Tesla Model S elektrische premium sedan (goedkoopste)

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 26/03/14, 14:49

Remundo schreef:Hallo NLC,

wauw, mooie wagen 8)


Dankjewel ;)

Remundo schreef:en tot slot: hoe laadt deze auto?

Hij laadt goed op!! ;)


Remundo schreef: Kunt u zich uw elektrische keuzes herinneren?


Het wordt geleverd met een CRO (incidentele oplaadkabel) met verwisselbare tip om op te laden:

- ofwel 13A mono op een standaard stopcontact
- ofwel 32A mono op een blauw campingstopcontact
- ofwel in 16A driefasig op een rood campingstopcontact

Persoonlijk thuis, om te voorkomen dat ik elke avond de CRO eruit moet halen en elke ochtend moet opbergen, heb ik gekozen voor een wallbox, een soort miniatuurlaadstation voor in huis! Natuurlijk ontworpen in eigen huis : Mrgreen:

Beeld

Omdat de kabel op de terminal is aangesloten, duurt het 's avonds 5 seconden om de auto aan te sluiten, die de volgende ochtend met een volle tank zit. Thuis heb ik een enkelfasige 32A (7kW), maar ik heb deze terminal ook in een enkelfasige 63A (15kW) of driefasige 32A (22kW).
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15994
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5189




par Remundo » 26/03/14, 15:43

Bedankt Nlc voor deze snelle feedback,

ja, het is geen slechte 32A enkelfasig.

2 uur levert 14 kWh op, iets minder dan 100 km autonomie.

Hé, het wordt interessant als je je verbruik per 100 km meet. Bij rustig rijden zouden we ongeveer 16 kWh/100 km moeten kunnen verwachten?

Om te bevestigen.

En zorg goed voor dit “kleine” speeltje... 8)

@+
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 26/03/14, 18:45

Over 4000 km zit ik op 222 Wh/km, maar elke dag maak ik veel korte ritjes door de stad, wat niet helpt.
Op lange ritten, bijvoorbeeld onlangs gingen we wandelen in Noirmoutiers, reed ik 188 Wh/Km, normaal rijdend, aan de snelheidslimiet of soms iets daarboven, gewoon van tevoren behoorlijk anticiperend.

160 Wh/km halen is haalbaar, maar door niet harder te rijden dan 88 km/u en door heel, heel intelligent te rijden!!

Ja, ik probeer er voor te zorgen, maar toen ik dit weekend terugkwam van vakantie, heb ik hem uit de garage gehaald, ik heb hem te vroeg omgedraaid en het lukte me om over de zeer scherpe metalen staander van de garagedeur te wrijven :? Gelukkig was het de bumper die het goed deed, deze kreeg zijn vorm vrij goed terug en door het polijsten van de krassen zou hij niet meer zichtbaar moeten zijn :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 27/03/14, 10:00

222 Wh per km... Dat is ongeveer 2 Wh meer dan mijn saxo... Die verbruikt regelmatig 11 kWh om 50 km af te leggen...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 27/03/14, 10:12

Toch moet de saxofoon niet ver van 2x lichter zijn! Ik moet bij 2.2T zijn ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 27/03/14, 10:19

NLC schreef:Toch moet de saxofoon niet ver van 2x lichter zijn! Ik moet bij 2.2T zijn ...

Ja, hij weegt 1 ton... En dan heb ik het niet over de dodelijke verveling van het rijden op een gemiddelde snelheid die Velosolex-gebruikers doet giechelen...
Maar goed, ze is grootmoeder, het is nog steeds heel normaal dat je Tesla nog steeds veel efficiënter is van stopcontact tot stuur...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 27/03/14, 10:27

Dat is zeker ^^
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 27/03/14, 12:27

nlc, moet je je avatar bijwerken. : Idee:
Goede vooruitgang, de VAE, de scooter en nu de TESLA. : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15994
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5189




par Remundo » 27/03/14, 12:40

Macro schreef:
NLC schreef:Toch moet de saxofoon niet ver van 2x lichter zijn! Ik moet bij 2.2T zijn ...

Ja, hij weegt 1 ton... En dan heb ik het niet over de dodelijke verveling van het rijden op een gemiddelde snelheid die Velosolex-gebruikers doet giechelen...
Maar goed, ze is grootmoeder, het is nog steeds heel normaal dat je Tesla nog steeds veel efficiënter is van stopcontact tot stuur...

De grootste verliezen treden op bij het laden/ontladen van Nicad vergeleken met Lithium, dat vanuit dit oogpunt uitstekende prestaties levert.

Achteraf beseffen we dat het vooral het ontwerp van het voertuig is dat hem energiezuinig maakt, en dat een chassis van 2.2 ton met extra grote velgen en brede banden niet het beste is, ook al is het behoorlijk aerodynamisch.
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15994
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5189




par Remundo » 02/04/14, 10:08

Bericht aan de - genereuze - eigenaren van Tesla S...

Blijkbaar heel gemakkelijk te stelen via de computer!

Een Tesla S hacken is kinderspel
0 x
Beeld

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 225-gasten