GPS-trackingsoftware (verwerken, visualiseren, bewerken, enz.)

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

GPS-trackingsoftware (verwerken, visualiseren, bewerken, enz.)




par Christophe » 03/07/12, 21:56

Ik ben op zoek naar software voor GPS-trackbeheer om ze te bekijken en te bewerken. Verplichte functie: 3D.

Ik werd GPS TrackMaker aanbevolen, maar blijkbaar heb je geen 3D nodig qua visualisatie...

Google Earth doet aan visualisatie, maar niet aan bewerken (denk ik).

Een avonturier van forums zou hij dit bij de hand hebben... nou onder de muis??
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 03/07/12, 22:03

Ik heb een vriend die een USB GPS-horloge met hoogtemeter heeft.
Hij gebruikt hem voor fietsen op een zeer goed niveau en voor hardlopen/wandelen.
maar het is geen 3D, het exporteert een xls-bestand.
Het kost een arm en een been.
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 03/07/12, 22:08

Wat is het doel van een tracker als het gaat om het bijhouden van gegevens over u?

Ik weet niet zeker of ik de vraag goed begrijp, maar zo eenvoudig is het niet!

Om redenen van bescherming van de privésfeer wordt tracking op afstand bij wet onmogelijk gemaakt.

Om dit te bereiken zou het inderdaad nodig zijn om een ​​dalende EN stijgende stroom richting de satelliet te hebben. Hiervoor heb je een speciale GPS nodig, want die welke in de handel verkrijgbaar zijn, hebben maar één van de twee streams!

Dus de bedrijven die tracking aanbieden, hoe doen ze dat? Welnu, ze hebben naast de GPS een “tracker” bij zich... Deze heeft de functie om op regelmatige tijdstippen de ingenomen positie door te geven (over het algemeen is het een mobiele telefoon die op de GPS is aangesloten en die een sms verzendt met de coördinaten...).

In de hoop dat dit kan helpen... Dus als u software vindt, zal deze moeten kunnen communiceren met een daarvoor ontworpen GPS, en dat deze de informatie naar een andere mobiele telefoon of een telefoon zal sturen. vaste lijn die sms-berichten kan ontvangen... amha (Ja, als die bestaat, heb ik er een...)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 03/07/12, 22:16

Sorry misschien was ik niet duidelijk. Nee, het is veel eenvoudiger, ik wil geen realtime tracking (sommige high-end alti vario GPS doet het via een SIM-chip, maar ik weet niet hoe de informatie wordt verzonden, bijvoorbeeld: http://www.flymaster.net/Products/LIVE/ ... fault.aspx maar deze kost zowel een been als een arm!)

Nee, ik heb twee simpele doelen:

a) Bekijk een GPS-track in .GPX-formaat (standaard geloof ik) met alle mogelijke informatie (gemiddelde, hoogte, min, max...)

Deze online applicatie doet bijvoorbeeld een aantal coole dingen: http://www.mygpsfiles.com/app/ maar er is geen 3D-visualisatie

b) In staat zijn om .WPT-navigatievoorspellingen te maken
Dernière édition par Christophe de 03 / 07 / 12, 22: 19, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 03/07/12, 22:17

wij hebben dat op het werk.
het oog van Moskou hierboven.
die elke 30 seconden de positie inneemt en de snelheid meet.
op de terugweg analyseren ze ons. het is verboden. maar dat is de hiërarchie...
als er tussen 2 punten 3 uur zitten: waar ben je. Wat ben je aan het doen... je hebt het apparaat losgekoppeld. Je hebt getekend, je hebt het recht niet.
Eh wat... teken wat!!!
de software is cartocom

Beeld
Dernière édition par plasmanu de 03 / 07 / 12, 22: 25, 1 keer bewerkt.
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 03/07/12, 22:23

Christophe schreef:Ik weet niet hoe de informatie wordt verzonden


A priori is het stom 3G:

FLYMASTER LIVE-TRACKING NAVIGATIESYSTEEM (patent aangevraagd)
De GSM/GPRS-module (Quad Band) van de Flymaster LIVE maakt de verbinding mogelijk met een externe server die live-tracking biedt op GoogleEarth of andere live-tracking-servers.
Andere functies zullen binnenkort beschikbaar zijn, bijvoorbeeld:
- delen van positie- en vluchtgegevens met andere piloten;
- automatisch versturen van berichten bij incidenten;
- ontvangst van weersinformatie, luchtruim, enz.;
- ontvangst van alarm- of beveiligingswaarschuwingen of -informatie.


Alleen op 1000m hoogte weet ik niet of het 3G netwerk nog beschikbaar is...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 04/07/12, 10:47

Uh, de fabrikant van mijn vario specificeert:

Google Earth (gratis)
Met deze software kunt u uw tracks in 3D bekijken en waypoints voor uw VGP creëren.


Dus mijn b) moet uiteindelijk met Google Earth kunnen worden gedaan...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 267-gasten