Doping 2,8l JTD 2005 127 cv

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
chris59
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 43
Inschrijving: 04/07/12, 03:03
Plaats: Noord, Avesnois
x 1




par chris59 » 12/09/12, 19:00

welkom
Ik maakte deze zomer over 3500 km, mijn minpuntje is 11.4 L en max 13.5 L door mijn infuus in te stellen op 1 het uur.

Ik at ongeveer de gietpan 30 liters water er waren insecten, soms vergat ik het water te openen, soms vergat ik het te stoppen en op andere momenten werd de pijp geknepen.

Ik verzamel de materialen om van mij een 100% roestvrijstalen bubbler te maken.

hier is een schets
Beeld

Ik zal twee, drie ondervragingen hebben

Wetende dat ik ongeveer 13 liters gemiddeld verbruik als ik naar 9 L wil gaan, is 4 liter water op 100km nodig.

Op de schets vertel me of mijn niveaus correct zijn of moet ik meer koelvloeistof plannen, meer water enz.

Ik dacht dat het toevoegen van een gloeibougie verbinding maakt met het originele voorverwarmingscircuit om het water sneller te verwarmen om te ontsmetten is handig?

Voor het systeem met een constant niveau denk ik dat een carburateur met float solex-26-cb1 en de naald is gebruikt om een ​​roestvrijstalen tank aan de wasborstel te bevestigen

merci d'avance
0 x
Lang leve econologie
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 12/09/12, 21:47

chris59 schreef:Ik verzamel de materialen om van mij een 100% roestvrijstalen bubbler te maken.

hier is een schets
Beeld

Als je nog niet bent begonnen, zou het beter zijn om te doen met een kleinere diameter (zoals 100 mm max). Zoals, het is omslachtig, verhoogt de thermische traagheid onnodig, wordt te gevoelig voor versnellingen (draaien, remmen) en is misschien niet hoog genoeg voor het beloop van de bellen in het water (ongeveer 100 mm?) . Je zult ook ruimte kunnen laten voor de plunjerbuis die de lucht naar de bodem van de bubbler brengt, zodat je de hoogte-instelling kunt veranderen en de mogelijkheid hebt om een ​​schijf met kleine gaten te maken om te maken kleine bubbels.

Ik zal twee, drie ondervragingen hebben

Wetende dat ik ongeveer 13 liters gemiddeld verbruik als ik naar 9 L wil gaan, is 4 liter water op 100km nodig.

AMHA, zo werkt het niet. Met een bubbler volgt de vlootconsole de motordepressie in de inlaat bijvoorbeeld, en / of de luchtstroom in de bubbler enz. .... Of u nu een beetje of veel diesel gebruikt, het is moeilijk om kies je waterverbruik, maar het is heel gemakkelijk om het te ondergaan en te meten ... : Mrgreen: Op mijn Dolorean R19 is deze nadelen zwak en grillig (nog niet echt gevonden waarom) en ik kan het niet verhogen (behalve om te snel te rollen : Mrgreen: ).


Ik dacht dat het toevoegen van een gloeibougie verbinding maakt met het originele voorverwarmingscircuit om het water sneller te verwarmen om te ontsmetten is handig?


Plasmanu deed deze test, waar is het niet. Als je niet veel starts en korte cursussen doet, zie ik niet al te veel belangstelling. Voor de verwarmingskracht van de LDR heb je veel meer kracht dan nodig is om de vloot op ongeveer 80 °, 85 ° te brengen (en dat hangt af van de stroom van LDR en het wisseloppervlak van temperatuur in de bubbler enz ...).

Voor het systeem met een constant niveau denk ik dat een carburateur met float solex-26-cb1 en de naald is gebruikt om een ​​roestvrijstalen tank aan de wasborstel te bevestigen

We zijn er met meerdere die deze test hebben gemaakt, het "werkt" niet meer dan een paar dagen. Een carburateur vol met water veroorzaakt veel corrosie (stapel tussen zamak, messing enz ...) Er ontstaat een witachtig mengsel dat de naald, de vlotter van de mondstuk enz. Verstopt / blokkeert en dat is niet zo het enige probleem.

