ...), en sinds het begin der tijden hebben mannen en vrouwen de mogelijkheid om kinderen.
Om een ​​nieuw aanbod te maken, heb je een verzoek nodig, en dit is allemaal te vinden in de homo- en lesbische kringen.

Het doel van het "homohuwelijk" (dat slechts een rookgordijn is) is geassisteerde voortplanting (geassisteerde voortplanting), een nieuwe markt in volle ontwikkeling.
Ik wil homoseksuele mensen geen pijn doen, ik wil alleen benadrukken dat we opnieuw onder het mom van idealen (hier gelijkheid) wetten zullen aannemen waarvan het doel puur verhandelbaar is.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968




par Ahmed » 28/10/12, 17:56

Zou het niet verstandig zijn om het huwelijk helemaal af te schaffen? Dit is tenslotte een privékwestie ... en het zou echtscheidingen voorkomen! : Cheesy:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 28/10/12, 18:18

Ahmed schreef:Zou het niet verstandig zijn om het huwelijk helemaal af te schaffen? Dit is tenslotte een privékwestie ... en het zou echtscheidingen voorkomen! : Cheesy:


En ja, en het kost veel! (Huwelijk en scheiding!) : Mrgreen:
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : gegyx en 187 gasten