Zonne-energie warm water + zwembad

Thermische zonne-energie in al zijn vormen: zonne-energie, warm water, het kiezen van een zonnecollector, zonne-concentratie, ovens en zonne-fornuizen, zonne-energie-opslag door warmtebuffer, zonne-energie zwembad, airconditioning en zonne-koud ..
Hulp, begeleiding, programma's en voorbeelden van de prestaties ...
acuut
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 25/10/11, 19:23

Zonne-energie warm water + zwembad




par acuut » 12/07/12, 10:57

Ik zou graag een zonnesysteem voor warm water (500L) installeren en het zwembad verwarmen (± 50m³)
Het idee is dat de ec's een prioriteit is, de pool zou alleen worden verwarmd wanneer de cumulus op T ° max is of de panelen op een T ° lager dan de ballon
overweegt zelflozend "drain back" systeem, 1 circulatiepomp met stapel / platenwarmtewisselaar selectie magneetklep voor het zwembad

kan je me helpen met de hoeveelheid panelen (vacuümbuizen of vlakke panelen?)

op het zuiden gericht, dak op 20 ° / 36% helling
in de Aude, hoogte 200m
0 x
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 12/07/12, 13:03

Hallo,

Vacuümbuiscollectoren kunnen niet worden gebruikt in een zelflozende installatie, voor zover ik weet.

Als het nu is om antivries te vermijden, zelfs met een platte sensor, zul je een geschikt model moeten kiezen, met de helling die goed gaat.
Als het om oververhitting van de veiligheid gaat, zou het zwembad het probleem moeten oplossen.

De gemiddelde waarde voor de berekening van het opslagvolume per sensor m2 is 100l.
In uw geval heeft u 5 m2-sensoren nodig om warm water te krijgen.
Met het dubbele van het oppervlak zou je veel sneller verwarmen, vooral in de winter, omdat de helling nogal laag is.

Bekijk hier de verschillende rapporten:

http://www.apper-solaire.org/?Pratique/04piscine

A+
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 12/07/12, 13:20

Ik heb een collega die ongeveer
Panelen die zijn zwembad tegelijk verwarmen en de ECS.
Groot belastingvoordeel.
Hij is gisteren naar Corsica geweest. Moeilijk om hem te vragen vóór 15days.
Het zijn 4 geheugenkaarten voor grote kaarten.
Over 50m3 het zwembad.
Het nadeel is dat de ballon ver van huis is en dat het lang duurt om warm water te hebben aan de kraan in de winter, van waaruit een niet onaanzienlijk verlies van water.
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
acuut
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 25/10/11, 19:23

details voor lussen




par acuut » 12/07/12, 15:24

het is niet alleen antivries, maar ook de druk, het lijkt mij dat we een beroep moeten doen op een pro (vistuig)

Ik zie niet in waarom de vacuümbuizen niet kon worden gebruikt autovidange ze lijken beter bestand tegen oververhitting in de absolute en voor het ledigen, geen lussen aangezien slechts rechter collector

geen oververhitting met het zwembad? half juni, zonder verwarming, was het water op 26 °. Ik herinner me een zwembad zonder verwarming maar met koeling !!! (in Turkije). Ik ben het ermee eens dat de Aude niet Turkije is, maar van daar om het zwembad te verwarmen zonder de verwarming te kunnen snijden ....

denken, zonder ondersteuning van 4-berekeningen 30 panelen buizen (4.78m² x 4 = 19m²)

voel je vrij om beoordelingen / ideeën / tips te sturen (geen PVC :P )
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 12/07/12, 19:46

Als u de antivries eerst plaatst, hoeft u geen speciale uitrusting te gebruiken.

U kunt de vacuümbuizen gebruiken in drain-back, maar de belangstelling wordt verminderd omdat minder problemen van oververhitting en het zwembad als veiligheid kunnen dienen.

Ik heb een document van een ECS-kit met een 500L-ballon, deze is uitgerust met 7,5m2 netto (nuttige) vlakke panelen. Dit is al een startpunt.