In principe werkt het "constante" niveau niet normaal (zelfs helemaal niet : Mrgreen:) in een medium waarbij de druk de hele tijd van richting verandert (achteruitrijdt). Iedereen die het tegendeel zegt, zegt dat het water naar buiten komt door te ventileren ...
...... wat een bewijs is dat het niet op een constant niveau werkt. : Mrgreen: Het doet duidelijk alles en hetzelfde niveau (de tank loopt leeg, overloopt of gaat van de een naar de ander zonder waarschuwing). Elk ander systeem werkt beter.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
chris59
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 43
Inschrijving: 04/07/12, 03:03
Plaats: Noord, Avesnois
x 1




par chris59 » 14/09/12, 19:19

welkom

Met een vriend werd gezegd dat door het zetten van diameter 160 het water sneller zal opwarmen en daarnaast heb ik 80 of 160.

Als ik de tank in tweeën deel met een plaat zoals in de tanks van de truck die gaten achterlaat, kan ik de buis 160 houden die momenteel bruto 150 mm hoog is (snij ik of snij ik niet? ).

Zoals het bespreken in MP zal ik proberen een kraanrooster (beluchter) aan het einde van de luchtinlaatbuis aan te brengen.

Voor de komst van water vond ik een mooie roestvrij stalen kraan, maar ik heb niet het budget

http://www.prosynergie.fr/fr/catalogue/ ... -3105.html

Beeld

Ik heb nog steeds de 12v-magneetventiel die ik op EBAY koop. Ik vraag me af of ik iets niet met een contactor van aanwezigheid van water in de dieselfilters kan doen die ik in een kamer in de buurt van een bubbler doe.
0 x
Lang leve econologie
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 15/09/12, 11:17

chris59 schreef:
Met een vriend werd gezegd dat door het zetten van diameter 160 het water sneller zal opwarmen en daarnaast heb ik 80 of 160.

Het volume van het te verwarmen water neemt ook toe met de diameter, dit vergroot de traagheid, het zal niet sneller opwarmen, aan de andere kant kan het problemen met de grootte veroorzaken met een "volumineuze" bubbler die ergens onder moet worden geplaatst de buurt....

Als ik de tank in tweeën deel met een plaat zoals in de tanks van de truck die gaten achterlaat, kan ik de buis 160 houden die momenteel bruto 150 mm hoog is (snij ik of snij ik niet? ).

Sorry, ik begrijp niet wat je bedoelt : Cry:

Zoals het bespreken in MP zal ik proberen een kraanrooster (beluchter) aan het einde van de luchtinlaatbuis aan te brengen.

Je zou naar de post moeten kijken:

https://www.econologie.com/forums/efficacite ... 3-190.html

de uitleg is completer.

Voor de komst van water vond ik een mooie roestvrij stalen kraan, maar ik heb niet het budget

http://www.prosynergie.fr/fr/catalogue/ ... -3105.html

Beeld


Moet studeren : Mrgreen: , zie de congestie in de bubbler, het feit dat deze kraan niet is voorzien voor een zeer onstabiele waterspiegel (draaien, remmen) en dat het zeker is voorzien voor een druk van verschillende maten (tenslotte chai niet hoe je wilt de bubbler voeden). Als je hem ook maar een paar millibar druk uitoefent, zal hij helemaal niet strak zijn.

Ik heb nog steeds de 12v-magneetventiel die ik op EBAY koop. Ik vraag me af of ik iets niet met een contactor van aanwezigheid van water in de dieselfilters kan doen die ik in een kamer in de buurt van een bubbler doe.


Je kunt het doen met een veel kleinere niveauschakelaar om je magneetventiel te bedienen, maar er is nog steeds het probleem van het kalmeren van het niveau in het remmen / draaien om op geen enkel moment te triggeren. Het is nog steeds gemakkelijker om met het model op bovenstaande foto om te gaan.

Beeld

Nog steeds geen actie bij Conrad ondanks het uiterlijk : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
chris59
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 43
Inschrijving: 04/07/12, 03:03
Plaats: Noord, Avesnois
x 1




par chris59 » 15/09/12, 15:17

welkom


Citation:
Als ik de tank in tweeën deel met een plaat zoals in de tanks van de truck die gaten achterlaat, kan ik de buis 160 houden die momenteel bruto 150 mm hoog is (snij ik of snij ik niet? ).

Sorry, ik begrijp niet wat je bedoelt


Over het algemeen hebben de 25000l-tanks op de oplegger scheidingen zodat wanneer de bestuurder erg hard remt, hij geen goede 3-meter maakt met zijn truck na het stoppen.


Je kunt het doen met een veel kleinere niveauschakelaar om je magneetventiel te bedienen, maar er is nog steeds het probleem van het kalmeren van het niveau in het remmen / draaien om op geen enkel moment te triggeren. Het is nog steeds gemakkelijker om met het model op bovenstaande foto om te gaan.


Ik denk om een ​​kleine tank aan de kant te maken met een kleine ingang en een kleine uitgang, ik denk dat er minder golf zal zijn in plaats van de Atlantische Oceaan, het zal de Middellandse Zee zijn
0 x
Lang leve econologie
Avatar de l'utilisateur
chris59
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 43
Inschrijving: 04/07/12, 03:03
Plaats: Noord, Avesnois
x 1

Roestvrijstalen bulleur




par chris59 » 07/11/12, 18:44

welkom

hier is de voortgang van mijn werk, ik worstelde, ik dacht dat roestvrij staal net zo vervormd was.

Ten eerste de eerste tank (koelmiddel) die wordt gebruikt om het water te verwarmen Diameter: 145 mm dik: 25 mm. (Ik heb een pneumatische fitting geplaatst om mijn test te doen ik ging naar 2 bars).

Beeld[/ Img]

de tank en de vlotter
diameter: 145, hoogte: 120 mm
het waterniveau is ongeveer 40mm

Beeld

het deksel met de buis en het gaatje, ik probeerde te doen zoals verteld flytox gaten 1 2 met een tussenproduct millimeter ben gefaald vanwege de hardheid van roestvrij staal, de staatsgreep ik boorde een 1.5 als ik kon en dan heb ik een raster beluchter vanuit (hoewel ik niet op het nut!), voor het afdichten van het deksel ik het deeg samengevoegd zwart Wurth.

Beeld


Op de buis waar het gaatje is wat te zetten, is het verbonden met een paar dingen om meer luchtbellen te hebben?

Beeld
0 x
Lang leve econologie
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: Bulleur roestvrij




par Flytox » 07/11/12, 21:17

Nou, je prestatie, het is vlezig :P

chris59 schreef:Ten eerste de eerste tank (koelmiddel) die wordt gebruikt om het water te verwarmen Diameter: 145 mm dik: 25 mm. (Ik heb een pneumatische fitting geplaatst om mijn test te doen ik ging naar 2 bars).

Verstandig om lekken te testen alvorens te monteren. 8)

het waterniveau is ongeveer 40mm

Het klopte goed als je grotere waarden kon proberen (tot 80 mm?)

Beeld


Je kraan is gemonteerd op 45 ° in plaats van verticaal, de vraag zal hij leuk vinden en normaal functioneren ....? Het hakken door remmen, versnellen, draaien kan je float veroorzaken, het kan nodig zijn om wat partities toe te voegen om het spel te kalmeren. (zoals bij een hoge en lage waterinlaat met een mondstuk 1 mm, dus met zeer gedempte waterbewegingen). :P

het deksel met de buis en het gaatje, ik probeerde te doen zoals verteld flytox gaten 1 2 met een tussenproduct millimeter ben gefaald vanwege de hardheid van roestvrij staal, de staatsgreep ik boorde een 1.5 als ik kon en dan heb ik een raster beluchter vanuit (hoewel ik niet op het nut!), voor het afdichten van het deksel ik het deeg samengevoegd zwart Wurth

De totale doorgang voor de lucht is hoeveel? AMHA de beluchter in serie met uw raster is nutteloos, zo niet om iets meer lucht te remmen.

Op de buis waar het gaatje is wat te zetten, is het verbonden met een paar dingen om meer luchtbellen te hebben?


Het is niet nodig, maar aan de grens leg je een beschermend rooster.

Om te kunnen controleren of het niveau is waar u het wilt hebben, is het goed om een ​​transparante verticale niveaubuis aan de buitenkant toe te voegen.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 08/11/12, 05:09

Dag

chris59 schreef:welkom
Ik zal twee, drie ondervragingen hebben

Wetende dat ik ongeveer 13 liters gemiddeld verbruik als ik naar 9 L wil gaan, is 4 liter water op 100km nodig.