Maar u moet uw "behoefte" definiëren. Uw zwembad moet bedekt zijn om half juni 26 ° te hebben. Dus ik denk dat de panelen tijdens de 3 zomermaanden niet zullen werken voor het zwembad. drain-back, occultatie, hoek?
Wilt u het zwembad in de winter gebruiken? tot wanneer?
Wilt u 100% zonne-ECS in de winter?

Een vraag waar ik al een tijdje last van heb: is het niet beter om de buizen horizontaal te hebben, de verzamelaar die de helling van het dak volgt?
0 x
acuut
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 25/10/11, 19:23




par acuut » 13/07/12, 07:39

hello,
met betrekking tot "de behoeften aan het zwembad":
het is niet gedekt en ik had 26 ° dit jaar medio juni zonder verwarming.
Ik denk dat het gebruik van het zwembad als beveiliging voor de panelen waarschijnlijk effectief is ... maar ik wil niet zwemmen in water bij 40 ° C!
daarom waarschijnlijke uitschakeling van zwembadverwarming tijdens de heetste 2-3 maanden van het jaar, vandaar "afvoer terug"

gebruik van het zwembad: zo lang als redelijkerwijs mogelijk is
ECS 100% in de winter, niet redelijk

de horizontale buizen lijkt ook logisch, collector in de verticale richting (gemakkelijk autovidange), horizontale, instelbare buizen (door draaiing tijdens installatie) enigszins compenseren voor de lage dakhelling : Idee: :
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 13/07/12, 09:16

agu schreef:de horizontale buizen lijkt ook logisch, collector in de verticale richting (gemakkelijk autovidange), horizontale, instelbare buizen (door draaiing tijdens installatie) enigszins compenseren voor de lage dakhelling : Idee: :

ja we hebben dezelfde redenering, te lage helling thuis, te sterk thuis ...
Oriënteer de buizen om optimaal te zijn in het midden van de winter en verslechtert in de zomer.

26 ° in juni en niet gedekt? de koe!
0 x
acuut
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 25/10/11, 19:23




par acuut » 13/07/12, 09:46

en ja, er is een verschil tussen de Elzas en languedoc-roussillon !!!!

Ik kwam een ​​vraag over horizontale buizen; is de warmteoverdrachtsbuis niet werkzaam in thermosiphon, in dit geval zal het niet werken. Ik denk dat dat de reden is waarom ze altijd geneigd zijn
gevraagde expert opinion (kennisgeving aan pro's)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 13/07/12, 11:50

Ik begrijp de vraag niet goed: spreek je over de thermosifon van de panelen of de montage?

Eigenlijk voor een thermosiphon neemt het een helling! Hier zijn de info en berekeningen: https://www.econologie.com/forums/calculs-th ... t7084.html et https://www.econologie.com/forums/surchauffe ... t7206.html

We moeten 2-typen zonnebuizen onderscheiden:
a) die met een warmteoverdrachtsmateriaal met fasewisseling
b) die waarbij het water in de buis circuleert

In het geval a) is het verplicht een helling op het niveau van de panelen ... in de andere niet verplicht ... maar het is altijd beter om de zonnestraling te vangen om wat ... te hebben (behalve als u naar de evenaar ...)
0 x
acuut
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 25/10/11, 19:23




par acuut » 13/07/12, 12:06

Voor zover ik weet, zijn vacuümbuiscollectoren voorzien van koelvloeistof met faseverandering (in de vacuümbuis) en hebben daarom een ​​helling nodig om "thermosiphon" -circulatie mogelijk te maken (in de vacuümbuis)
dus naar mijn mening hebben ze een helling nodig en ik denk niet dat om deze reden verticale watercollectorpanelen en horizontale vacuümbuizen kunnen worden gemonteerd
oke?

misschien niet erg duidelijk als een uitleg maar in tekst, zonder tekenen is het niet erg gemakkelijk
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Zonnewarmte: zonnecollectoren CESI, verwarming, warm water, kachels en zonne-fornuizen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 162-gasten