Ik heb ook een dieselmotor cilinderinhoud 3 liter water nodig om het verbruik ligt op ongeveer 1,2 1 heeft, water 6litres en ik ben ervan overtuigd dat als ik een fijnere druppeltjes kon maken, zou het water Consomation beduidend lager.
4 liters water op 100km dat een meervoudige reactor veronderstelt of groter omdat met de stroom van lucht en water het moeilijk zal zijn om het niet te verdrinken, of om het te veel te koelen. Het is noodzakelijk om te voorkomen dat vloeibaar water uit de reactor wordt getrokken en naar de motor wordt geslikt (een meting van de temperatuur aan de uitlaat van de reactor is een goede indicatie.
Hoewel 13-liters bij 100km worden geconsumeerd voor een 2,9-cilinderinhoud van cilinderinhoud, moet de uitlaat van de buis veel warmte afgeven, maar het hangt nog steeds af van de constructie van de reactor
0 x
Avatar de l'utilisateur
chris59
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 43
Inschrijving: 04/07/12, 03:03
Plaats: Noord, Avesnois
x 1




par chris59 » 08/11/12, 18:51

welkom
allereerst bedankt voor het snel beantwoorden.

-Voor de schotten om de draaikolken te vermijden heb ik dit (140x 180 roestvrijstalen geperforeerde plaat 3 gat mm Diam.)

Beeld

Ik heb alleen dit stuk, ik kan er stukjes in knippen, ik wil het niet verspillen volgens jou is het beter dat of een vel vol.

- Voor de hoogte van water (40 mm) zei ik tegen mezelf, ik plaatste het minimum mogelijk zodat het sneller verwarmt en dat er minder werveling in de bochten is, op en neer, remmen enz.


De totale doorgang voor de lucht is hoeveel? AMHA de beluchter in serie met uw raster is nutteloos, zo niet om iets meer lucht te remmen.


de buis heeft een binnendiameter van 23 mm.

Je kraan is gemonteerd op 45 ° in plaats van verticaal


Ik zit een beetje beperkt in mijn Bulleur, het zou iets meer lengte nodig hebben gehad om alles te passen, ik heb verschillende tests gedaan, AMHA is de beste positie, mechanisch lijkt het goed te werken, zelfs als het niet erg mooi.

Om André te beantwoorden
een meting van de temperatuur aan de uitlaat van de reactor is een goede indicatie


Ik werk de hele maandag in kwaliteit in de industrie. Ik controleer andere kalibraties van een dozijn temperatuurmeetapparaat, maar ik heb het niet thuis.

voor info hier zijn de foto's van mijn reactor 100% roestvrij staal.
buitenste buis 120 mm lang, inwendige diameter 20 mm
-axiale as 18 mm diameter

Beeld
0 x
Lang leve econologie
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 08/11/12, 21:29

chris59 schreef:-Voor de schotten om de draaikolken te vermijden heb ik dit (140x 180 roestvrijstalen geperforeerde plaat 3 gat mm Diam.)

Beeld

Ik heb alleen dit stuk, ik kan er stukjes in knippen, ik wil het niet verspillen volgens jou is het beter dat of een vel vol.


Het hek zal niets voorkomen, je zou een massieve plaat nodig hebben ... Idealiter zou het maar een paar mm speelruimte rond de vlotter nodig hebben (minimum watervolume). In feite is je float heel groot, het is om dingen te faciliteren ....

- Voor de hoogte van water (40 mm) zei ik tegen mezelf, ik plaatste het minimum mogelijk zodat het sneller verwarmt en dat er minder werveling in de bochten is, op en neer, remmen enz.

In ieder geval moet je de hoogte vinden die het beste werkt en die ervoor zorgt dat je vlotter goed werkt.

De totale doorgang voor de lucht is hoeveel? AMHA de beluchter in serie met uw raster is nutteloos, zo niet om iets meer lucht te remmen.


de buis heeft een binnendiameter van 23 mm.

Het idee was om het doorgangsgedeelte op de meest "gewurgde" plek te hebben. Bijvoorbeeld 10 gaatjes van 1.5 mm aan het einde van de dompelbuis?
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 140-gasten